JOIN FACEBOOK DR MIM

Thursday, March 18, 2010

Anwar Ibrahim Sudah Terjerat.

KUALA PILAH, 18 Mac (Bernama) -- Pemimpin pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebenarnya sudah terjerat apabila menggunakan nama Yang di-Pertuan Agong dan sokongan pihak tentera dalam rancangan 16 September untuk mengambil alih kerajaan, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Katanya, pendedahan yang dibuat oleh Anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim yang kini wakil rakyat bebas dan bekas anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah membuka rahsia Anwar sekaligus menunjukkan taktik yang direncanakannya.

"Kita perlu tahu yang mendedahkan perkara itu bukan calang-calang. Ini bekas Pengerusi Perhubungan PKR dan juga Ahli Parlimen maknanya beliau ini mempunyai jawatan yang tinggi dalam parti satu ketika dahulu,'' katanya kepada pemberita selepas lawatan ke tapak projek Lembu Fidlot Ladang Risda Inas di sini Khamis.

Mohd Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata ini menunjukkan kebenaran akhirnya muncul walaupun Anwar mencuba pelbagai taktik, katanya.

Sebagai seorang ahli politik dan kononnya pejuang kebenaran, Anwar seharusnya mempertahankan diri melalui pendebatan dan bukannya meninggalkan dewan, katanya.

"Ini bukan cakap orang UMNO, tetapi cakap kawannya dahulu. Anwar selalu mereka yang ini mainan politik UMNO.. Mana ada penglibatan kita di situ," katanya.

Sikap Anwar yang meninggalkan dewan menunjukkan orang ini yang kononnya seorang pemimpin tidak boleh dikritik, katanya.

"...tetapi apabila dia mengkritik dia mahu supaya perkara itu didengar. Tidak bolehlah macam itu. Kita sebagai ahli politik harus terbuka dalam menerima kritikan," katanya.

Semalam, Zahrain dalam sidang Dewan Rakyat mendedahkan Anwar telah menyatakan kononnya Yang di-Pertuan Agong dan Panglima Angkatan Tentera Malaysia akan menyokong beliau sebaik sahaja majoriti Anggota Parlimen Barisan Nasional yang melompat diperolehi pada 16 Sept lepas.

Anwar juga menurut pengamatan Zahrain bersikap bermuka-muka kerana pemimpin pembangkang itu sentiasa berubah dalam perjuangan membela orang Melayu dan mempertahankan Islam.- Bernama

11 comments:

  1. Sebenarnya Zahrain yg dah kena jerat olh UMNO/BN...

    ReplyDelete
  2. Salam Anonymous 12:13 AM

    Janganlah kita terlalu menuduh orang lain tanpa melihat kelemahan dan dosa2 sendiri.

    Tuduhan tuan sudah tidak diterima lagi oleh masyarakat yang mahu melihat Malaysia berjaya di mata dunia. Saya rasa tuan bukanlah orang yang berjaya di dunia ini.

    -Art-

    ReplyDelete
  3. Zahrain tak dijerat, malah apa yg diperkatakan pernah keluar dalam blog dan media tv. Cuma agak terkejut pendedahan dibuat depan anwar sendiri tanpa tapisan.. bekas org kanan anwar sendiri bukan setahun malah lebih 30 tahun mengenali. Sama la seperti ezam, nalla, anuar shaari dan ramai lagi yg berpaling tadah, cuma platform berbeza isunya sama. Tapi biasala ..... apa benda berlaku tidak menyebelahi pembangkang UMNO punye kerja. Aku rase rumput depan rumah aku dah setinggi pinggang pun UMNO punye kerja la. Ye la sekarang tempat ni PAS parti syurge punye

    ReplyDelete
  4. BELUM LAGI KENA JERAT. KAN UMNO KATA DSAI NI PAKAR TIPU HELAH. ITU BARU PERMULAANNYA DIA KELUAR DEWAN. BAGI MEREKA DAN SETERUNYA GUMBIRA BERSORAK SORAI. TAPI KALAU AJAK BERDEBAT SATU BATANG HIDUNG PUN TAK NAMPAK TERUTAMA MP TANGGA BATU.

    KINI ZAHRAIN JADI SANJUNGAN UMNO RUPANYA DIA LUPA PRU 13 UMNO PUN HUMBANKAN DIA. NI ORANAG TAK BOLEH PAKAI DALAM MANA2 PARTI BIARKAN DIA BEBAS SEBEBASNYA YG DI MAHU.

    ReplyDelete
  5. bukan, sebenarnya anwar dah terkena jerat sendiri.

    ReplyDelete
  6. Lagi lama Anwar delay kes liwatnya, lagi banyaklah pekung, rahsia-rahsia, penipuan beliau terbongkar. Gelagat anwar makin jelas menampakkan keburukkan diri beliau.

    Mungkin jika anwar mempercepatkan kes beliau dan masuk jel dengan segera, mungkin ramai yang akan simpati dengannya dan diangkat sebagai hero.

    Tapi lambat lah sikit jadi PM kerana terpaksa menjalani hukuman penjara banyak tahun.

    Lagi lama Anwar diluar lagi banyak serangan yang Akan beliau terima. Dalam jel adalah lebih baik untuk beliau dan seluruh rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  7. sebelum tuduh zahrain, cuba jawab dulu apa yg di kata. kenapa sapapun tak menguit? nuar sendiri cabut keluar dewan takmau dengar? kalau dia tak salah, jawablah! ni semua isu asyik mengelak, bukan nak berdepan dan jawab. pkr NI sebenarnya dayus. takder telor. jawab tidak, tangkis tidak, perjelas tidak.. kutuk aja tau.

    ReplyDelete
  8. ng cuba dilakukan oleh nuar dengan menghantar tian chua..Eli ratu bogel PKR..tu Fauziah perempuan melayu dari pahang ketaiwan untk memujuk MP Bn..so ngape disangkal apa yang didedahkan oleh zahrain tu..disebabkan perkara ni benar lah nuar angkat bontot pastu sekarang disebabkan takut banyak lagi pendedahan oleh bekas2 rakan rapat beliau umpama ust zol..nuar cepat2 lari keluar negara.

    Soal pru13 zahrain nak jadi calon ataupun umno menggunakan beliau untuk menghentam nuar tiada didalam persaolan ini disebabkan zahrain tu cuma MP bebas dan bukanya daripada umno..kalau dia tak dedahkan pun didalam blog terdapat banyak pendedahan yang dilakukan cuma puak penyokong bodoh anuar sahaj yang cuba menyangkalnya..

    Sekarang ni cuma lah cari lasan yang bernas untuk menafikan apa yang telah didedahkan ..jangan lah jadi seperti monyet gelap padang serai tu..diparlimen bukan nak membangkitkan isu rakyat yang mengundi tetapi keling sekor ni cuma tau menjerit seperti saekor berok diparlimen sahaja..sedangkan sewaktu pembukaan parlimen hari tu Yang Dipertuan Agong sudah mengingatkan semua MP supaya berbahas secara ilmiah dan membincangkan perkara yang boleh memajukan agama..negara dan bangsa..Ini tak...baru 2 hari bersidang je udah jadi macam berok didalam zoo negara je..itu belum masuk lagi perbahasan yang dilakukan oleh anak beranak singh dan cina kominis melaka tu..

    ReplyDelete
  9. Anon March 19, 2010 12:13 AM,

    OK lah, Kami percaya cakap kau walaupun tanpa fakta.
    Tapi cubalah jawab kebenaran tentang isu yang dibangkitkan. Janganlah berdolak dalih macam anwar juga.

    Ye lah, aku percaya pembangkang semuanya malaikat ( yang tidak wajib dipercaya kerana tiada dalam kitab)

    ReplyDelete
  10. tiap kali anwar tersepit perkataan magic yg dia sebut ada lah UMNO.

    anu dia masuk lubang dubur saiful pun dia kata umno.

    dia yg ajak saiful, dia yg call saiful, dia yg bawka saiful, tapi dia sebut nama UMNO.

    bila dia kena hentam dgn zahrain dia sebut ni kerja umno.senang nya hidup anwar. tiap kali tersepit dia sebut nama umno. bagus amal mcm tu.

    kita ingat dia nak jwp perse satu satu ke apa pe. rupa nya dia cabut terus ke USA. mintak petunjuk nbaru dan dana baru.

    ReplyDelete
  11. pru 13 aku akan humban pkr dlm tasik taiping......... ni dgn nada iklas

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.