Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, August 31, 2010

PEMIMPIN TOTOK PAS MALU BESAR !!!

MIM Team

Komentar daripada pembaca M.I.M :-


DAP yang nyata kafir akhirnya akur akan kesalahan dan kegelojohan diri dengan meminta ampun serta berjanji tak buat senonoh lagi...(masuk dalam surau orang islam sesuka hati)seperti kes Teo Nie Ching DAP MP Serdang di Surau Al-Huda.


Ini adalah kerana kesan dari tarbiyah UMNO yang sememangnya konsisten dalam bab2 sebegini walaupun PAS kata mereka lebih faham islam dari UMNO.


PAS pula bila dah malu besar kerana YB Teo Nie Ching DAP dah sedar diri serta meminta maaf, cepat2 panggil YB DAP ini dan beri penjelasan bahawa sebenarnya UMNO tak faham agama!

Tapi PAS dah terlambat...YB Teo Nie Ching DAP tu, tak tarik balikpun permohonan kemaafan beliau tempohari.

Saya rasa YB Teo Nie Ching DAP lebih cerdik dari PAS kerana beliau sebenarnya perlu faham peradaban dan sensitiviti orang islam sebelum berbuat sesuatu yang melibatkan orang2 islam.

Apa yang nyata dalam isu ini nampak sangat perangai ahli2 serta pemimpin2 PAS mutakhir ini amat bercelaru. Betullah sepertimana ramai orang berkata di mana2 sekarang ini bahawa kerana nafsu serakah kuasa politik, PAS sanggup melacurkan agama mereka?

Perjuangan PAS sekarang tidak sama dengan perjuangan orang2 PAS dulu.

PAS sekarang jenisnya SEMUA BOLEH! Mereka merekacipta isu2 yang pelik2
untuk populariti serta menagih sokongan orang ramai.

Tetapi mereka tak tahu bahawa orang ramai yang perhati mereka dari jauh termasuk saya berkata bahawa PAS buat kerja2 bodoh yang boleh merosakkan agama dan bangsa!!!

Monday, August 30, 2010

VIDEO : Tunku Abdul Rahman : Story of Merdeka !!



DEDAH !! Permasaalahan parti PAS & DAP!!

MIM Team

TS Zainuddin Maidin (Zam) telah mendedahkan beberapa perkara yang menarik untuk kita fikirkan :-
Beliau mendedahkan, semasa Tragedi 13 Mei 1969 Pas minta Allahyarhamm Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj ‘merampas’ harta-harta orang Cina, manakala ketika Konfrontasi Malaysia-Indonesia Pas menyebelahi Indonesia supaya ‘mengambil’ Malaysia.

Jelaslah, katanya, pendirian dan tindakan Pas sendiri bertentangan dengan Islam.

“Kononnya Pas berteraskan Islam tetapi ketika UMNO mempromosikan unsur-unsur perpaduan kepada rakyat, Pas telah mengapi-apikan. Pas dulu mengapikan sehingga kata kita hendak bagi negara ini kepada orang Cina sewaktu zaman perikatan diwujudkan,” kata beliau di dalam temubual khas UMNO-online.com.


Di dalam pertemuan itu, beliau mengimbas semula sejarah, beliau memaklumkan bahawa Perdana Menteri pertama Tunku Abdul Rahman pernah memberitahu bahawa selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969, ada pemimpin Pas yang datang menemui beliau dengan menyuarakan bahawa inilah masanya untuk Melayu rampas semula harta-harta Cina.

“Tunku kata kita nak rampas kita sendiri tahukah berniaga, jadi mengapa kita nak rampas harta-harta mereka kerana mereka berusaha sendiri ke arah itu. “Sikap-sikap yang tidak rasional begini terbukti sehinggakan semasa zaman konfrontasi orang-orang Pas inilah yang menyokong Indonesia malah kalau boleh mahu Indonesia ambil negara ini dan pemimpin-pemimpinnya ditangkap,” jelasnya.

Tegas beliau, Pas adalah parti perkauman yang berasaskan ekstremisme kepada Islam.
Zam juga memberi pandangan tentang DAP :-
“Macam Dap yang kononnya mahu jadi PAP Singapura pun tak jadi juga kerana PAP akan mengambil tindakan terhadap mana-mana ahlinya yang terlibat dalam salah laku moral.

“Menterinya yang terlibat akan dibuang dan jika diketahui rasuah ada yang belum bicara lagi sudah bunuh diri. Bagaimana pula dengan Dap?”

Wednesday, August 25, 2010

PAS/PKR/DAP SUDAH MELAMPAU KURANG AJAR !!

MIM Team

Tak ke kurang ajarnya si Teoh Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) yang masuk ke dalam masjid tanpa tertib dan tidak menjaga aurat beliau. Masjidkan rumah Allah swt.

Yang lebih mengecewakan ialah kariah masjid yang terdiri dari totok PAS tidak kisah dengan perkara tersebut.

Mereka membiarkan sahaja minah DAP ini berdiri di depan saf masjid berpakaian baju kebaya yang menampakkan susuk tubuh dan tidak menutup rambut beliau. Tak boleh buat di luar ka?

Apa kariah masjid dah kenyang sangat sampai tak boleh buat upacara dengan orang kafir ni di luar?

Aduh !!! Apa nak jadi dengan parti PAS ni?

Takkan liberal sangat sehingga sanggup membiarkan masjid dicemari dengan perbuatan Nie Ching. Dan yang si Nie Ching ini jelas menunjukkan yang beliau itu tidak sensitif dengan perasaan orang Islam. Beliau juga nampak sangat selama ini tidak ambil kisah tentang tertib apabila berada di dalam masjid.

Entah-entah si minah DAP ni tengah haid ka...lagi kacau la kan!!

Yang bangangnya ialah tok-tok ketayap yang selamba aja bersila disebelah Nie Ching. Entah apa yang difikirkan oleh pakcik ketayap kita.

Angle duduk pun dah tentu terbayang macam-macam yang tidak manis!!

Gila...memang gila!!!

Lihat foto-foto di bawah :-


Saturday, August 21, 2010

Isu Ustaz PAS Tidak Doakan Agung & TYT - Ramai Lagi Yang Tampil

Semakin ramai saksi telah tampil ke depan dan membuat laporan polis tentang isu doa Khutbah Jumaat di Pulau Pinang.


Hari ini Pergerakan Pemuda UMNO Bagan telah membuat laporan polis mengenai kejadian yang berlaku di Masjid Kubang Buaya semalam di Balai Polis Butterworth . Laporan ini dibuat oleh Sdr Shaik Hussein Bin Mydin , Ketua Pemuda UMNO Bagan bersama saksi-saksi yang berada masjid berkenaan dan mendengar khutbah disampaikan oleh ustaz totok PAS itu .

Turut hadir bersama Ketua Penerangan Pemuda UMNO , Datuk Reezal Marican Naina Marican , Ketua Pemuda UMNO Prmtg Pauh Sdr Zaidi Mohd Said , dan Ketua Pemuda UMNO Bkt Mertajam Fauzi Sharif .

Insiden ini yang berlaku ini menurut beliau telah memberi kesimpulan kepada kebanyakkan umat Islam di PP bahawa kerajaan PP di bawah kepimpinan Guan Eng cuba menghasut dan memainkan isu perkauman dengan membiarkan perkara ini berlaku yang jelas boleh memecahbelahkan rakyat di PP -
seterusnya klik Blog Pejuang Bangsa



Monday, August 16, 2010

PAS Nak Bela Nasib Melayu Pulau Pinang ? ... Hahaha.

Media Cyber

Kagum aku baca harakahdeili hari ini, Dr Mujahid Yusof Rawa ahli parlimen Perak yang berasal dari luar...anak kepada bekas Mursyidul Am PAS yang pertama iaitu Allahyarham Yusof Rawa...membicarakan tentang melayu.

Tetiba Pas yang di Pulau Pinang bersungguh2 nak memperjuangkan kaum melayu..... "Orang Melayu kena dibela di Pulau Pinang jangan biarkan mereka hilang pedoman yang akhirnya kucar kacir dan tidak menentu. PAS pula ada kemampuan sekarang memandangkan kita berada dalam kerajaan walaupun satu kerusi,"



Hebat .....satu kerusi itu pun nak dibanggakan, tapi bolehke nak bersuara kalau yang satu kerusi itu pun duduk kat luar kerangka exco, yang jadi exco agama pun orang keadilan...

Bila bercakap hebat, kononya bila dah dalam kerangka kerajaan nasib melayu Pulau Pinang terbela dan mendapat perhatian....seperti biasalah kelentong kena lebih, sebab bukannya boleh dibuktikan pun...

Banyak kes penindasan melayu di Pulau Pinang mendapat perhatian setelah dihighlight di akhbar2 berbahasa melayu, kalau harapkan Pas...alamat terkuburlah melayu di Pulau Pinang dalam masa 2 tahun.

yang lawaknya bila cerita bab kubur, dia boleh bangga bahawa selama 2 tahun berada dalam kerangka kerajaan orang melayu telah mendapat tanah kubur hasil usaha mereka....mujahid mengulas "antara kejayaan sepanjang berada dalam Pakatan Rakyat ialah orang Melayu memperolehi tanah perkuburan di Jelutong apabila dua seksyen dikemukakan"

....mungkin dah mendapat keizinan nak ambil kredit dari exco agama kot...kempen baik punya

itulah melayu Pas, sampai sekarang tak sedar..tanah kubur yang mereka dapatkan akan menjadi tapak muzium suatu hari nanti apabila semua melayu di halau keluar... seterusnya

Sunday, August 15, 2010

Dinar Emas: Akhirnya Nik Aziz Terpaksa 'Telan' Kata-Kata Dr. Mahathir

Jefri Zachariah

Kelmarin Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat melancarkan matawang syariah, Dinar dan Dirham Kelantan. Ia akan digunakan dalam transaksi seharian termasuk pembayaran gaji kepada kakitangan awam.

Difahamkan, pada masa ini, kira-kira 1,000 peniaga di bandar ini bersetuju menerima dinar emas dan dirham perak dalam transaksi perniagaan mereka.

Tetapi nampaknya Bank Negara awal-awal lagi memberitahu yang hanya mata wang ringgit sah diperakukan bagi pembayaran barangan dan perkhidmatan di negara ini. Kenyataan itu sekaligus menolak penggunaan dinar dan dirham yang diperkenalkan di Kelantan.

Bank pusat itu dalam kenyataannya berkata, di bawah undang-undang negara ini, BNM sahaja yang berhak untuk mengeluarkan mata wang di Malaysia.

OKlah tu, aku taknak berpolemik dalam hal ni. Bukannya berdosa pun kalau guna wang kertas dan bukannya salah pun kalau nak guna dinar serta dirham.

Cuma apa yang aku nak katakan di sini, dengan pelancaran dinar dan dirham Kelantan, akhirnya Nik Aziz secara langsung mengakui pandangan bijak Dr. Mahathir mengenai dinar emas ini.

Seperti yang kita ketahui, Tun Dr. Mahathir dari dulu lagi dah bercakap mengenai kelebihan tersebut namun masa tu tidak ada siapa pun di kalangan orang Pas, mahupun Nik Aziz yang mahu 'menyambutnya'

Ini kerana semuanya ego, maklumlah masa tu Dr. Mahathir kan Perdana Menteri, manalah mereka nak mengakui 'kehebatan' Perdana Menteri yang mereka benci itu.



Kalau anda ingat tidak lama dulu, Dr. Mahathir pernah merancang hendak menggunakan dinar emas dalam urusniaga tetapi tidak berjaya dilaksanakan kerana tiada negara lain yang sedia menjalankan urusniaga menggunakannya.

Kata Dr. Mahathir, dinar emas tidak sama dengan matawang kerana kerana ia tidak boleh dimanipulasi di pasaran semasa.

Jelasnya, dinar juga boleh digunakan untuk pelbagai tujuan dari urusniaga harian sehingga kepada urusan perkahwinan dan ibadah haji.

" Sesungguhnya sistem bank dan matawang Barat sudah gagal. Dunia harus kaji untuk menggantinya dengan sistem lain termasuk perbankan Islam dan dagangan dengan matawang khusus seperti Dinar Emas," kata Dr. Mahathir ketika itu

Nah, akhirnya Nik Aziz terpaksa menelan dan mengakui kata-kata Dr. Mahathir.

Malah dalam ucapannya sempena ‘Persidangan Antarabangsa Mengenai Ekonomi Gold Dinar’ , Nik Aziz secara terbuka memuji kehebatan idea Dr. Mahathir itu.

" Saya juga mengesyorkan supaya kerajaan Malaysia mengambil langkah positif, dengan meneruskan cadangan dan landasan yang telah dimulakan oleh Tun Dr Mahathir semasa beliau menjadi Perdana Menteri dahulu, bagi menggunakan emas dalam perdagangan antara negara-negara OIC," puji Nik Aziz.


Itulah, lain kali jangan asyik hentam dan kutuk orang saja

Jika mahu dibandingkan antara Nik Aziz dan Dr Mahathir, perbezaannya amatlah ketara sekali.

Nik Aziz cuma berusia 78 tahun manakala Dr Mahathir sudah pun 84 tahun sehingga kini.

Bermakna Nik Aziz 6 tahun lebih muda daripada Dr Mahathir. Dari segi fizikal pun kita semua dapat melihat Dr Mahathir lebih sihat dan lebih cergas daripada Nik Aziz.

Sungguh pun Dr Mahathir jauh lebih tua daripada Nik Aziz namun Dr Mahathir masih mempunyai ketajaman akal fikiran dengan segala idea-idea bernas yang sukar untuk disangkal oleh sesiapa kecuali musuh-musuh politik "baghal" yang sengaja menolak idea dan ilham yang baik

Sekarang siapa yang malu?

Siapa yang meludah dan siapa yang mahu menelannya kembali?

Uwekkkk!!!!

PERSOALAN : Saingan Sihat Kereta Nasional atau Tidak ?

Wah....Pengeluar kereta Jerman Volkswagen AG akan bekerjasama dengan DRB Hicom untuk mengeluarkan tiga model kereta syarikat itu pada suku pertama tahun depan.

Bertambah banyaklah pilihan kereta untuk warganegara Malaysia. MIM paling minat model Passat CC. Fantastic...


Apa yang diharapkan ialah kehadiran model-model terbaru Volkswagen tersebut akan menjadi saingan sihat kepada Proton dan Perodua dan bukannya menjatuhkan penjualan kereta-kereta nasional tersebut.


Friday, August 13, 2010

MCA & Gerakan Tidak Hormat Bahasa Melayu ?

Apa hal dengan parti MCA dan parti Gerakan ni?

Kalau kita layari web rasmi kedua-dua parti itu, Bahasa Melayu tidak digunakan di dalam kedua-dua web rasmi itu! Buat malu parti Barisan Nasional sahaja!

Bukannya ada apa-apa yang memberangsangkan seperti usaha-usaha atau pelan-pelan mereka untuk menarik undi bukan Melayu di dalam web mereka itu tetapi sekurang-kurangnya, sebagai komponen-komponen penting di dalam kerajaan BN sekarang, mereka sepatutnya mendokong prinsip-prinsip asas negara ini.

Kalau tak buat pun kerja politik untuk PRU-13, tambahlah bahasa Melayu dalam web masing-masing. Kalau tidak, akan menambah meluat orang sahaja.

Kepada sesiapa yang baca artikel ini, sila sampaikan mesej ini kepada kepimpinan MCA dan Gerakan supaya menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara yang tercinta ini.







Thursday, August 12, 2010

PANAS!! Betul Ke UMNO Pulau Pinang Tidoq??

M.I.M sudah beri amaran dari awal lagi. Kepimpinan UMNO negeri Pulau Pinang termasuk sayap-sayap dan ADUN-ADUNnya sedang dipantau. Dan jika ada yang tidak bangun-bangun lagi daripada tidur, mereka akan dikritik hebat.

Rakan bloggers di Pulau Pinang telah memberi mukamidah yang sangat pedih tetapi niatnya baik iaitu untuk menyedarkan UMNO Pulau Pinang supaya bangkit dan ' berperang' dengan lebih signifikan.


Dalam masa yang sama, M.I.M faham dengan keresahan dan ketidakpuashatian rakan-rakan bloggers Pulau Pinang yang telah mengkritik hebat sesetengah pemimpin UMNO dan juga Pemuda UMNO Pulau Pinang kerana MIM pun berfikiran yang sama.

Tetapi bukan semuanya. Masih ada pemimpin-pemimpin UMNO Pulau Pinang yang buat kerja mereka.

Yang perlu kita tahu ialah UMNO adalah parti pembangkang di dalam Pulau Pinang. Makanya pemikiran dan perang saraf UMNO mestilah seperti pembangkang tetapi kebanyakan gerak kerja parti masih berada di tokok lama seolah-olah UMNO masih lagi memerintah negeri Pulau Pinang.

Banyak program UMNO masih berbentuk exclusive kepada ahli-ahli dan bukannya inclusive melibatkan rakyat keseluruhannya.

Tetapi, apakah sesetengah kepimpinan UMNO Pulau Pinang terutamanya sayap Pemudanya akan bangun atau sekadar bersuara melenting apabila ada pihak menegur mereka dan selepas itu mereka akan tidoq kembali?

Inilah persoalan yang perlu dijawab oleh mereka yang terasa pedasnya.

MIM juga mendapat maklumat bahawa masih terdapat suara-suara sumbang yang mengatakan bahawa blog dan lain-lain saluran maklumat alam siber tidak penting dan tidak perlu diperkuatkan.

MIM tahu siapa mereka itu tetapi apakah perlu didedahkan satu persatu?


Ini bukan satu ugutan tetapi teguran sihat dan buat ketika ini MIM berpendapat cukuplah sekadar mengingatkan mereka itu supaya jangan bermain dengan api.

Pemikiran dangkal seperti itu juga merupakan salah satu daripada petanda yang menunjukkan beberapa pemimpin UMNO negeri dan sayapnya masih tidak sedar diri walau pun DS Najib Tun Razak, Presiden UMNO sendiri telah berulang kali memberi amaran tentang kepentingan blog dan alam siber di dalam strategi penangkis dan mengempur pihak lawan.

Mungkin mereka ini tidak merasa lagi penangan dan damage yang boleh dilakukan oleh para bloggers yang mempunyai satu jaringan siber yang sangat besar jumlah pembacanya.

Tetapi M.I.M berharap tidak ada yang berani mencuba walau secubit sekali pun kerana impaknya sangat teruk! Apa yang berlaku tiga hari lepas hanyalah sebahagian kecil daripada kemampuan sebenar bloggers Pulau Pinang.

Apa-apa pun, UMNO negeri dan sayap-sayapnya perlu lebih vokal dan memperhebatkan lagi strategi mereka di Pulau Pinang. Itu yang paling mustahak.

Gandingan bloggers dan UMNO Pulau Pinang terutamanya Pemuda negeri, perlu diperkemaskan. Terimalah bloggers sebagai salah satu instrumen penting di dalam psywar parti dan sahutlah isu-isu yang ditulis di dalam blog.

Realitinya, bloggers berjuang setiap hari di alam siber tanpa pembelaan sesiapa pun.

Dalam hal persefahaman ini, MIM percaya ada 'cahaya di hujung terowong' kerana kita berjuang di atas satu platform yang sama.

Tuesday, August 10, 2010

Penting !! : PENYATUAN ATAS DASAR ISLAM DEMI TANAH MELAYU

Marzuki Sahak

Salam kepada semua pembaca,

Kalau kita masih ada pemikiran tak mau nak ubah sikap diri kita sendiri dan dok salahkan orang lain dan tak mahu ngaku salah kita selama ini sehingga kita mati dan kita tak akan berubah dan atas terus dijajah.

Perubahan perlu datang dalam diri kita selepas itu tengok pada keluarga kita dan seterusnya pada masyarakat sekeliling. Kalau step pertama ni pun kita gagal nak buat maka kita akan sentiasa gagal.


Balik kepada ISLAM untuk bersatu. Manusia sentiasa melakukan kesilapan sebab kita bukannya Malaikat ataupun Nabi Muhammad S.A.W. Oleh itu apabila manusia melakukan kesilapan kita perlu sedia untuk memaafkan dan jangan berdendam barulah kita boleh BERSATU.

Kalau kita kaji balik sejarah masa zaman jahillah, pelbagai cara bentuk kekejaman dan kesalahan yang telah dilakukan oleh orang kafir terhadap Nabi Muhammad S.A.W. tapi adakah Nabi Muhammad S.A.W. membalas dendam dan memaki hamun mereka ini apabila mengambil balik Kota Mekah.

Jawapannya TIDAK dan Nabi Muhammad S.A.W. sentiasa memaafkan umatnya serta sayang dan kita semua. Kita selalu berkata ”Sedangkan Nabi Ampunkan Umatnya” dan masalahnya kita selalu bercakap dan tahu tentang statement tersebut tetapi amat sukar untuk kita lakukan.

Sekarang bukan lagi masanya untuk berdendam atas kesalahan yang orang lakukan ke atas kita. Sekarang adalah masa untuk memaafkan sesama kita dan berubah.

Ingat kita bukannya Malaikat @ Nabi Muhammad S.A.W. yang tidak pernah melakukan kesalahan tapi kita akan sentiasa cuba untuk tidak mengulangi kesalahan yang sama tetapi jika berlaku juga kita perlu segera memaafkan dan berbaik semula.

NOBODY PERFECT DAN HANYA ALLAH SAHAJA YANG PERFECT.

Oleh itu kita tak perlu untuk nantikan pemimpin-pemimpin PAS & UMNO bersetuju untuk duduk semeja berbincang kalau kita sendiri boleh berubah dan cuba untuk duduk semeja dan berbincang atas dasar ISLAM.

Sebab untuk tentukan kehidupan kita di Akhirat bukannya sama ada kita ahli PAS @ UMNO tapi sekiranya kita orang ISLAM dan umat Nabi Muhammad S.A.W. sahaja yang akan selamat di Akhirat.

Saturday, August 07, 2010

PANAS ! Aiyaaa....... Chua Soi Lek MCA.

M.I.M tidak faham dengan modus operandi parti MCA dan juga Presidennya. Mereka gagal dengan teruknya pada PRU-12 dan sehingga kini parti tersebut masih gagal untuk berbuat apa-apa pun untuk memperbaiki kredibiliti dan imej mereka yang tercemar teruk.


Malah, ramai kaum Cina tidak melihat parti MCA sebagai parti yang mewakili mereka dan perubahan ini sangat memalukan. Tanyalah sesiapa sahaja rakan anda yang berbangsa Cina, mereka akan menggeleng kepala tanda tidak menyokong parti MCA. Mereka melihat parti MCA sebagai satu parti 'hidup segan mati tak mahu'.

Baru-baru ini Chua Soi Lek telah mengeluarkan satu kenyataan yang dengkel dan tidak masuk akal langsung. M.I.M tidak faham di mana akal IQ Chua Soi Lek apabila mengatakan bahawa pertembungan parti UMNO dan PAS yang 'menggunakan' agama untuk mengukuhkan kedudukan masing-masing telah menyebabkan beberapa polisi yang kurang berkesan dibuat oleh kerajaan. Dan kerana itu, negara terperangkap menjadi negara berpendapatan sederhana selama 10 tahun.

Amboi Chua Soi Lek! Sedap mulut sahaja menyalahkan matlamat menegakkan agama Islam sebagai penyebab kepada 'negara terperangkap menjadi negara berpendapatan sederhana'.

Apakah Chua Soi Lek benar-benar faham kepada asal-usul perjuangan parti UMNO dan parti PAS yang berlandaskan kepada menegakkan syariat Islam di negara ini ?

Agama tidak dapat diketepikan berasingan daripada politik dan kerana itu, intonasi dan kerangka politik parti-parti UMNO dan PAS tidak dapat lari daripada turut membincangkan kepentingan agama Islam.

Mungkin Anwar Ibrahim sahaja yang boleh mengasingkan politik dengan Islam apabila beliau enggan bersumpah muhabalah kerana mendakwa bersumpah itu tidak boleh dipolitikkan.

Dan adalah kurang sopan apabila Chua Soi Lek mengaitkan agama Islam sebagai salah satu daripada penyebab negara Malaysia tidak progresif. Lebih baik jika Chua Soi Lek buat homework dahulu dan pelajari sejarah kegemilangan dan kebenaran di dalam pengajaran agama Islam.

Satu persoalan besar, apakah motif sebenar MCA dan Chua Soi Lek memburuk-burukkan UMNO, rakan politik mereka?

M.I.M faham jika parti MCA benar-benar bekerja kuat untuk memastikan sokongan kaum Cina kembali kepada mereka.

Akan tetapi sehingga ke saat ini, mereka masih gagal untuk menyediakan recovery plan yang mengkagumkan dan mampu untuk membantu parti Barisan Nasional. Malah, parti MCA di anggap seperti duri dalam daging dan tidak lagi menyumbang ke arah kekuatan parti BN.

Mereka gagal bersaing dengan parti DAP dari segenap sudut terutamanya dari segi penambahan undi baru. M.I.M tidak mahu menyatakan jumlah pengundi baru yang telah diusahakan oleh parti MCA jika dibandingkan dengan parti DAP kerana ianya sungguh menyakitkan hati ini.

Malah, parti MCA cuba mengikut rentak tari parti DAP tetapi sangat sumbang dan lebih menimbulkan keraguan tentang keikhlasan parti tersebut!

M.I.M menyarankan kepada Chua Soi Lek supaya cermin diri dulu dan juga lebih banyak membuktikan keupayaan beliau menerajui parti MCA. Beliau lebih patut menceritakan gerak kerja dan statitistik penambahan sokongan kaum Cina kepada parti MCA daripada mencari kesalahan pihak lain untuk menutup kelemahan sendiri.

Dan jika kita perhatikan, parti DAP yang sangat suka mencari kesalahan pihak lain untuk menutup kelemahan parti tersebut.

Dua parti Cina yang menggunakan satu kaedah yang sama. Ada apa-apa ke?

Friday, August 06, 2010

Isu Rakan Yahudi Anwar Ibrahim - Blog M.I.M Di dalam Utusan Malaysia.

Hari ini kolum Suara Blog, Utusan Malaysia telah menyiarkan pandangan penulis tentang 2 rakan karib Anwar Ibrahim, Al-Gore dan Paul Zionis Wolfowitz yang mengesa Amerika Syarikat campurtangan di dalam kes liwat beliau.

Penulis telah menulis artikel bertajuk
'Tweeter Anwar Ibrahim - TQ to 'Kekanda' Yahudi Zionis'

Di antara lain :-
Keceluparan kedua-dua bangsa asing itu juga telah menjawab satu persoalan besar iaitu iaitu misi Anwar Ibrahim 'menghadap dan meminta ampun' rakan-rakan Yahudi beliau di Amerika Syarikat pada 23 - 26 Jun yang lepas telah mendatangkan hasil.

Entah apa yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim kepada celaka-celaka Zionis Yahudi sehinggakan mereka sanggup melupakan tindakan Anwar Ibrahim menyerang mereka satu ketika dulu!
Rujuk foto di bawah :-



Wednesday, August 04, 2010

Tweeter Anwar Ibrahim - TQ to 'Kekanda' Zionis Yahudi Celaka.

Sebentar tadi Anwar Ibrahim telah tweet menyatakan terima kasih beliau kepada keparat Al-Gore dan Yahudi Zionis Paul Wolfowitz. Rujuk tweeter beliau di bawah :-

Kedua-dua keparat asing ini menggesa Amerika Syarikat agar campur tangan dalam kes perbicaraan liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang berlangsung.

Keceluparan mereka itu mempertahankan Anwar Ibrahim dan keterbukaan Anwar Ibrahim mengucapkan terima kasih di atas individu-individu yang bersangkut paut dengan Zionis Yahudi jelas menunjukkan keakraban Anwar Ibrahim dengan kepala-kepala Zionis dan penyokong setia Zionis

Siapa yang tidak kenal Al-Gore dan Paul Wolfowitz. Menurut blog AIDC :-

Al-Akhbar, sebuah akhbar Mesir menggambarkan Al Gore seorang tokoh yang amat menyayangi bangsa Yahudi. Organisasinya, Generation Investment Management telah melabur dana sebanyak $10 million kepada GreenRoad Technologies Ltd., sebuah organisasi korporat di Israel.Klik di sini

Ramai yang tidak mengetahui bahawa sentimen sokongan Al Gore (kepada Anwar Ibrahim)sebenarnya dipengaruhi oleh anak perempuan Al Gore (Karenna Gore Schiff) yang berkahwin dengan Paul Schiff (keturunan Yahudi Rothschild) pengarah Wall Street.

Paul Wolfowitz, celaka Yahudi pula merupakan mastermind kepada peperangan di Iraq dan pembunuhan ratus ribuan umat Islam di sana. Beliau itulah yang mempertahankan Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim berasa 'bangga' kerana kepala Zionis Yahudi itu masih mempercayai beliau!

Keceluparan kedua-dua bangsa asing itu juga telah menjawab satu persoalan besar iaitu iaitu
misi Anwar Ibrahim 'menghadap dan meminta ampun' rakan-rakan Yahudi beliau di Amerika Syarikat pada 23 - 26 Jun yang lepas telah mendatangkan hasil.

Entah apa yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim kepada celaka-celaka Zionis Yahudi sehinggakan mereka sanggup melupakan tindakan Anwar Ibrahim menyerang mereka satu ketika dulu!

FACEBOOK DR MiM

My Blogger Tricks

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.