FACEBOOK DR MIM

Wednesday, January 05, 2011

GEMPAR ! Parti PAS Copycat Tiru 1Malaysia!

Keratan tengah flyers terbaru PAS.

Penulis tergelak dengan sindiran rakan blogger Media Permatang Pauh (MPP) yang pedih, tajam, pedas lagi menikam kalbu mereka yang terasa sindiran blogger tersohor dari Pulau Pinang itu.

Tanpa mengubah apa-apa ayat, di sini penulis sertakan artikel MPP tersebut. Di antaranya :-
Meh nak cerita kat korang.., sebenarnya PAS pun dah guna pakai formula 1Malaysia ni didalam kempen-kempen dorang untuk tambah ahli. Korang tengok flyers kat bawah ni...


Haaa..., maknanya, dah ada kesefahaman kat situ kann. Jadi yang meroyan marah pasal logo 1Malaysia ni hanya geng DAP dengan PKR saja sebab depa takut pada populariti Najib.

Ketua anugerah tuhan PKR tu kan nak jadi PM, lepas tu si mata sepet dalam DAP nak jadi TPM kalau Pakatan menang PRU13 nanti. So, kenalah hentam apa saja polisi yang Najib buat. Hatta slogan pun tak terlepas jugak baii..

PAS tak dapat apa pun kalau puak-puak Pakatan ni menang PRU..., jadi kaldai lagi adalah. Jadi mungkin sebab tu lah ada rumors kata nak buat kerajaan perpaduan. (seterusnya)
Tentu ada yang memberi komen dengan mengatakan tiada salahnya jika meniru sesuatu yang baik. Memang betul tapi apakah logiknya jika sebelum itu, kecaman, tohmahan dan fitnah telah dilemparkan terhadap konsep 1Malaysia? Buruk sungguh!

p/s :- Rasa-rasanya confirm flyers tersebut akan ditarik balik sebelum menjadi bahan jenaka pihak lawan dan penyokong PAS sendiri.

4 comments:

  1. 1Malaysia disokong ramai termasuk PAS.

    ReplyDelete
  2. WoooooWWWWWWWWWW hebat bangat nie ....??? gadoh sana sini melalak sana sini tup-tup yuran sekolah mahal nak mampos ...tup-tup minyak naik lagi ....poooorahhhhh woiii 2 x 5 jer ....

    ReplyDelete
  3. Che Anon oooi, hang ingat kalau pembangkang menang, depa nk bagi sekolah free??????ingat kerusi meja buat drp buluh ka, air mai dari bukit ka ?????? sendiri mau ingatla

    ReplyDelete
  4. Woi ANON PONEN!

    Yuran tadika PASTI lagi mahai nak mampos....Hangpa nak bela dewataraya hangpa ka????

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.