JOIN FACEBOOK DR MIM

Monday, May 16, 2011

Menyakitkan Hati ! 'Khutbah' Menghina Islam di Negara Ini!

Persoalan, jika kita diherdik, diperlekeh dan dicerca kerana ingin mempertahankan hak dan survival orang Islam di negara ini, apakah semua itu adil?

Apabila majoriti rakyat Malaysia yang terdiri daripada orang Islam berasa tersinggung dan gelisah dengan perkara yang berlaku di sebuah hotel di Pulau Pinang baru-baru ini, apakah kita hanya mampu menelan air liur dan tidak dapat berkata apa-apa?

Bagaimana pula jika isu ini diterbalikkan?

Siapa yang mampu bangkit dan mempertahankan hak dan kemuliaan agama Islam itu?

Sebagai contoh, lihat video di bawah :-



Paderi Kristian di Kuching, Sarawak?

MiM mungkin terlepas pandang tetapi apakah ada sebarang tindakan yang dilakukan?

Dan kenapakah video ini masih ada di dalam You Tube sedangkan ianya sudah agak lama disiarkan di dalam web tersebut?

Sebagai warganegara yang cintakan keamanan dan keharmonian di antara kaum-kaum di negara ini, MiM dan anda sekalian tentu tidak berasa senang hati dengan hujah dangkal tersebut
.

20 comments:

  1. weeiii.. nanti dapat surat amaran KDN woo... baik jgn letak itu video. Kalau tak pun, Father nik aziz laknatullah suruh jilat kaki benjamin tu.

    ReplyDelete
  2. x apa MIM. kedangkalan paderi melayu pondan tu x menjejaspun agama Islam yg suci. fakta2 yg salah yg keluar dari mulut dia tu menunjukkan kebengapan pemikiran dia. zaman nabi dulu lg dahsyat penghinaan kafirun tp nabi banyak bersabar. harap2 sikapir melayu itu akan insaf kembali..

    ReplyDelete
  3. Itulah KIJAHILAN namanya.

    ReplyDelete
  4. ini melayu yang tak habis belajar agama

    harap harap ada ustaz yang boleh bimbing melayu ni

    ReplyDelete
  5. Ini mamat bapok ke ???

    ReplyDelete
  6. Nak aku bunuh mamat ni tak, dia sebut tadi kalau bunuh dapat 7 bidadari, kalau nak cakap.

    ReplyDelete
  7. rugi 10 minit dgr fakta bodoh paderi ni

    ReplyDelete
  8. Aku rasa hairan juga, ada kah seorang paderi Malaysia berani menghina nabi dan agama islam. Sehingga kini, tiada tindakan diambil terhadap pendusta ini. Harap KDN akan ambil tindakan tegas terhadap pendusta ini

    ReplyDelete
  9. Inilah manusia yang paling bodoh dalam dunia..Bapok ini sebenarnya jugak tidak tahu agama kristian yang dianutinya kajilah agama kristian dalam kitab yang asal kerana tiada satu pun menyatakan kristian itu untuk semua umat manusia wahai Benjamin yang Bodoh Laknat..Dalam kitab asal kristian dah ada menyatakan akan hadirnya seorang nabi akhir zaman untuk semua umat manusia..Wahai bodoh laknat paderi-paderi yang penzina banyak dan berlambak di bawah bilik-bilik rahsia di semua Gereja di seluruh dunia dan banyak sister-siter yang telah beranak kononnya anak tuhan ..inilah bodohnya si Laknat bodoh ini kerana tuhan si bodoh ini boleh beranak macam manusia tak kah bodoh ni..Wahai Hishammuddin yang Dayus Kau samalah dengan si Benjamin laknat bodoh ini kerana kau hanya tahu keluarkan amaran tapi tindakan habuk pun tarak..Hishamuddin tak layak menjadi Menteri Dalam Negeri kerana terlalu dayus..Hishamuddin kau tu Islam kah atau kafir laknat sehingga kau sanggup melihat sahaja penghinaan paderi Anjing ini terhadap agama mu jika kau mengaku kau Islam..

    ReplyDelete
  10. Oleh panggil Pok Nik berhujah dgn Sipondan a.k.a. mangkuk hayun ni.

    ReplyDelete
  11. itulah bila tak tahu yang mana adat dan yang mana agama. maka dia akan terus sesat maka jika dia meninggal dalam keadaan begitu, amat rugilah nikmat islam yang pernah dianugerahkan allah kepadanya.

    ReplyDelete
  12. huishhh... sialnye mamat nih !!!!!

    ReplyDelete
  13. NI LAH PONDAN LAKNATULLAH....KURANG AJAR PUNYA PONDAN GEMOK!!!!

    ReplyDelete
  14. Nabi Muhammad s.a.w. mengajar umat manusia supaya jangan menghina agama orang lain. Mereka dengan agama mereka. Orang Islam dengan Islamnya. Jadi jelas kepada kita padri itu sebenarnya jahil dan kejahilannya membuatkan Kristian menjadi agama cemar dan hina. Itu hikmah bagi yang berfikiran waras. Khutbahnya pula jika dilihat dari sudut yang itelektual jelas padri itu mengina agamanya Kristian. Dia mengajar Kristian adalah agama yang menggalakkan supaya hina orang, cerca agama orang lain dan dan bukan agama perdamaian sebagaimana yang dibawa oleh Jesus. Kesian jugak kepada padri tu. Adakah orang-orang Kristian Sarawak begitu?..saya rasa tidak..tapi sayang tak ada pulak yang menegur padri tu..jawabnya senang saja apabila yang buta mengajar yang buta maka semuanya jadi buta. Sebab itulah orang Islam berdoa "Tunjukkanlah jalan yang lurus (Surah Alfatihah) bermaksud kita sentiasa lupa akan kebaikan maka kembalilah kami kepada jalan yang lurus dan benar..iaitu jalan kebaikan..itu yang tidak difahami padri pondan tu..hehehe. Salam dari waksirbesut.

    ReplyDelete
  15. Kalau khutbah dia macam tu..jelaslah Kristian tu lagi teruk sebab boleh makan babi..babi makan cacing..jadi orang kristian makan babi sama makan cacing,,sebab tulah perut dia gemuk banyak cacing heheheh.

    ReplyDelete
  16. Aku pun heranlah kenapa kerajaan kita ni lemah sangat. Kalau orang melayu buat kenyataan seperti itu dah lama ISA. Alasan boleh menjejaskan keselamatan negara..mudah je..tapi bila orang Kristian buat macam tu..tak pulak di ISAkan..apa dah jadi dengan pemimpin kita ni?...

    ReplyDelete
  17. Paderi benjamin bangang tu dah lah bodoh, mengajar orang lain pulak jadi lebih bodoh. Dia tukar agama kerana duit jer sebenarnya. Kesihan kau, dapat sedikit kemewahan dunia kau gadaikan iman. Rasailah nanti pembalasan Allah swt yang maha esa.

    ReplyDelete
  18. aku rasa si benjamin ni keliru kot ..kalau jesus tu nak di panggil ALLAH habis tuhan bapa tu si benjamin nak panggil apa yek.. ..kalau ajib sangat jesus ni dijadikan tiada berbapa habis Nabi Adam pasti lebih hebat dijadikan dari tiada bapa dan ibu. ..tuhan "3 in 1" serupa dng kopi" 3 in 1" jugak lah ..yg mana satu kopi ..yg mana satu gula ..yg mana pula susu..kalau dah sebati nak pangill apa yek benjamin..habis kalau nak memohon pertolongan nak mintak dng sapa yek..tuhan bapa ke jesus ke atau yg dipanggil roh kudus ..kalau jesus dah korban kan diri untuk manusia ni maknanya manusia ni mana ada dosanya lagikan ..jadi padri ni penipulah ye..nak ampun dosa manusia habis kalau padri berdosa nak mintak ampun kat mana satu ..tuhan bapa ke jesus..

    kalau nak tau wahai si benjamin dansekutu dengan nya Allah itu sa(tunggal)..tidak beranak dan diperanakkan dan tiada satupun yg menyerupai Allah..dan jalan yg lurus adalah ISLAM..memohon ditunjukan jalan yg lurus adalah semuga kami tidak disesatkan oleh orang macam kamu..sebelum terlupa ..di akhir nanti jesus akan kembali kenapa bukan tuhan bapa yg datang bukan ke jesus sudah korbankan dirinya .bukan ke puak yahudi dan salibkan jesus..lalu jesus pun mati untuk menebus dosa manusia ..betul ke..BENJAMIN!!

    ReplyDelete
  19. ybhg dr...

    kpd pembaca budiman...

    saya percaya paderi tersebut berasal dari indon. ucapan tersebut juga di percayai di dalam sebuah gereja di sarawak. di sarawak terdapat ramai paderi indon bekerja di gereja2 di bhg pedalaman sarawak terutama sekali dikalangan penduduk dayak.

    ramai paderi dari indon memang pandai membaca Quran.. itu memang dah tugas mereka...

    apa yg per dilakukan sekarang.. serahkan rakaman vedio ini kpd pihak berkuasa... supaya dapat di hantar kpd pihak berwajib indon...

    dulu mereka tidak berani bertindak sedemikian... saya percaya mereka telah dihasut penganut ekstrimis kristian...

    osane...

    ReplyDelete
  20. Maybe apa yg dia buat tu adalh terbaik untuk dia...cuba kamu ckp dgn benjamin apa sbb dia msuk kristian?? Knpa umat islam x ble msuk kristian? Dan knpa jg umat kristian ble msuk islam?? Apa perbezaannya? Sdgkn ajarnnya sma sja... Cuma cra beribadah(sembayang) nya tu berbezaa..itu sja...maaf klu sy terkasar kata...sy xda mo membela kpd islam n kristian...kita x pyh menghina or mgutuk...kta harus jaga iman kita dan langkah kita...bila iman kita goncang iblis senang mempergaruhi kita,bila kita x jaga langkah kita...kita akan tersesat jln mksd sy x lg menuju ke gereja or masjid tp d tmpt lain..."surga dan neraka tu tetap wujud..." kejahatan harus di balas dgn kbaikkan...maaf sekali lg...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.