JOIN FACEBOOK DR MIM

Wednesday, September 07, 2011

The True Story - Persamaan Di Antara Komunis Dengan Anwar Ibrahim.



Sila baca komentar menarik daripada pembaca blog MiM di bawah. Satu modus operandi ideologi komunis yang sanggup bermuka-muka semata-mata untuk memperluaskan kuasa mereka. Mereka sanggup lakukan apa sahaja untuk mendapatkan kuasa.

Sikap bermuka-muka ini mengingatkan kita kepada Anwar Ibrahim.

Sila baca :-
Salam,

Di Rusia, Komunis pada permulaan revolusi memberi muka kepada Islam. Gerakan "Jadid" di Asia Tengah yg dipelopori pembaharu Islam menyokong Komunis Revolusi Bolshevik tahun 1917.

Pembaharu Islam ni tak ubah macam kaum muda ni negara kita yg menekankan Rationalist Textual Intrepretation dan ingin membawa kemajuan sains dan teknologi kepada masyarakat Islam yg ketinggalan dari segi ini.

Selepas tahun 1917 apabila Lenin berkuasa, Mirsaid SultanGaliev, seorang intelek yg mendapat pendidikan Al-quran dan Syariah merupakan ahli senior dalam pemerintahan Soviet.

Ada mahkamah syariah di negeri2 umat Islam di buka walaupun hukuman potong tangan tak dibenarkan.

Namun kemudiannya apabila Stalin naik, pembersihan unsur2 Islam dikuatkuasakan dan SultanGaliev sendiri akhirnya dihukum bunuh.

Begitu juga di China permulaannya umat islam di beri ruang, namun ketika revolusi kebudayaan habis ditebang pokok dan dicungkil akar Islam.

Ideologi Materialism Karl Marx secara jelas menyebut bahawa agama adalah candu dan sebarang toleransi yg ditunjukkan pada awal revolusi hanya lah bermuka2 kerana apabila kuasa komunis sudah kukuh segala unsur Islam akan di kikis.

Sedarlah wahai umat Islam, tak kira apa parti!

Ahmad Albab.

Sunday, September 04, 2011

Video : PAS vs Komunis!

Entri Peluru : Kesan di Kenderaan 4WD Yang Dinaiki oleh Allahyarham Noramfaizul!

Kenderaan 4WD yang dinaiki oleh Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor.



Jika kita lihat saiz lubang di entri peluru di bahu kanan arwah, peluru tersebut bercalibre besar. Entri sebesar itu akan mengakibatkan kerosakan organ dalam badan yang teruk disepanjang laluan peluru tersebut di dalam badan arwah.

Entri peluru di sebelah bahu kanan jelas menunjukkan bahawa si penembak berada di lokasi yang lebih tinggi daripada kenderaan 4WD yang dinaiki oleh arwah.

MiM sekali lagi mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. Dalam masa yang sama, MiM berharap peristiwa ini tidak akan mematahkan semangat rakyat Malaysia daripada meneruskan misi-misi bantuan kemanusian selepas ini.

Malang tidak berbau tetapi tidak bermakna kita berserah sahaja kepada takdir. Kita perlu lebih berhati-hati supaya misi bantuan kemanusian tidak diakhiri dengan tragedi yang menghayatkan hati kita semua.


Al-Fatihah...

BACAAN SETERUSNYA : KLIK SINI

VIDEO & FOTO : Jenazah Noramfaizul Di Sembahyangkan .



Video : Jenazah Noramfaizul Mohd Nor tiba di tanah air.







SAKSI : Saat-saat Terakhir Sebelum Peluru Menembusi Badan Noramfaizul!

Kenderaan yang dinaiki oleh Noramfaizul.


MOGADISHU 3 Sept. — "Saya masih tidak percaya kejadian yang menimpa kami, hakikat jurukamera saya, Noramfaizul Mohd. Nor, maut akibat terkena tembakan peluru sesat pada petang Jumaat, masih belum dapat saya terima," menurut wartawan BernamaTV, Khairulanuar Yahaya.

Beliau dan Noramfaizul, 39, adalah antara 54 anggota Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia di Mogadishu, Somalia yang berlepas pada 28 Ogos lalu dan dijadual tiba di tanah air, esok.

Kejadian tembakan itu berlaku ketika krew BernamaTV, TV3, Astro Awani dan RTM bergerak dari pusat operasi ke asrama tempat mereka tinggal kira-kira satu kilometer, selepas membuat liputan pemberian bantuan kepada mangsa kebuluran di sekitar Mogadishu.

''Saya duduk di bahagian paling hadapan di sebelah pemandu kenderaan pacuan empat roda itu, manakala Noramfaizul duduk di bahagian paling belakang di sebelah kanan bersebelahan jurukamera TV3, Aji Saregar Mazlan yang turut cedera.

''Kejadian berlaku dengan sekelip mata ketika kenderaan kami membelok ke kiri untuk masuk ke persimpangan asrama.

''Saya mendengar dua das tembakan diikuti kenderaan perisai pasukan pengaman Kesatuan Afrika melepasi kami. Beberapa detik kemudian, saya mendengar rakan media menjerit nama jurukamera saya yang tercedera.

''Keadaan menjadi begitu kelam-kabut dan saya melihat Noramfaizul yang rebah telah dibawa keluar dari kenderaan dan diberi rawatan di asrama tempat kami tinggal selama lima hari di Mogadishu,'' katanya.

Jenazah sampai ke tanah air.

Noramfaizul cedera di bahagian bahu sebelum diberitahu beliau turut cedera di bahagian paru-paru dan meninggal dunia kira-kira 6 petang waktu tempatan (11 malam waktu Malaysia).

Selain Somalia, Allahyarham sebelum ini pernah mengikuti tiga misi bantuan kemanusiaan anjuran Kelab Putera 1Malaysia.

''Dua misi bersama-sama saya sebagai wartawan membuat liputan mangsa kekejaman Israel di Gaza dan liputan bantuan kemanusiaan membantu mangsa banjir di Pakistan, tahun lepas serta misi kemanusiaan ke New Zealand membantu mangsa bencana gempa bumi awal tahun lalu,'' katanya. — BERNAMA

The Real Story - Sekutu Anwar Ibrahim Berpaling Tadah!


Video : Kompas Minta Maaf Kepada Najib Razak

Kita sudah tahu tentang perjumpaan pegawai Kompas dengan DS Najib Razak. Yang menarik disebalik tindakan Kompas meminta maaf kepada PM Malaysia itu telah di dedahkan di dalam artikel di bawah.

Di antaranya :-



Wartawan KOMPAS yang mengeluarkan berita – dikhabarkan muka depan muka surat akhbar tersebut mengakui bahawa dirinya RAPAT dan AKRAB dengan Anwar Ibrahim (dan wujud arahan tacit Anwar agar KOMPAS menyerang Najib Razak) dalam berita tersebut.

Wartawan itu mengakui bahawa Anwar meminta tolong daripada dirinya untuk mengeluarkan berita yang bersifat NON-TRUTH mengenai keluarga PM.

Bagi mereka yang biasa dengan gerakerja media pastinya faham bahawa berita yang TIDAK ADA NILAI KEBENARAN biasanya tidak akan mendapat liputan. Kecuali ianya mampu dibantu dengan data dan maklumat yang menyokong.

Adalah sangat malang, sebuah akhbar yang mempunyai nama besar seperti KOMPAS – tunduk kepada desakan seorang ahli politik bankrap seperti Anwar.

Tidak kira apa jua hubungan yang ada di antara Anwar dan Indonesia; FITNAH buruk seperti yang dilakukan KOMPAS tidak dapat diterima oleh pengamal media. seterusnya

Saturday, September 03, 2011

MELUAT! Pemimpin PKR, Latheefa Koya Yang LOYA!

MiM terkejut dan berasa amat meluat apabila terdapat pemimpIn pembangkang PKR yang memperlekeh-lekehkan kematian dan usaha bantuan kemanusian di Somalia. Beliau ialah Latheefa Koya dan kenyataan beliau telah ditweet.

Rujuk di bawah:-
Di saat kebanyakan pemimpin dari kedua-dua Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional mengucapkan takziah ekoran tragedi terbaru yang melibatkan kematian jurugambar BERNAMA, ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Latheefa Koya pula menyifatkan ia sebagai hipokrasi Umno..seterusnya
Propaganda trip? Latheefa Loya...jangan sempitkan otak anda. Anda menghina kerja murni dan andalah yang buruk perangai!

To Latheefa Loya, please behave yourself and not to be as stupid as what you are now. Shame on you!

SNIPPET : Mentaliti Daif Artis : Facebookers Diibaratkan Seperti Anjing & Babi !

Artikel ini bukan mengenai politik tetapi mengenai budibahasa seorang artis bernama Gambit.

Rujuk facebook beliau:-


Gambit menulis dalam laman Facebooknya :-
Kat page ni juga ada ramai binatang2 seperti anjing/babi & lain2 dalam pakaian model/tradisional & etc. Kerja mereka adalah untuk menghiburkan kita. Oleh kerana kita tahu akan tahap pemikiran mereka yg agak cetek, kita layankanlah gelagat binatang2 peliharaan kita ini. Semoga mereka dapat dijinakkan satu hari nanti. Amin. seterusnya
Patutkah seorang personaliti menulis sedemikian rupa?

SPECIAL TRIBUTE TO FRIENDS IN SOMALIA !

Seperti yang kita tahu, Noramfaizul Mohd Nor, wartawan Bernama telah terbunuh dek tembakan curi di Somalia semalam. klik sini. MiM mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Dikesempatan ini juga, MiM khaskan artikel ini kepada rakan-rakan MiM yang terlibat di dalam bantuan kemanusian di Mogadishu, Somalia. Semoga rakan-rakan sekalian selamat dan berhati-hati selalu.

Di sini MiM sertakan beberapa video yang diambil di Somalia:-



Video 1


Video 2


Video 3


Video 4

DUNIA TERKEJUT DENGAN KEMATIAN NORAMFAIZUL !

MiM berasa amat sedih apabila mendapat tahu kematian wartawan Bernama TV Noramfaizul Mohd Nor yang turut serta dalam misi bantuan Somalia.

Kejadian tersebut terjadi semasa Noramfaizul bersama rakan-rakan yang lain sedang menaiki kenderaan dalam perjalanan untuk menghantar berita di Mogadishu, Somalia.

Allahyarham terkena tembakan curi yang menembusi paru-paru beliau.

Kejadian itu berlaku pada pukul 10.30 malam waktu Malaysia dan Noramfaizul meninggal dunia semasa menerima rawatan pada pukul 11.07 malam waktu Malaysia (Malaysia lima jam lebih awal dari Mogadishu), katanya. seterusnya

Kematian Allahyarham turut dilaporkan oleh kebanyakan media luar negeri daripada seluruh pelusuk dunia seperti di bawah :-





MOGADISHU, Somalia (AP) — A Malaysian TV station says one of its journalists has been shot dead in the Somali capital.

A statement on Bernama's website says 41-year-old Noramfaizul Mohd Nor was killed Friday in Mogadishu as he accompanied the aid agency Putera 1Malasyai Club on a humanitarian mission.

A Somalia official says the man was shot as he was traveling in a car near a busy junction known as Kilometer Four.

The official asked not to be named because he was not authorized to speak to the press.

The circumstances of the shooting were unclear.

Aid agencies and journalists have been flooding into the capital to respond to war-ravaged Somalia's widespread famine.

Copyright © 2011 The Associated Press. All rights reserved.






Mari kita sama-sama sedekahkan surah Al-Fatihah. Semoga roh beliau ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Al-Fatihah.

Thursday, September 01, 2011

PANAS ! YB ADUN Goda Bini Orang ?


Rupa-rupanya ada juga ahli politik PAS yang pandai menggoda isteri orang sehingga runtuh sebuah masjid perkahwinan itu. Inilah masaalahnya apabila ahli politik PAS sudah terlalu riak dengan ilmu dan jawatan duniawi.

Sila baca di bawah:-
Nampaknya kisah YB Amirudin Hamzah, ADUN Anak Bukit ini dahpun di'spin' rakan-rakan dari utara yang turut dapat menghidu aroma kemanisan berpoligami secara keji YB Romantik kita ni!!!

Ramai kalangan rakan-rakan YB semasa di MRSM dahulu tidak menyangka bahawa YB akan berkahwin dengan Nora Mohd Noor yang bercinta secara diam-diam semasa zaman persekolahan dahulu dan bertemu kembali pada tahun 2009 seterusnya menyambung cinta lama secara sulit.

Hal hubungan sulit ini terdedah apabila Nora diceraikan suaminya di mana YB Romantik telah menjadi penjamin kepada Nora yang membeli sebuah kereta baru semasa masih sebagai isteri RA (bekas suami Nora).

Bagaimana Nora seorang surirumah sepenuh masa mampu membeli sebuah kereta baru jika tiada penjamin iaitu pihak ketiga? Apabila Nora ditanya RA tentang penjamin kereta tersebutkah yang menyebabkan penceraian mereka, Nora hanya berdiam diri, tidak mengiya dan tidak juga menidak.

Akhirnya setelah bernikah dengan YB Romantik, Nora mengaku dia mengahwini YB kerana untuk mendalami Islam!!!!!

Hahahahahahahahahahahhahaahaha......Adakah seorang Islam yang alim dan warak seperti YB Romantik sanggup meruntuhkan masjid orang lain? Tidak cukup Islamkah RA di sisi Nora?

Kalau setakat tahap ilmu dan kewarakan YB Romantik lagi eloklah Nora memilih Din Puduraya yang lagi berpengalaman.

MMMMM...dah lama jugak tak cerita pasal Din Puduraya. Sabar....nanti sama-sama kita bawa pulang VCD Aksi Din Puduraya semasa balik beraya nanti!!!

Adakah wajar alasan untuk mendalami Islam digunakan untuk menutup kesalahan besar yang telah dilakukan Nora dan YB Romantik? Adakah YB jahil tentang hukum-hakam Islam?

Mengapa YB tidak menegur Nora yang menduakan suaminya dengan menjalinkan hubungan sulit dengan YB? Adakah dengan menjadi wakil rakyat PAS maka halal melakukan perkara yang haram?

Sungguh hina dab memalukan apabila menggunakan Islam sebagai topeng wajah untuk menipu masyarakat!!!

Difahamkan perkahwinan kali kedua YB ini mendapat tentangan isteri pertamanya. Malahan anak-anak mereka juga tidak merestuinya. Adakah kerana berstatus YB PAS maka kebenaran isteri pertama tidak diperlukan lagi?

Adakah kerana Pok Nik memberi wang cenderahati kepada wanita yang benarkan poligami di Kelantan maka YB pun teruja untuk mendapatkannya? Seterusnya

FAKTA SEJARAH ! Perjuangan PAS - Kaum Cina India Kekal Status Pendatang!

MiM lihat kepimpinan PAS sengaja menempah bala apabila mula mempertikaikan sejarah kemerdekaan negara kita ini. Jika mereka bersikap demikian, di sini MiM sertakan fakta sejarah yang pasti akan membuatkan rakyat bukan Melayu kecewa kepada parti tersebut!

Satu perkara penting yang mesti diketahui oleh rakyat bukan Melayu negara ini, parti PAS tidak menyokong penganugerahan warganegara kepada anda sekalian!

Sejak tahun 1953, kepemimpinan Haji Ahmad Fuad Hassan dan Dr Haji Abbas Alias, PAS begitu jelas menolak kerakyatan jus soli.

Jus soli (bahasa Latin bagi "hak untuk kawasan") atau kewarganegaraan hak lahir bermaksud hak kerakyatan sama rata iaitu taraf kerakyatan yang diberi berdasarkan tempat kelahiran tanpa mengira bangsa dan keturunan.

PAS sudah pasti akan menolak semua bukan Melayu dan mereka sehingga ke hari ini akan dilabelkan sebagai pendatang, sama seperti yang diharapkan oleh parti PAS.

Dan sekarang parti PAS berlagak pandai dan memperlekeh-lekehkan sumbangan UMNO tetapi parti itulah yang menidakkan kewarganegaraan seluruh keturunan bukan Melayu!

Dan jika kaum bukan Melayu tahu dan prihatin kepada niat parti PAS menolak kewarganegaraan mereka, MiM pasti mereka juga akan kecewa dengan lakonan pemimpin-pemimpin parti PAS!

Dan jika bukan kerana UMNO dan persefahaman dengan parti-parti bukan Melayu yang lain, jus soli tidak dapat dilaksanakan dan semua orang bukan Melayu hari ini bukanlah warganegara yang dapat menikmati segala hak di dalam perlembagaan.

Malah, perjuangan PAS yang kononnya mahu menegakkan ideologi dan negara Islam turut mendapat tamparan hebat apabila kepimpinan tertinggi PAS sendiri mengaku mereka tidak mampu melakukannya memandangkan kompleksiti dan kepelbagaian kaum di negara ini.

Malah mereka sendiri telah di'tarbiah' oleh rakan politik DAP supaya tidak menekankan ideologi 'Islam' mereka. Dan PAS akur begitu sahaja!

Dan jika Allah swt tidak meredhai perjuangan kepimpinan UMNO dan Perikatan, mustahil kita akan dapat menikmati kemerdekaan negara ini hasil daripada usaha mereka!

Maka, MiM sarankan kepada kepimpinan PAS supaya mencermin dulu diri sendiri sebelum cuba mengkucar-kacirkan sejarah negara ini.

Mereka mesti ingat bahawa PAS tidak mahu sebarang bukan Melayu menjadi warganegara Malaysia!

PANAS ! Edisi DEDAH : Isu Yang Pasti Timbulkan Marah Rakyat Bukan Melayu Terhadap PAS!


Nampaknya parti PAS beria-ia untuk menutup segala sumbangan dan usaha bapa kemerdekaan dan UMNO daripada dipandang sebagai penggerak ke arah kemerdekaan negara tercinta kita ini.

MiM tidak pasti apakah motif sebenar mereka tetapi tindakan mereka sudah pasti dipandang hina dan tidak disenangi oleh rakyat Malaysia sekalian.

Yang terbaru ialah kenyataan Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS yang jelas telah memperlekeh-lekehkan sejarah kemerdekaan negara kita ini.

Beliau mendakwa bahawa 'UMNO begitu lambat untuk menyuarakan kemerdekaan'. Kita tentu hairan dengan jangka masa 'lambat' seperti yang diomong-omongkan oleh ahli politik PAS tersebut.

Beliau seolah-olah tidak senang dengan tarikh 31 Ogos 1957 dan mahukannya lebih awal daripada tarikh tersebut, satu kenyataan bodoh yang keluar daripada orang penting di dalam parti PAS.

Beliau mungkin gagal bab sejarah tetapi terdapat beberapa cara untuk menuntut kemerdekaan. Ia sama ada secara kekerasan berpaksikan senapang dan peluru atau pun melalui perundingan demi perundingan.
Dan yang paling penting ialah negara kita sudah merdeka.

Kepimpinan PAS mungkin lupa bahawa negara kita merdeka melalui perundingan serta persefahaman di antara kaum-kaum di negara ini. Malaysia merdeka untuk seluruh rakyat tidak kira bangsa dan agama.

MiM lihat kepimpinan PAS sengaja menempah bala apabila mula mempertikaikan sejarah kemerdekaan negara kita ini. Jika mereka bersikap demikian, di sini MiM sertakan fakta sejarah yang pasti akan membuatkan rakyat bukan Melayu kecewa kepada parti tersebut!


Satu perkara penting
yang mesti diketahui oleh rakyat bukan Melayu negara ini, parti PAS tidak menyokong penganugerahan warganegara kepada anda sekalian!

Sejak tahun 1953, kepemimpinan Haji Ahmad Fuad Hassan dan Dr Haji Abbas Alias, PAS begitu jelas menolak kerakyatan jus soli. KLIK SINI


Jus soli
(bahasa Latin bagi "hak untuk kawasan") atau kewarganegaraan hak lahir bermaksud hak kerakyatan sama rata iaitu taraf kerakyatan yang diberi berdasarkan tempat kelahiran tanpa mengira bangsa dan keturunan.

Dan jika bukan kerana UMNO dan persefahaman dengan parti-parti bukan Melayu yang lain, jus soli tidak dapat dilaksanakan dan semua orang bukan Melayu hari ini bukanlah warganegara yang dapat menikmati segala hak di dalam perlembagaan.

PAS sudah pasti akan menolak semua bukan Melayu dan mereka sehingga ke hari ini akan dilabelkan sebagai pendatang, sama seperti yang diharapkan oleh parti PAS.

Dan sekarang parti PAS berlagak pandai dan memperlekeh-lekehkan sumbangan UMNO tetapi parti itulah yang menidakkan kewarganegaraan seluruh keturunan bukan Melayu!

Jus soli ditolak oleh parti PAS dan hari ini mereka berlagak sebagai saviour kaum bukan Melayu.

Dan jika kaum bukan Melayu tahu dan prihatin kepada niat parti PAS menolak kewarganegaraan mereka, MiM pasti mereka juga akan kecewa dengan lakonan pemimpin-pemimpin parti PAS!


Malah, perjuangan PAS yang kononnya mahu menegakkan ideologi dan negara Islam turut mendapat tamparan hebat apabila kepimpinan tertinggi PAS sendiri mengaku mereka tidak mampu melakukannya memandangkan kompleksiti dan kepelbagaian kaum di negara ini.

Malah mereka sendiri telah di'tarbiah' oleh rakan politik DAP supaya tidak menekankan ideologi 'Islam' mereka. Dan PAS akur begitu sahaja!

Dan jika Allah swt tidak meredhai perjuangan kepimpinan UMNO dan Perikatan, mustahil kita akan dapat menikmati kemerdekaan negara ini hasil daripada usaha mereka!

Maka, MiM sarankan kepada kepimpinan PAS supaya mencermin dulu diri sendiri sebelum cuba mengkucar-kacirkan sejarah negara ini.

Mereka mesti ingat bahawa PAS tidak mahu sebarang bukan Melayu menjadi warganegara Malaysia!


Sila baca omongan kosong Idris Ahmad di bawah. Di antaranya:-
Pada hal kewujudan umno hanyalah kerana menentang MalayanUnion 11 Mac 1946. Malahan slogan umno peringkat awal ialah Hidup Melayu. Laugan kemerdekaan hanya dilaungkan oleh Tunku Abdul Rahman pada 5 April 1953 di Persidangan Agung Pemuda.

Maknanya umno begitu lambat untuk menyuara kemerdekaan. Pada hal golongan yang tidak mahu berkompromi dengan British sudah lama menyuara kemerdekaan seperti Parti Kebangsaan Melayu Malaya (1945), Hizbul Muslimin (1948).

Tentu rakyat bertanya siapa pemimpin umno yang diburu oleh penjajah ketika memperjuangkan kemerdekaan?

Ini membuktikan umno ialah anak emas penjajah. Kesan daripada kerajaan menjadikan sambutan kemerdekaan negara seperti menyambut ulang tahun kelahiran umno, maka rakyat begitu hambar untuk menyambut kemerdekaan negara. Bukan rakyat tidak patriotik, tetapi rakyat mual dengan umno.
Persoalan sekarang, jika rakyat sudah tahu dengan sikap asal PAS, parti manakah yang dimualkan oleh rakyat?

ARTIKEL TOP MINGGU INI.

.