FACEBOOK DR MIM

Saturday, November 24, 2012

ABBY ABADI KANTOI PASAL KELAPA SAWIT!!


MiM terkejut dengan satu kenyataan di dalam twitter penceramah bidan terjun artis PAS yang bernama Abby Abadi. Sila baca di bawah :


Kedangkalan artis PAS yang membuat tuduhan tentang 'dagangan Israel-Malaysia' merupakan sesuatu yang amat memalukan.

Anda baca laporan di bawah yang menafikan fitnah tersebut :


Mukhriz Mahathir sendiri menafikan fitnah pakatan haram pembangkang itu. Sila baca :




Printscreen itu MiM ambil daripada satu blog pro-pembangkang. Tetapi malangnya, blogger yang pernah MiM londehkan beberapa kali kerana berbohong itu turut menyiarkan invois di bawah apabila menulis kononnya kaitan dagangan di antara Malaysia - Israel.


Apabila anda membaca tanpa kaji betul-betul, anda tentu termakan dengan pembohongan besar (sekali lagi). Anda tentu percaya invois tersebut ada kaitannya dengan Israel.

Padahal, destinasi penghantaran minyak kepala sawit itu adalah ke Adabiya, Egypt! Lihat di bawah :


Apabila melihat perangai artis PAS dan blogger pro-pembangkang yang kerap kantoi itu, MiM jadi kesihan pula. Bukan apa, mereka seolah-olah memperbodoh-bodohkan diri mereka sebegitu rendah sehinggakan MiM sendiri rasa amat malu.

Kesihan!

14 comments:

  1. Caya la doc... bongkarkan lagi kebodohan puak pencacai pembangang haram jadah tu. Takde istilah kesian-kesian pada BAHALOL-BAHALOL tu pun patutnya....hehe

    ReplyDelete
  2. Puak puak makan taik dan makan daging sedara seislam ni mana ada malu weeh, muka dah macam lubang jubor.....

    ReplyDelete
  3. fitnah yg mereka timbulkan terbit dari perasaan tamak, dengki, khianat dan busuk hati. pantang ada isu walau tanpa bukti terus di sensasikan dgn iringan paluan tohmahan dan cacian. gempita jahat itu di selitkan pula bayangan jika mereka berkuasa semua perkara ini tak akan berlaku.

    ReplyDelete
  4. Tidakkah Haji Hadi kata boleh berdagang dengan Yahudi?

    Yahudi semuanya sama!

    ReplyDelete
  5. abby abadi bodoh! sila buat permohonan maaf pada felda

    ReplyDelete
  6. aku tengok, masih ramai yang mudah percaya cakap orang dari mencari fakta sendiri, mudah menelan tetapi bukan mudah untuk dibuang, aku rasa dah banyak kali diperkatakan tentang isu minyak kelapa sawait ni, masih dok percaya cakap pihak sebelah tu, mungkin ramai yang tidak tahu bukan mudah untuk menjalankan urusaniaga dengan palastine dek kerana sekatan dibuat sama ada di sempadan israil mahupun sempadan mesir, tengok peta dah tahu, terhempitnya palastin walaupun jiran negara arab dekat sekali,

    ReplyDelete
  7. nk pergi sana pergi la jgn cakap je.... tak ada sapa larang ...nk buat modal ceramah ke

    ReplyDelete
  8. FELDA jgn pikir panjang, saman je dia biar dia insaf sikit..

    ReplyDelete
  9. Perjanjian ekonomi dengan Israel (Paris Protokol 1994)

    Protokol Paris, ditandatangani pada April 1994, dan Perjanjian Washington, yang ditandatangani antara Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) dan Israel pada bulan September 1995, menetapkan prosedur dan peraturan-peraturan yang mengawal hubungan ekonomi antara Palestin dan Israel untuk tempoh interim.

    Satu hasil daripada menggunakan dasar import Is
    rael adalah bahawa perjanjian perdagangan dua hala antara Israel dan pihak-pihak lain yang dianggap sah di Palestin. Pada masa ini, peniaga Palestin boleh mendapat manfaat daripada perjanjian perdagangan bebas dengan Kanada, Republik Czech, Hungary, Turki dan Slovakia.

    PLO mempunyai kebebasan untuk berunding dan memuktamadkan perjanjian perdagangan, untuk manfaat Pihak Berkuasa Palestin, selagi dasar import yang sama digunakan di Israel dan Palestin.

    Protokol Paris - Perjanjian Ekonomi antara Palestin dan Israel

    Dua hala, perjanjian ekonomi menyatakan prinsip asas perdagangan bebas dengan Israel.

    Untuk perdagangan pihak ketiga, Protokol Paris mengawal hubungan antara Palestin dan seluruh dunia seperti berikut:

    • Produk Palestin tidak tertakluk kepada apa-apa sekatan eksport.
    • Perdagangan dan dari Palestin mempunyai akses penuh ke pelabuhan Israel masuk dan keluar. Import dan eksport Palestin diberi rawatan yang sama di pelabuhan Israel masuk dan keluar.
    • peraturan Israel di kastam, cukai pembelian dan standard terpakai import Palestin kecuali barang-barang yang disenaraikan dalam senarai A1, A2 dan B. Pihak Berkuasa Palestin mempunyai hak untuk memohon, dalam tempoh yang telah ditetapkan kuota, kadar kastam, cukai pembelian dan import caj lain kepada orang-orang import. Di samping itu, Pihak Berkuasa Palestin mempunyai autonomi dalam mengimport barang-barang yang disenaraikan dalam A1 dan A2 tanpa mengira keperluan standard Israel.

    Senarai A1, A2 dan B dimasukkan dalam Protokol Paris. Barang-barang yang diimport di bawah Senarai A1 mestilah keluaran tempatan di Jordan, Mesir atau di negara-negara Arab yang lain. Barangan yang diimport di bawah A2 Senarai boleh diimport dari Arab, negara-negara Islam atau lain-lain. Barangan yang diimport di bawah Senarai B tidak tertakluk kepada sekatan kuantitatif tetapi tertakluk kepada piawaian Israel.

    Dasar import Israel melarang perdagangan dengan beberapa negara, terutamanya orang-orang yang tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel, termasuk beberapa negara-negara Arab. Pengecualian hanya mereka import dalam senarai A1, A2 dan B.

    ReplyDelete
  10. sebenarnye ... ape masalah dia ni?

    ReplyDelete
  11. Besarnya nafsu Abby ABABI ni nak buat fitnah... Umur setahun jagung.. Ilmu pun ciput... pengalaman langsung tada... ada hati nak cerita soal ekonomi... soal perjuangan... sungguh tak tau malu dah berkali-kali kantoi... Nafsu besar... kemaluan tada... daripada terus hipokrit dengan bertudung labuh tu... baik balik macam dulu... seksi... gedik... hot... setidak-tidaknya tak tercemar kesucian islam...

    ReplyDelete
  12. masa jadi artis tak laku sangat,lakipun terlepas,cuba2 berbaik dengan madu,kot2 laki bagi sara,tapi laki sibuk layan bini baru,tu yang jadi sasau la ni,apalagi jual air liurle nak bagi makan anak2. sian anak2 dia,makan hasil pembohongan ibunya. minta Allah s.w.t lindungi dan jauhi anak2nya dari menjadi pembohong bila besar nanti.

    ReplyDelete
  13. sesapa yang percaya dengan cakap ameno world kah kah kah memang buta hati dan akal. Dia tu memang dah celaka .. buat apa nak baca berita celaka yg dia tulis ... kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  14. apco tu dari mana?

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.