FACEBOOK DR MIM

LIVE ! GAZA UNDER SIEGE

Saturday, November 24, 2012

GAZA : ABBY ABADI SALAHKAN KERAJAAN KERANA TAK BOLEH BAWA PISTOL??


Beberapa lagi twitter kedangkalan penceramah bidan terjun artis PAS bernama Abby Abadi!

Lihat di bawah :


MiM tidak pasti tarikh twitter ini tetapi realitinya, parlimen telah meluluskan 10 perkara menentang keras kekejaman Israel di Gaza. Malah, DS Najib Razak telah menyatakan pendirian Malaysia kepada Barrack Obama, Presiden Amerika Syarikat.

Obama sendiri telah menelefon beberapa pihak untuk membantu berlakunya gencatan senjata di sana. KLIK SINI

Jika twitter itu selepas yang berlaku di atas, artis PAS itu tidak mengikuti perkembangan negara atau hanya merujuk kepada Harakah, lidah rasmi PAS yanh dibalun oleh perwakilan PAS sendiri sebelum ini.

Dan kenyataan 'kerajaan sekat bawa senjata' merupakan satu kenyataan yang tidak berpijak di bumi yang nyata.

Tetapi jika dilayan sebentar kerenah artis PAS itu, dengan teknologi dan kecanggihan senjata peperangan hari ini, takkan beliau bermaksud pedang atau parang? Sekurang-kurang pistol dan lain-lain? Betul tak?

Atau pun beliau teringat masa sebelum 'insaf' dulu ketika berlakon sebagai inspektor polis yang bersenjatakan pistol mainan di dalam drama tersebut?

Anda baca dan beri komen anda.

Selain daripada itu, tuduhan kononnya kaitan di antara perdagangan kepala sawit dan Israel juga satu melulu walau pun perkara ini telah diperjelaskan sebelum ini :


Anda baca buktinya di sini : KLIK SINI

13 comments:

man said...

apa hendak jadi..sepatutnya kita bersyukur apa yg allah swt bg kat kita..marilah dtg ke blog sy dan bg komen skt..http://ajax85.blogspot.com

mk said...

Kenapa banyak blogger pro BN terlalu taksub dengan komen komen yang dibuat oleh perempuan murahan ini ? Kenapa perlu dilayan dan diberi publisiti sebegini ? Biar aje betina kadok ni dengan falsampah bodohnya kerana yang mendengar dan percaya dengan komen komen dia pun dari golongan yang bodoh bodoh belaka jadi tak perlu lah diberikan perhatian kerana memang itu pun yang dia cari...

Anonymous said...

Ketinggalan keretapi betul la matjan ni.... Malaysia memang terkenal antara negara yang vokal mengenai isu Palestin-Israel sejak dulu lagi. Bantuan makanan, minuman dan kemanusiaan dari Malaysia pun dah banyak kali sampai ke Palestin. Kalau nak bising sebab tak hantar tentera, bising la pada PBB yang dikuasai oleh PBB. Takpun hantar je skuad unit amal hamPAS ke sana. Setakat berani bergolek depan kereta sambil pegang bendera Palestin buat ape....!!!!!!

Anonymous said...

Jgn layan minah meroyan ni. Buang masa je. Dia ni nak publisiti murah itu je. Cara terbaik jgn bagi ruqng berita pada dia lama2 nanti senyap lah

Anonymous said...

Sekarang baru saya paham kenapa sipolan tu kena cerai sama Norman, sebab bodoh. Sedap tulis saja, otak tarak pakai. Dia ingat dunia ada puak Pas sahajakah?

Negara terdekat, Arab sendiri tak ada kemampuan untuk berperang dengan Israel. Kalau betul sipolan tu serius nak berjihad, sewa dulu kapal untuk ke Pelestin seperti Aman Malaysia buat. Then daftar nama sukarelawan yg mahu ke sana. Kemudian, kita minta Kementerian bagi senjata.. ada berani ke MJ Abby?

Anonymous said...

Apa kata cabar sj abby ababi pi palestin...
Jgn sembang jer abby ni...
Nk ijtihad xde alasan...nk pegi bile2 ms jer leh pegi..
Setakat xde senjata mcm alasan budak2 x dpt belonkat sogo jln tar...

Anonymous said...

Makin lama makin lalut minah sekorni...nak sokong parti mana pun itu hak masing-masing, tapi kalau ilmu kurang disebabkan kurang membaca...itulah jadinya...

Anonymous said...

ala...org dah tak laku, gitu la cara nak popular....

Anonymous said...

Sokong. Sejak2 kena talak nie, die meroyan sakan...

Anonymous said...

Abby nih mau dok hantaq pi sana dgn Mat Sabu.. Baru dia tau langit tinggi ka rendah.. Mat Sabu kan penembak tepat.. Bole la dia ajar si Abby nih.. Heheheh..

zoRRo..

Anonymous said...

kenapa KERAJAAN x ambil tidakan pada JANDA GIAN ni..nak kata x de bukti dah terang2 ada..bkn sekali dua JANDA GIAN ni keluarkan statement yg berbentuk hasutan dan fitnah..

Anak Lenggong said...

Mak janda ni dok meroyan sebab dah lama tergian pistol air..dulu bila gian, boleh jugak bawak jantan muda melengcong ke luar negara..abby..pak lobai pas pun lebih kurang jugak kalau ko offer berebut mereka datang kat ko..

Anonymous said...

Desperately need pistol..haaa kesian..

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.