FACEBOOK DR MIM

LIVE ! GAZA UNDER SIEGE

Tuesday, November 20, 2012

HOT! Azhar Idrus & Mc Donalds Jawab Isu Yahudi.


Selain daripada isu panas doa melampau dan kenyataan kontroversi Nik Aziz, kita juga kecoh dengan foto penceramah Azhar Idrus yang didakwa menjamu selera di kedai Mc Donald. Selain daripada itu, Mc Donald dikaitkan dengan Yahudi dan sebagainya.

Dek kekecohan itu, Mc Donald mengeluarkan kenyataan rasmi yang menafikan dakwaan itu. Sila baca :


Di bawah pula adalah kenyataan Azhar Idrus. Anda baca dan nilai sendiri!


33 comments:

Anonymous said...

ostad natang mcm gampang ! nk menipu pn agak2 la. tp ostaz natang dan jugak PAS hidup atas kejahilan manusia yg mnjd makanan mereka. hancurkan PAS demi ISLAM !

Anonymous said...

Maaf ya..saya dari Melaka..saya kenal sangat dengan kawasan di dalam gambar di atas..berdepan kedai yang disinggah oleh ustaz adalah Famosa Time dan Poh Kong..dan gambar ini adalah di Mahkota Parade Melaka..dan betul..kedai ini McDonald..bersebelahan McDonald pula KFC..tetapi..adakah salah kalau kita makan dekat Mcdonald..rasanya tidak..

Anonymous said...

org bodoh n bhlul je percaye....

Anonymous said...

Depan anak tu ... macam gambar Kolonel KFC je

Anonymous said...

Alhamdulillah, jawab dan respond dari Utz sangat saya hargai moga ALLH menlindungi umat ISLAM negara kita dari musibat.

Anonymous said...

alamak UAI, kantoi lagi ker???

Anonymous said...

Mng x salah mkn as long mknan tu Halal, tpi jgn la puak2 Lebai cebai ni semua nk suruh org lain boikot sbb ia product Isreal, pastu yg mentahkedarahnya ostad lebai PAS ni pulak, sibu x bgi org lain mkn tpi ostad jangut ni ckp org belanja pulak, kan mcm cibai ckp dia, nk boikot buat yg betul..ckp x serupa bikin. Yg sibuk sgt mintak org boikot tu apa hal...natang sungguh...

Anonymous said...

Makan Mcdonalds tak slah, yang salah menipu. Dan lagi salah jika hipokrit mcm ostad tuuu....

Anonymous said...

Makan kat sebealh mana pun apa kita kesah, tapi cher cube tengok kotak kentang yang atas meja tuu.. nampak macam kentang McD.

itu lah lain kali jangan dok ngate orang , nanti dia yang terlebih

Anonymous said...

November 20, 2012 4:13 PM, Memandai je ko kata kt Mahkota Parade Melaka, Uai kata kat johor. Mana satu betul daaa? ko ke Uai? ke dua-dua menipu?

hanizam said...

anon 4.13PM..

ana nak tanya enta, apesal entry mamat ni kata ni kat johor, bukan di KB...

sedangkan entry asal yang ada gambar yang sama, statusnya di Mc Dee kota baharu...

jadi lokasi mamat ni melantak Mc dee kat maner sebenarnya???

isunya kat sini, dia nak melantak MC dee @ KFC tu dia punya tekak...

tapi bila dia dok ceramah itu ini pasal KFC & Mc Dee, tu yang orang pertikai...

cakap tak serupa bikin...satu lagi, orang pertikai, kata kawan belikan, resit tu jadi cerita juga...

ape salahnya dia mengaku melantak makanan tu...ni tak, kononnya keli nescafee kat kedai lain, ambik cawan kat Mc Dee untuk refill air tu...

sudahnya pada aku, dia kantoi sebab gunakan cawan dari Mc Dee juga...

tak mati pun @ terbakarnya Ferrari merah mamat tu kalau dia mengaku...

Anonymous said...

Salam. Makan di McD atau KFC xsalah. Boleh kerana halal. Cuma bila makan pada masa skrg nie nampak xmanis la. Beringatlah, dalam usaha kita memboikot jangan pula kita mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram.

Ustaz Azhar Idrus banyak beri kebaikan pada masyarakat. Usahla kita menghina dengan kata2 keji. Orang Islam xguna kata2 keji dan menghina.

Moga bermanfaat

inspirasi arjuna said...

jangan nak fitnah sesuka hati, nnt kita dapat sama saham dosa dr org yg komen..tolong professional,..UAI dan jawab isu ini..

Anonymous said...

Tu kfc la...tu kan potato widgets

Anonymous said...

Saya periksa di internet, memang ada Poh Kong di Mahkota Parade - lot G29, dan ada Famosa Time di Mahkota Parade - lot G30! Memang kemungkinan besar gambar ini diambil di Mahkota Parade Melaka.

Anonymous said...

dah macam sorang mamat tu lak....muka macam anuwar,perut macam anuwar tapi bukan anuwar dalam video 'exercise' tu...

sama la fesyen jawab pun ni....nampak macam McD tapi bukan McD....

kesimpulan....geng PR semua sepesen je nak menipu

Anonymous said...

cuba layari www.heltargroup.com/mahkotaparade. ada pelan lantai G floor. Kedudukan McD, Famosa Time dan Poh Kong adalah sama seperti dalam gambar di atas.

Hisham said...

yang bodoh tetap bani melayu yg beragama Islam!
kesian la Kau org semua. Buang Karen pasal isu remeh Di hasut novandri.

Anonymous said...


Kalau UAI nak makan McD ke, KFC ke, makan la untaz. Tak payah la nak pusing cerita mcm2. Kita kalau dh selalu sgt menipu lambat laun terjerat jugak.

anak kecil

nshinah said...

Eh bestnya Ustaz ni.
Makanan- kawan belikan;
minuman- kawan belikan.
Katanya lah.

So, buat apa gaduh gaduh

Anonymous said...

Dia nak makan kat mana tu suka hati dialah... Yg korang beria-ia nak tau kat mana tu nak buat ape???

Anonymous said...

hahaha...dia pun manusia juga...tp bila berlebihan dlm mnyampaikan maka akhirnya memakan diri sendiri..harap2 dia x berdusta...hahaha

Anonymous said...

dalam ceramah dia,,ustaz ni seap sangat kata ke orang....ambik kau kena balasan sikit .mula karut2 bagi alasan...nak panggil natang kot huduh dooh lalu...

Anonymous said...

Ko nak mentakedarah kat manapun tak sapa nak amik pot. tapi jgn sesekali menipu. Kepantang aku..

Sebab tu klu sebut nama tok lebai ni, memang 101% aku tak percaya. mati hidup balikpun aku tak caya. Cuma ada umat2 yang bodoh dok sokong ostad penipu ni, hipokrit lagi.. Sebab tu ramai anak muda yg terigin nak tambah ilmu melalui ceramah agama dia terpedaya dan terpesona ngan kata2 dia dalam ceramah dia yg sentiasa dok mengata org diselang seli ngan mainan musik dia..hehe. ostad merapu..

Anonymous said...

Dia kata di atak makan di McD, tapi bekas airnya adalah McD punya, bekas french friesnya McD, dan tray makanan McD. Tak ada org beli secawan kopi servingnya sekali dengan tray. LAgi satu, dia kata tak makan McD sebab ada kaitan dengan Israel dan Yahudi, tapi dia lupa yang dia minum Nescafe, produk Nestle, dan Nestle ada kaitan dengan yahudi dan israel juga. Sila baca seperti berikut:

Nestle owns 50.1% of Osem Investments, an Israel-based company engaged directly in the production and distribution of food products in Israel and abroad. In 1998, Peter Brabeck-Letmathe received the Jubilee Award, on behalf of Nestle, by the Israeli Prime Minister. "This is the highest tribute ever awarded by the 'State of Israel' in recognition of those individuals and organizations, that through their investments and trade relationships, have done the most to strengthen the Israeli economy." Nestle owns other companies such as Nescafe, Carnation, Arrowhead spring water, and Willy Wonka. For a full list of the everything Nestle owns, visit http://www.nestle.com/Brands/Brands.htm.

The self proclaimed Ustaz was lying, and he lied with straight face. I dont even have an iota of respect to this "Ustaz"

Anonymous said...

ANON 8:38 AM ::::::::> I LIKE....


Anonymous said...

knp krang smua msti mmprbesar besarkn hal yg kcil ni?
biar la ustaz ni mkn dkt mna skali pn, itu bkn urusan kita. klau ustaz ni brbohong atau tidak itu urusan dia dan allah. sy tahu krong msti nk tgkkan pndirian krong smua tp ckp lah elok2 jgn lah mngunakan prkataan yg tdak mnyenangkan. klau nk tgur skali pn guna lah prkataan yg sesuai. sy mnta maaf klau prkataan sy mngguriskn prasaan krong smua.

Anonymous said...

kalau tgk komen dia pun agak mengelirukan...dia ckp dia duk kedai sebelah mcd..ok fine...then dia cakap air kopi tu dibeli dari kedai sebelah..so maksudnya kedai sebelah tu apa? Mcd ke ke kedai mamak????
cer ustaz tolong bagi penjelasan skit...pening dah saya ni...haha

Anonymous said...

bagi saya, setiap manusia itu tak terlepas dari melakukan kesilapan.. jgn kita sesekali menghukum seseorang dgn kata2 kasar..walaupun org itu salah, kita fhm2 sudahlah..kenapa kita nak ckp2 dia yg bukan2 di khalayak ramai...takut2 satu hari nanti kita juga melakukan perkara yg sama..kalau tak kat mcd, kat dalam rumah pun boleh menipu..contoh isteri menipu suami, suami menipu isteri, anak menipu mak bpk, mak bpk menipu ank..jd, renung2kanlah di mana tahap keimanan kita skrg ini..

Anonymous said...

Anonymous 5:49,

Tidak timbul persoalan orang buat kesilapan atau sebagainya. Tapi kalau seorang yang self procliam Ustaz, berceramah agama sampaikan orang yang tak sehaluan dgn dia dianggap bodoh dan sebagainya, tapi akhirnya di"kantoi" menipu. Apakah ada respect kita kepada dia? C'mon. Saya boleh terima kalau orang-orang yang berkata demikian orang hanyalah any Tom Dick and Harry, atau dalam bahasa kita Ali, Ah Chong atau Raju, tapi ini "USTAD" boh.....

Ekyn Amran said...

YANG KORANG SIBUK NAK CARI KESALAHAN USTAZ NI KENAPA. BIARLAH, ITU URUSAN DIA DGN TUHAN. JGN NAK PERBESARKAN HAL BONGOK NI. MANUSIA KAN TAK SEMPURNA. TERMASUK INDIVIDU YANG BERGELAR USTAZ.

Anonymous said...

UAI jangan layan je semua ini.
Jom mari kite keluar 40 hari ke 4 bulan.
Tapi macam Ustaz bagus keluar 1 tahun terus.

Anonymous said...

Biasanya bagi orang yang pentingkan maruah dan harga diri, sekali cakap tak serupa bikin...orang tu akan berundur dalam ertikata letak jawatan. Itu orang duniawi yang sering dianggap 'natang' oleh si ustaz al ala alim-ulamak ni. tapi tak tahu lak kot-kot ilmu dia ni supersede semua bende..bende..tu hingga langsung tak tepikir harga diri??

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.