JOIN FACEBOOK DR MIM

Wednesday, November 21, 2012

HOT! LOKASI SEBENAR FOTO USTAZ AZHAR IDRUS DI KENAL PASTI!


MiM telah menulis entri tentang isu Ustaz Azhar Idrus dan foto beliau yang didakwa sedang menjamu selera di Mc Donald. KLIK SINI

Sebelum ini Azhar Idrus telah menjawab beliau tidak makan di Mc Donalds tetapi bersebelahan dengan kedai makanan segera itu. Beliau juga berkata foto tersebut di ambil di Johor dan bukannya di Kota Baru.

Selain daripada itu, Azhar Idrus juga mengatakan gelas beliau diisi dengan air nescafe yang dibeli oleh rakan beliau dari kedai sebelah. Itu jawapan Ustaz Azhar Idrus.

Isu ini sangat panas, bukan sahaja dalam blog ini tetapi blog-blog lain, twitter dan juga Facebook. Malah, MiM menerima banyak komentar tentang entri Azhar Idrus ini.

Ada yang menanyakan rasional isu Azhar Idrus diketengahkan kerana beliau dan keluarga hanya makan sahaja. Tak salah, kata mereka.

Ada juga di antara pembaca MiM yang mempersoalkan kesahihan lokasi yang dijelaskan oleh Azhar Idrus iaitu di Johor.

Mereka mengatakan bahawa lokasi foto tersebut adalah di Mahkota Parade, Melaka! 

Malah, satu perkara yang peculiar dalam foto tersebut ialah nama kedai (rujuk bulatan dalam foto di atas). Ianya seperti singkatan 'Famosa Time', kedai jam tangan yang terdapat di Melaka.

Yang menarik juga adalah foto di bawah yang dihantar oleh pembaca MiM yang menunjukkan interior design Mc Donalds di Mahkota Parade, Melaka. Ada persamaan?



Dan yang paling menarik sekali ialah pelan tingkat bawah Mahkota Parade, Melaka yang menunjukkan lokasi Mc Donalds, 'kedai sebelah' KFC, Poh Kong dan Famosa Time! 

Anda lihat lokasi Mc Donalds di hadapan Poh Kong dan Famosa Time. Ada persamaan? 

Sebagai seorang public figure, MiM menghormati Ustaz Azhar Idrus. Tetapi dalam masa yang sama, kita semua hanyalah manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan.

Dan jika merujuk kepada foto dan pelan-pelan yang ditunjukkan di atas, MiM sarankan Ustaz Azhar Idrus supaya mengeluarkan satu lagi kenyataan tentang perkara ini. Johor atau Melaka? Dan kedai tersebut?

Itu yang penting.


75 comments:

  1. Siakap Senohong Gelama Ikan duri
    Bercakap bohong lama2 mencuri

    kalau anak aku, dh aku tampo mulut tu! Pantang aku kalau org ckp bohong ni!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul! Betul! Betul! Betul!

      Delete
  2. aLA USTAZ NI KAN ORG KUAT PAS.. SIKIT2 TERIKUT JUGA GAYA KEPIMPINNANYA -- PEMUTAR ALAMM

    ReplyDelete
  3. Johor atau Melaka tak penting. Yang penting ikhlas dan bercakap benar. Dia dok ceramah kutuk orang yang sokong kerajaan, suruh boikot barang yang ada kaitan dengan Israel, tapi dia juga yang balon. Inilah contoh orang yang cakap lain buat lain. Boleh belah la...

    ReplyDelete
  4. DASAR TOK LEBAI PAS SAMA AJA, HARAPKAN SARBAN AJA, TAPI HATI BUNYA BUSUK MACAM BANGKAI

    ReplyDelete
  5. MiM, boleh tak cari apa tahap pendidikan dia sehingga diangkat menjadi ustaz?? Bukan apa, sekarang ni dah ramai sangat yang simpan janggut kambing dan pakai kopiah putih, masuk kampung, sekejap aje dah ada follower. Hidup kaya hasil ceramah.

    Ustaz makan McD tak pelik. Yang peliknya bila dalam ceramah dia kata, jangan makan dan jangan sokong yahudi tapi lepas tu dia yang sental. Bila dah kantoi, menipu pula. SUCKER!

    ReplyDelete
  6. Adeh.. Kalau MIM dah kuar analisis, berat nanang la..

    ReplyDelete
  7. sorry...never liked this guy!

    ReplyDelete
  8. Buat apa nak tipu? Terus terang ajer lah...

    ReplyDelete
  9. aku dah banyak kali jumpa spesis ustaz fulus nih...cakap/ceramah macam dia sorang je msk syurga or semayang yg diterima Allah...tapi dia lupa pada janji syaitan kepada Allah...


    * Selagi nama manusia tak lepas dari salah dan dosa...Nie spesis Ustaz cari makan...bagi aku sikit pun aku padang...tuihhhh...sama jee macam ustaz PAS = Syaitan

    ReplyDelete
  10. Tak salah makan kat McD, tapi jgn lah bohong

    ReplyDelete
  11. Tengok kerusi dgn tray pun dah tau, tak salah makan kat situ, tapi kenapa BOHONG...?

    ReplyDelete
  12. ustaz bukan mcm nabi.bersifat maksum.yang lepas biarla lepas..ini gambar lama..knp nak di korek.dekat mana UAI makan x penting..skrg yang penting doa kita untuk rakyat palestin.Pray for Gaza...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tapi isu disini bukanlah lama atau baru tapi kejujuran UAI sbg seorang ustaz. Bukti menunjukkan yg beliau memang tidak berkata benar dlm hal ni. Jika beliau berani mengakui kesilapan nya bertambah hormat saya pada beliau. Malangnya tidak

      Delete
  13. nate tak leh pakai blog ni....byk buat fitnah ko re.kasi dosa free ajo....

    ReplyDelete
  14. ini la orang melayu.suka carik keailapan orang lain.mcm mcm korang semua cakap kat ustaz ni kan.hanya Allah yang mampu menadili kita semua.kalau sampai mcm ni korang aibkan ustaz,apakah Allah akan jaga aib kita di akhirat kelak?biar sekalipun ustaz Ani tipu,tayah la amik negatif.yg negatif buang.Ingt Allah sentiasa perhati kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh lu...sekali menipu aku dah tak caya dah.. ustaz palat

      Delete
  15. Dia tu ustaz bukan orang biasa2 yg tak ada ilmu.
    Org ada ilmu berbohong tak pe.
    Org biasa kalau berbohong dh tentu kena bedal.

    ReplyDelete
  16. Gelaran paling layak untuk zehar derus ni ialah 'USTAZ PALAT'!

    ReplyDelete
  17. PAS itu adalah satu kecelakaan pd ISLAM. kwujudan PAS brgantung kepada kejahilan manusia. hancurkan PAS pada PRU-13 demi kemuliaan ISLAM !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketinggian islam berbanding parti islam tiada bandingannya. Islam agama seluruh alam walhal parti islam adalah cetusan akal manusia yg tidak langsung berkaitan dgn sunnah Rasullullah. AlLah SWT tidak perlu pada parti islam utk memertabatksn agamaNya. Jika demikian, dahulu lagi AlLah SWT telah wahyukan pada Nabi SAW supaya tubuh parti. Islam tidak tersebar dgn kuasa atau kerajaan. Nabi SAW dan sahabat2 R.A sebarkan agama melalui pengorbanan dan dakwah dan tiada maksud utk dapatkan kuasa atau kerajaan. Kuasa dan kerajaan hanya natijah saja. Itu pun sahabat2 seperti Khabbab begitu takut sekiranya AlLah SWT tidak mengganjari mereka di akhirat nanti. Bezanya dgn parti islam, jadikan kuasa dan kerajaan maksud mereka dgn alasan kuasa perlu utk tegakkan agama, dgn. kuasa boleh buat apa yg Quran tak boleh buat. Satu fitnah besar terhadap usaha Nabi SAW dan sahabat2 R.A. Dan alQuran. Quran yg sama yg telah tarbiah sahabat2 kenapa kata Quran tak boleh buat tanpa kuasa? Ingatlah, tuan2 yg berjuang utk agama jgnlah ada sekelumit niat utk dapat faedah dunia dari usaha agama kelak diakhirat tiada ganjaran utk kita. Berjuang utk redha AlLah SWT. Nak laksana Hudud, org suka ke, tak suks ke, org undi ke, t as k undi ke, terus laksana, jgn jadi munafik, sekejap kata nak buat sekejap salahkan org. Saya sokong Hudud.

      Delete
  18. Takkan ustaz ni yg appearance fee dia di stadium shah alam cost rm5000 dan bawa ferrari, masyuk puluh ribu hindu ananda astro bayar utk lawak jenake agama makan kat McD? Mana ada kelas !!

    ReplyDelete
  19. Mulai hari ni aku kuar pas Sb ustaz pun pnipu...puiii!!!!taubatla natang

    ReplyDelete
  20. sudah sudah la ye.sungguh pun ustaz itu berbohong,apa hak kita untuk kutuk dan label kan ustaz tu macam macam.kerdilnya kita di sisi Allah.yang baik jadikan pedoman.yang buruk.tayah ambil.susahnya mulut kita untuk dijaga.ingatlah malaikat sentiasa mencatit apa perkatan yang kiita ucap dan apa tulisan yg kita tulis.terserah nak cakap apa pun kat ustaz,tapi jangan di tulis.kerna semua ni nnti disoal di akhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kisah Abu Hurairah R.A tangkap orv yg curi harta Baitulmal 3 kali akhirnya dia dilepaskan bersyarat. Dia memgajar Abu Hurairah supaya baca ayat qursi sebelum tidur utk mengelakkan gangguan syaitan. Syaitan pun boleh ajar agama utk dpt faedah dunia. Awas2 ustaz2 PAS ke UMNO ke, kalau sampaikan agama utk maksud dunia, samalah mcm syaitan...

      Delete
  21. Tugas ustaz menyampai dan mengajar hukum dan ilmu agama kepada kita yang serba jahil,takkan kita nak berilmu dengan orang yang jahil yang tak tahu apa pasal agama.kalau ustaz tak bagitahu,dengan siapa lagi kita nak belajar?ustaz sampai ilmu mengikut hadis dan al-quran,kita ikut jelah,takkan nak ikut astro tv3.

    ReplyDelete
  22. peribahasa Melayu ada berkata... ..SEKALI BERBOHONG, PASTI AKAN BERBOHONG LAGI... apa la ustat boddow ni..

    ReplyDelete
  23. bagusnya ustaz kalau dia berbohong ... tak kena tulis ... terutamanya ustaz pas ... sebab tu haji adi boleh berbohong ... prk tenang umno lepaskan air ... pahala dapat banyak tu ...

    ReplyDelete
  24. Dunia hari ini, apa sahaja dosa yang kita buat sesama manusia akan Allah balas CASH ON DELIVERY di atas dunia lagi. Aku minat UAI sejak dulu lagi sebab ceramahnya ringan dan memudahkan. Tetapi apakan daya, manusia selalu alpa dan terpedaya pada tipu muslihat dunia termasuklah UAI ini apabila ceramah2 nya kini terlalu berbau politik dan condong kepada satu puak sahaja. Bahasanya juga mulai kesat dan disulami dengan maki hamun termasuklah tag name ' NATANG' yang selalu diucapnya. Maka, Allah berikan kmbali ciri2 natang ini kepada si pengucap.

    Kepada UAI, kalau ustaz benar2 makan McD tu cakap shaja la. Tiada siapa marah. Kalau ada yang marah pun sebab ceramah ustaz cakap lain, tindakan ustaz makan kat McD pulak lain. Tetapi, ramai akan bertambah marah dan tidak lagi respek kepada ustaz jika ustaz memutar belit alasan termasuk dlm FB ustaz itu dengan alasan yang susah nak terima ( melainkan hanya dengan khusnul dzan). Ramai yang 'memulangkan paku buah keras' kepada ustaz kerana gelagat ustaz juga yg skrg ni banyak dah berubah... Tak macam dulu. Kalaulah ustaz mengekalkan ciri2 dakwah ustaz sama mcm dulu, tentu ramai yg tak sanggup/kasihan nak kutuk2 ustaz mcm ni. jangan salahkan org lain kalau mereka memulangkan tag name 'NATANG' kepada ustaz sebab ustaz sendiri yg memulakan budaya maki hamun kepada puak2 yg tidak sehaluan dengan fikrah politik ustaz. Ingatlah ustaz akhir zaman ini semuanya Allah balas CASH ON DELIVERY. Natang kat orang, natang juga akan kembali kepada ustaz, dan gambar ustaz dengan keluarga makan McD dlm FB adalah contoh terbaik.

    ReplyDelete
  25. Jika kita belajar agama dari guru,ulama,ustaz yg murshid yg menuturkan kata2 yg baik, baiklah agama kita, perkataan kita tapi jika menuntut ilmu dari guru agama politik , yg me"natang natang"kan org lain, agama politiklah yg, kita dapat dan natang natanglah pertuturan kita. Baguslah ambillah faedah dari agama moga di akhirat tiada lagi bahagian bagi org2 yg jual agama utk dunia yg hina ini.

    ReplyDelete
  26. apa pun korang nak cakap,ustaz ni bodow ke ustaz penipu ke.ingat la diri srndiri tu dulu.korang dok mngutuk mcm ni tak teruk ke?perangai sendiri terumbang ambing.kalau tak duka ustaz ni diam dah le.dok tambah dosa kutuk bagai.fikir la .kalau yang buruk tayah la ikut.ustaz ni dah banyak sedar kan mat rempit semua.korang mampu ke ?

    ReplyDelete
  27. Woit...comment la yg positif contohnya ...Cantik bulu kening bini ostad...alis yg melentik dan tampak anggun

    ReplyDelete
  28. Ustad Natang kantoi..

    ReplyDelete
  29. Dalam Pas berbohong itu ibadah.......

    ReplyDelete
  30. apa kaitannya dengan POLITIK???. bengong punya pencacai parti timbang ni.

    ReplyDelete
  31. Ustaz ni cakap sesedap rasa je!..Kat mana dia belajar ekonomi??Dia ingat setiap orang yang bisnis halal ni nak menyumbang kepada zionist?? Tahu tak berapa ramai orang-orang melayu dan bangsa lain mendapat pekerjaan dan mencari rezeki di kedai-kedai ni?. Berapa ramai mak bapa yang senang hati anak-anak mereka dapat sumber rezeki daripada menganggur??. Kalau mereka berhenti dapatkah ustaz tolol ni beri mereka pekerjaan?. Ustaz simpan otak kat mana?? Di kepala lutut?? Lainlah ustaz..pakai jubah, sikat janggut kambing, pasang serban dah tu pasang lak muka overconfident berceramah mengalahkan Allah. Keluak aik liur macam jual ubat kat kaki lima. Lepas tu harap pula orang bagi sedekah..Kering leher pi pulak makan kat restoran kelahhs di McD. Tak tahan panas kot mesti kat aircon. maklumlah pencaramah kelah 'tinggi'. Hai ustaz sekurang-kurangnya orang buka bisnis boleh tolong orang lain bagi kerja. Ustaz dapat bagi kerja orang lain tak?. Dok memandai-mandai otak benci dan jihad tak habis habis! McD ke, McC ke Mctolol ke..mereka berusaha buat bisnis halal. Nak cari makan secara halal. Jangan pulak ustaz memandai mandai nak suruh tutup, boikot.. Cuba cakap kat depan muka pemilik kedai tu kalau ustaz berani. Silap silap janggut kambing ustaz mungkin basah kuyuk kena ludah kerana bahlul. Cakap tu jangan over sesedap rasa. Orang tak sesempit, prejudis dan hipokrit seperti otak ustaz. Lebih baik bertaubat daripada nak menipu orang dengan aik liur..

    ReplyDelete
  32. aku tegelak tengok sibangang blogger yang mengheret isu bangang ni sampai ramai yang terbuta perut nak ambil bahagian

    ReplyDelete
  33. PKR mana ada otak daa... semua di liwat oleh si Anwar 'parang' panjang.

    ReplyDelete
  34. Jelas Plan tersebut menunjukkan Ustaz Azhar tidak berada di kedai Mc Donald tetapi.....di sebelah kiri kedai Mc Donald........mungkin Ustaz Azhar terlupa sebab byk sgt tempat dia beceramah....

    ReplyDelete
  35. NAK TERGELAK AKU DENGAN KORANG NI. SIAP AMEK FLOOR PLAN SHOPPING COMPLEX TU. SANGGUP BETUL. BERHENTILAH CARI KESALAHAN ORANG. KITA NI BUKAN PERFECT SGT PUN. PERNAH JUGAK MENIPU. FIKIRLAH POSITIF SIKIT.JANGAN INGAT DENGAN TITLE "USTAZ" BERMAKNA DIA TAK PERNAH BUAT KESALAHAN.

    ReplyDelete
  36. persoalannya bukan tidak pernah buat kesalahan ... persoalannya jangan menipu ... menipu tu sifat munafik ... tak kan ustaz tak tahu ... tak kan ustaz tak tahu dosa orang munafik ... dosa orang yang berilmu ... tapi tak amalkan ilmunya ... sebab itu Allah menghukum orang berilmu 2 X dari orang awam ... pertama dosanya berbohong ... kedua dosanya tidak mengamalkan ilmu ... iaitu tidak boleh berbohong ... tapi kalau penganut agama pas ... setahu aku mengikut fahaman dan tingkahlaku mereka ... ustaz dalam pas adalah maksum semuanya ... sebab itu haji adi boleh berbohong dengan menyatakan kekalahan pas semasa prk di tenang adalah kerana umno melepaskan air empangan ... dan untuk lebih baik lagi ... mengikut agama syiah ... amalan taqiyah (berbohong) besar pahalanya

    ReplyDelete
  37. confirm...mereka ini ibarat kaldai yang memikul kitab kitab di punggung mengembara setiap lembah dan golongan inilah yang menjual ayat ayat Allah dengan harga yang sedikit...

    ReplyDelete
  38. Org lain tk pernah kata UAI ni Ustaz PAS.Cuma org UMNO susah hati klau ada org brcakap hal ugama.Blogger ni klau dia baca Quran dia akn kata Allah berpolitik sebab dlm Quran bnyk menyebut yg haram dn yg halal dlm Islam.Terdapat jg tentang dosa dn pahala.Dalam UMNO cuma ada HALAM.Menipu,menyamun,memfitnah dn rasuah tk salah pd UMNO atas dasar semangat Melayu.Sebab itu kamera AES yg berharga RM17,000 di pasaran boleh di beli dgn RM173,00.Semangat Melayu le kata kn!

    ReplyDelete
  39. kalau lah ustaz sebenarnya tersilap cakap.maksud saya dia tersasul cakap kat jb.padahal dia tahu tu kat melaka,maka banyaklah dosa orang memfitnah ustaz dalam blog ni.astaghfirullah.

    ReplyDelete
  40. astagfirullahalazim.. jika kita buka aib org.. insyaAllah suatu hari nanty Allah akn buka aib kita.. then, jika permudahkan urusan org len.. insyaAlah Allah akn permudahkn urusan kita.. makan mne2 x penting.. jnji kita dpt berkhidmat utuk Allah.. zuhud.. kejar dunia untuk akhirat... apa yg terjadi.. semua hAnya Allah yg tahu.. kita bukan sape2 untuk
    mengadili sesuatu perkara.. mohon semua bersabar.. :) jgn terlalu mudah ikut org laen..

    ReplyDelete
  41. Benda kecik nak dibesarkan, xda kerja lah admin ni. dah awal2 ko sendiri cakap kita manusia biasa boleh buat kesilapan, dah tu tak reti fikir mungkin dia salah cakap atau dah tak ingat gambar tu ambik kat mana. pasni ko cakap pula kalau tak ingat knapa tak cakap je tak ingat kan? haha ko memang takda kerja selain mengumpul dosa free admin

    ReplyDelete
  42. kalu betul bukan McD macam mana ko org semua yg dok fitnah tu...

    ReplyDelete
  43. itulah ckp.kalau ustaz sebenarnya tak sengaja ckp jb.maybe terlupa atau tersilap ckp.makan lah daging saudara sendiri di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  44. Haha clearly this dr mim fella has got no better things to do in his spare time - wow, wonder what was his his true motivation and gain in initiating all this crap.

    ReplyDelete
  45. Kat sini kita dapat menilai siapa yang berilmu dan yang tidak berilmu. Yang beremosi dan tidak beremosi. Sebelum membuat sesuatu analisa, lihat diri sendiri dulu. Siapakah aku sebenarnya? Astaghfirullah, astaghfirullah.

    ReplyDelete
  46. kesimpulan aku..
    Yang x suka ustaz ni akan kata bla bla bla..
    Yang suka ustaz ni pula akan kata bla bla bla bla ..
    Hakikatnya , kalaulah dakwah dibuat secara lawak, agama lawaklah yang akan kita dapat.. berdakwah bukan macam menghiburkan penonton dalam konsert, gelak sana gelak sini, sindir sana sindir sini..
    jangan sampai satu hari nanti akan diadakan pertandingan lawak agama dah lah ......
    Saranan aku kepada puak puak pro Ustaz ni, daripada asyik nak membela ustaz ni, lebih baik anda nasihatkan ustaz ni supaya lebih berhemah dalam berceramah dan berdakwah ... jangan jadikan upah sebagai matlamat berdakwah...
    Ingat,, syed mokhtar cuma ada Proton Perdana dan mercedes lama, tapi ada yayasan dan memiliki banyak perniagaan yang menyediakan beribu ribu peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia , terutama kaum Melayu ..

    ReplyDelete
  47. sesungguhnya yang mengeluarkan gambor ni lebih mengetahuinya. jika tujuannya baik maka kebaikanlah yang akan diperolehi tetapi jika niatnya jahat maka akan datang kejahatan kepadanya cepat atau lambat

    ReplyDelete
  48. Daripada Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: “Tahukah kamu, siapakah gerangan orang yang muflis itu?” Lalu jawab sahabat: “Pada pandangan kami, orang yang muflis itu ialah mereka yang tidak mempunyai wang dan harta.” Lantas Baginda s.a.w bersabda: “Sesungguhnya orang yang muflis di kalangan umatku ialah mereka yang datang pada hari kiamat dengan membawa pahala sembahyang, puasa dan zakat. Dia juga (dalam masa yang sama) datang dengan membawa dosa menghina, menyakiti orang, memakan harta orang lain, menumpahkan darah (membunuh), dan memukul orang. Lalu diberi segala kebajikan itu kepadanya dan ini adalah kebajikan-kebajikannya. Maka jika telah habis pahala kebajikannya sebelum dapat dibayar kepada orang yang menuntutnya (orang yang dihina, disakiti dan dizaliminya ketika di dunia dulu), maka dosa-dosanya itu akan dilemparkan kepadanya, lalu dia kemudiannya dicampakkan ke dalam api neraka.” (Hadith Riwayat Muslim)

    Berdasarkan hadith itu, dapat kita fahami bahawa golongan yang menjadi muflis pada akhirat adalah berasal daripada orang yang memiliki pahala yang banyak. Bagaimanapun, semua pahala ibadat mereka itu habis kerana digunakan sebagai bayaran ganti rugi kepada insan yang pernah disakiti, dikhianati, dihina, dibunuh atau dizaliminya. Alangkah ruginya golongan muflis ini. Ganjaran pahala yang mereka kumpul dengan mengerjakan bermacam ibadat, akhirnya menjadi barang tukaran kerana denda yang perlu mereka bayar disebabkan kesalahan mereka terhadap orang lain.

    ReplyDelete
  49. Org yg benci pada Islam secara semulajadi akan benci pada ustaz. Kalau tak pergi MCD pun akan d cungkil juga kesilapan untuk mengaibkan ustaz dan dlm masa yg sama sronok tengok fenomena ustaz Azhar Idrus terkubur dan muda-mudi yg sudah d tarbiah jinak kepada masjid bertukar arah jinak kepada kelab2 malam pulak. Gembira sakanlah setan2 termasuk setan2 yg d kenali bersama skutu2 nya jika hal ini terjadi.

    ReplyDelete
  50. Wahai anony 5:16. Ini bukan soal bencikan islam. Jangan cuba nak ubah atau lari dari topik lak oii! Ni soal al ustaz tak gunakan otak bila cakap dan cakap pulak tak serupa bikin..TUDIA!!!Biasanya orang yang pentingkan harga diri dan maruah akan berundur dalam erti kata letak jawatan apabila hal macam ni terjadi. Tapi biasalah orang-orang gini ulamak high klass merekalah yang tentukan hukum hakam, buruk baik, salah dan benonya. Ilmu agama depa ni supersede semuanyalah konon..

    ReplyDelete
  51. PAS ni bodow...DAP karpal singh,dk hina islam,tolak hukum hudud..PAS tetap bersorak..sokong karpal singh..PAS menuduh UMNO menghapuskan tulisan jawi..PAS ni bodow kow,PAS sudah lupo sekutu rapat taek kucim,Guan Eng yg menurunkan signboard tulisan jawi..hoh..Nik aziz sokong DAP selepas MAIPP p.pinang mengeluarkn larangan kpada masjid dan surau spaya tidak melaungkan azan nga bacaan ayat al-quran menggunakan pmbesaq suara pada waktu subuh..Bodow PAS ni..dk kate owng len kafir..diri sndiri tat sdar..Mano ulamak PAS loni? hok dlu dk kuat ceramoh..tabur benih janji..(Dok tumbuh2 pm)..loni pkai penceramah artis pulok..bob lokman,aby abadi supayo nak tarik orang lain dekat ngan PAS?. Dalam masjid supo jugok..PAS sangup bg kebenaran kepado perempuan DAP yang pkai skirt,tat suci naek dalam masjid..bagi ceramoh..Lepas to,perempuan DAP to sebut beberapa ayat al-quran dengan sebutan yg dok betol..Puok2 PAS tepuk tangan..Bangga Orang kafir mempermainkan ayat al-quran..PAS ni bodow teramat sangat dah skrang..lari dripada landasan sebenar doh..dlu nak menegakkan negara islam..sekrang ni nak menubuhkan negara kebajikan pulok..Kerjaan UMNO dah laksanakan tanggunjawab..mu nak tubuhkan negara kebajikan natang apo lagi nyo..Duk ikut mentang cacat,mulut longkang jubo..karpal singh..tuih..Fikir2 la,,sedarkan otak2 anda sekalian wahai PAS...

    ReplyDelete
  52. memang ustaz ni x guna otak semata2 semasa tazkirah n jawab soklan orang. sebab ustaz ni pakai pandangan ulama' yang berdasarkan alquran, hadis n qias untuk setiap persoalan.TUDIA...kalu ustaz ni sendri buat hukum, aku pun tentang broo... ko orang yang suke cari salah2 ni, cari salah yang grand skit macam kluar hukum ikut pandangan sendiri. (pm aku pandai kluar hukum sendiri sbb die ketua ulamak dunie) takat makn kat mcd nak suruh undur dari buat perkara yang baik lain..... kesian laaa kat ko....

    ReplyDelete
  53. jawapan munafik dari ustaz munafik yg hitam matahatinya. Byk sgt menderhaka kpd kerajaan yg adil..inilah bahananya.. solat ,zakat semua tertolak

    ReplyDelete
  54. YANG MENTERI AGAMA UMNGOK PAKAI DUIT ZAKAT UNTUKKES SNDIRI TU CMNA NAK KIRA??

    HALAL..SEBAB APA?.
    UMNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

    ReplyDelete
  55. KALU UAI SMPAIKAN CERAMAH AGAMA DALAM LAWAK TU KO RASE TAK ELOK...CE KO BAGI IDEA CMNE...MCM HARUSSAINI KE?...HARI NI KATA ORANG TU JUAL AKIDAH KAT BATU CAVES..ESOK TARIK BALIK...HEHEHE....PATUT LA BONGAK...DIA NAK BUAT LAWAK KE..APE KE>..DIA PUNYA CARA....JANJI ORANG PAHAM DAN LEHJ DPT ILMU..SERIOUS MCM KO PUN..KALO ORANG MENYAMPAH..TAK GUNA GAK...BUANG YANG KERUH AMBIL YANG JERNIH....DAKWAH WASATIYAH ACARA K POP KO SUKE LA KOT

    ReplyDelete
  56. Orang islam ni dah tak ada benda lain ke nak dijadikan isu,pasal makan pun nak kalut dan ramai pula nak jadi paparazi,banyak isu lain yg lebih penting,takkan isu macam ni pun pakat kalut...

    ReplyDelete
  57. Di sini aku nak bg kesimpulan kajian terhadap pemikiran pencacai PAS...

    1) Orang UMNO makan Mc D = Sokong Yahudi
    2) Orang PAS makan Mc D = Tidak bermakna sokong Yahudi
    3) Pemimpin BN berbohong = Penipu, Pembohong, Tak Layak Jadi Pemimpin, Penipu Rakyat
    4) Ulamak PAS berbohong = Bohong Sunat, Pemimpin UMNO Lagi Kuat Bohong

    ReplyDelete
  58. habis tu...Ustaz mane yg betull...cuba listkan...

    ReplyDelete
  59. Tu kn kfc nye lmbang.cuba tgk betoi fia mkn kfc le bukan mc donald

    ReplyDelete
  60. lebih baik wa bela saka hebat lagi,daripada 2 puak beruk bertelagah sesame muslim,amacam,,,renung2an.

    ReplyDelete
  61. aku islam bukan melayuApril 7, 2013 at 12:50 PM

    apelah ramai org melayu yg suke mencari2 kesalahan org lain..siap buat floor plan bagai..gile ke. dh takde keje lain ke. baiklah ko siasat isu lembu nfc, kes altantuya mati dibunuh, kes rosmah kumpul duit dari kecik nak beli cincin berjuta yg tetibe die kata ade org bagi adiah ke dia plak la ni.. dan bnyak lagi kes-kes besar yg menggunakan duit rakyat semata2. kalau korang buta hati, nak cari kesalahan org, memang mata ko pun buta. cube zoom betul2... plastik tu kan plastik kfc, bekas makan cheesy wedges tu kan kfc punye.. ape yg korang nak kalut sangat. salah ke kalau ustaz tompang duduk kat stu pon. kfc sebelah mcd, so what. kalau ustaz kata ini bukan di kota bharu tapi di johor, mungkinlah dia TERSASUL sebab johor kan negeri di selatan juga, sebelah melaka.. manelah tahu kot2 die on the way nak g johor, singgah jap di melaka. kalau die tersasul cakap, korang kat sini yg macam org gila nk korek2 kesalahan org ni yg dapat dosa beribu2....

    atleast die ade niat nak berdakwah, nak ajak org muda sukekan dakwah. bukan nak ajak org muda suke KPOP dan tarian india cam rosmah tu dok tergelek2 menari jai ho tu. lollll

    ReplyDelete
  62. Your comment has been saved and will be visible after blog owner approval.

    hak2 hak hak...

    nampak sangat umno pengecutsss...telur takda ka.

    ReplyDelete
  63. yang kesian pentaksub dia la. jadi macam orang bangang.

    "jangan baca paper utusan". pencacai dia ikut. tapi leader baca gak.

    "jangan makan mcd, seperti menyokong produk yahudi, haram". pencacai ikut. dia soru jugak.

    banyak kemunafiqan diorang nih kalau cari satu satu.

    ReplyDelete
  64. Semogaa owner blog ni diberi Hidayah dan ampunan dari Allah krn tlg mghina ulama :) Amin :)

    ReplyDelete
  65. yg kutuk 2 semua bn,,dacing punya orang..kalau dy menipu pn..biar dia jwb di Sana nnti la..org bn memang x ska dia..sebab 2 la kutuk lebih2..tdak baik kita menghina org yg mnyampaikan ajjran islam..sekurang2nya dia 2 lg byk ilmu islam dri yg ktuk2 2

    ReplyDelete
  66. Amboihh berrsungguh menulis blog.. smpai bg peta2..nas dari alquran dan hadis satu pon xdak..ad hati nk mengata org dia yg lebih. mcm ni laa sedara.. klau betol ni kes mengaibkn org.. tp kalau salah.. satu malaysia kau tabur fitnah.. kau mati besok pon blog ni duk derma dosa kau lam kubur.. suh bg hadis 3 kerat belum tntu dapat.. pastu nk merendahkan martabat org yg berpuluh kitab dah hafal.. ohh melayu..jnis mcm ni kutuk cina lebih pd masa sama condem bangsa sndiri..

    ReplyDelete
  67. KENGKADANG KELAKAR JUGAK DENGAN PERANGAI MANUSIA NI..CUBA FIKIR BALIK...KITA PUN SELAMA NIE LEBIH KURANG JER..NAK KATA SEUMUR HIDUP JUJUR DAN IKHLAS.. JANGAN NAK MEMBOHONG...DAH NAMA MANUSIA,X LARI NYER DARI KESILAPAN...ORANG MENGATA SEBAB DIA NI GELARAN USTAZ..WELL ATLEAST DIA ADA ILMU AGAMA KALAU DIA BUAT DOSA DIA TAHU HUKUMNYA DAN MACAM MANA CARA TAUBATNYA...

    ReplyDelete
  68. KENGKADANG KELAKAR JUGAK DENGAN PERANGAI MANUSIA NI..CUBA FIKIR BALIK...KITA PUN SELAMA NIE LEBIH KURANG JER..NAK KATA SEUMUR HIDUP JUJUR DAN IKHLAS.. JANGAN NAK MEMBOHONG...DAH NAMA MANUSIA,X LARI NYER DARI KESILAPAN...ORANG MENGATA SEBAB DIA NI GELARAN USTAZ..WELL ATLEAST DIA ADA ILMU AGAMA KALAU DIA BUAT DOSA DIA TAHU HUKUMNYA DAN MACAM MANA CARA TAUBATNYA...

    ReplyDelete
  69. KENGKADANG KELAKAR JUGAK DENGAN PERANGAI MANUSIA NI..CUBA FIKIR BALIK...KITA PUN SELAMA NIE LEBIH KURANG JER..NAK KATA SEUMUR HIDUP JUJUR DAN IKHLAS.. JANGAN NAK MEMBOHONG...DAH NAMA MANUSIA,X LARI NYER DARI KESILAPAN...ORANG MENGATA SEBAB DIA NI GELARAN USTAZ..WELL ATLEAST DIA ADA ILMU AGAMA KALAU DIA BUAT DOSA DIA TAHU HUKUMNYA DAN MACAM MANA CARA TAUBATNYA...

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.