FACEBOOK DR MIM

Monday, November 26, 2012

MC DONALDS JAWAB TUDUHAN BERSUHABAT DENGAN ISRAEL!!


Di bawah adalah kenyataan rasmi Mc Donalds Malaysia tentang tuduhan bersubahat dengan Israel :


Macam mana jika Mc Donalds saman mereka yang memfitnah syarikat itu?

23 comments:

  1. Tolong jelas isu royalti.

    ReplyDelete
  2. bodo kayu. ni cerita pasai mcdonald. apa kejadah cerita royalti ni. kalau ada royalti pun, ko punya ke. bodo kayu, kayu pandai tapi ko yang bodo. kau cuma bodo, bukan bodoh.

    ReplyDelete
  3. Xfaham ke dengan franchise? Belajar dan fahamkan dulu then baru komen kt sini. Sbb tu org yg faham xsibuk nk boikot. Yg duk boikot ni semua ikut org je. Xtau hujung pangkal main ikut. Kalau org tu ajak terjun lombong pun ikut je..

    ReplyDelete
  4. McD ni franchise dari US kan? Tentu McD Mesa kena bayar royalti kepada McD US dan McD US akan salurkan dana ke Israel. Secara tidak langsung, McD Mesa juga menyalur bantuan kepada Israel.

    ReplyDelete
  5. MC D ni bukan bangsa yahudi punya, owner dia asal dari Scotland penganut christian kalau tidak silap dan berhijrah ke Amerika dan Mc D pun terkenallah.

    Bg saya buatan dan hasil tangan org kita yg dah pasti halal, tapi ada seetengah pihak suka buat kerja gila dan tidak buat rujuk melalui internet dan ada juga yg dengar bulat bulat apa org cakap, fitnah ke betul salah ke belakang kira.

    Jgn kita cakap bab Mc D benda yg kita pakai makan mcm Levi's Strauss, Barang make-up, semua kita tak ambil kira malah siap berdoa bismillah lagi sebelum makan.

    Biasanya orang melayu tak serik serik kena main dan diperalatkan oleh pihak tak bertanggungjawap, malah orang melayu sendiri tak segan silu tabur pasir dan perlekeh bisnes orang melayu tanpa usul periksa cuma berdasarkan cakap-cakap orang yg kita sendiri pun tidak tahu betul atau tidak.

    ReplyDelete
  6. Ustaz Azhar Idrus pun balun Mekdi (mc d) tak sapa pula nak tegur, apa pun atas niat masing masing tak mahu makan sudah tak payah nak cerita panjang2 buat apa, yg dana Yahudi tegar SOROS (lari dari halocoust) masuk peti besi PKR tak da pula nak boikot, bercerita jadi malap buat buat bodoh. Hempeh.

    ReplyDelete
  7. Ramai yg makan McD, mulai skrg jgn makan dah. Jgn boikot sekejap2 jer. Jgn salahkan Ustaz Azhar, ramai lagi yg makan kat Malaysia ni...

    ReplyDelete
  8. KALAU BETUL2 NAK BOIKOT...JANGAN BOIKOT MCD JE..TU NESTLE, LEVI'S DAN BANYAK JENAMA LAIN..

    KALAU BOIKOT BERPILIH2 CAMNI..NAMPAK SANGAT MUNAFIK. AMACAM? ADA BERANI?

    ReplyDelete
  9. bagi aku.senang je,yg keje ramai kat McD tu MELAYU..yg dapat gaji bulan2 dr McD tu Melayu.kalau ko boikot tak makan McD tu dari ko lahir..bolehla ko sembang.aku tau..ko pernah makan jg makan McD tu.ini isu bermusim.nnt keadaan kt Gaza tu dah reda.ko pun telan balik McD tu.pooraaahh..!!

    ReplyDelete
  10. Apa la nak boikot2. yg salah adalah umat islam itu sendiri yang tak bersatu. berpuak-puak, dengki mendengki, kafir-mengkafir, siap doakan kehancuran lagi kat umat islam yang lain. satu jari tunjuk kat orang lain, 3 jari tunjuk kat diri sendiri. hadoi..wahai saudara seislam ku..sudah-sudah lah tu...

    ReplyDelete
  11. Maafkan aku wahai semua rakyat Malaysia.
    Aku seorang manusia yg bencikan perpecahan..aku juga bencikan kekerasan.Namun aku juga tidak suka pd penindasan secara licik dan kezaliman yang terselindong.
    Maafkan aku jika aku hanya mampu berdoa.Kerana doa itu 'silahuddin''silahulmukmin'
    Aku tidak punya kuasa utk 'memberhentikan' segala pertelingkahan yg berlaku di dalam negaraku oleh puak2 kontrovesi yg 'besi'..
    Yg aku mahu ,umat Melayu Islam dan sekelilingnya aman sejahtera dn bersatu.tiada persengketaan.Jika manusia tidak mendengar..ALLAH MAHA MENDENGAR...
    Aku belajar berdoa dgn TG Nik Aziz dn ahli2nya.
    Dan aku juga jadi setuju dn ingin berdoa begini krn berdoa untuk kezaliman adalah dibolehkan 'kata Us MAZA'..
    Maka aku ingin berdoa kepada ALLAH AZA WA JALLA,agar kezaliman yang dilakukan oleh puak2 besar ini dapat 'dihentikan'.Agar mrka slpas ini akn duduk bertafakkur dan bermuhasabah diri (jika ia memberi kesan drpd doa ku ini.)
    Wkt itu..aku akn mula nmpak 'cahaya perpaduan dan ukhuwah' di antara kalian semua yg rakus.
    Doa ku begini...:
    Yaaa..ALLAH,aku hamba MU yg kerdil,tidak punyai kekuatan apa2 dalam menyatukan umat Muhammad di M'sia ini..
    Aku merasa sungguh terzalim dengan nafsu 'besar' mereka.
    Mereka menuduh2 ku kafir dan murtad.
    Mrka mmbutakn mata ku dn hati ku dgn harta yg mrk 'curi secara diam dn rakus'.
    Mrk2 inilah yg memecahbelahkan diri mrka sendiri dan umat2 Melayu di M'sia ini.
    Sungguh Yaaa ALLAH..nafas ku jadi sesak..hati ku menjadi beku dan sayu..,fikiran ku menjadi celaru..yg brpecah belah itu semuanya saudara mara ku...mrka ini masing2 menipu dgn semangat Islam ,
    mrk menipu dlm semangat kebangsaan...ttpi mrka juga trtipu dgn diri dn nafsu mrka sendiri.
    Mereka kta mrka pembela kpd agama ttp mrk sndiri mnjual agama demi 'kepuasan dan dendam kesumat' mrka.
    Mereka rela kencing sambil berlari bersama2..dan ada juga yang 'bersandiwara di dalam selimut...'
    Yaa ALLAH...untuk apa 'aman' di negara ku ini andai agama ku terlerai..tergadai..
    untuk apa 'aman' negara ku jika banyak pembohongan,penipuan dn penzaliman yg melampau?'
    Perkenankanlah doa ku ini Yaa ALLAH..
    Yaa ALLAH..,jadikanlah negara ku ini spt negara Palestin..,umatnya yg selama ini ditindas,dijual,digadai,dipijak,dihina dan diperkosa.
    kerana umat di Palestin dahulu sma jga spt umat di M'sia.
    Mengabaikan perpaduan dan ukhuwah..mengabaikan kesejahteraan dan keselesaan rkyt..mengabaikan kejujuran dan keikhlasan..
    Mengabaikan penyatuan ttpi merelakan perpecahan dan permusuhan di kalangan seagama.
    Maka ENGKAU berikanlah rkyt Malaysia mrasai sma spt rkyt Palestin rsa dn alami skrg ini.
    Merasai yg negara mrk terancam dn dizalimi..merasai negara mrka musnah dek kerana dibom/ditembak/dihalau/dipukul.Sesungguhnya mungkin Rkyt M'sia suka bgtu Yaaa ALLAH..maka KAU berilah mrka rasa..merasa tiada msa lg nk brdemonstrasi,tiada msa lg nk tidur nyenyak.tiada msa nk'curi dlm senyap' tiada msa lg nk tuduh menuduh,tiada msa nk saling kafir mengkafir,tiada msa lg nk bertweet dgn berpuluh ribu rakyat untuk berdemo.Tiada msa nk prgi brdebat,tiada msa nk saling menunding jari.Tiada msa nk tunjuk siapa kuat siapa hebat..tiada masa nak tegakkan hukum Islam atau nk meruntuhkan Islam...tiada msa lgi tringin nk duduk di krusi empuk di PUTRAJAYA.
    Maka Engkau tunjukkanlah kpd mrka akibat kedegilan ,kerakusan,kefanatikan,ketaksuban,kezaliman,ketidak adilan ,kedunguan dn kedangkalan umat Muhamad di M'sia ini dgn mnjadikn M'sia..sma spt Palestin.mrk tahu di Palestin itu mnderita,hancur dn musnah..ttpi mrka tdk mmpu utk 'nampak' dn tdk mampu utk menolong diri mrk sendiri dn kemusnahan Umat sendiri.Biarlah negara ku musnah sama spt Palestin drpd musnahnya 'pegangan agama' dek krn kebebalan diri sendiri..amin Yaa ALLAH...
    Aku akn brdoa stiap wkt solat ku..sampai akhirnya tiada lgi igauan utk brebut dlm PRU 13.

    ReplyDelete
  12. Terbaik dari ladang..

    http://amenoworld.blogspot.com/2012/11/inilah-wajah-cikgu-yang-dipecat-sebab.html

    ReplyDelete
  13. biasa la. org malaysia kn poyo. asal dari kecik mkn nasi, dah besar mkn McD. hahahahahahaha

    ReplyDelete
  14. makan mcd tidur mcd main mcd...

    ReplyDelete
  15. sesuatu yg lumrah dgn jiwa org melayu, tkreti nk buat kajian (research) sendiri akan kesahihan sesuatu maklumat, adakah sesungguhnya ia fakta atau sekadar fuckta..

    sbb ada link yg mendakwa seseorang greenberg, kononnya CEO mc'd corp maka terus sah, mc'd mmg support israel utk attack palestine..

    ada sesape leh explain masa greenberg tu jd ahli lembaga kehormat ke apa tu utk dana satu pertubuhan yahudi di chicago tu, tahun bila? adakah dia jd ahli kehormat atas kapasiti dia sbg CEO mcd atau atas kapasiti individu? greenberg ni jd ceo utk mcd thn bila dan mana link yg mengatakan ada pautan ttg berita dr laman web rasmi jewish fund tu? ada sesape pernah access ke laman rasmi jewish fund tu dan browse kt archive linknya mana berita yg ckp greenberg tu dpt anugerah ke apa utk mcd sbb mcd jd partner jewish fund tu?

    aku bkn nk pertahankan mcd tp aku tdklah sampai sanggup keluarkan statement yg terang2an menyatakan sokongan kpd apa jua bentuk usaha utk mempertahankan keselamatan israel..tp bab statement tu tkde lak sesape yg nk attack atau nk boikot mamat yg keluarkan statement tu..

    sembang nk boikot mcd kompang satu taman tp pd masa yg sama guna perisian dan gadget teknologi dr intel tkpe?

    kalau ada yg leh bg link kt aku, dipersila kan, mana link jewish fund tu yg menyatakan mcd sama menyokong keganasan israel atau sebenarnya mcd hanya menyumbang kpd tabung komuniti perniagaan komuniti yahudi di chicago..dan aku nk tau gak apsal tk boikot org yg terang2 ckp dia menyokong apa jua bentuk usaha utk mempertahankan keselamatan israel tu

    jgn jd katak bwh tempurung yg hanya tau disumbat dgn apa yg disuap..usaha sikit utk carik kebenaran atau bdk2 era fb ckp mahukan pencerahan..

    emel aku kt alibotak at yahoo dot kom

    ReplyDelete
  16. pas ni aku tak nak pakai spender sebab benang spender adalah dari syarikat yahudi....pssttt ko pakai spender apa???

    ReplyDelete
  17. ‎"Boikot produk Yahudi ni satu langkah yang bodoh. Ekonomi kita jugak yang terjejas nanti. Anak2 muda negara kita yang hilang peluang pekerjaan. Lagipun berkesan ke kat mereka kalau kita yang boikot? Ramai lagi yang still pakai produk mereka, satu dunia" kata manusia yang 'bijak' pandai.

    Maka tersebutlah sebuah kisah dimana Nabi Ibrahim dibakar didalam api yang amat besar oleh Raja Namrud. Melihatkan kejahatan Raja Namrud, seekor burung kecil oleh disebabkan rasa sayangnya kepada kekasih Allah Nabi Ibrahim, ia lantas mengambil air dengan menggunakan paruhnya yang kecil dan dititiskan keatas api yang besar itu. Perbuatan burung kecil itu telah ditertawakan oleh burung2 yang lain.

    "Usahamu itu hanya sia2, api yang besar itu tak mungkin terpadam dengan setitis air itu", mereka mengejek.
    Lalu burung kecil itu membalas, "Aku percaya bahawa Allah tidak akan menanyakan kepadaku sama ada api itu berjaya dipadamkan atau tidak, tetapi Allah pasti akan bertanya apa yang telah aku usahakan untuk memadamkannya."

    Oleh itu, walaupun kita ini seumpama burung kecil tersebut, dalam usaha memerangi Yahudi laknatullah ini, 'siramlah walau setitis air' untuk memadamkan keganasannya. Carilah bukti dan saksi keprihatinan kita terhadap nasib umat Islam di hadapan Allah nanti. Jika ingin dibandingkan dengan pengorbanan nyawa oleh saudara kita di Palestine itu, apalah yang seksanya sangat untuk kita menahan diri kita daripada godaan seketul ayam goreng dan satu cup pepsi.

    sumber - Solusi

    ReplyDelete
  18. ‎"Boikot produk Yahudi ni satu langkah yang bodoh. Ekonomi kita jugak yang terjejas nanti. Anak2 muda negara kita yang hilang peluang pekerjaan. Lagipun berkesan ke kat mereka kalau kita yang boikot? Ramai lagi yang still pakai produk mereka, satu dunia" kata manusia yang 'bijak' pandai.

    Maka tersebutlah sebuah kisah dimana Nabi Ibrahim dibakar didalam api yang amat besar oleh Raja Namrud. Melihatkan kejahatan Raja Namrud, seekor burung kecil oleh disebabkan rasa sayangnya kepada kekasih Allah Nabi Ibrahim, ia lantas mengambil air dengan menggunakan paruhnya yang kecil dan dititiskan keatas api yang besar itu. Perbuatan burung kecil itu telah ditertawakan oleh burung2 yang lain.

    "Usahamu itu hanya sia2, api yang besar itu tak mungkin terpadam dengan setitis air itu", mereka mengejek.
    Lalu burung kecil itu membalas, "Aku percaya bahawa Allah tidak akan menanyakan kepadaku sama ada api itu berjaya dipadamkan atau tidak, tetapi Allah pasti akan bertanya apa yang telah aku usahakan untuk memadamkannya."

    Oleh itu, walaupun kita ini seumpama burung kecil tersebut, dalam usaha memerangi Yahudi laknatullah ini, 'siramlah walau setitis air' untuk memadamkan keganasannya. Carilah bukti dan saksi keprihatinan kita terhadap nasib umat Islam di hadapan Allah nanti. Jika ingin dibandingkan dengan pengorbanan nyawa oleh saudara kita di Palestine itu, apalah yang seksanya sangat untuk kita menahan diri kita daripada godaan seketul ayam goreng dan satu cup pepsi.

    sumber - Solusi

    ReplyDelete
  19. Kebanyakan org tak faham kenapa perlu boikot. Banyak orang hanya ikut semborono tanpa faham tujuan boikot ini. Kepada yg lebih extreme, mereka ini mengutuk dan tak setuju dengan boikot. Kenapa tak cuba untuk faham tujuan asal? Tanya kepada yang arif akan tujuan ini.
    Disini saya nak memberi sedikit gambaran akan tujuan asal boikot ini, terutama sekali kepada McDonald.
    Tahukan anda:
    1. McDonald Malaysia walaupun diperbadankan di Malaysia tetapi saham terbesar dipegang oleh McD US, dan McD Malaysia juga tertakluk kepada pembayaran royalti kepada McD US? Jadi secara tak langsung, McD Malaysia menyumbang kepada keuntungan McD US.
    2. McD US walaupun bukan dipunyai oleh seorang Yahudi tetapi adalah pemyumbang terbesar kepada UJF, iaitu pemegang dana derma untuk negara Israel yg mempunya tujuan membantu Israel "menentang keganasan ke atas rakyat Israel".

    Nampak tak disini? Kita tak boikot McD kerana owner dia Yahudi. Kita boikot McD kerana dia membantu Israel. Bukan kerana agama, bukan kerana bangsa, tapi kerana Negara Israel itu sendiri. Kalau Mydin sokong Israel pun kita boikot (sebagai contoh).

    Kepada yg berkata apa nasib pekerja Islam McD. Kita tak minta mereka ini berhenti. McD tak akan bangkrup pun kalau boikot. Cuma revenue kurang je. Jadi jangan susah hati la wahai pekerja McD sekalian. Korang cari kerja halal, jadi teruskan bekerja. Tujuan disini hanyalah untuk mempengaruhi McD US agar menukar polisi untuk tidak sokong Israel. Boikot ini satu dunia. Kalau untung sikit, dapat royalti pun sikit. Bila dah sikit, baru dia nampak akan keperluan tukar polisi. Itu saja yg kita mau. Supaya dana ke Israel berkurangan.

    Kenapa McD saja? Ada sebabnya. Kita tak boleh attack semua, banyak benda yg tak boleh beli. Kita hanya boikot company yg secara terang menyumbang kepada Israel. Kalau company tu yahudi sekalipun, tp kalau tak ada bukti sahih dia menyumbang ke Israel, kita tak patut boikot. Ada paham?

    Harap penjelasan ini sedikit sebanyak dapat memberi sedikit cahaya kepada kesalahfahaman dalam hal boikot ni.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  20. Setuju dengan komen Anom November 26,2012 5:12 PM, siapa yang bodo kayu?

    ReplyDelete
  21. Saya dibesarkan dalam keadaan buta, bila org bicara pada saya, saya x bisa mendengar kerana saya pekak.. Bila org bertanya pada saya, saya x bisa membalasnya kerana saya bisu... Saya org kerdil yang banyak dosa..apakah bisa dosa saya terhapus tatkala ajal saya sudah sampai... Bagiku, akunhanya bicara didalam selimut sedangkan pasaraya yang jual arak juga ku masuk.. Inikan pula restoran macD.. Aku takut andainya langkahku terhenti dan jatung x bisa berdegup lagi semasa didalam kedai2 yang ada haramnya disisi Allah swt..apakah bisa tuhan memaafkan ku sedangkan aku diberi akal untuk memilih... Owh tuhanku.. Aku adalah dari kalangan org rugi lagi berdosa... Ampunkan ku owhh tuhanku...

    ReplyDelete
  22. Ko org ni bila DASI sokong keselamatan Israel diam pulak. Kalo ko tak nak terlibat dgn Mc D yg yahudi tu, jgn beli dan makan makanan yg dijualnya.

    ReplyDelete
  23. Sehingga kini aku insaf walaupun bermacam fitnah, tuuhan, hinaan, makian, kejian sehingga digelar diktator, Maha Firaun dan sebagainya, tetapi akhirnya dia telah dipilih oleh Allah dgn mengizinkannya masuk dan bersolat dalam Kaabah. Sesungguhnya Allah Maha Adil, Maha Besar, Maha Mengetahui lagi Maha Penyayang.

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.