FACEBOOK DR MIM

Sunday, November 25, 2012

MEDIA PEMBANGKANG & ANTI-LYNAS KANTOI BESAR!!


Himpunan anti-lynas yang menganggu lalu lintas dan gagal mendapat permit polis telah menyebabkan rakyat bertambah marah dengan pihak-pihak yang tidak lagi menghormati undang-undang negara ini.

Isu Lynas ini telah dibawa ke mahkamah tinggi, dibicarakan secara adil dan tidak mungkin sistem kehakimanan negara ini berat sebelah. Jika tidak, Anwar Ibrahim sudah tentu kalah kes liwat beliau.

Anda baca laporan penuh mengenai kes Lynas ini : KLIK SINI


Malah, MiM difahamkan bahawa ada pihak yang tidak puas hati kerana terdapat kepimpinan pembangkang yang bertenggek menumpang setelah mereka bersusah-payah berjalan kaki dari Kuantan ke Kuala Lumpur. Mereka hanya mengikuti kumpulan itu di Kuala Lumpur!

Yang lebih memalukan ialah ada media altermatif yang mendakwa bahawa 20,000 orang telah mengikuti perhimpunan tersebut pada hal, sumber berita yang boleh dipercayai melaporkan hanya 2,000 orang sahaja yang hadir!

Ini adalah satu lagi pembohongan media alternatif pro-pembangkang kepada pembaca-pembaca mereka. Sungguh memalukan,

Sila baca :
KUALA LUMPUR 25 Nov. - Himpunan Hijau membantah operasi kilang Lynas di Gebeng, Pahang yang disertai kira-kira 2,000 orang di sekitar Dataran Merdeka di sini menyebabkan kesesakan trafik melampau selain menjejas perancangan penduduk pada hujung minggu.

Sebelum himpunan dua jam itu bermula pada 4 petang, pesertanya dilihat berarak sejauh 42 Kilometer dari Gombak menyebabkan kesesakan trafik yang keterlaluan.

Tinjauan Bernama mendapati banyak laluan ke ibu negara sesak dengan kenderaan termasuk di Jalan Maharajalela, Jalan Kuching, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Masjid India, Jalan Raja Laut dan Jalan Sultan Ismail.

Malah, peserta perhimpunan turut membanjiri jalan raya sehingga menghalang kenderaan yang menuju pusat bandar menyebabkan polis terpaksa menutup laluan di Jalan Raja Laut dan Jalan Masjid India.

Antara yang dilihat hadir pada perhimpunan itu ialah Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok dan Anggota Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah.Himpunan itu diadakan tanpa permit polis dan ia juga gagal mendapat kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menggunakan Dataran Merdeka sebagai lokasi utama. - BERNAMA

14 comments:

  1. habis tu ini gambar kat mana http://bm.harakahdaily.net/images/stories/harakahdaily/daily_picture/2012-nov/lynas-dataran.jpg

    ReplyDelete
  2. Anony 11:41,

    Ko nak percaya kat haprakah buat apa? Pimpinan Pas sendiri balun lidah rasmi Pas tu semasa Muktamar Pas baru2 ni.

    Ko dah lupa ka?

    ReplyDelete
  3. apa punya anon 11.41 , yang ternyata anti Lynas ni telah terbukti menipu dan memfitnah ... Anti Lynas pun adalah golongan DAPigs yang gunakan fitnah untuk kepentingan politik mereka ...

    ReplyDelete
  4. Pembngkang tkt dgn trnfmsi yg DS Najib buat. Mreka tahu, lynas brpotnsi besar untk mmjukn malaysia. So, mreka provok. As long, x mengusik mana2 bdk melayu@ islam, kami still bolh ttp mata. Jgn lepas dsri tahap ksbrn kami. Mereka lupa, selsin ATM & PDRM, masih ada lg tentera islam/melayu bersatu. Apa kami sumpah, kami akan buat. Try la kami... salm kepada kluarga 30... time has come, Allahuakbar...

    ReplyDelete
  5. yang pasti BN/UMNO sedang tersepit antara LYNAS dan Dong Zong.

    yang pasti hampir semua kaum cine menyokong anti LYNAS dan Dong Zong. Sekarang kaum cina sudah tinggalkan BN dan bersatu dalam DAP.

    sekarang BN/UMNO akan menghadapi PRU13 tanpa sokongan dari kaum cina.

    di Sabah dan Sarawak sekarang sedang berlaku pergerakan anti BN/UMNO. mereka dah anggap BN/UMNO sebagai penjajah.

    selain kite tuding menuding sesama melayu/Islam, apakah ade usaha2 yang di lakukan untuk memperbetulkan keadaan ini.

    tunggu terhantuk baru nak tengadah? may be it's too late......

    ReplyDelete
  6. Waste dia bagi kat saya.. thorium the future..fuel ..

    ReplyDelete
  7. bila la nak PRU ni...aku sudah bengang ni...!!!

    ReplyDelete
  8. ORANG CHINA pempuan PAKAI TUDUNG KE ?

    ReplyDelete
  9. Yang pakai tudung tu mama kepada penyokong murtad dan LGBT. Memang sesuai la duduk dengan cina-cina kiasu tu....

    ReplyDelete
  10. yg anti lynas kbykkn org cina,melayu hny join utk kpntingan politik mereka.aku duk gebeng xde masalah pe pun ttg lynas.org cina marah kat lynas n gov sb projek dlm kwsn lynas semua dpt kat kaum bumiputra.cina mn leh tgk kaum melayu bjaya..ingtlh jgn hny dgr n baca pe yg anda xth pe2.trn dl baru th..hny pendapat.

    ReplyDelete
  11. yg anti lynas kbykkn org cina,melayu hny join utk kpntingan politik mereka.aku duk gebeng xde masalah pe pun ttg lynas.org cina marah kat lynas n gov sb projek dlm kwsn lynas semua dpt kat kaum bumiputra.cina mn leh tgk kaum melayu bjaya..ingtlh jgn hny dgr n baca pe yg anda xth pe2.trn dl baru th..hny pendapat.

    ReplyDelete
  12. Kita bakor jer yob. Haa..haa, kata usop whell chair

    ReplyDelete
  13. pergghhh anon November 25, 2012 11:41 PM ko pecaya eh gambar tu...video anwar ngan china doll percaya tak :P

    ReplyDelete
  14. Kalau video ngan China doll tu ko tak percaya, tak kan gelaran Al Juburi oleh Mat Sabu, dakwaan Karpal Singh ada bukti DSAI berskandal seks dan video rakaman pengakuan mangsa seks DSAI oleh Taib Azimudin pun tak percaya kot.

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.