FACEBOOK DR MIM

Siapakah Yang Patut Jadi MB Selangor?

Monday, December 31, 2012

BUKTI! TWITTER NGEH KOO HAM DAP YANG MEMERANJATKAN UMAT ISLAM DAN MEMALUKAN PARTI PAS!


Umat Islam di negara ini sekali lagi terpaksa berdepan dengan anasir yang sengaja menguji kesabaran kita semua.

Selain daripada kenyataan Lim Guan Eng, Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham dikatakan semakin melampau dan langsung tidak menghormati sensitiviti umat Islam disebabkan tindakannya menyamakan al-Quran dengan Bible berhubung penggunaan kalimah Allah.
Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahya berkata, tindakan Koo Ham itu juga sengaja mahu mencabar maruah dan kesabaran umat Islam di negara ini di samping menyokong prinsip pluralisme.

Apa yang dia (Koo Ham) faham tentang Islam dan al-Quran? Bagaimana dia boleh menyamakan al-Quran dengan Bible sedangkan dia sendiri tidak mendalami mahupun mengamalkan bacaan al-Quran dalam kehidupan sehariannya," katanya
Yang lebih memalukan ialah kenyataan Ngeh Koo Ham yang mengatakan bahawa parti PAS telah bersetuju kalimah 'Allah' boleh digunakan oleh agama lain! Anda rujuk twitter di atas.

Jika parti PAS bersetuju, apakah kita masih mahu mempercayai kenyataan kepimpinan PAS yang dilihat bercanggah dengan twitter Ngeh Koo Ham?

Sebagai contoh :
Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib menegaskan penggunaan kalimah Allah khusus untuk Islam dan seluruh umatnya sahaja.

Beliau berkata, agama lain termasuk Kristian tidak berhak sama sekali untuk menggunakan kalimah suci itu apatah lagi untuk diguna pakai di dalam kitab Bible versi bahasa Melayu.Harun menjelaskan, dalam agama Kristian menyebut Tuhan bagi seluruh penganutnya adalah Nabi Isa dan bukannya Allah.

"Apa yang saya tahu, kalimah Allah hanya untuk Tuhan kita (umat Islam) dan dalam Kristian ada Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan roh kudus. Isa (nabi) adalah disebut di kalangan penganutnya (Kristian) sebagai anak Tuhan.

"Jadi, kita kena faham bahawa nama Tuhan iaitu Allah hanya untuk orang Islam, kita seluruh umat Islam wajib menyembah Allah Yang Maha Esa," katanya.
Penjelasan Ketua Dewan Ulama Pas itu dilihat tidak selari dengan persetujuan parti Pas tentang penggunaan kalimah "Allah".

Yang lebih memeranjatkan ialah ada suara-suara sumbang yang mengatakan bahawa bukan Islam tidak terikat dengan fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan. Bagi mereka, fatwa tersebut hanya untuk orang Islam sahaja!

Logiknya, jika fatwa itu hanya untuk orang Islam sahaja, maka tidak perlu fatwa tersebut kerana semua orang Islam tahu dimana letaknya darjat kalimah 'Allah'!

Sebenarnya MiM amat kecewa dengan anasir dan suara-suara sumbang yang mengungkit isu kalimah 'Allah' ini. Mereka mahu orang Islam yang merupakan majoriti di negara ini supaya tunduk kepada mereka yang merupakan minoriti di negara ini.

Dalam masa yang sama, MiM juga tidak mahu isu ini menjadi perbalahan sesama penganut agama yang berlainan di negara ini. MiM sendiri mempunyai ramai kawan beragama Kristian dan kita tiada masaalah apa-apa pun.

Prinsip 'give and take' dan bertolak-ansur perlu digunapakai atas nama demokrasi di mana hak majoriti perlu dihormati dan bukannya disanggah!

Dalam masa yang sama, kita juga dapat menyaksikan sikap media pro-pembangkang termasuk bloggers mereka yang menjauhi diri daripada membicarakan isu fundamental ini.

Padahal, dalam isu ini, kita sepatutnya bersatu hati dan bersama-sama menolak anasir yang sengaja memijak kepala kita.

Dan dengan pengakuan Ngeh Koo Ham itu, segala kenyataan kepimpinan Pas tentang isu kalimah 'Allah' itu tampak seperti slapstik murahan yang hanya berkokok sahaja. Tanpa tindakbalas yang drastik, Pas akan kehilangan lebih ramai lagi penyokong yang bakal diterjemahkan di PRU13 nanti.

Hanya 2 perkara sahaja yang mampu membersihkan nama parti Pas iaitu :

1. Pemimpin DAP meminta maaf di atas keceluparan mereka.
2. Parti Pas keluar daripada Pakatan pembangkang.

Itu sahaja!


13 comments:

  1. mcm sial perangai..tanah berekar2 dah rembat kat kelantan la ni dah campor tangan hal ehwal Islam..sial nyer DAP..mmg aku akan pancung kalau tiba masanya suatu hari nanti..SIAL!!!

    ReplyDelete
  2. Kenapa kena guna perkataan Allah utk terjemahan tuhan dlm bible. tulis tuhan sudah la. Ini sudah melampaui politik, ini isu agama dah nih.kalau dibiakan ini pasti senjata mubaligh kristian akan datang terhadap muda mudi kita...pas atau umno, tinggal politik buat isu ini, muslimin kena bangun bantah sekeras kerasnye..

    ReplyDelete
  3. Salam Sahabat seperjuangan..

    Mohon dapat di linkkan blog saya tuan..

    http://taipingcentral.blogspot.com/

    Untuk posting blog Terbaru saya:

    http://taipingcentral.blogspot.com/2012/12/live-hmetromy-bongkar-5-artis-malaysia.html?m=0

    Semoga perjuangan Kita menambahbaikkan ukhuwah sesama kita. Semoga berjaya..

    Hebat blog bro.......

    ReplyDelete
  4. Jangan dilayan permintaan kafir ni... (de hikmahnye klau pemerintahan kuku besi)

    ReplyDelete
  5. adriany
    Ini semua Najib Razak punya pasal,

    1. Sejak dia jadi PM, kes jenayah, bunuh membunuh, ragut, samun, tembak curi, rumah urut dan pelacuran bertambah.

    2. Cina tak hormat Islam, dan Melayu makin lupa mereka Islam.

    3. Cina tak hormat undang-undang, lawan keputusan mahkamah pasal LYNAS.

    4. Bahasa Melayu makin hancur, PM bodoh tak mau cakap Melayu 100%. Perubahan = Tramsformasi, kenduri=Resepsi, Tanggapan/Tekaan = Speku...PM hina bahasa Melayu terang-terangan.

    5. Tiada pembangunan nyata, asyik tabur duit sana-sini.

    6. Tidak mengambil tindakan terhadap Cina-cina lahant yang anjurkan Demo Anti-LYNAS. PM takut Cina babi.

    7. Tidak ambil tindakan terhadap kerajaan Pulau Pinang dan Selangor yang mencuri tanah Melayu

    8. Orang Melayu makin dipinggirkan

    9. Mengajar orang Malaysia supaya kuat berhutang, tidak pernah pun PM Bongok ni menyeru suapya buat Simpanan Wang.

    10. Tidak pernah buat Majlis masuk Islam Beramai-Ramai 1 Malaysia

    11. PM liur meleleh

    12. PM paling bodoh dalam sejarah Malaysia dan Melayu. Melayu sama Melayu tidak sehaluan, Najib dan Rosmah punya pasal, mereka haruslah bertaubat.

    13. Aku tak suka Najib, tapi aku sokong BN sampai mati, sebab BN taja aku pegi Amerika belajar sampai dapat Master Degree.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg nak sgt mansuhkan isa tu?ikut lagi ckp pembangkang.kalau ade isa dah lama dorang msuk penjara

      Delete
    2. Adriany
      Wow i m so shocked. For someone with a master's degree, u sure do not reflect your intellectuals. The way u speak is really uncouth. I know u do not agree with our pm. But there r many more polite ways to bring the msg across.not in your raw language. Kesian kerajaan hantar u belajar jauh2 tapi bahasa u tak melambangkan
      keperibadian yg tinggi.apa nak jadi dengan graduates sekarang ni. How dare u critIcise others when u yourself lack manners n judgemental too.take a good look at yourself in the mirror adriany.

      Aaron

      Delete
  6. Mari kita ajar mereka dengan membungkus kan parti dap di pru13 nanti. Bersatula umat Islam demi agama kamu.

    ReplyDelete
  7. biarkan siluncai babi gila tu terjun dengan labu labunya.

    ReplyDelete
  8. saya sangat setuju mr aaron, kenyataan adriany tidak releven langsung..tuduhan keterlaluan yang dikaitkan tiada asas, sedangkan semua itu timbul hasil dari kegilaan strategi politik. sia sia ada kelulusan tapi bodoh piang teramat sangat..sangat memalukan diri sendiri

    ReplyDelete
  9. I take it as a sign that you have lost faith in using the name of your "own god". What a joke, if this is not issue that Allah not be used restrictively by Muslims only, then who have you been praying too all these years! That son of God of yours is definitely not Allah! I say it again, if you want so much to pray to Allah, then PRAY ONLY TO ALLAH! The ONE, NEVER BORNE, NEITHER GIVEN BIRTH! Allah definitely created Jesus, so this ALLAH is NOT anything you can equate!

    ReplyDelete
  10. Adriany tu kan termasuk dalam golongan Pakatan Perosak yang MAKSUM, mana pernah buat salah. Semua kesalahan, kelemahan dlm negara ni sebab UMNO dan Barisan Nasional. Dia hidup kan negara Malaysia ni pun agaknya salah UMNO/BN!?

    anak kecil

    ReplyDelete
  11. itu suma pasal PAS itu BANGSAT !

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.