Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, December 12, 2012

DEDAH! NIAT PM @NajibRazak DIHALANG!



MiM yakin jika artikel di bawah disebar dan didedahkan dengan lebih luas, DAP dan Pakatan di Pulau Pinang sudah pasti melenting dan terpaksa menafikan artikel tersebut.

Yang lebih menariknya ialah artikel yang bertajuk "Rumah Mampu Milik: Niat Najib Perlu Dihalang, DAP Perlu Dipertahankan" dalam web FMalaysiaKini!

Dan jika benar seperti yang ditulis, DAP dan pakatan pembangkang telah membohongi seluruh rakyat Pulau Pinang. Mereka yang selama menunding jari kepada UMNO/BN dan mereka kononnya prihatin kepada rakyat tetapi terdapat agenda untuk mengusir rakyat yang miskin dan tidak mampu daripada bahagian pulau di Pulau Pinang!

Di antara artikel kontroversi itu :
Pakatan Rakyat, terutamanya parti DAP yang memerintah Pulau Pinang, mempunyai agenda besar untuk memajukan negeri tersebut di masa hadapan.  

Semua ini hanya boleh dijayakan dengan memberi perhatian kepada pembangunan hartanah bernilai tinggi , sepadan dengan nilai tanah di negeri tersebut.

Sudah tentu dalam menjayakan hasrat ini, ada yang perlu dikorbankan atas nama kemajuan terutama di kalangan kelompok masyarakat yang miskin dan tidak mampu.

Tetapi tu masih tidak menekan sesiapa kerana ada pilihan lain di bahagian tanah besar yang boleh ditempatkan golongan tidak berkemampuan ini, sementara bahagian pulau dijadikan kawasan eksklusif untuk ekspatriat dan mereka yang berkemampuan sahaja.

Ini matlamatnya yang sedang diusahakan DAP dan Pakatan Rakyat tapi cuba dirosakkan oleh Najib dengan pengumuman pembinaan rumah mampu milik ini.

Maka itu DAP dan Pakatan Rakyat wajib dipertahankan di Pulau Pinang, jika rakyat negeri tersebut mahu pembangunan yang lebih terancang serta mementingkan semua faktor, berlaku di negeri tersebut.seterusnya
Apakah Guan Eng DAP berani untuk menjawab dan menafikan dakwaan artikel itu?

Atau pun menyaman FMalaysiaKini seperti yang beliau lakukan terhadap Utusan? Beranikah atau double standard?

Kita mahukan jawapannya.

6 comments:

  1. Masih tak sedar lagi!?
    Bangkitlah,
    Betulkan niat, mulakan hidup yang baru

    anak kecil

    ReplyDelete
  2. Tu la agenda DAP ..HARUS DISEBARKAN UTK RAKYAT SEMUA TAHU APA YG SEDANG BERLAKU

    .

    .

    ReplyDelete
  3. janji tak cepati,monorel,rmh mampu milik 300-500libu2,piem ngok,gaji cput sebulan 2500....kah3 ...mampussss nak bayar..buat homework lah piem ngok sebelum berucap...kesian malasia dpt piem mcm ngok(pegawai rendah pun boleh ucap mcm ni...kah3 sama taraffff....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mcm bagus je, aku gaji Rm2500 boleh je bayar rumah murah, ko banggang sgt apa hal... Komen pakai kepala lutut, atau otak ko memang banggang tahap cipan...!

      Delete
  4. Bombo komen mcm haram je, pandai sgt lah matematik, patutlah PR fails, rupanya ramai org mcm Bombo ni dlm PR...!

    ReplyDelete
  5. nak jadi PM..tentulah kena pandai..!
    Yg tak pandainya..org spt Bombo..dan anuwar..mana tak nya..org sebok2 nak bantu rakyat..dia sebok nak 'jual' rakyat..org sebok2 nak pertahankan agama dan negara..dia sebok2 nak pijak dan lelong negara..penyokong anuwar spt bombo dan sewaktu dgn nya ni...patut di 'brain wash'...atau jadi bumbu lebih banyak faedahnya.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.