JOIN FACEBOOK DR MIM

Thursday, January 24, 2013

DS @NajibRazak Jawab Isu Presiden Palestine, Fatah & Hamas Di GAZA!!


Sebelum ini beberapa media pro-pembangkang cuba memperlekeh-lekehkan usaha DS Najib Razak berada di Gaza, Palestine.

Malangnya, mereka hanya melaporkan sebahagian sahaja daripada laporan agensi berita antarabangsa.

Ada di antara bloggers pro-pembangkang itu turut merujuk agensi berita negara Israel!


Cuma yang tidak dilaporkan ialah laporan yang mengatakan bahawa Najib Razak telah menghubungi Mahmoud Abbas, Presiden Palestine tentang perancangan beliau ke Gaza, Palestine.
The Malaysian prime minister had reportedly telephoned Abbas and said he would ship humanitarian aid to the Gaza Strip and the West Bank, and would meet the president in Cairo, the statement added. 
Najib arrived in Gaza Tuesday via the Rafah crossing, accompanied by his wife Datin Seri Rosmah Mansor, and was welcomed by a Hamas delegation led by Gaza premier Ismail Haniyeh. 
In a Press conference, Najib praised the Palestinian people for enduring Israel's oppression and urging Palestinian factions to unite. 
“We believe in the struggle of the Palestinian people. They have been suppressed and oppressed for so long," Najib told reporters as he was greeted by officials from Gaza's Hamas government. 
"We may be far from you in distance, but we are one nation and believe in the struggle of the Palestinian people," he added. 
Meanwhile, Haniyeh thanked the government and Malaysians for their support for the Palestinian people.more
Seperkara lagi yang tidak dinyatakan ialah wujudnya perbezaan pemerintahan di Gaza oleh Hamas dan West Bank oleh Fatah.

Yang terbaru ialah kenyataan Najib Razak yang mematahkan segala tuduhan dan usaha memperlekehkan beliau di Gaza, Palestine.

Sebenarnya Najib Razak sudah merancang untuk menziarahi kedua-dua kawasan yang dikuasai oleh Hamas dan Fatah.

Tiada pilih kasih tetapi situasi keselamatan ketika itu menghalang Perdana Menteri kita melawat Ramallah, West Bank.
On claims that Palestine President Mahmoud Abbas was uncomfortable about his visit to Gaza, Najib said it might have been misunderstood and he had explained to the Fatah representative here yesterday, that the latest issue was about the sufferings of the Palestinians in Gaza and not the West Bank. 
“I could not visit Ramallah (in the West Bank which is controlled by Fatah) as its air space is under the control of Israel, which would not allow it unless we have diplomatic relations with Israel,” he said. 
Najib said his original plan was to visit both areas (West Bank and Gaza) but this could not happen as there were restrictions in the West Bank. 
Hence, he added, his visit to Gaza should not be misinterpreted as he was not giving more or less favour to Fatah or Hamas, but instead Malaysia urged to make the formation of a Fatah-Hamas unity government a reality as soon as possible. 
Najib said a unity government for Palestine was vital as it was feared that the outcome of Israel’s elections yesterday might be a government whose policies would even be harsher towards Palestine.  - Bernama
Nampaknya, media pro-pembangkang terpaksa mengigit jari kerana gagal sekali lagi.

10 comments:

  1. walaupun PM boleh masuk west bank melalui Jordan, namun jarak sempadan jordan dan west bank sangat jauh untuk sampai dan melalui beberapa kawasan penempatan Israel, itulah kekangan keselamatan utk PM masuk westbank, berbanding Gaza yang memang bersempadan terus dengan Mesir.

    ReplyDelete
  2. Ketua yang Islamik sangat dalam PKR tu tak pergi Pelestin ke?? Takut Israel marah??

    ReplyDelete
  3. pencacai PR mana faham semua ni..yang depa tahu nak mengutuk je. suruh pegi sana takoooooooot..

    ReplyDelete
  4. betul tu....tapi ramai yg tak tau....tentang fakta ini....

    ReplyDelete
  5. memang betul...tapi ramai yg tak tau tentang fakta ini.....

    ReplyDelete
  6. Mungkin Anwar Juburi boleh janji jika beliau jadi PM nanti, beliau boleh masuk Tebing Barat...hahaha janji seorang Dajjal yang menjadi pak turut Yahudi memang le gitu.

    Puak-puak fuckatan mana nak tahu ilmu politik dan diplomatik antarabangsa. Sebab tu Allah tak izin mereka untuk berkuasa. Nanti rosak Malaysia dijahanamkan puak-puak bahlol piang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kita nak berkomen , jagalah bahasa kita ..

      Nanti malu penyokong BN yang lain ..

      Nanti yang pembangkang kata , penyokong BN xde sopan ..

      nak menafikan , mcm mana pula kalau ada komen seperti encik ..

      sama sama kita perbaiki diri kini ..

      Internet ni luas , jadi orang seluruh dunia boleh tahu ..

      jangan tunjukkan sikap kita sebegini kepada orang luar ,

      Malu bangsa dan negara , Malah agama pun ..

      sama sama kita perbaiki diri kita ..

      Delete
  7. PKR... Sembang boleh la.. Suh pegi... Lebih baik main china doll.. Haha

    ReplyDelete
  8. Mana pergi suara Anwar yg kononnya pejuang islam dan ada link hebat di Mesir? Puihhh. Link Zionis ada la mamat tu. Mungkin Gaza jd pilihan PM sebab mereka baru shj lepas diserang askar Zionis sekutu kuat S'pork, sponsor utama DAP teman sebantal PKR dan tuan besar kepada PAS.

    Fakta; Anwar dan Lee Kuan Yew adalah adik beradik. Dua2 anak angkat yahudi.

    ReplyDelete
  9. Nak dapat maklumat siap rujuk akhbar Israel. Memang sah orang PKR ni berkiblatkan Israel. Dah tau Israel tu tak suka PM pergi Palestin, tentu sedikit sebanyak berita boleh dipusing. Dan pecacai PKR ni memang suka benda-benda macam. Terutama Anuwar. Selagi boleh spin, selagi tu nak spin.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.

.