FACEBOOK DR MIM

Friday, January 04, 2013

LAWAK POLITIK PALING HEBAT! SETELAH 2 MINGGU, ZAIRIL DIISYTIHARKAN MENANG CALON CEC DAP!!

Lawak politik yang pasti mengelikan hati anda semua dan bakal menjatuhkan kredibiliti parti DAP!

Setelah hampir 2 minggu pemilihan kepimpinan CEC DAP, puak DAP 'mendedahkan' bahawa keputusan pemilhan itu tidak benar!


Anda baca kenyataan yang bakal memalukan seluruh ahli dan penyokong parti DAP!

Ironinya, bila MiM teliti laporan dalam RocketKini.com itu, MiM dapati mereka tidak melaporkan langsung tarikh pemilihan CEC DAP!

Kenapa? Apakah mereka takut rakyat akan mengutuk mengkritik mereka kerana setelah sekian lama proses pemilihan itu, kesilapan yang sangat besar berlaku.

Yang sadisnya ialah laporan di bawah juga mendakwa telah 'memberi tahu Lim Guan Eng pada hari berikutnya' tetapi proses pemimpin CEC DAP atas perlantikan masih diteruskan tanpa ada tanda 'kesilapan teknikal'!

Sungguh memalukan!

Yang menambah malu parti DAP ialah mereka itu yang sering mengkritik kononnya sistem pilihanraya negara tidak telus dan berat sebelah. Padahal, parti mereka kantoi pemilihan dalam parti sendiri!

Di antara laporan yang bakal menjadi bahan ketawa rakyat :
KUALA LUMPUR, 3 JAN: Kesilapan teknikal sewaktu pembentangan keputusan pemilihan parti di Kongres ke-16 Parti Tindakan Demokratik (DAP) telah mengakibatkan keputusan yang tidak tepat dalam kedudukan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

Kesilapan tersebut bagaimana pun, tidak mendatangkan kesan yang terlalu besar terhadap 20 kedudukan teratas CEC.Pegawai Pilihanraya yang bertanggungjawab membuat kiraan akhir dan membentangkan keputusan kepada Kongres,

Pooi Weng Keong dalam sidang media di ibu pejabat kebangsaan DAP di ibu kota; menjelaskan bahawa kesilapan tersebut terjadi akibat daripada ralat ketika memindahkan kiraan keputusan menggunakan program komputer Microsoft Excel.

"Akibat daripada kesilapan tersebut, bilangan undi untuk calon-calon nombor 31 ke 38 adalah sama dengan calon-calon bernombor 61 ke 68,”  kata beliau, sambil menambah bahawa kesilapan tersebut tidak disedari oleh pihaknya sehinggalah hari berikutnya dan lantas dilaporkan kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

DAP memandang serius kesilapan kecil ini dan telah mengarahkan supaya audit dalaman yang dipimpin oleh Dr. Ong Kian Ming, dilaksanakan segera bagi menyiasat kesilapan tersebut. Kian Ming adalah ahli baru DAP yang bertindak sebagai pemerhati sewaktu kongres parti berlangsung; serta tidak mengundi mahupun mempunyai sebarang peranan dalam pengiraan undi.

Hasil daripada keputusan yang telah dibetulkan ini, calon nombor 63, Wu Him Ven (Vincent) sepatutnya hanya mendapat 669 undi dan bukan 1202 undi; yang kini meletakkannya di tangga ke 26.

Apa yang menarik adalah keputusan undi untuk calon nombor 65, Zairil Khir Johari yang pada mulanya dilaporkan menerima bilangan undi yang sama dengan calon nombor 35, Manogaran a/l Marimuthu sebanyak 305 undi sebenarnya telah menerima 803 undi, yang secara automatik meletakkan beliau ke tangga ke-20 dan terlantik ke dalam CEC. seterusnya
Anda baca juga entri ini : KLIK SINI dan KLIK SINI

p/s : Dan jangan ingat rakyat akan percaya DAP bukan lagi anti-Melayu dek cerita terbaru ini!a

17 comments:

  1. - dap tak reti guna ms-excel, antara software yg paling software yg paling sempoi
    - zairil dapat tangga 20
    - jadi siapa yg kene tendang dari CEC?
    - kesimpulan: kalau pemilihan parti pun yg menggunakan software sempoi boleh silap camne nak uruskan hal negara atau negeri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari awal lagi, bila dap kna tarooo cukup cukup, depa nak pbetoi n nak hbaq kata perwkilan depa nak mmang nak bgi calun Melayu menang. Putaq punya putaq bagi Zairil menang. Dah tahu lah kita depa atoq bagi orang yg depa nak kan dia menang. Awat tak bgi Dr cqbok tu menang?.

      Delete
  2. pergh ..nampak betul silap mata puak2 nie ...sekejap boleh tukar ..memalukan DAP ni

    ReplyDelete
  3. Pemilihan dalam parti sendiri pon kucar kacir penoh tipu muslihat ..ada hati nak komplen/tuduh pilihanraya yg spr wat xtelus n xadil


    bongokssss....

    ReplyDelete
  4. Kesimpulannya...kalau pun calon melayu dapat undi yang banyak pun boleh menjadi calon tercorot sebab mereka tak reti nak buat keje...bayangkan kalau dorang yang kuasai putrajaya...semua kepentingan melayu jadi tercorot...

    ReplyDelete
  5. Perwakilan cuma 2ribu lebih pun dah jadi cacamarba.. Ada hati nak mengajar SPR tentang pengiraan undi.. SPR kira smpi 10juta pun susah nak salah.. Nmpk sgt Parti DAP nih penipu.. Cakap saja pandai.. Kah kah kah..

    ZoRRo...

    ReplyDelete
  6. Mereka bukan sahaja parti perkauman, tapi handal dlm bidang silap mata dan pandai pula buat lawak. Sungguh menghiburkan....! ( kalau mic exel pun tak tahu nak handle, camner nak perintah msia...!)

    ReplyDelete
  7. Hahaa..peopleware....or someone wants to kick zairil out at the first place....or they are just plain stupid or....this is a cover up when people are realising that DAP is not a multiracial party....

    ReplyDelete
  8. Dap sudah takut.. Takda calon melayu yang menang.. Tu pasal kena spin diminit2 akhir.. Kenapa selepas 20 hari baru sedar akan kesilapan? Kah kah kah kah.. Ini bukan CAT.. Ini DOG.. DAP RACIST!

    Aryan Brotherhood

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello aryan brother....

      Melayu is of aryan decendent..but mixture of Chinese mother ( read : Mongoloid) and Indian father...

      Indian is of Aryanic race.....

      -also aryan

      Delete
  9. Ambiga!,!,!,, mari kita buat demo bersih shit didepan pejabat dap. Saya mau mogok lapar (tapi lupa bawah nasi bungkus) depan pejabta dap sebab pengundian tidak bersih dan besar kemungkinan ada undi hantu racist atau yg pakai ic tipu. Lain kali mesti mau panggil observer dari autralia tapi mesti yg gay punya.

    ReplyDelete
  10. Hahaha nanti kena suruh spr check... penipu besar punya dap, nak spin la tu

    ReplyDelete
  11. aikkk apsal ngok sangat tak ade orang tau guna Ms Excel ke? Hahaha alaaah saja je tu nak elak di cop parti perkaumanlah tu. Alah Zaril tu nama je macam melayu tapi kaum diorang jugak kan....

    ReplyDelete
  12. SENANG2 SAJE MELAYU KENA TIPU...MUHAHAHA

    ReplyDelete
  13. melayu2 dalam dap tak sedar2 lagi ke yg diorg ni, cina dap anggap macam kaldai...

    ReplyDelete
  14. Ooi org2 melayu malaysia kususnya melayu pas sedarlah kamu semua jgn dok kena kantoi dek parti rasis dap. Tu baru pwmilihan CEC pun boleh kantoi apa lgi klau pilihanraya. Sedarlah jgn smpai nasi jdi bubur baru nak menyesal...klau dah jdi bubur dak tak guna!!!

    ReplyDelete
  15. CILAKA PUNYA YELLOWJEW!!!

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.