FACEBOOK DR MIM

Friday, January 04, 2013

PERINGATAN TUN DR MAHATHIR TENTANG KEMAMPUAN SEBENAR ANWAR IBRAHIM!!


Jangan beri peluang kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri walaupun hanya untuk lima tahun jika tidak mahu melihat negara dimusnahkan.

Itulah ingatan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika rakyat mula meramal tarikh pilihan raya yang semakin hampir kerana tempoh penggal Parlimen sekarang akan berakhir pada April depan.

Beliau yang memerintah negara selama 22 tahun, berkata Anwar tidak boleh diberikan ruang memerintah kerana ia berbahaya kepada negara yang akan membawa banyak kemusnahan dalam tempoh berkenaan.

Dr Mahathir menegaskan pakatan pembangkang yang diketuai Anwar akan menggunakan apa saja bagi memastikan Barisan Nasional (BN) tidak kembali berkuasa, malah pegawai kerajaan akan digunakan untuk ‘gemparkan’ bagi menakutkan sesiapa saja yang cuba mengubah kembali kerajaan.

"Sekarang ini pun, kita lihat individu (Anwar) yang mendakwa memperjuangkan kebebasan bersuara tetapi mengambil tindakan saman untuk menutup mulut pengkritiknya.
"Kuasa lain dalam kerajaan juga akan disalahgunakan. Nepotisme dan kronisme akan berlaku seperti dalam parti beliau (Anwar) ketuai,” katanya dalam entri terkini bertajuk ‘Perubahan’ dalam blog chedet.cc semalam.
Justeru, Dr Mahathir meminta rakyat membandingkan rekod cemerlang BN sepanjang memerintah negara dengan rekod Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan, terutama ketika ketika Krisis Kewangan 1997-1998.
"Bank dan syarikat berdepan ancaman muflis kerana hutang tak berbayar. Kos import meningkat, begitu juga kos hidup. Rekod Menteri Kewangan ketika itu amat teruk dan mempunyai kecenderungan mendakwa kejayaan individu lain sebagai kejayaannya. PNB (Permodalan Nasional Berhad), UIA (Universiti Islam Antarabangsa) dan Perbankan Islam adalah sebahagian dakwaan itu.

"Sekarang sebagai ketua pembangkang beliau mendakwa mahu membawa perubahan. Apakah perubahan baik yang beliau bawa ketika berada dalam kerajaan? Apa yang menjadi minatnya (ketika itu) adalah untuk naik dalam UMNO dan menjadi Perdana Menteri dengan apa cara sekalipun,” kata Mahathir.
Beliau juga mengingatkan rakyat supaya tidak terpedaya dengan janji perubahan yang dicanangkan pakatan pembangkang untuk memerintah negara.

Katanya, mereka hanya meniru janji perubahan yang dibawa Barack Obama dalam kempen Presiden Amerika Syarikat (AS) bagi menarik sokongan pengundi.

Mereka kata, berilah mereka peluang kerana Barisan Nasional (BN) telah mentadbir negara ini selama 55 tahun.‘‘Memang diakui BN telah mentadbir negara ini sejak merdeka.

Tetapi bandingkanlah Malaysia dengan negara-negara lain yang sama mencapai kemerdekaan. Bandingkan dengan negara-negara membangun di Barat. Mereka kini berdepan masalah kewangan dan tidak mampu mengatasi krisis,’’ tegasnya.- AgendaDaily

Anda baca juga kecundangnya rakan politik Anwar : KLIK SINI

33 comments:

Anonymous said...

Hey Dr Bangang.. Mentaliti kau ngan Dr Mahathir sama aja.. sapa yang jahanan kalau Anuar jadi PM? Rakyat Msia ke atau Mahathir dan kuarga serta korni dia..Patutnya Mahathir tu disula aja sampai mampus..

Anonymous said...

Sidang Blogger sekalian...
Negara menghampiri PRU13... Apakah kita telah membuka fikiran untuk membuat satu pilihan yang tepat untuk masa depan Negara Tercinta ini. Lupakan dulu 55 tahun pemerintahan BN. Tetapi jika kita mahukan sebuah negara yang membela kepentingan rakyat maka buatlah senarai semak secara objektif dan bandingkan keputusannya yang manakan benar2 membawa negara ke mercu kejayaan dan deredhai ALLAH. Kelantan telah meninggalkan zaman berhutang, Selangor tidak lagi defisit dalam belanjawan, Pulau Pinang menunjukan simpanan terkumpul dan pembangunan yang lebih rancak, serta Kedah telah menampilkan pendapatan negeri yang melonjak2. Bodoh sangatkah kita untuk mengadili semua ini.

Anonymous said...

woi anon January 4, 2013 3:41 PM ..ko yang bangang, sokong LGBT tanpa disedari..aku tak nmpk apa yang anuar bawak untuk Malaysia hari ini..yang aku nmpk muka dia aja teringat batang mop rumah aku yang berukuran 5 kaki setengah..sial anuar dan pengikut2 nya..

Orang said...

hey anonymous.. kau lagi bangang.. mentaliti kau dan anwar lagi sama jer.. si anwar lagi kuat kroni.. ptut kau ngn anwar saja disula..

Anonymous said...

cibai kau ni ,kalau xde mahathir kau pun x hidup cibai.merempat kat negara sendiri.cibai

Anonymous said...

blog bodoh kan melayu dan mampos kau mahathir kepala taik!!!!!!

Anonymous said...

Hoii anon 3:41
menulis guna otak di atas bukan otak dilutut

Anonymous said...

Alololo..menyalak abis anjing pr nih.x nak terima hakikat ke?ms si penjubo tu jd menteri kewanganla.ekonomi malaysia paling truk.dr mahathir da cukup bijak ikat rm.supaya x trus jatuh.klau da spesis bongok sama jenis dgn bos ko kaki liwat tu.bwk berdiam jela......nmpak bodoh sgt ko ni

Anonymous said...

Anon 3:41 PM ko yang banggang..sampai sekarang takde sapa berani nak saman Tun Mahathir.. semua kecut takde teloq.. Tun Mahathir sangat mengalu-alukan orang saman dia kalau dia tabur fitnah.. ada ANWAR JUBURI tu berani nak saman dia??? piiirraaahhhhhhhh

Anonymous said...

BANGGANG- BANGGANG DIA PUN ADA JUGA MEMBANTU NEGARA DAN ORANG MELAYU DAN AGAMA....

PANDAI ANUAR MAIN BONTOT BOLEH LA
BERCAKAP MENGALAHKAN PAKAR EKONOMI
TAPI HABUK PUN TAKDE

ELOK LA TU KALAU KO MENYOKONG DIA
KO PUN SAMA KAKI MAIN BONTOT...
PUUIIII........

Anonymous said...

natag beruk seko ni...hebat mana gokmung...tinggi mana ilmu kamu ....bodoh bangang n....aku pantang kalu ada setan setan macam mung ni nak kutuk Tun....aku pun kalu bolen nah sula gok mung ...gi jahanam berayok mak....tuiiiihhhh...

Anonymous said...

bahasa "sula" ni utk org yg penah kena sula..ni mesti bapak penipu penah sula hang ni..kah kah

Anonymous said...

anymous 3:41
cuba tanya diri kamu setakat mana ilmu yang kamu ada.Adakah sebanding TUN ke?????atau lebih ilmuan dari Tun ???
setakat tau baca hadis 2
dua tiga puluh buah tu dah kira ULARMAK...Kamu ni lebih tolol dan bebal dari yang tertolol......Aku pantang kalu ada setan setan macam kamu ni kutuk Tun...aku bukan setakat nak sula je kamu ni,kalu boleh rendam kamu 7 hari7 malam dalam taik babi DAPigs..

Anonymous said...

Apa hal 'jahanan'

Anonymous said...

Anon 3.41pm sudah PANAAZZZ.!!!

penCACAI penTOTOK PR seMalaysia sudah PANAAZZZ.!!!

Kihkihkih..puak2 SETAN akan dihukum oleh MAJORITI rakyat dlm PRU13 ini..

PR bakal dikuburkan.!!!!
X lama dah...Countdown.!!!

Anunonama said...

Mak aai, marahnya anon aka anus diatas tu ye?

Kalo anwar jadi PM yg jahanam ialah anwar sendiri dgn kroni2nya sekali termasuk anus kat atas ni pasal terlalu banyak ketawa dapat songlap duit negara (atau duit rakyat - mengikut istilah pembangkang).

Baru dapat jadi TPM dah songlap RM3 bil, kalo jadi PM mesti lelong bukan hanya Putrajaya mcm PAS nak buat, tapi negara weeiiii ...

+PsyChoMaTix+ said...

Huu ... dari cara anonymous ni menulis pun dh nampak betapa emo-tak-guna-fakta punya kaki. siap suruh sula ... ish ish ish ...

Anonymous said...

kau yg bangang kata org bangang otak lembu kau ni,apa kata ko sula dulu bapak ko psl da anak mcm bangsat, kau ni luar dr puki lembu.

Anonymous said...

Weh pukimak haram jadah..kau tau r hidop ko nnt kalo Mr.Aljubburi ko tuh memerintah..tp xjgn hrp berpeluanglah nk memerintah!! puiiiiii!!

Anonymous said...

Anon 3:41

Ko mesti kecewa sebab ko tak dapat apa2 ke time dia memerintah? Ko lebih rela diliwat Anuwar Jubor perosak bangsa tu? Ko ni mesti jenis manusia hanya dengar cakap orang, tak reti cari maklumat yg betul sendiri.

Orang macam ko la yg x diperlukan negara, tahap longkang dan hati busuk.

Dr Mahathir tu tak pernah bagi satu sen pun kat aku masa membesar dalam eranya. Tapi aku yg jauh lg cerdik dari ko, tahu yg dialah orang paling hebat pernah memerintah negara ni.
Tak puas ati, pergi la tinggal kat indon, bodoh!

Anonymous said...

Kau yg bangang.!! kenyang Melatop perut kau makan nasi, beras & harga2 brg2 semua berpatutan d malaysia yg aman damai ni.. negara cukup aman skrg, kau mau kucar kacir ka, teda otak punya orang, ..Tidak sanggup aku tengo muka nuar jd pm..

Anonymous said...

ini doktor yg nak bagi cukup kuota student bumiputra ...
hangpa punya presiden dah ghaib,dah cabut, ucapan tahun baru pun pakai tape tahun lepas punya, mahyuddin dah dok kayuh sikit punya laju kaa..

Anonymous said...

Masya-Allah. Begitu sekali saudara menghina Tun Dr Mahathir.

Ya Allah, berikanlah hidayah kepada orang yang membuat komen penghinaan ini.

Anonymous said...

Peringatan - Pelik tapi benar.. Najib lantik pengeluar berus gigi untuk bina Pusat Pengajian Pertahanan Nasional. Ketua Wanita UMNO Selangor dah balun RM120 juta lebih bukankah yang ini yang Mahathir ambil tahu dulu!!!

Anonymous said...

Sape nak sula tu??? Anuar al-Juburi ke??? Sula dengan kote bengkok dia???

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Jangan sebut kote bengkok tu. tak lalu aku makan seminggu trtbayang tusukan nuar aljub. btw, bangan betul acai acai nuar. nak sula konon. abg nuar sula karang mesti nak lagi

Anonymous said...

Anwar naik, Tun pun akan kena mata lebam kat penjara Sg. Buluh nanti.

Hakim dan AG pun akan ditukar dan Tun dengan kroni-kroninya kena jawab ari-ari kat mahkamah atas salahlaku guna kuasa selama 22 tahun.

Tapi, Anwar kata dah Maaf Tun? Betul ke? Dah tarik balik kerana Tun ni masih degil dan berdendam-dendam?

Nak sokong Melayu tulen ke Mamak?

Jawab sendiri ler.

Anonymous said...

Eh, Nuar Al-Juburi tu bukan mamak jugak ke?? Cube le tengok ape bangsa bapak dia (ibrahim) tu. Datuk dia tu India mari la.... ko tak tengok lagi adik-beradik Nuar Al-Juburi, tentu nanti ko pun malu nak kata Al-Juburi tu Melayu wei....

Anonymous said...

Wahai maanusia,peminat jubor juga yang kau cari untuk jadi pemimpin,Anin 3.41pun mungkin pernah kena sula jubor dek ANU!Pemimpin macam u kalau kt luar negara dh lama kena jerok!Anon 3.41 ni pun peminat lubang kunyit jugarupanya!

Anonymous said...

Kenapa Anwar tak nak sumpah? Simple basic action.Tepuk dada tanya diri sendiri.Cuba guna otak bila dengar bagaimana Tun cakap dengan cukup lojik dan bernas..bandingkan dengan Anwar yang cakap hanya retorik saja tapi hanya tau nak pinjam duit World bank untuk atasi masaalah kewangan 1990s dulu.Fikir sendiri sapa yang pulihkan balik Malaysia dari belenggu kewangan.Please gather yr facts and think before you write.Jangan saja mempercayai apa orang lain kata. Orang macam ni yang akan menjahanamkan masa depan sendiri kerana kebodohan sendiri.beza orang di negara maju dengan yang kurang maju ialah di negara maju mereka berfikir menggunakan facts dan bukan hearsay dan perasaan. Kita tak akan maju kalau kita tak cuba nak berfikir secara rasional.

Anonymous said...

RELAX semua. pakatan haramjadah pasti tewas ! kerana majoriti rakyat akan mngundi BN. pakatan haramjadah adalah tempat membiak segala perkara yg jijik dan kotor. rakyat sudah sedar akan hakikat ini. anwar ibrahim boleh pergi jahanam brsama n.ajis dan hadi awang.

nizbzam said...

isk isk penat perah otak kan...BN je nmpaknya mampu tadbir negara nk harap apa yg ko ckp...atas kertas je la..realitinyer ko ingat org tk nmpak bodo piang..

Anonymous said...

diam2..igt tuhan..duk bela dieorang..korang dpt dosa mencarut..sabaq2..

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.