FACEBOOK DR MIM

Wednesday, February 20, 2013

HOT! ANWAR IBRAHIM BERBOHONG BESAR LAGI!


Anwar Ibrahim dibidas sekali lagi kerana berbohong!

Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya negara sedang diambang muflis ekoran tindakan kerajaan menyalurkan pelbagai bentuk bantuan kepada rakyat adalah satu pembohongan besar   
Timbalan Perdana Menteri menegaskan, kebijaksanaan kerajaan mengurus dasar kewangan sehingga mengutip hasil yang tinggi membolehkan kekayaan negara diagihkan semula kepada rakyat dalam pelbagai bentuk insentif termasuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). 
"Anwar pergi seluruh pelosok dunia kata Malaysia hampir muflis hingga rakyat terabai dan menderita. Ini pembohongan besar kerana Malaysia bukan sahaja ada sumber banyak, malah pendapatan serta rizab yang dikumpul jauh lebih besar berbanding banyak negara di dunia. 
"Pelbagai bentuk bantuan yang kita beri membuktikan kerajaan mempunyai kemampuan. Kalau negara kita bankrap, semua bantuan ini tidak mungkin dapat disalurkan kepada rakyat jelata," katanya ketika berucap dalam Perhimpunan Rakyat 1Malaysia di sini hari ini. 
Timbalan Perdana Menteri berkata, beliau terpanggil menjelaskan perkara itu kerana tohmahan tersebut terus dijadikan modal politik pemimpin pembangkang menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 walaupun jelas tidak berlandaskan fakta. 
Beliau menarik perhatian bagaimana dasar kewangan negara yang berjaya membolehkan kadar cukai tidak dinaikkan, tetapi pendapatan hasil negara terus meningkat mencecah RM125 bilion tahun lalu. 
"Sebab itulah kita dapat agihkan semula kekayaan negara kepada rakyat dalam pelbagai bentuk bantuan. Semua ini kita lakukan untuk membantu rakyat agar mereka tidak terbeban dan perkara ini akan diteruskan. 
Jika begitu, bagaimana boleh dikatakan negara kita muflis," soal beliau - UM
Inilah masaalah pakatan pembangkang yang sentiasa memburuk-burukkan usaha kerajaan Malaysia untuk membantu rakyat.

Matematik mudah, wang bantuan BR1M bukan sahaja membantu rakyat tetapi dalam masa yang sama, ianya membantu mengiatkan lagi transaksi perniagaan hasil daripada pembelian menggunakan wang tersebut.

Maksudnya, para peniaga juga akan dapat kebaikan daripada usaha murni BR1M .

5 comments:

  1. Tolak politik pembohong, penipu, pengkianat, penjual ugama dan bangsa, peliwat dan pelampau. Tolak parti kencing rakyat (pkr) dan pakatan haram (jadah).

    ReplyDelete
  2. Si jubur tu kelulusan apa...habak mai...kalau masuk tarik bagang dalam pki china doll dan s aiful dia tak pandai kita tak payah sebut benda lain,.dia BEKAS menteri kewangan..Buak dia yg buat keja,,sema pegawai di atas pun saya yg bua keja org bawah..meka tau arahkan aja..idea adakal kosong.. Bila da buat dia pandai komen it aja pandai dia tu...

    ReplyDelete
  3. hoi bangang sungguh MiM,kalau nak tipu melayu pun jangan sampai tak tau dan bengong langsung dalam ekonomi,,Malaysia sampai dah nak muflis pun hang dok kempen kat BN lagi??hang ni doktor dok chek kelentit aja kut,,,

    ReplyDelete
  4. sdh lebih 50 thn kn tipu tak kecoh pn!

    ReplyDelete
  5. Woi! pentaksub2 Anwar mana korang punya pakar ekonomi hah? Anwar dengan Rafizi je ke? ha ha ha. Tak payah cakap la buang masa!

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.