FACEBOOK DR MIM

Tuesday, February 12, 2013

ISYARAT LUCAH KEPADA DYMM PERMAISURI AGONG HASIL DIDIKAN PAKATAN?


MiM berasa amat sedih kerana pada zaman yang serba maju ini, masih ada lagi rakyat Malaysia yang tak tahu hormat serta menunjukkan budi bahasa kepada para pemimpin tertinggi negara khasnya pihak Istana yang patut dihormati oleh setiap warganegara.

Kejadian seorang lelaki cina yang menunjukkan isyarat Lucah kepada Duli Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Agong ketika lawatan baginda ke P.Pinang tempoh hari adalah sesuatu yang tak boleh dimaafkan walau dengan sebarang alasan sekalipun.

Logikkah seorang lelaki yang waras, menunjukkan isyarat lucah kepada umum hanya kerana berselisih faham dengan bapanya didalam kereta seperti yang dimaklumkan oleh Leong Pei Koe kepada pihak Polis semasa penahanannya?

Bolehkah kita terima bahawa Leong Pei Koe tak sengaja menunjukkan isyarat Lucah kepada konvoi Permaisuri Agong kerana dia tak tahu itu adalah konvoi VVIP?

Apa yang terjadi ini jelas menunjukkan kepada kita semua bahawa betapa bahayanya budaya politik sesat yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat sebelum ini. Kita sendiri dapat melihat bagaimana pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat mempersendakan institusi DiRaja dan juga merendahkan sistem Raja Berperlembagaan di Malaysia.

Sekarang budaya tersebut telah menjadi ikutan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat khususnya di P.Pinang. Kebetulan pula DAP yang selama ini banyak menimbulkan isu-isu sensitif dikalangan rakyat sedang memerintah negeri ini.

Kita baru sahaja dikejutkan dengan desakan penggunaan kalimah Allah untuk bukan Islam dari Lim Guan Eng sebelum ini. Sekarang kita berdepan pula dengan lelaki cina yang begitu biadap menunjukkan isyarat lucah pada DYMM Permaisuri Agong.

Apakah maknanya semua ini? Adakah rakyat Malaysia mahu menggadaikan ketenteraman negara hanya untuk memberi ruang DAP berkuasa? Berbaloikah jika Agama, Bangsa dan Tanah air tergadai semata-mata percaya kepada janji-janji kosong mereka-mereka itu? Mari fikirkan bersama.


GEORGETOWN: Polis menahan seorang lelaki dipercayai menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dalam kejadian di Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Hatta Md Zin berkata, dalam kejadian 12.30 tengah hari semalam, suspek yang berusia 29 tahun dipercayai menunjukkan isyarat lucah ketika kenderaan yang dinaiki Tuanku Hajah Haminah melalui lapangan terbang berkenaan.

"Ketika itu bapanya sedang menghantar suspek ke lapangan terbang. Difahamkan berlaku sedikit perselisihan faham antara suspek dengan bapanya. Mungkin suspek bengang dengan bapanya dan dia menunjukkan isyarat lucah itu.

"Kebetulan pada masa itu, rombongan kenderaan Raja Permaisuri Agong sedang melalui lapangan terbang dan pengawal pengiring baginda nampak tindakan suspek...dia terus menahan suspek," katanya ketika dihubungi hari ini.

Hatta berkata, suspek ditahan reman sehingga 14 Februari ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga tiga bulan.

Sementara itu, Pertubuhan Kerabat Pusaka Merong Wangsa Malaysia cawangan Pulau Pinang hari ini membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Barat Daya dekat sini berhubung perkara itu.

Pengerusinya, Azhar Abdul Majid berkata, tindakan menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong adalah satu tindakan yang biadap.

"Kami tidak berpuas hati dengan tindakan yang langsung tidak menghormati baginda. Kami datang ke balai polis ini untuk meminta polis menyiasat dan kemukakan perkara ini ke muka pengadilan," katanya.

Beliau meminta polis mengambil tindakan tegas terhadap suspek supaya perkara itu tidak berulang. - BERNAMA

12 comments:

Nazir Jay said...

BAHANA DARI PEMANSUHAN ISA! KEMBALIKAN ISA!!!!!!!!

Anonymous said...

sepet keturunan babi memang perangai macam tu!

x faham budi bahasa!

babilah katakan!

Anonymous said...

Dap sudah jadi parti extremist cina !!!!!!!!!! Tolak parti extremist seperti dap , pas dan pkr!!!!!!

Anonymous said...

Sangat setuju..wajar d perangi.

Anonymous said...

Maklumat dah ade, jadi tangkap babi ni, ikat dan bakar dia dengan rumah dia sekali. Nak harap BN tak payah, depa terlalu berlembut sampai org melayu pun keturunan babi nak pijak. Tak sedar diri tu pendatang. Dah masanya halau je babi-babi yang tak mengenang budi ni sebelum kita jadi macam melayu singapork. Takbir! Takbir! Takbir!..
-kerusiroda

Anonymous said...

Luchut kerakyatan...nnt kita tengok la apa jadi....

anakpenang said...

biaDAP ini memang extremist dari dulu pun, isu perkauman aje yang selalu dibangkitkan. inilah taktik mereka untuk meracuni Cina generasi muda

Brahim Nyior said...

Alhamdulillah, kena hukum 30 hari dan denda RM8 ribu.

Moga jadi pengajaran kepada yang lain..

Anonymous said...

Keturunan BIADAP bangsa yang tak sedar diuntung.

Anonymous said...

BALIK PULAU 13 Feb. - Perbuatan biadab seorang juru ukur bahan di Singapura yang sengaja menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dan seorang anggota polis, hari ini terbalas apabila dia dihukum penjara 30 hari dan denda RM8,000 oleh Mahkamah Majistret di sini.

Leong Pei Koe, 29, menerima hukuman atas perbuatannya itu selepas mengaku bersalah atas kedua-dua pertuduhan tersebut.

Majistret Muhamad Hidayat Wahab menegaskan kesalahan yang dilakukan oleh lelaki itu adalah serius dan tidak sepatutnya dilakukan oleh rakyat negara ini kerana dilihat bertentangan dengan prinsip Rukun Negara.

bru99 said...

Saya berharap senior senior di dalam penjara kelak akan cuba menasihati Sauadar LEONG ni , tunjuk ajar lah dia mengenai negara kita ini. Besar kemungkinan selapas habis sebulan di penjara dia akan di terima sebagai raayat Singapura ......

Jane Duncan said...

Itulah sebabnya di negara asal mereka kebiadapan seperti ini diajar dengan hukum mati seluruh keluarga! Cuba kaji semula bagaimana kejamnya raja-raja Cina dahulu! Dinasti Ming, Dinasti Chin dll. Disini orang Cina yang datang zaman tok nenek mereka dahulu adalah dari keturunan buangan dan pengecut-pengecut yang gilakan kekayaan! sebab itu biadap itu darah daging mereka! Tanya kerajaan Cina apa akan mereka lakukan dengan perangai biadap ini, jika sibiadap-biadap ini fikir raja-raja di Malaysia tidak lagi layak bagi mereka! pasti hukumnya....pancung!!11

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.