JOIN FACEBOOK DR MIM

Sunday, March 03, 2013

IDENTITI KOMANDER PENCEROBOH #LahadDatu DIDEDAHKAN !!

Ketiga-tiga gambar di bawah seperti satu teka-teki atau jigsaw kontroversi.


Gambar pertama ialah gambar Nur Misuari, ketua pemimpin Moro National Liberation Front (MNLF) bersama seorang lagi pemimpin MNLF yang digelar Komander Habier Malik (dalam bulatan)

Gambar kedua iaitu perjumpaan dan diskusi Anwar Ibrahim dengan Nur Misuari pada tahun lepas. Kita tidak tahu perincian perjumpaan mereka berdua tetapi MiM berharap agar Anwar Ibrahim dapat menerangkan kepada kita untuk mengelak sebarang spekulasi dan sebagainya.


Menurut blogger MPP, Nur Misuari  merupakan pemimpin MNLF yang mahu diberi lebih peranan dan menganggap MNLF lebih besar pengaruhnya dari MILF.
Nur Misuari tidak menunjukkan muka di hari perjanjian tersebut kerana bimbang ditahan oleh tentera Filipina. MNLF sebelum ini terkenal dengan tindakan sering melancarkan serangan terhadap pihak tentera negara berkenaan.
 Selain itu, Nur Misuari sendiri telah menganggap bahawa perjanjian itu tidak relevan dan menolak dari berkerjasama dengan MILF untuk masa depan BangsaMoro di Filipina. 
Ramai juga yang tak mengetahui bahawa Nur Misuari adalah penyokong kuat kepada Sultan Sulu dan sewaktu proses menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina, Sultan Sulu juga tidak hadir. 
Ketidakhadiran Nur Misuari dan juga Sultan Sulu dan penolakan perjanjian damai yang diusahakan oleh kerajaan Malaysia pada tarikh 15 Oktober 2012 itu dikatakan menjadi punca bermulanya krisis di Lahad Datu Sabah. 
Jadi, pertemuan Anwar serta beberapa pemimpin PKR dengan Nur Misuari di Filipina empat bulan lalu, membuktikan ada agenda sulit sedang dirancang untuk merosakkan imej Kerajaan Malaysia dan menggugat kedaulatan negara demi kepentingan politik masing-masing. BACA SINI
Gambar ketiga pula menunjukkan Komander Habier Malik, komander MNLF bersama penceroboh Filipina di Sabah.

Komander Habier Malik di Lahad Datu.
Sehingga ke saat MiM menulis artikel ini, masih ada suara-suara naif dan sumbang yang masih mempertikaikan kesahihan pertempuran yang berlaku. Mereka menyangka penceroboh hanya maharen biasa bersenjatakan senapang patah sahaja.

Padahal, Habier Malik dan pengikut-pengikut mempunyai sejarah combat dan pertempuran yang sudah lama menentang tentera Filipina.


Malah, tentera Filipina pernah menawarkan 1juta peso untuk sesiapa yang berhasil menangkap Hadier Malik.

Sila baca : KLIK SINI

Malah, Presiden Filipina juga telah memujuk dan dalam masa yang sama merujuk kemungkinan kesalahan penceroboh Filipina itu.



Di antara kenyataannya :
Aquino also said he has ordered an investigation into possible violations of laws by Kiram, his "followers and collaborators" who he said are "engaged in this foolhardy act." 
He said the 1987 Constitution's Article 2, Section 2 states the Philippines "renounces war as an instrument of national policy." 
Aquino also said Article 118 of the Revised Penal Code punishes those who “provoke or give occasion for a war…or expose Filipino citizens to reprisals on their persons or property." 
Aquino also said his duty is very clear—"to protect the interests of all of our people, and if that is not possible, then to do what will redound to the interests of the greatest majority." more
Bukan sahaja penceroboh itu dikehendaki negara Filipina, sekarang mereka menuang api mencabar kesabaran pihak keselamatan dan kita semua.

Segalanya itu angkara penglibatan pakatan pembangkang yang didakwa merupakan salah satu daripada 3 dalang pencerobohan negara berdaulat Malaysia. Baca Sini

Dan kerana itu juga, kanak-kanak kecil yang tidak bersalah kehilangan bapanya yang gugur mempertahankan kedaulatan negara Malaysia.



Sangat menyakitkan hati kita ini!



13 comments:

  1. yg kata mrk amatur mmg bodoh. mrk adlah cukup terlatih. ada pakar bom dan bbrpa org penembak tepat! snjta yg dibawa masuk juga senjata berat.
    mendapat latihan luar negara dan dpcayai dari tentera muamar gdafi.

    ReplyDelete
  2. Kita orang2 Melayu telah kehilangan orang2 sebangsa dan seagama kerana mempertahankan negara tercinta. Orang2 kafir apa kisah.

    ReplyDelete
  3. Semoga Pejuang-pejuang MILF terus berjuang mempertahankan tanah tumpah air mereka. Sesungguhnya Allah akan sentiasa bersama mereka.

    ReplyDelete
  4. mereka adalah golongan yg tidak berpendidikan, tidak berpandangan jauh dan bodoh.

    bukan islan yg sebenar

    ReplyDelete
  5. Bro, the third gambarof a group Of arm sulu fighter is a gambar hiasan not the actual picture of gang in lahad datu, my friendly advice is to check your facts before it blows in BNface

    From a friend, you can delet this after reading thist

    ReplyDelete
  6. Bila anwar ibrahim nak menang award pelakon terbaik woiii. sampai org malaysia tak dpt menilai lagi dia punya berlakon tkbersalah

    ReplyDelete
  7. ANWAR AKAN SAMAN UTUSAN, TV3 DAN MEDIA UMNO. TUDUH LA ANWAR LAGI. ANON 6.51 TOLONG HATI2 DENGAN KATA2 ANDA.

    ReplyDelete
  8. Al pacino : memang musibat si anwar ibrahim ni, punya nak jadi PM sampai sanggup gadaikan Agama Bangsa dan Negara...tunggu siasatan di Raja, mau sumbat si celaka PENGKHIANAT NEGARA ANWAR IBRAHIM dalam penjara...

    ReplyDelete
  9. jangan takut dengan saman tu.teruskan usaha untuk membuktikan kebenaran.inilah akibatnya selalu memfitnah tanpa fakta dan doa untuk kehancuran UMNO/BN telah memakan diri sendiri.Allah telah tunjukkan bukti kebenaran itu.ayuh kita tentang pengkhianat negara dan penyokong dia.

    ReplyDelete
  10. kes saman yg ingin ditujukan kepada kerajaan dan media tempatan kita adalah 1 lgkh untuk alih perhatian rakyat supaya rakyat malaysia percaya yg siharam jadah ni mmng xde kenamngena dgn insiden ini... ini semua taktik lama la wahai anwar kaki jubur...semoga ada diantara keluarga kau yg tahu tp buat2 tak tahu ttg penglibatan ko ni akan dilaknati tuhan contohnya mendapat azab dunia lebih awal lg sebelum menuju kematian...bukan niat aku nk berdoa untuk dia mcm tu...tp sgt trkilan sbb trlalu ramai pejuang kita yg tumbang sewaktu mmperjuangkan kedaulatan negara.....al-fatihah.

    ReplyDelete
  11. Anwar, Anwar, Anwar...'Matlamat Menghalalkan Cara'...dulu PKR lepas tue ajak DAP dan PAS dalam pakatan dia sekarang nie dah main hubungan luar pulak. Belum jadi PM lagi dah tunjuk taring. Kepada yang Pro Anwar nie cuba buka minda anda sejenak...anda akan tahu apa sebenarnya matlamat Anwar Bin Ibrahim.

    ReplyDelete
  12. inilah akibatnya jika tentera penceroboh disambut oleh PDRM ... tindakan sepatutnya kehadiran mereka disambut oleh pihak ATM ataupun buat joint operation diantara VAT 69 dengan ATM dan serangan sepatutnya dilakukan lebih awal lagi (selepas kematian 2 VAT 69). tentera penceroboh sepatutnya dihapuskan lebih awal lagi.

    ReplyDelete
  13. tu gambar hiasan ka atau memang gambar penceroboh ? hati2 bila mempost. boleh jadi fitnah .

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.

.