FACEBOOK DR MIM

Siapakah Yang Patut Jadi MB Selangor?

Wednesday, March 06, 2013

MALAYSIA DIUGUT SUPAYA TUNDUK KEPADA ASKAR ASING! #LahadDatu




Akhirnya, Nur Misuari tidak dapat menafikan lagi penglibatan beliau di dalam pencerobohan di Sabah.

Laporan terbaru adalah seperti di bawah :


MANILA – Pengerusi Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) Nur Misuari memberi amaran kepada Malaysia agar tidak membunuh adik Sultan Sulu , Sultan Jamalul Kiram III, Raja Muda Agmibuddin Kiram dan pengikutnya di Sabah kerana ia dianggap mengisytiharkan perang ke atas kaum Tausug dan bekas kumpulan pemisah itu.

Portal berita Filipina, abs-cbnnews.com. melaporkan beliau sebagai memberi nasihat kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak :”Apabila anda membuat demikian, ia akan diibarat pengisytiharan perang ke atas orang kita dan MLNF. Ia adalah kewajipan suci kita melindungi orang kita.

“Setiap titik darah mereka suci kepada kita,” Misuari, dilaporkan berkata.

Pengasas MNLF itu yang menandatangani perjanjian perdamaian dengan kerajaan Ramos pada 1997, menganggap sebagai “spekulasi liar” sebarang insinuasi bahawa beliau sebagai dalang bagi tindakan diambil oleh pengikut Sulu Sultan Jamalul Kiram III di Sabah.

Katanya tindakan mengaitkannya kepada dakwaan konspirasi untuk membiayai tindakan Raja Muda Agbimuddin Kiram dan pengikutnya untuk mendesak tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah adalah tidak bertanggungjawab.seterusnya
Kenyataan Nur Misuari ini bercanggah dengan kenyataan awal beliau yang mendakwa tidak terlibat di dalam pencerobohan di Sabah.



Malah, ugutan sedemikian dianggap tidak bertanggungjawab kerana Malaysia berhak untuk mempertahankan kedaulatan negara.

Ugutan beliau itu pula dianggap meneguk di air yang keruh kerana beliau sebenarnya dilihat gagal untuk mengawal askar-askar beliau untuk turut serta di dalam pencerobohan itu.

Dan apabila pihak pengganas itu bertindak bodoh melancarkan serangan ke atas pihak berkuasa negara, kita tidak ada pilihan lain selain daripada mempertahankan negara ini.

Nur Misuari juga dilihat sebagai seorang pemimpin yang lemah  dan tiada kredibiliti kerana turut gagal menyakini puak pengganas semasa proses rundingan di awal konflik di Sabah.

Dan sekarang, pemimpin yang pernah berjumpa dengan Anwar Ibrahim ini mahu mengugut negara kita pula.

Sangat melampau!

21 comments:

  1. Biarkan Misuari hantar ribuan askarnya ke Sabah & Sarawak. Kita sokong ATM guna full-force ajar diorg cukup2..

    Islam ke tak, let those MNLF bastard knew who they're f**king with.

    ReplyDelete
  2. Mohon sebarkan kata-kata ini.

    "Let those MNLF bastard knew who they're f**king with"

    ReplyDelete
  3. pukimak lu......

    ko dah ceroboh negara malaysia dan bunuh org lpas tu ko nak bagi amaran kat kerajaan malaysia....

    skrg ni sapa yang cari mati
    adakah rakyat malaysia atau rakyat sultan sulu bodoh tu.....

    fuck u la misuari....

    klau ko lintas sempadan malaysia mmg kepala ko kena penggal...

    ReplyDelete
  4. bring it on motherfucker....any time...anywhere....lu jangan menyalak macam anjing misuari.....kalau anak jantan...turun laaa berperang dengan org melayu....ingat...takkan melayu hilang di dunia....

    ReplyDelete
  5. mahathir pukimak la punya angkara. beri ic nak menang pilihanraya. sepatutnya ahli2 umno ludah muka mahathir sorang sekali. aku akan cuba kencing atas kubur mahathir kalau dia mati dulu. negara aku tidak akan aman lagi selepas ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu la pukimak..sedap tekak kau ngutuk org. Kaji fakta sejarah sebab & mngapa sblum memaki hamun. Otak lembu kau ni.

      Delete
    2. kesian kaw anon..meroyan mcm org giler..
      kaw islam ke kapir..?? kubur tu tmpt yg suci..
      kaw trimala akibat kalau buat cmtu..
      kata2 kaw ni menunjukkn hati kaw sgt busuk dan hitam...

      Delete
  6. Kalau ikut sejarah, bunuh ketua adalah jln penyelesaian yg selalu dilakukan British dan negara barat.

    ReplyDelete
  7. Abis....darah pasukan keselamatan kita macam mana pulak? Korang yang bunuh dulu. Pukimak punya misuari dan nuar juburi.

    ReplyDelete
  8. Kepala bapak kau la misuari..darah kau tu mcm air kencing!igt malaysia ni bapak kau punya ke?malaysia tak goyang langsung!kalau aku dapat kepala lanun tu,aku kencing2 je..

    ReplyDelete
  9. Banyak lomak ko. Ko ingat Sabah ni Bapak ko yang punya ke. Nak bunuh orang ikut suka ko je ke. Memang nak kena ajar semua lanun2 tu. Lain kali datang umah orang jangan buat kurang ajar. Memang nak nahas la jawapnya.

    ReplyDelete
  10. Ada pengkianat dlm ni! Blk2 ic! Mcm tkde modal! Apa kaitannya? Puiii! Pergi duk indon memekak je kat msia ni.

    ReplyDelete
  11. Siapa nur misuari tu?? Memerintah kerajaan mana? Malaysia negara berdaulat..aku nk kepala kau, buat sendal tayar kereta aku...

    ReplyDelete
  12. sapa yg salah nie....misuari ker malaysia.....dtg umah org xbg salam...bunuh org sesuka ati....mulia sgt ker bangsa ko? dh mcm yahudi dh ko nie

    ReplyDelete
  13. please kill all these bastards!

    ReplyDelete
  14. pakatan haram tk habis2 dgn ic...asuhan anwar la tu.

    ReplyDelete
  15. Nuar yg suru misuari gertak najib ni...

    ReplyDelete
  16. 8 nyawa polis kite melayang.kasi bunuh smua penceroboh.jgn lpa penggal kepala celaka penceroboh.

    ReplyDelete
  17. Ingatlah Allah tu Maha Berkuasa. Jika kita LUPA yg Tun Dr Mahathir dah mbantu negara kita maju lebih ke depan dn dpt mmandang lebih jauh dr org lain, maka org itu lah yg akan diberi pgajaran dn ptunjuk oleh Allah betapa hebatnya dn bjasanya Tun Dr Mahathir itu. Mengapa di waktj imi kita tidak sama2 bdoa agar Allah selamatlan negara kits ini dr segala bala yg timpa atas dosa stgh2 pihak. Tlg lah bkerjasamaenyelamatkan bumi Malaysia ini.

    ReplyDelete
  18. Ingat lah semua umat Islam ALLAH akan bersama orang yg bertaubat dan berdoa . Berdoa lah kita dengan tiada hentinya agar negara malaysia ni selamat. Lupakan apa2 fitnah sebaliknya sama2 berusaha agar aman Malaysia dan penduduknya. Amin Ya Rabbal Alamin.

    ReplyDelete
  19. Kata-kata Misuari seperti datang nya dari saorang yang dalam kebimbangan kerana tembelang telah pecah.
    Kerana semua orang dah tahu dia lah dalang nya.

    1) Dana dari negara Islam lain tidak akan sampai ke Misuari lagi. Untuk nya, tiada lagi tajaan penerbangan ke luar negeri, tiada lagi penginapan di hotel 5 bintang, sebab Manila telah mengiktirafkan MILF sebagai wakil Bangsa MORO dan bukan MNLF.

    2) Tanpa wang, tidak akan ada pengikut, oleh sebab itu dia menerima USD 2 juta dari NGO Malaysia. Kemungkinan besar dia telah melobi kesemua waris Sultan Kiram untuk menjadi " scapegoat " dia, tapi mereka mungkin menolak sebab habuan yang di janjikan Misuari tidak setanding dgn risiko yang akan mereka ambil.

    3)Tidak hairanlah si Kiram yang tua termakan oleh kata2 manis Nur Misuari membayangankan kepada si tua itu tentang kegemilangan Kesultanan Sulu dulu kala dan apa lagi bila di beri wang sedikit dan di pinjamkan kepada nya askar MNLF. (orang tua tuh mana ada askar sendiri cuci buah pinggang pun kerajaan Philippine yang tanggung) , buat pertama kali orang tua tuh rasa ghairah dan Megah seperti Sultan sebenar kerana sudah mempunyai askar sendiri..LoL (kemungkinan besar dia dapat 10% aje dari USD 2 juta, lagi 10% untuk membiayai pejuang2 " Royal Sulu Army ", gelaran baru yg di beri kepada MNLF oleh Nur Misuari) untuk menyusup ke Sabah.


    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.