FACEBOOK DR MIM

Monday, March 25, 2013

VIDEO ! PENDEDAHAN DR HASAN ALI & DR CHANDRA MUZAFFAR TENTANG SALAH LAKU ANWAR!!

Artikel menarik SGB. Di antaranya :



Bekas Timbalan Rektor Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Dr Sidek Baba turut melahirkan perasaan kehairanan dengan sikap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak mengambil apa-apa tindakan undang-undang terhadap bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahatir Mohamad dan bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew berikutan pendedahan mereka menyatakan Anwar seorang homoseksual.

Menurut Dr Sidek maklumat itu diperolehi daripada sebuah buku biografi yang ditulis oleh Tun M ‘A Doctor In The House’ dan juga kenyataan Kuan Yew pernah disiarkan di laman Wikileaks.

"Saya ada terbaca buku Tun Mahathir, soal integriti mengapa Anwar tidak saman Mahathir, di kalangan orang tertentu yang membuat pendedahan hubungan skandal dengan Anwar sepatutnya mesti disaman.

“Saya masih ingat bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kwan Yew pernah bercakap dan membuat kenyataan dalam Wikileaks di mana dia mempunyai bukti yang cukup tentang apa yang Anwar buat, harus disaman, ini soal integriti.

Apa yang bermain di fikiran saya apabila ada isu contohnya Anwar tidak saman tidak ambil tindakan,” katanya dalam satu rakaman video wawancara khas ‘Pemecatan Anwar bukan konspirasi tetapi realiti’ disiarkan di laman Youtube.

Video : Pendedahan tentang Anwar.

Difahamkan, rakaman video itu mendedahkan Anwar mendakwa dirinya sebagai pejuang kemerdekaan Afrika Selatan Nelson Mandela atau Aung Suu kii di Myanmar.

Malah, majalah tabloid Newsweek pernah menamakan Anwar sebagai Asian Of The Year. Sehingga ke hari ini masih ramai yang percaya Anwar dengan imej diri yang diperkenalkannya. Anwar seorang Narcisist yang sebenar, dia percaya mempunyai tempat khas di alam semesta ini, tetapi beliau bukanlah dirinya sebenar seperti yang gambarkannya.

Pada tahun 1998, pemimpin pembangkang terulung, Karpal Singh menuduh Anwar seorang homoseksual melakukan liwat dan mempunyai hubungan seks dengan lelaki dan perempuan selain dari isterinya. 

Dalam satu sidang akhbar, Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah mendesak Tun Dr Mahathir supaya memecat Anwar dan mempersoalkan mengapa beliau dibiarkan begitu sahaja masih kekal dalam kabinetnya.

Namun Tun M tidak percayainya sama juga seperti beliau tidak mempercayai Anwar akan mencabarnya. Sepucuk surat ditulis Bekas Timbalan Presiden PKR, Dr Chandra Muzaffar pada waktu itu meminta Anwar supaya tidak meneruskan langkah meminta Mahathir meletakkan jawatan ketika krisis kewangan terjadi di negara ini satu ketika dahulu.

”Dia (Anwar) tidak menjawab surat saya yang dihantar pada Mac 2002, tetapi selepas beberapa bulan dia jawab juga dalam bentuk surat yang tertulis yang begitu kasar bahasa digunakan.

”Anwar menafikan segalanya memang itu stail beliau dan mengecam saya dengan macam macam frasa sindiran. Saya tak jawab surat kerana ini menganggap bahawa ini adalah perasaan yang diluahkan oleh seorang individu yang tidak rasional, tidak ada hujah mempertahankan pendirian tanpa hujah kukuh,” jelasnya.

Menyentuh mengenai Anwar seorang homoseksual, Dr Chandra memberitahu pernah bertanya kepadad Anwar secara terus terang di mahkamah.

“Saya tanya beliau secara terus terang masa itu dia bersama kawan lain di mahkamah masa perbicaraan Anwar. Saya tanya beliau adakah ini benar dan beliau menafikan. kita percaya pada masa itu ketika beliau menafikan adalah satu sebahagian daripada konspirasi besar.

“Saya ‘terpercaya’ pada teori konspirasi, kita semua percaya ada teori konspirasi untuk menghancurkan kerjaya politik beliau,” jelasnya.

Sementara itu, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali mendedahkan bahawa ada orang dalam PAS berharap sangat Anwar menyertai parti itu.

“Dia (Anwar) sertai UMNO kalau tak silap saya tidak dapat restu majlis syura Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) dan sebagainya, dalam gerakan Islam perlu dapat persetujuan daripada Syura, itu satu perkara yang dahsyat yang berlaku,” katanya.

Mengulas lanjut, Hasan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia berkata, musuh-musuh politik Anwar tidak sampai hati hendak mendedahkan segalanya dalam konteks secara menyeluruh.

“Memang tidak sampai hati. Apa yang misterinya mahkamah pun tidak secara total (menyeluruh) 100 peratus mengiyakan salah lakunya, itu misteri.

“Seharusnya secara logik menyatakan orang macam ini sudah tenggelam, tetapi dia masih timbul lagi sebab ada manusia yang bagi pelampung padanya, siapa yang bagi pelampung, teman PKR, teman PAS Anwarinas,” jelasnya. - SGB


9 comments:

  1. acan nak abis kan usia senja dia dgn maki hamun dan fitnah.teruskan san sampai kau mampos!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org mcam kau yg akan terima hukum karma dan bala kerana jadi pengikut kaki jubur semoga lkau mampos dalu

      Delete
  2. Nk tny pd Hasang Ali,premium tanah yg bernilai lebih sejuta RM di Perak yg dia dpt tu dh settle belum?Atau pun dia minta Zambry Kadiaq WRITE-OFF je,sprt apa yg dia minta Nizar laku kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat fitnah seposen ko tak teruja sikit pun..aku pun bleh buat la..macam ni bunyinya.. semalam aku tengok bapak ko liwat bini ko la..ko tak buat report polis ke dayus la ko ni..mudah kan fitnah..

      Delete
  3. 12.53a.m. pagi2 lagi sudah buat fitnah. Kau elok buat solat sunat tahajud , taubat, hajat dan istigharah dan minta petunjok dariNYA. Buat slalu solat sunat klau dah rajin sengkak bola mata kau tu. Last buat sujud syukur rumah tidak beratapkan langit seperti d palestin. Klau apa kau tulis ini adala rekaan kau akan d laknat oleh Allah.

    ReplyDelete
  4. dan bagaimana jika sekiranya anwar menang dan sememangnya dia seorang yang seperti yang didakwa,adakah kamu juga sanggup untuk menerima laknat allah atas keterburuan kamu mengikut? Ketepikan emosi fikir dengan logik baca kronologi cerita dari awal tentang pertuduhan yang dilemparkan,adakah dulu PAS dan DAP juga membuat pertuduhan melulu? Dan sekiranya benar mereka membuat pertuduhan melulu hingga mengelarnya anwar al juburui maka seharusnya mereka kena memohon maaf kepada DSAI,bukan sahaja diperingkat pucuk pimpinan dan juga mereka yang menyokong pertuduhan tersebut malahan juga secara peribadi oleh mereka yang membuat pertuduhan tersebut?

    ReplyDelete
  5. Pencacai-pencacai yang tak mampu menganalisa kronologi even salahlaku DSAI ni , agaknya sememangnya bebal, lalu dengan cepat menuduh UMNO membuat fitnah! Adakah kamu akan membenarkan kejadian sikitol membenarkan Melaka diserang berulang lagi? Kalau akal tidak tercapai kerana tiada intelek janganlah tuduh UMNO dengan melulu!

    ReplyDelete
  6. Salm semua.ni kepada yang dok cerita psl agama ni td.
    Fitnah atau btl, ak pon x pasti.tp ni satu yg pasti.mmg xkan basi, ape pandangan org PKR yg beragama islam apabila PkR gadai kalimah Allah pada kristian?adakah korg sanggup di soal dlm kubur nanti?
    Mungkin kerana kamu semua rasa yg kamu lebih baik dari umno atau mungkin kamu rasa kamu ni COnFIRM msk syurga?ingt ulama yg seleweng ni balasan Allah maha dahsyat.jgn kerana nk berkuasa agama tergadai.
    Wsalm.minta islam penyokongpkr jwb.aku xnk dgr dari yg bukn islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu umno semua sesat dah tentu masuk neraka..Kami pengikut agama Pas yg terbaru Dan termoden Di dunia telah dijamin oleh mursamdol Kami akan dimasukan ke syorga..mursamdol Kami ada kunci syorga utk Kami je..umno sorry le nak kasi kunci syorga ni..

      Delete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.