Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, April 02, 2013

EKSKLUSIF! RAHSIA SEBENAR KIT SIANG CABAR TUN MAHATHIR DI GELANG PATAH DIDEDAHKAN!

1. MiM merujuk kepada adegan terbaru veteran tua Lim Kit Siang DAP.

2. Beliau yang terkenal dengan katak lompat dari satu parlimen ke parlimen yang lain, cuba mensensasikan aksi lompat  beliau ke Gelang Patah, Johor dengan 'mencabar' Tun Dr Mahathir Mohamad.

3. Penganalisis politik tentu amat faham dengan hala tuju modus operandi Lim Kit Siang DAP 'mencabar' Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tun M is a world class leader not Kit Siang

4. Motifnya hanya satu iaitu untuk mendapat publisiti percuma dan cepat daripada pihak media sama ada media perdana mahu pun media pro-pembangkang. 

5. Tanpa publisiti yang agak sensasi, Kit Siang DAP akan tenggelam begitu sahaja di Gelang Patah, satu kawasan yang agak luas dan tidak mungkin akan dapat diterokai oleh bapa Lim Guan Eng DAP ke setiap penjuru kawasan Parlimen itu. 

6. Tambahan pula, Lim Kit Siang DAP tidak mempunyai jasa dan sumbangan di Gelang Patah sebelum ini jika dibandingkan dengan ahli Parlimen BN sekarang.

Tun M in United Nations
7. Maka kerana itu, Kit Siang dilihat perlu mensensasikan diri beliau dengan cepat dan mahu diri beliau menjadi perbualan orang ramai untuk dijadikan umpan menarik pengundi-pengundi di Gelang Patah.

8. Veteran tua DAP itu tahu, dengan hanya 'mencuit mencabar negarawan' yang jauh lebih banyak jasa dan sumbangan daripadanya itu akan wujud polemik topik politik di dalam media.

9. Selepas ini media sudah tentu akan mendapatkan pula respons Tun Dr Mahathir dan kemudiannya respons balas Kit Siang DAP atau pun anak beliau, Lim Guan Eng DAP dan sebagainya.

10. Maka dalam beberapa hari itu, media akan memainkan isu murahan Kit Siang DAP itu yang juga akan dibaca oleh pengundi-pengundi di Gelang Patah.

Tun M with world leader
11. Ketika itu, Kit Siang DAP 'terkenal kerana mencabar Tun Dr Mahathir' dan bukannya dinilai 'jasa, visi dan sumbangannya' yang nothing to shout about.

12. Lim Kit Siang is nobody dan rendah standardnya jika dibandingkan dengan Tun Dr Mahathir yang diiktiraf sebagai pemimpin bertaraf dunia. Maka, tidak perlulah negarawan itu layan kenyataan bapa Guan Eng DAP.

13. Tambahan pula, MiM percaya veteran tua DAP itu sudah masak dan beliau tahu Tun Dr Mahathir akan menolak mentah-mentah dan sebaliknya akan memperli Kit Siang DAP.

  Tun M with Aung San Suu Kyi 
14. MiM juga percaya bahawa Tun Dr Mahathir adalah seorang yang berprinsipal tinggi dan akan berpegang kepada janji beliau untuk tidak lagi memegang atau bertanding sebarang jawatan dalam politik, tidak seperti veteran tua Kit Siang DAP dan Nik Aziz PAS.

15.  Maka selepas itu akan timbul fitnah dan tohmahan kononnya Tun Dr Mahathir tidak berani dan sebagainya.

16. Padahal, jika beliau masih kemuntah darah ingin jawatan seperti Kit Siang dan Nik Aziz, Tun Dr Mahathir tidak perlu meletakkan jawatan semasa tahap tertinggi beliau menjadi Perdana Menteri.

17. Seperti yang MiM katakan, motif 'cabar' hanya satu sahaja iaitu untuk mendapat publisiti percuma dan cepat daripada pihak media sama ada media perdana mahu pun media pro-pembangkang supaya Kit Siang 'sensasi' di Gelang Patah, Johor.

18. Maka kerana itu, MiM sarankan agar para media tidak memberi publisiti percuma kepada Kit Siang DAP dan pengundi-pengundi Gelang Patah tidak terpedaya dengan permainan politik pembangkang.

19. Realitinya, kita mesti memilih berdasarkan kepada jasa, sumbangan dan visi calon tersebut dan bukannya yang hanya pandai melompat dari satu parlimen ke parlimen lain.





4 comments:

  1. APA BEDZANYA KOMUNIS DENGAN NASIONALIS.....

    ReplyDelete
  2. rasanya mcm tu gak.. Dia nk compare diri dia dgn tun ke? Buat malu jer... Mcm langit dgn bumi derr.. Kit siang pun dah nyanyuk... Org cina yg sokong kit siang, baik fikir seratus kali... Korang nk ke jd negara komunis?

    ReplyDelete
  3. Hahahaha. Patutnya dia ikut contoh yg ditunjukkan oleh Tun dgn melepaskan jawatan dan beri laluan kpd generasi yg lebih muda utk tonjolkan bakat kepimpinan. Ni dak, dia nak org ikut contoh dia pulak.

    Hahahaha

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.