FACEBOOK DR MIM

Monday, May 20, 2013

ANWAR & GUAN ENG DAP TERKEDU KENA PENANGAN ZAHID HAMIDI, MENTERI KDN!!

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak gentar dengan desakan Lim Guan Eng yang mahu beliau menarik balik gesaan terhadap mana-mana pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia supaya berhijrah ke negara republik. 


Malah, beliau menegaskan kesediaannya berdepan dengan Setiausaha Agung DAP itu termasuk Penasihat parti berkenaan, Lim Kit Siang yang bercadang membawa usul mengecamnya dalam sesi Dewan Rakyat nanti. 
''Saya sedia menghadapi usul kecaman dari Guan Eng. (Tetapi) kenapa pula dia yang merasa pedas? Dia termakan cilikah? 
''Saya memang sudah biasa berdepan dengannya. Apa nak takut?'' tegas beliau kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. 
Ahmad Zahid sebelum itu mengulas kenyataan Guan Eng yang mendesaknya menarik balik gesaan terhadap mana-mana pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia supaya berhijrah ke negara republik. 
Menurut Guan Eng, jika Ahmad Zahid gagal berbuat demikian, Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah akan membawa usul mengecamnya di Dewan Rakyat. 
Selasa lalu, Ahmad Zahid berkata, pihak yang tidak setuju dengan sistem pilihan raya first past the post iaitu cuma seorang wakil rakyat mewakili kawasan ditandingi dan bukan single transferable vote boleh berhijrah ke negara republik kerana kerajaan Malaysia dipilih berdasarkan parti yang memenangi jumlah kerusi paling banyak. 
Pelbagai pihak turut tampil menyatakan sokongan terhadap kenyataan berkenaan dan menegaskan saranan itu adalah wajar kerana pembangkang ketika ini sengaja menyemai benih kebencian dalam hati rakyat. 
Sementara itu, Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO menggesa Guan Eng supaya tidak memutarbelitkan kenyataannya berhubung saranan berkenaan. 
"Baca elok-elok (kenyataan terbabit). Kalau tak faham bahasa Melayu, elok masuk sekolah semula,'' katanya. - UM
Anda baca cerita sebenar kesilapan kenyataan Guan Eng DAP : KLIK SINI

Menjawab tohmahan Anwar Ibrahim pula, Zahid Hamidi menempelak Ketua Pembangkang itu dan Malaysiakini :
"Negera ini pun bukan negera bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negera bapa dia. "Yang itu, awak kena tulis Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan," kata sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Anda baca cerita sebenar kesilapan kenyataan Guan Eng DAP : KLIK SINI

25 comments:

  1. That's my Minister!!!!!!!! Don't give an inch of face to Anwar and his friends..

    ReplyDelete
  2. Hahaha terbaik...jangan bagi muka kat cina dap ni...kurang ajar...tpi ada jugak melayu yg bodo dok ikut cina dap kurang ajar ni...nak kata aku racis? Ya aku memang racis sebab aku bukan bodoh nak ikut cina dap penipu ni!!

    ReplyDelete
  3. Yes ...... hantam kaw kaw. Jangan bagi kami menyesal mengundi BN. Kami dah LAMA PANAS HATI DAN MELUAT melihat gelagat puak puak PR yang saban HARI SEMAKIN NAIK TOCANG.

    ReplyDelete
  4. Setuju dgn Muhamad Danial, aku bangga jika digelar rasis daripada jadi anjing DAP.

    ReplyDelete
  5. KAMI SEMUA DI BELAKANG DATUK ZAHID...DATUK ZAHID USAH BERBICARA LAGI TINDAKAN PERLU ADA...HUKUMAN PERLU DILAKSANAKAN...KITA KASI AJAR INI BABI CINA + BABI SONTOT CINA DOLL...INI DUA EKOR BABI MAMPUS BARU AMAN INI MALAYSIA

    ReplyDelete
  6. Hidup BN....saya sayang negara, sya sayng agama islam, saya sayang bngsaku...dan saya sayang BN. Semoga allah sentiasa melindungi kita semua dan parti BN..amin

    ReplyDelete
  7. Let the GAME begins. Inilah namanya MENTERI JANTAN dan ADA MARUAH serta INTEGRITI.

    I Solute You and May Allah guide and give you the strength and courage to do the right thing.

    WE HAVE ENOUGH OF THE DAPsters and Anwar Ibrahim...

    ReplyDelete
  8. Bagus ssgt DS Zahid bertindak demikian. These people are too much. Bagi dia org sedar sikit. Suruh mereka baca mymassa ada seorang pemuda cina menerangkan secara terperinci tentang mulanya pendatang cina dulu.

    Anyway dah lama kita tunggu Menteri yg berkaliber mcm Ds Zahid. Bukan nya rasis tapi mereka yg mulakan. Dah banyak org perkatakan tentang dappig ni walaupun mereka menyangkalnya. They are the one who hate us. Sekarang tuding jari kat org lain pulak.

    Jadi Ds buat lah yg sepatutnya. Dah terlalu lemak mereka ini.

    ReplyDelete
  9. Sure kalau mcm nie ye berani...kalau ada rezeki bini aku beranak anak lelaki aku letak namanya zahid.... Jom kita buat fun club zahid

    ReplyDelete
  10. Setinggi-tinggi sanjungan hormat kami kpd Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi!!! Allahuakbar!!!

    ReplyDelete
  11. Tahniah datuk... tak sesia berguru lama. UMNO sejak zaman datuk duku terasa dan nampak sangat kehilangan fungsi sayap pemuda.

    Hilang pemuda, entah je manalah sang puterinya. Yang nampak gigih hanya sayap mak cik saja. Kenapa jadi begitu? Risau lihat golongan muda dap...

    ReplyDelete
  12. Syabas Datuk !

    "Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam).

    Surah Al Fath:29

    ReplyDelete
  13. Juga membuktikan Menteri sebelum ini hanya duduk memegang telur...

    ReplyDelete
  14. kalo pretasinya cemerlang...
    x ragu2 dia boleh naik jadi tpm satu hari nanti..

    ReplyDelete
  15. Siapa nak tengok lawak bodo boleh saksikan bila LKS cakap Bahasa Malaysia. Dah tua ganyut pun tak fasih BM lagi.

    ReplyDelete
  16. Aku nak nama kan anak aku anwar..krn semua orang takut dgn nama anwar ni..bayangkan la kehebatan anwar ni wpun tiada promosi kat tv dan paper perdana org masih tak dapat kalah kan dia..bayangkanlah kehabatan anwar..anwar sorang je menentang kesemua pak2 menteri yg ada kuasa..itu pun nk kalah kan dia terpaksa memfitnah cara org tk da telor..nak berdepan tak berani..pejuang dulu yg hebat2 semuanya d fitnah..hang tuah,hang nadim,mahsuri dan ramai lagi..nama mereka harum sampai hari ini..hidup anwar!!!x3

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMUGA ANAK ANDA CEMERLANG DALAM BIDANG JUBOR MENJUBOR. AMEEN.

      Delete
  17. Bravo! Keep it up! You definitely have the majority support. Show these over rated Chinese who is smarter. I have never met any cina yang pandai.

    ReplyDelete
  18. Setinggi-tinggi sanjungan hormat kami kpd Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi!! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  19. Tuan, bertindak saja. Kalau banyak cakap saja takut orang hilang kepercayaan dan hormat.

    Tak banyak masa. Bertindak terus.

    ReplyDelete
  20. Lembut gila, lemah gila, nak ambil hati, nak jaga hati, kini B. hampir nak mati, ambik kau, padan muka kau,

    ReplyDelete
  21. Nm KJ tak mau letak ke?

    ReplyDelete
  22. Tahniah Datuk Zahid... Teruskan ketegasan dan tindakan sewajarnya untuk ketenteraman negara ini. Tiada lagi amaran. Kami semua di belakang datuk seri.

    ReplyDelete
  23. Siapa kata anuar kuat, siapa kata anuar pandai.... anda telah mengatasi kuasa ALLAH. Allah lebih kuat, lebih pandai, ALLAH akan mematikan sesiapa sahaja yang dia mahu. Kalau nak letak anak dengan nama ANUAR, kot anak kau tak tau dimana nak letaknya KEMALUANNYa bernamakan seorang pengkianat bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  24. nilah klu dh taksub sgt dgn anwar aljuburi...mendewa-dewakn smpi semua yg anwar buat semuanya suci walau pun semua org tau siapa anwar aljuburi...ko nk letak nama ank2 ko dgn nama anwar ada org kisah ke?bengong!

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.