Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, May 25, 2013

2 LAGI AHLI POLITIK DAP & PKR DIDAKWA DI MAHKAMAH !

Nampaknya, propaganda Pakatan Pembangkang dengan demo-demo haram post-PRU13 mereka bakal terbantut dan tidak menjadi apabila lebih ramai lagi yang didakwa dan dipanggil pihak polis.


Ahli Parlimen Ipoh Timor, Thomas Su dijangka akan didakwa Isnin depan di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012 (APA) berkaitan satu perhimpunan selepas pilihan raya di Ipoh dua minggu lalu. 
Selain Su, Setiausaha PKR Perak, Mohammad Anuar Zakaria juga telah dipanggil oleh pihak polis untuk hadir pada hari Isnin untuk didakwa di bawah undang-undang yang sama di Mahkamah Sesyen Ipoh pada hari yang ama. 
Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, pemimpin DAP itu mengesahkan perkara itu, dan menurutnya, pegawai penyiasat kes itu telah memintanya hadir di Mahkamah Sesyen Ipoh pada 27 Mei. 
Su berkata beliau akan didakwa mengikut Seksyen 9 (1) APA kerana didakwa gagal memberi notis 10 hari kepada pihak polis sebelum mengadakan perhimpunan itu pada 9 Mei di Ipoh seterusnya
Lebih ramai lagi yang berdepan dengan tindakan undang-undang dek kebebalan mereka tidak mahu hormat kepada undang-undang.

Tambahan pula, rakyat Malaysia sudah muak dengan propaganda pakatan pembangkang dan lakonan Anwar Ibrahim yang berjanji akan undur diri daripada politik jika gagal menawan Putra Jaya.

Sila baca : KLIK SINI


6 comments:

  1. Kita tengok mereka ini akan terlepas tak, macam yang baru dibebaskan sewenang-wenangnya, si badut tiga laknat PKR/DAP itu! Semasa saya tersesat menjadi penyokong buta mata dan hati, tuli, bongkak tak bertempat dan tolol PKR dahulu, saya mendapati ramai peguam dan hakim, direkrut menjadi ahli PKR, termasuklah anak muda professional Melayu dan Bumiputera lain yang makin bongkak seperti kacang lupakan kulit dan rumpun asalnya (saya percaya ramai yang bukan Bumiputera pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS). Ini amat membimbangkan kerana saya amat mengesyaki pengkhianat laknat DAP/PKR itu dan penaja mereka dari penjajah Barat-Zionis syaitan durjana, mahu menawan sistem Perundangan, Guaman dan Kehakiman dan Jabatan Perkhidmatan Awam di Malaysia!

    Makcik Tempurung.

    ReplyDelete
  2. Ingat sape td..klu baca tajuk suspen je rupe nye..jom le kite turun sekali memberi sokongan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turunlah kalau nak rasa duduk dlm sama2 dia. Kalau kena berhenti kerja pr blh suap lu dan keluarga.

      Delete
  3. Alasan Majistret Norashikin Sahat menolak permohonan polis ialah mendapati polis tidak menyatakan individu khusus yang mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dalam ceramah berkenaan.

    Itu hanya kerana sedikit kesilapan teknikal sahaja sedangkan Majistret Norashikin Sahat sudah tahu tujuan kenapa pihak polis menahan beruk-beruk ini. Tak kan pihak polis suka-suka nak tahan beruk-beruk ini.

    Dengan pembebasan mereka ini membuatkan pihak polis gagal menangkap dalang disebalik hasutan ini. Majisteret yang menolak penahanan mereka ini juga perlu disiasat kemungkinan mempunyai kaitan dengan keahlian pembangkang.

    ReplyDelete
  4. PDRM dan KDN dah mula bertindak. Apa yang masih memusykilkan saya adalah di pihak Peguam Negara, pihak Pendakwa Raya dan Badan Kehakiman kita. Saya khuatir ada musang berbulu ayam di kalangan mereka. Walaubagaimana pun, tahniah kepada Zahid Hamidi dan KPN baru yang telah mengembalikan keyakinan rakyat bahawa negara kita ada undang-undang dan selamat untuk rakyat jelata. The first step you guys have taken is the beginning towards peace, stability & success for our nation.

    Tangkap dan humban si pengkhianat-pengkhianat dan penjahanam negara ke penjara tanpa kompromi. Usah takut dgn Bar Council dan jika mereka menghalangi, mereka juga patut disenyapkan.

    ReplyDelete
  5. Hai tuan hakim...namanya menunjukkan anda muslim...jlnkan tugas beretika Islam...semua manusia umurnya tidak terlalu pjg di dunia..singgah aje di bumi. Begitu juga utk saya sendiri.

    Hakim peguam adalah di antara org yg akan diadili dulu kerana mereka mengetahui hukum.
    Sudah byk kali kita mendengar golongan ini byk dicampak ke neraka kerana............fahamkann

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.