FACEBOOK DR MIM

Sunday, August 18, 2013

TERKINI! AKHIRNYA JAWATAN ANAK NAZRI AZIZ DITUKAR !

Akhirnya, pengendali web rasmi Kementerian Perlancongan dan Kebudayaan Malaysia telah menukar jawatan anak Nazri Aziz.


Yang terbaru ialah jawatannya ialah Pegawai Khas Ahli Parlimen Padang Rengas (Urusan Gen Y).

Sebelum ini, jawatan anak Nazri Aziz yang tertera di dalam web kementerian ialah 'Pegawai Khas' dan menjadi topik panas dalam alam internet ini.


Sebelum ini, MiM telah menulis satu entri mengenai topik ini. Di antaranya :
1. Seminggu ini, nama DS Nazri Aziz kembali menjadi topik panas. MiM mengharapkan beliau peka dan pro-aktif menjaga institusi kerajaan Barisan Nasional yang sering diserang oleh pihak pembangkang dengan pelbagai tuduhan seperti salah guna kuasa, rasuah, nepotisme dan kronisme. 
2. Walau pun rakyat sudah masak dengan wayang kulit kepimpinan pembangkang yang mengamalkan rasuah, nepotisme, salah guna kuasa dan kronisme, Nazri Aziz tidak patut memberi respons yang agak sombong dan bukannya mahu memperbaiki kesilapan yang berlaku. 
3. Kenyataan-kenyataan di bawah pasti akan terngiang-ngiang di fikiran rakyat terutamanya ahli-ahli UMNO termasuk MiM yang bakal memilih kepimpinan baru MT UMNO tidak lama lagi.
a. "And of course he doesn't have to be paid, he has a lot of money, his father is rich."   
b. "I don't care what people think. I don't care what bloggers, netizens, journalists write about me."  
c. " I don't please anybody but myself." 
4. MiM boleh baca karakter Nazri Aziz yang agak robust tetapi dalam hal ini, jika beliau mengaku dan kemudiannya nama anak beliau dikeluarkan daripada senarai Kementerian Perlancongan dan Kebudayaan Malaysia atau diperbetulkan jawatan anak beliau, segalanya boleh selesai dengan baik. seterusnya
MiM tidak pasti siapa yang mengarahkan pengendali web rasmi kementerian Perlancongan dan Kebudayaan supaya memperbetulkan jawatan anak Nazri Aziz tetapi MiM berharap pihak itu ialah Nazri Aziz sendiri.

Beliau juga boleh mengeluarkan kenyataan untuk menarik kembali kenyataan-kenyataan beliau sebelum ini yang telah mengguris banyak pihak yang ikhlas menegur demi mempertabatkan imej dan maruah parti UMNO dan BN.

MiM yakin Nazri Aziz tiada masaalah untuk melakukanya.




16 comments:

Anonymous said...

KAN SENANG !! TAK YAH NAK MEREPEK BERLAGAK SOMBONG !!

Faith Ajar said...

macamana pun sy berharap pemilih2 akan menendang keluar melayu tak sedar diri ni pada pau umno yg akan datang..

Anonymous said...

APA LA NAZRI OOIII...... MINTAK MAAF LAA...

QalamQabut said...

Masih tak cukup tindakan yang diambil. Nazri kena turun takhta. Menteri Mulut Cenonot yang sombong dan bongkak ni tak layak duduk dalam kabinet. Kalau dia ingat besar sangat undi yang dia dapat hingga dilantik oleh orang Padang Rengas jadi menteri, pergilah balik dan jadi menteri dema, di sana!

Menteri bodoh pun kita marah, apa lagi menteri yang kurang ajar. Nyah kau dari pandangan aku!

Anonymous said...

Yang di lanti bongkak, yang melantik bahalol, ... Feudalism yg sangat menebal dan sukar di ubat!!!

ahlee said...

Sorry is Not in his Dictionary ?

Anonymous said...

Sapa kata anak dia tak boleh salah guna kuasa? Nama dia pun SiPulan bin Nazri Aziz. Mesti taruk itu 'Nazri Aziz'. Takut-takut orang tak kenal. Apa tujuan taruk nama 'Nazri Aziz'? di situ pun kita sudah boleh hidu motifnya. Supaya orang tahu siapa dia (Dia anak Nazri Aziz). Bila dah establish nanti, nama dia bertukar jadi: SiPulan bin Dato Seri Nazri Aziz. Lagi gah...

Anonymous said...

He is like father like son @ 2 X 5 / 5 X 2. Tunggu lah next PRU kuasa rakyat. Kamu jangan sombong & bongkak kerana Allah SWT akan laknat hambanya yang sombong/bongjak serta tidak bersyukur serta lakukan maksiat. Nauzubillah.

belang said...

Dia bukan aset umno, dan umno patut tahu dalam politik ada expiry date. Dah masa untuk nazri mengundur diri dan jangan gila dengan sokongan pengundi padang rengas kerana jika kamu bertanding atas tiket bebas kamu akan pasti insyallah hilang deposit disana. Sokongan pengundi padang rengas bukan kpd nazri aziz tapi pada umno. Jadi, jangan bongkak nazri, sebab kekayaan kamu akan memamah keluarga kamu perlahan2 dengan sakit yang berpanjangan.

Anonymous said...

Anak bapa sedang menjalani latihan khas dalam kementerian agar senang nanti untuk menyerang kerajaan bila tempoh perkhidmatan bapa dalam kerajaan tamat dan masa itu mereka adalah bersama PKR.

Anonymous said...

Apo lah bangang bona....jawatan tst jawatan politik..apo kono mengono dgn kementerian...dah gabra...terus tukar..ttp kantoi lah...

Anonymous said...

KENAPA MESTI BUAT HAL YG AKAN LEBIH MENINGKAN PM.

TAK TAU KE AWAK SEDANG DIPERHATIKAN. SEGALA TINDAK TANDUK MESTILAH JGN KETERLALUAN. JGN KERANA KELAKUAN AWAK NAMA PARTI YG ROSAK. IT GOES TO ALL UMNO BN MEMBERS.

Anonymous said...

dia kata org bodoh, dia xsedar dia bangang amat. Bongkak konon jd lawyer 10 tahun, lawyer apa punya bangang cakap xpakai otak. Kat uk dulu rajin masuk swinger club siap langgan pelacur mat saleh sebulan 1x, mcm org xkenal. Kuah yg tumpah kt nasik, ank bujang tp dh macam kawin 4, mcm style jolok praktik

Anonymous said...


Dia mmg bukan asset UMNO..tp mungkin asset Najib yg boleh bertukar jd liability jika Najib tak amik dia dok dlm cabinet...hohoho

Anonymous said...

Anak menteri kalau pun tak dibayar gaji oleh kerajaan bukan itu yang penting tapi tentunya akan lebih berpengaruh dan mengganggu urusan orang lain kalau anak tu jenis suka kacau orang lain. Anak menterilah katakan, sapa yang berani nak sekat kalau dia nak kacau. Baik jangan bawa masuk anak beranak dalam politik dia orang..

Anonymous said...

siapalah kita mau menegur mereka... kita ni timun diorang tu durian... tapi ingat, durian pun, kalau dah buruk tak guna juga durinya... dunia ni umpama roda, sekejap kita diatas sekejap kita di bawah.., harta yg bnyak pn tak muat dalam kubur yg sempit tu, dah tak bleh guna dah...

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.