JOIN FACEBOOK DR MIM

Thursday, March 13, 2014

TERKINI ! KATA-KATA TERAKHIR PILOT #MH370 !! #PRAYFORMH370

Media melaporkan kata-kata terakhir pilot MH370 sebelum kapalterbang tersebut hilang daripada radar.



Sila baca :


KUALA LUMPUR, Malaysia — “All right, good night” were the final words heard by air traffic controllers from the missing Malaysia Airlines flight before it vanished over the South China Sea five days ago, relatives of the passengers were told Wednesday.

News of the last communication came as Malaysia defended its handling of the hunt for the missing Boeing 777 but acknowledged it is still unsure which direction the plane was headed when it disappeared, highlighting the massive task facing the international search.

Government officials said they asked India to join in the search near the Andaman Sea, suggesting they think the jetliner and the 239 people on board might have reached those waters after crossing into the Strait of Malacca, some 400 kilometers (250 miles) from the flight’s last known coordinates.

The mystery over the plane’s whereabouts has been confounded by confusing and occasionally conflicting statements by Malaysian officials, which have led to allegations of incompetence or even cover-up, adding to the anguish of relatives of those on board the flight, two thirds of them Chinese.

“There’s too much information and confusion right now. It is very hard for us to decide whether a given piece of information is accurate,” Chinese Foreign Ministry spokesman Qin Gang told reporters in Beijing. “We will not give it up as long as there’s still a shred of hope.”

Chew Mei Fun BN calon terbaik PRK Kajang
Malaysian Defense Minister Hishammuddin Hussein described the multinational search as unprecedented. Some 43 ships and 39 aircraft from at least eight nations were scouring an area of 92,600 square kilometers (35,800 square miles) to the east and west of Peninsular Malaysia.

“It’s not something that is easy. We are looking at so many vessels and aircraft, so many countries to coordinate, and a vast area for us to search,” he told a news conference. “But we will never give up. This we owe to the families of those on board.”

Malaysian officials met in Beijing on Wednesday with several hundred Chinese relatives of passengers to explain the search and investigation. They said the last words from the cockpit to Malaysian air traffic controllers before the plane entered Vietnamese airspace were, “All right, good night,” according to a participant in the meeting. Vietnamese officials said they never heard from the plane.

Malaysia Airlines flight MH370 took off from Kuala Lumpur for Beijing early Saturday and fell off civilian radar screens at 1:30 a.m. about 35,000 feet above the Gulf of Thailand between Malaysia and southern Vietnam. It sent no distress signals or any indication it was experiencing any problems.

Malaysian authorities said Wednesday that a review of military radar records showed plots of what might have been the plane turning back, crossing over the country and flying to the Strait of Malacca, a busy shipping lane west of the narrow nation.

Air force chief Gen. Rodzali Daud said the radar showed an unidentified object at 2:15 a.m. about 200 miles (320 kilometers) northwest of Penang.

“I am not saying it’s flight MH370. We are still corroborating this. It was an unidentifiable plot,” he said.

Military and government officials said American experts and the manufacturer of the radar systems were examining that data to confirm whether it showed the Boeing 777. Until then, they said the search would continue on both sides of the country.

The plane’s sudden disappearance led to initial speculation of a catastrophic incident that caused its rapid disintegration. The possibility now that it may have continued to fly without communicating with the ground would mean its electrical systems, including transponders which allow it to be identified by commercial radar, were either knocked out or turned off, voluntarily or otherwise.

Authorities have not ruled out any possible cause, including mechanical failure, pilot error, sabotage and terrorism. Both the Boeing 777 and Malaysia Airlines have excellent safety records.

Malaysia said India was joining the search in waters near the Andaman Sea. “As of today, we have not found anything, but we are extending (the search) further,” Hishammuddin said.

Confusion over whether the plane had been spotted flying west prompted speculation that different arms of the government might have different opinions about its location, or even that authorities were holding back information.

Earlier in the week, Malaysia’s head of civil aviation, Azharuddin Abdul Rahman, was asked why the Strait of Malacca was being searched and replied, “There are things I can tell you, and things I can’t,” suggesting that the government wasn’t being completely transparent with its information.

On Wednesday, Gen. Rodzali released a statement denying remarks attributed to him in a local media report that military radar had confirmed the aircraft had made it to the Strait of Malacca. The Associated Press contacted a high-level military official who confirmed the remarks.

Asked about this, Hishammuddin said his government had been transparent from the start.

“There is only confusion if you want to see confusion,” he said. “Basically we have been very consistent on what we’ve been saying the last few days.”

If all those on board are confirmed dead, it would be the deadliest commercial air accident in 10 years.

Choi Tat Sang, a 74-year-old Malaysian man, said his family is still holding out hope that the plane and all on board are safe. His daughter-in-law, Goh Sock Lay, 45, was the chief stewardess on the flight. Her 14-year-old daughter, an only child, has been crying every day since the plane’s disappearance.

“We are heartbroken. We are continuing to pray for her safety and for everyone on the flight,” he said.

10 comments:

  1. DAJAL betullah si DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA, iaitu CIA (yg. sebenarnya diKUASAI ZIONIS/ISRAEL) – begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita kononnya mungkin bunuh diri! Kem. Luar patut BANTAH tuduhan si KAPIR DAJAL ni – lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html:

    Did pilot commit SUICIDE? CIA boss says it is one theory agency is looking at as Malaysian police say they are carrying out psychological profiles of everyone on plane

    By James Nye and Amanda Williams and Richard Shears

    11 March 2014

    Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed.
    John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

    Tapi TAK pula si DAJAL CIA ni nak tuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia direkrut jadi ejen CIA-Mossad setelah rumahnya musnah dlm. kejadian gempabumi di Christchurch; dan mungkin dia sempat parachute keluar dari MAS tersebut, selepas menjlnkan misinya (disyaki misi DAJAL bagi bagi pihak CIA-Mossad). Sebab gaya dia seolah nak bunuh diri atau mulakan hidup dgn. ID baru – kan ejen CIA-Mossad (barat-Zionis) boleh buat apa saja! Lihat di
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html:

    Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him'

    • Paul Weeks was on the missing flight as he made his way to new job
    • Before leaving he had taken 'lots of photos' of his family, his wife has said
    • She said he left her his wedding ring and watch in case something happened
    • She has said she 'can't give up hope... I would love him to walk through that door'

    By James Rush

    11 March 2014

    Mechanical engineer Paul Weeks, 39, of Perth, Australia, was on the flight as he made his way to his first shift in a fly-in fly-out job.

    His wife Danica has revealed how he left the objects with her to give to their two boys if something was to happen to him……

    She told 9News National in Perth: '(He said) "If something should happen to me then the wedding ring should go to the first son that gets married and then the watch to the second".'

    The former soldier, who was born in New Zealand, moved his young family to Perth after their home in Christchurch was devastated by earthquakes…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. Ini satu lagi berita yg. harus diTELITI! Saya syaki ini salah satu sebab utama penerbangan MAS ini disasarkan kerana kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar teknologi dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan, dr. syarikat Freescale Semiconductor (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016, Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013)! Disyaki Mossad-CIA tidak akan berdiam diri dgn. pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamnya dlm. industry pertahanan (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011). Ataupun,

    Lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/:

    Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says

    March 10, 2014

    SAN FRANCISCO: Employees of Freescale Semiconductor who were on a Malaysia Airlines flight presumed to have crashed were doing sophisticated work at the U.S. chipmaker, a company spokesman said on Sunday.

    The 20 Freescale employees, among 239 people on flight MH370, were mostly engineers and other experts working to make the company's chip facilities in Tianjin, China, and Kuala Lumpur more efficient, said Mitch Haws, vice president, global communications and investor relations.

    "These were people with a lot of experience and technical background and they were very important people," Haws said. "It's definitely a loss for the company."

    None of Austin, Texas-based Freescale's most senior executives were on board the Boeing Co 777-200ER airliner that vanished from radar screens about an hour after it took off from Kuala Lumpur for Beijing on Saturday.

    The employees who were on board, 12 from Malaysia and eight from China, came from a range of disciplines and they were part of a broad push by Chief Executive Officer Gregg Lowe to make Freescale more efficient and cost effective, Haws said.

    Top-quality engineers are hard to come by for chipmakers and other technology companies, and losing them can have a major impact on business, regardless of their seniority.

    While the employees on the flight account for less than 1 percent of Freescale's global workforce of 16,800 people, they were working toward the same goals and their loss will reverberate throughout Freescale, Haws said.

    They had been streamlining facilities in Tianjin and Kuala Lumpur that Freescale uses for testing and packaging microchips used in automobiles, consumer products, telecommunications infrastructure and industrial equipment.

    On Sunday, Freescale was organizing transportation and accommodation for the 20 staff members' families, as well as providing grief counseling, Haws said.

    One of the chipmaker's long-time competitors, Texas Instruments, tweeted on Saturday: "We extend our condolences to the families and coworkers of the @Freescale employees aboard Malaysia Airlines flight MH370."- Reuters

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. "conflicting statements by Malaysian officials"

    entah lah kita pun tak faham dengan perangai mereka. panglima TUDM kata pesawat dikesan oleh radar TUDM berada 200 km dpd Penang. tapi dinafikan oleh KP DCA kerana katanya bila pesawat terbang rendah radar tak boleh nak kesan.

    kalau macam tu tak guna lah ada radar sebab bila kapal terbang musuh nak menyerang/menggugurkan bom mesti lah dia akan terbang rendah, so radar tak dapat detect. then what is the point of having radar.

    aku rasa radar TUDM dengan radar DCA ni tak sama. radar TUDM untuk keselamatan negara manakala radar DCA untuk keselamatan penerbangan. fungsi berbeza. tapi aku rasa dalam kes MH370 ini bacaan radar TUDM kena diberikan perhatian lebih oleh pasukan SAR.

    kami rakyat malaysia dah letih nunggu dan tambah letih lagi bila nengok pegawai tinggi TUDM dan DCA duk bertelagah. ini bukan masanya nak bina reputasi peribadi.

    Prof Setengah Masak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Profesor setengah masak...mmg sesuai lah nama tu dgn engko.apa yg kamu letih menunggu.apa yg letih dgn TUDM n DCA.semua ckp macam profesional tp hakikat nya semua di antara kamu ntah lulus spm ke tidak.sudahlah xyah nk memandai mandai sgt.meteka ni lbih tahu. kelulusan mereka ni lbih hebat dari kamu2 kat sini.aku yg letih tgk rkyt msia yg asyik kutuk mngutuk ni.malu pada rkyt luar yg sayangkn negara masing2 tp org msia ni pelik.negara yg aman damai macam gini pun xreti bersyukur.sayangilah negara malaysia dgn mnjadi rkyt yg perihatin bkn kira nk hentam sja atas sayu2 isu.kamu xysh lah letih nk nunggu sbb yg betul2 letih ni hnya keluarga yg terlibat.mngkin kamu tunggu nk menempelak sja.

      Delete
  4. makcik sambal belacan x masak untuk laki ke?asyik copy and paste seantero alam



    pakar konspirashit la konon.puiiii

    ReplyDelete
  5. Org melayu yg pndai hnya make fun.Edit gmbr pemimpin itu peminpin ini utk buat lawak.dlm isu mcm ni pn nk ambil kesempatan.aku sebagai melayu malu dgn bngsa ku sendiri. cina ada ke buat lawak ttg bngsa depa ni. semua ni ajaran AI la sapa lg.Manusia sekoq ni brjaya hncurkn minda bngsa melayu generasi muda untuk hncurkn melayu sendiri hnya kerana AI dia xdpt apa yg dia mahu.AI dh songsang.jgn lah kita pn terikut2..cuba jd rkyt yg sayangkn negara......jgn jd keliru n jgn juga diperbodohkn.

    ReplyDelete
  6. Saya setuju. Anwar berjaya melahirkan generasi kaki putar, kaki belit da spinners.

    ReplyDelete
  7. konspirasi yang merepek dari makcik sambal belacan. 20 "jurutera/ pakar" bantu-membantu untuk bunuh diri dalam kapal terbang???

    Cukup mengarut....

    ReplyDelete
  8. Oi anon 9.02 & 10.22am, CILAKA lu - lu dua ekoq bi dr. PENGGANAS Red Bean aaah?! PUTAR BELIT cakap aku! Aku bilang pakar JURUTERA-JURUTERA TEKNOLOGI Freescale mungkin disasarkan MOSSAD/CIA; lu tuduh aku FITNAH jurutera-jurutera ini buat jahat pula! Dan aku nak sebarkan maklumat berdasarkan fakta, apahal lu nak HALANG?!

    PI MAMPOS lu kat BLOG DAPBANGKAIBABI!

    ReplyDelete
  9. Freescale Semiconductor nafi 20 pekerja terlibat pembangunan produk RF

    KUALA LUMPUR 13 Mac - Freescale Semiconductor hari ini menafikan 20 pekerjanya yang merupakan antara 227 penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang hilang dalam penerbangan ke Beijing, China, terlibat dalam pembangunan produk radio frekuensi (RF).

    Pengurus Kanan Komunikasi Korporat Asia Pasifik syarikat itu yang berpangkalan di Hong Kong, Gloria Shiu berkata, pekerja-pekerja berkenaan menaiki pesawat tersebut untuk ke China bagi menghadiri mesyuarat syarikat.

    "Seramai 20 pekerja yang menaiki pesawat MH370 tidak terlibat dalam pembangunan produk radio frekuensi seperti disebarkan khabar angin. Mereka hanya bekerja di kilang di negara masing-masing yang mengeluarkan cip semikonduktor.

    "Malah, cawangan Freescale Semiconductor di Kuala Lumpur merupakan kilang pembuatan bagi menjalankan proses pemasangan dan ujian.

    "Sehubungan itu, kami berharap agar orang ramai tidak membuat spekulasi mengenai isu ini ekoran ia melibatkan sensitiviti keluarga pekerja dan boleh menjejaskan siasatan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

    Beliau diminta mengulas khabar angin yang mengaitkan kehilangan kapal terbang MH370 dengan 20 pekerja syarikat itu yang didakwa mempunyai kepakaran dalam teknologi elektronik untuk tujuan pertahanan ketenteraan serta terdapat senjata elektronik dalam pesawat.

    Sebuah laman web popular yang membincangkan teori-teori misteri, Beforeitsnews.com tidak menolak kemungkinan kehilangan MH370 ada kaitan dengan ujian penggunaan alat perang elektronik canggih bagi mengelak pesawat itu termasuk kotak hitamnya dikesan radar.

    Menurut laporan tersebut, dalam peperangan elektronik, peralatan elektronik langkah balas (ECM) amat penting untuk mengelirukan sistem radar, sonar atau alat pengesan lain seperti laser inframerah dan boleh digunakan dengan tujuan serangan atau pertahanan bagi menyekat maklumat dihantar atau melumpuhkan sistem komunikasi pihak musuh.

    Laporan itu mendakwa, syarikat teknologi yang beribu pejabat di Austin, Freescale Semiconductor dilaporkan membangunkan teknologi tersebut bagi memenuhi keperluan sektor pertahanan dan aeroangkasa AS.

    Teori tersebut berbangkit berikutan terdapat sekurang-kurangnya 20 penumpang dari syarikat elektronik, Freescale Semiconductor, menaiki pesawat berkenaan dengan kesemuanya mempunyai kepakaran dalam teknologi elektronik untuk tujuan pertahanan ketenteraan.

    Jelas laporan itu, tidak mustahil pesawat MH370 menjadi halimunan dengan ujian penggunaan senjata berteknologi tinggi yang sememangnya wujud dan digunakan pihak tentera.

    Sabtu lalu, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Freescale Semiconductor di Texas, AS, Gregg Lowe dalam satu kenyataan di laman web mengesahkan, seramai 20 pekerjanya merupakan antara penumpang pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang pada Sabtu lalu.

    Daripada jumlah tersebut katanya, sebanyak 12 penumpang merupakan rakyat Malaysia manakala lapan lagi warganegara China.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.