FACEBOOK DR MIM

Wednesday, March 12, 2014

TERKINI ! KENYATAAN RASMI MAS & PILOT #MH370 #PRAYFORMH370

MiM difahamkan bahawa MH370 B777-200 telah menjalani maintenance pada 23 Februari 2014, 12 hari sebelum penerbangan pada 8 Mac 2014. Pemeriksaan seterusnya adalah pada 19 Jun 2014. Dan tiada masaalah dengan kondisi kapalterbang tersebut.



Malaysian Airlines menerima pesawat MH370 pada tahun 2002 dan sejak itu telah merekodkan jumlah penerbangan sebanyak 53,465.21 jam dan 7525 pusingan.

Setiap pesawat Malaysian Airlines dilengkapi dengan sistem Aircraft Communication Addressing and Reporting System (ACARS) yang akan menghantar data secara automatik kepada menara kawalan.

Sekarang, timbul pula isu tentang juruterbang 1st officer, Fariq Ab Hamid. Di bawah adalah kenyataan rasmi Malaysian Airlines : 
Malaysia Airlines has become aware of the allegations being made against First Officer, Fariq Ab Hamid which we take very seriously. We are shocked by these allegations. 
We have not been able to confirm the validity of the pictures and videos of the alleged incident. As you are aware, we are in the midst of a crisis, and we do not want our attention to be diverted. 
We also urge the media and general public to respect the privacy of the families of our colleagues and passengers. It has been a difficult time for them. 
The welfare of both the crew and passenger’s families remain our focus. At the same time, the security and safety of our passengers is of the utmost importance to us.
Untuk laporan terkini Live. Klik : http://live.utusan.com.my/Event/Insiden_Pesawat_MAS_MH370_Hilang_Hubungan

Post by APT.


Di bawah adalah kenyataan tentang pilot MH370 :
Zaharie joined the airline in 1981 and has 18,365 hours of flight experience. He’s a 53-year-old Malaysian resident.

He was described as an aviation geek by a Malaysian Airlines co-pilot who flew with him in the past.

"He was an aviation tech geek. You could ask him anything and he would help you. That is the kind of guy he is,” the pilot told Reuters. Zaharie had a Boeing 77 simulator at his home in a suburb on the outskirts of Kuala Lumpur, with easy access to the airport. 
The simulator, which Zaharie showed off in photos posted on Facebook, had three computer monitors among other equipment. 

“We used to tease him. We would ask him, why are you bringing your work home,” said a pilot who knew Zaharie for 20 years. 
Zaharie also collects remote-controlled, miniature aircraft, a sign of his passion for aviation.

Malaysia’s Department of Civil Aviation certified Zaharie to conduct simulator tests for pilots, several officials from the airline said. They said that he couldn’t have been behind whatever happened to the plane.

"He knew everything about the Boeing 777. Something significant would have had to happen for Zaharie and the plane to go missing. It would have to be a electrical failure,” said another Malaysia Airlines pilot who knew Zaharie. 
The theory of of a dive into the sea from a high altitude was dispelled from a former Malaysia Airlines pilot that now works for another airline. ”The Boeing 777 doesn’t just stall like that,” he said. 
”It is one of the safest planes out there. It doesn’t just fall out of the sky like that.”
Kenyataan calon DUN Kajang

21 comments:

  1. we pray 4 MH370

    ReplyDelete
  2. DAJAL betullah si DALANG-DUA-MUKA plg. MERBAHAYA, iaitu CIA (yg. sebenarnya diKUASAI Barat-ZIONIS/ISRAEL) – begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita kononnya mungkin bunuh diri! Kem. Luar patut BANTAH tuduhan si KAPIR DAJAL ni – lihat di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578020/Why-cellphones-missing-Malaysian-Airlines-passengers-ringing-Family-members-claim-loved-ones-smartphones-active.html:

    Did pilot commit SUICIDE? CIA boss says it is one theory agency is looking at as Malaysian police say they are carrying out psychological profiles of everyone on plane

    By James Nye and Amanda Williams and Richard Shears

    11 March 2014

    Authorities are investigating the possibility that the pilot of the missing Malaysian Airlines flight MH 370 committed suicide, the director of the CIA has revealed.
    John Brennan, head of the US Central Intelligence Agency (CIA), said: 'I think you cannot discount any theory', when asked if it was possible the pilot deliberately crashed the Boeing 777………

    Tapi tak pula si DAJAL CIA ni nak tuduh bekas tentera dr. New Zealand ni, yg. berikan cincin kahwin dan jam tangan pd. isterinya sebelum penerbangan – saya syak dia direkrut jadi ejen CIA-Mossad setelah rumahnya musnah dlm. kejadian gempabumi di Christchurch; dan mungkin dia sempat parachute keluar selepas menjlnkan misinya. Sebab gaya dia seolah nak bunuh diri atau mulakan hidup dgn. ID baru – kan ejen CIA-Mossad (barat-Zionis) boleh buat apa saja! Lihat di
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2578358/Husband-gave-wedding-ring-watch-wife-boarding-missing-flight-MH370-case-happen-him.html:

    Agony of the wife whose husband gave her his wedding ring and watch before boarding missing flight MH370 'in case something should happen to him'

    • Paul Weeks was on the missing flight as he made his way to new job
    • Before leaving he had taken 'lots of photos' of his family, his wife has said
    • She said he left her his wedding ring and watch in case something happened
    • She has said she 'can't give up hope... I would love him to walk through that door'

    By James Rush

    11 March 2014

    Mechanical engineer Paul Weeks, 39, of Perth, Australia, was on the flight as he made his way to his first shift in a fly-in fly-out job.

    His wife Danica has revealed how he left the objects with her to give to their two boys if something was to happen to him……

    She told 9News National in Perth: '(He said) "If something should happen to me then the wedding ring should go to the first son that gets married and then the watch to the second".'

    The former soldier, who was born in New Zealand, moved his young family to Perth after their home in Christchurch was devastated by earthquakes…..

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  3. Kpltrbg tu terhempas je tk pyh la nk buat cite CIA la FBI la pilot bunuh diri la
    ..nanti jumpa lah cuma allah belum bg petunjuk lg..sabar je.jgn percaya pd ckp2 kosong org jahat.

    ReplyDelete
  4. Saya syak yg. HILANG Passport tu ejen-ejen Mossad-CIA; maka Kem. Luar kita juga harus minta siasatan terperinci terhadap dua rakyat Eropah Itali dan Austria tersebut; jgn. hanya tumpukan pd yg. 'mencuri' passport mereka! Ramai rakyat Eropah yang juga ejen ZIONIS (lihat http://www.presstv.ir/detail/2014/02/22/351741/germany-offers-to-represent-israel/, Germany offers to represent Israel in some Muslim countries, Feb 22, 2014)!

    Kem. Luar diharap JANGAN membenarkan perisik Amerika/British mahupun S'pura menyiasat - kerana CIA-MI6 dan perisikan S'pura dikuasai Mossad-ZIONIS (lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)! Baik panggil Kedutaan Russia utk. membantu - yg. punya pakar terkemuka dan bukan pengampu Barat-Zionis! Lagipun kan ada rakyat Russia yg. juga penumpang MAS itu.

    Walaupun kita dalam kesedihan ini, jgn. lalai dgn. mempertahankan keselamatan agama, bangsa dan negara, dgn. memberi peluang kpd. musuh-musuh DALANG-DUA-MUKA KAPIR DAJAL mengambil peluang!

    Saya syaki, kejahatan perampasan pesawat MAS kita ini, mungkin perbuatan CIA-Mossad, yg. berkaitan politik Geopolitik yg. paling dajal, dgn. tujuan, seumpama peribahasa “killing two birds with one stone” (mensasarkan Malaysia dan China dgn. sekali gus - lihat bagaimana pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas - di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013):

    1. Menghuru-harakan China dan menambah kebencian pd. Islam/umatnya, oleh rakyat China dan Bukan Islam di M'sia serta seluruh dunia, kerana 'PENGGANAS' akan dituduh dari umat Islam Uighur Xinjiang kononnya. Tengoklah tuduhan si BETINABANGKAIBABIDAP dan lapuran EVANGELIS Star di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/09/Missing-MAS-flight-Uighur-link/, Missing MAS flight: Authorities not ruling Uighur link out, March 9, 2014.

    2. Maka, Malaysia dan China akan dipaksa utk. menerima kerjasama dari Barat-Zionis, terutamanya CIA dan MI6. dan inilah yg. dimahukan si PAP-DAPBANGKAI, yg. disyaki ditaja CIA-MI6-Mossad.

    3. UMNO, k'jaan Islam/Melayu dan MAS kita akan terus dipersalahkan. Bahkan rakyat Cina di China juga akan dihasut membenci BUMIPUTERA Islam/Melayu di Tanah Melayu ini.

    4. MAS akan dipaksa utk. bergabung dgn. syarikat Barat-Zionis - spt. sy. penerbangan Arab-Islam yg. telah di'Barat-Zionis'kan contohnya Qatar dan Etihad Airlines (apalagi MAS makin dipenuhi konsultan luar termasuk dari Barat dan lihat di http://theunspinners.blogspot.com/2013/08/idris-jala-cadang-jual-omar-ong-jadi.html, Idris Jala cadang jual, Omar Ong jadi konsultan sebat komisyen?, by The Unspinners, 8/15/2013 )

    Saya juga berharap mana-mana pegawai k'jaan terutamanya yg. Islam/Melayu jgn. bagi lagi maklumat terutamanya di WhatsApp dan Facebook tentang maklumat peribadi yg. menyeluruh atau awam, terutamanya tentang tugasan diplomatik di luar negara dan dlm. negara juga. Facebk dan WhatsApp dikuasai Mark Zuckerberg, yg. disyaki antara Zionis plg. licik tapi plg. mrbahaya - yg. disyaki agen CIA-Mossad.

    Semoga ALLAH SWT menyelamatkan penumpang MAS ini semua, INSYA-ALLAH, tapi memang sedih betul.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi la ckp direct dgn PM.....

      Delete
  5. Lupakan saja
    untuk perkasakan Melayu... Tak kemana Gi Nye.
    Fokus lah
    Untuk perkasakan Islam.....Syurga tempatnyer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa salahnya perkasa kan MELAYU dan pastinya melayu tu beragama islam...apa maksud sebenar utk perkasakan islam?....Islam itu cara hidup...tunduk dan patuh dgn cara hidup yg Allah mahukan...melayu(bangsa) yang mengamalkan islam..melayu yg mengamal cara hidup islam itu yg akan masuk syurga.

      Delete
  6. Memang menhairankan. Kalau pesawat meletup di udara mesti ada serpihan yang terapong dan hanyut di permukaan laut. Kalau pesawat jatuh terhempas mesti ada bahagian sayap pesawat yang patah dan terapong hanyut di permukaan laut.

    Tetapi bagaimana kalau pesawat itu jatuh ke laut secara menjunam pada sudut 45 darjah pada kelajuan yang sederhana. Impaknya mungkin tidak kuat sangat sehingga badan pesawat boleh pecah atau sayapnya boleh patah, dan jatuhan serupa itu memungkinkan pesawat meluncur ke bawah terus ke dasar laut dan terbenam dalam lumpur di dasar laut. Ertinya pesawat terbenam dalam keadaan body nya yang sempurna.

    Kalau ini lah yang berlaku, ya Allah tak dapat dibayangkan betapa tersiksanya mereka-mereka yang berada dalam pesawat itu sebelum menemui ajal.

    Ya Allah hanya engkau yang maha mengetahui dan maha berkuasa.

    ReplyDelete
  7. Melayu dan islam ni dah diikat kukuh oleh raja2 kita dan pemimpin2 kita yg terdahulu. Kalau sebut melayu itu islam lah. Kalau islam itu melayu lah. Patut org melayu rasa bangga dgn ikatan kukuh ini yg jadikan melayu satu2nya bangsa yg dilihat islam. Kalau sabah dan swak itu istilah bumiputra. Cerita lain. Kalau senoi itu org asli cerita lain. Arab bukan semua yg islam.

    ReplyDelete
  8. Pada ketika ini fokus kita ada lah kepada pesawat hilang. Ghaib macam tu sahaja.

    Ada bomoh kata dia nya disembunyikan oleh orang bunian. Ada bomoh guna teropong buluh untuk mengesan kedudukan pesawat di langit.

    Harap-harap ilmu para bomoh tadi mampu mendahului kecanggihan teknologi ciptaan barat oleh orang kafir.

    ReplyDelete
  9. Di Malaysia.....Melayu = Islam. Fullstop..

    ReplyDelete
  10. Keselamatan yang lemah dari semua sudut... sempadan, check in, pemeriksaan passport ala kadar macam lepas batuk ditangga. Tentera & Polis please ketatkan keselamatan Negara, jangan gadaikan negara semasa operasi mencari dan menyelamat

    ReplyDelete
  11. Kalau keselamatan lemah, senang la 40k bangla masuk ke Malaysia macam PELIWAT dakwa. Tapi sampai hari ni 40k bangla tak jumpa pun, suruh PELIWAT tunjuk bukti, satu apa pun takde. Duduk dalam kandang saksi takut nak angkat sumpah, hanya berani baca teks je... muahahahaha

    ReplyDelete
  12. Mengapa kerajaan tak mengambil tindakan kepada tuduhan 40k bangla tu. Ni la yg tak betul tu

    ReplyDelete
  13. Adakah Raja Liwat ada kena mengena dengan kes pesawat ini?

    ReplyDelete
  14. fully agreed! pi la bgtw pm :p

    ReplyDelete
  15. Aku dh meluat bc komen2 politik. Stop la. Isu MH370 hilang ni bukalah mata hati bru nmpk. CARI INFO ILLUMINATI. Bc dn phm. Kita di zaman fitnah paling besar dlm sejarah tamadun manusia. Kita doakan agar malaysia aman....dn misteri MH370 terjawap. Amalkn mmbc surah alkahfi slps solat fardhu.

    ReplyDelete
  16. Nak ambil tindakan ape kat PELIWAT, PEMBOHONG, PENGENCING RAKYAT tu?? Nanti kata ni konspirasi politik nak jatuhkan PELIWAT, padahal sudah terang lagi bersuluh. Macai PR memang la dah buta hati, terima je la ape yang PELIWAT bagitau... semua bagi mereka betul je.. kene kencing hidup2 pun masih percaya lagi.. BODOH tak BERTEMPAT..!!!

    ReplyDelete
  17. dengan kau skali bodoh...biar la beradab sikit...contoh melayu yang x mengamalkan cara hidup islam..

    ReplyDelete
  18. Melayu UMNO = Melayu didahulukan, Islam diketepikan

    ReplyDelete
  19. Yes..yes...melayu PKr liwat dulu...baru utama islam...melayu PAs kafirkan org dulu baru utama Islam

    ReplyDelete

ARTIKEL TERPANAS MINGGU INI.

.