Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, July 25, 2014

18 FOTO & BENDERA MALAYSIA DIKIBARKAN SEPARUH TIANG DI EINDHOVEN, BELANDA #MH17



Bendera Malaysia dikibarkan separuh tiang di lapangan terbang Eindhoven, Belanda bersama 16 bendera negara-negara yang terlibat di dalam tragedi MH17.

Kumpulan mayat pertama daripada pesawat Malaysia Airlines MH17 tiba di lapangan terbang tersebut.
Tentera Belanda yang beruniform lengkap menerima 40 keranda kayu berisi mayat mangsa yang ditempatkan satu persatu di lapangan terbang Eindhoven di selatan negara itu dalam majlis penuh istiadat sebagai penghormatan terakhir dengan orang ramai berbaris di kiri dan kanan jalan. 
Majlis dua jam itu disiarkan ke seluruh negara dan dunia dalam suasana amat berbeza di kawasan kejadian yang penuh dengan suasana kelam kabut selepas kejadian itu.  
























Jalan sepanjang 100 km dari Eindhoven ke Hilversum ditutup bagi membolehkan konvoi panjang itu melaluinya, dengan orang ramai berkumpul di atas jejantas dan melemparkan bunga ke atas kenderaan limosin yang membawa mereka.










Kumpulan kedua mayat dijangka tiba di Belanda pada Khamis, iaitu sebahagian lagi daripada 200 mayat yang diterima, kata pegawai Belanda di Ukraine.
Kotak hitam pesawat itu sudah dihantar kepada pakar analisis di Britain, dan penganalisis Belanda berkata semalam, mereka Berjaya memuat turun data daripada perakam suara kokpit dan tiada bukti menunjukkan peralatan itu diganggu. 
Perakam data penerbangan itu akan dianalisis hari ini, kata penyiasat.





28 comments:

  1. mmg menyedihkan… mcm mana pulak bila mayat2 sampai ke Malaysia?? tentu sedih !!

    ReplyDelete

  2. TAK LAMA LAGI ANJING PAKATAN HARAM JADAH SEKOR TU MENYALAK AR PULAK KT SINI. DIA BUKAN ADA PERASAAN APA PUN.

    ReplyDelete
  3. Kalau buat penghormatan macam ni kat Malaysia pecacai PR akan kata membazir duit rakyat je ...

    ReplyDelete
  4. Kah4...kah4...kah4
    bendera tiang separuh pun nak heboh
    Apa.... kat malaysia dah tak ada ka?
    Oooooooooo.....nak menunjuk la yg nahas ini mendapat simpati negara lain
    Atau..
    Nak menunjuk la yg konon2 kerana si Kguyub punya kerja la ni...
    Perghhhhhhhh......perasan
    Apa.....kat malaysia tak dpt sambutan ke?
    Kah4...kah4...kah4
    Dengar nama si Khuyub....terus drop mood org......
    Keh4...keh...keh4
    Meluat jadinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4.30
      Aku setuju
      Orang Bukannya mau pasang bendera separuh tiang....tapi...orang simpan dalam almari lagi ada sbb kerana mu lah al-khuyub
      He6

      Delete


  5. ANJING PAKATAN HARAM JADAH KETAWA BEDEKAH2. . .BENDERA SETENGAH TIANG. DIA MEMANG SETENGAH TIANG. APA CKP SETENGAH TIANG. MARAH DIA. DIA ORANG SETENGAH TIANG. LU PAHAM KA ORANG SETENGAH TIANG ? SUPA LU AR.

    ReplyDelete

  6. anjing pakatan haramjadah dh menyalak.

    ReplyDelete
  7. Boring...boring...boring
    Asyik2 MH17
    Main pakau lg best

    ReplyDelete
    Replies

    1. KAMU JGN KECIK HATI ANJING BELAAN DAP. SAYA NASIHAT IKHLAS. KAMU NI KUAT SAKITNYA. KAMU MINUM RACUN TIKUS LAGI BAEK AR. HIDUP KAMU PUN BUAT MALU NENEK MOYANG KAMU. ATAU KANU PEGI DUDUK TG RAMBUTAN. SAYA NASIHAT IKHLAS. SEMUA YG BACA KOMEN KAMU MELUAT SGT AR. TAK HABIS2 AYAT YG SAMA. MENYEMAK AR.

      Delete
  8. Sedih bro....

    Tgk omputeh.... depa tau bezakan politik sama negara....

    Tgk depa keluaq bramai2 bebaris di spanjang lebuhraya beri penghormatan....

    Teringat hadis rasullallah yg berdiri bila jenazah yahudi lalu...

    Tapi di msia ada guru cina dari sabah yg maki juruterbang mas bila kemalangan dan meninggal...

    Tapi bila org ramai dah marah dia buat report polis kata fb kene hack... buruk perangai betul org cina ni....

    X bertamadun betul......

    ReplyDelete
  9. sebab mamakdir melayu meningkat %nya bodoh...lagi lama amnobn berkuasa makin lamalah meelayu dan macai2 palat pelir pemimpin2 panda..meelayu dan bodek berpisah tiada...especially macai2 gila bertengkek bodek sokong ajibulldog al-kuyub.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman TunM yang tegas dan berani tu telah menyebabkan spesis cina dan iblis macam kamu ni semua kecut tak da biji menyorok bawah kangkang..... baru sekarang nak tunjuk berani konon... dasar pengecut khoook khoook khioook .....khaaaaaak pthuiii.!!!!!

      Delete
  10. Komen bodoh bertingkat apa da...
    anon 5:53 terok sgt sakit ko ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ksian kat dia biar la dia.meroyan ...
      Dia tukan sakit ... Klu dilayan nnti menjankit

      Delete
  11. 5:35AM....memang cina laknat yang komen tentang juruterbang Melatu. Dia tak nak komen ke yang semalam penerbangan Taiwan Transasia yang terhepas, 48 orang terbunuh, semalam tu, juruterbang bangsa apa?

    Semua kru dari pilot ke cabin crew adalah golongan apek dia jugak! Dulu Singapre Airlines crash di Taipei ( lebih 80+ Terbunuh) sebab TERSALAH RUNWAY PUN cina apek jugak kapten nya ( kapten tu kemudian diambil bekerja dengan Air Asia setelah meninggalkan SIA). Banyak lagi kes2 kemalangan dan kehilangan nyawa dalam AIRCRASH yang dikendalikan oleh bangsa CINA...TERSANGAT BANYAK!!!

    Pendek kata, kemalangan udara tidak mengenal Bangsa......so si pukimak dari Sabah tu memang sial dan pukimak!

    Again, ignoring the anjing sawan sekoq tu yang asyik menyalak bodoh lepas tu menyokong komen dia sendiri sebab orang tak berapa layan....SEDIAH pun ada, KESIAN pun ada, PADAN MUKA pun ada.

    ReplyDelete
  12. Woi anjing haranmjadah, TERIMA KASIH!

    Kebodohan yang kau pamerkan di sini akan aku tunjukkan kepada kawan2.

    Sp far, ada jugak yang berkata diorang malu ada perangai anjing pr macam tu sampai ada yang akan kembali ke pangkuan UMNO/BN disebabkan kebodohan kau!

    TERIMA KASIH!

    Lebih ramai yang akan mengundi UMNO/BN!!

    HOOOORRRAAAY!!

    ReplyDelete
  13. kerana perbezaan politik, kita sudah lupa apa dia maksud patriotisma... cinta kepada tanah air dan cinta kepada negara bernama Malaysia... memang kerajaan sekarang sudah lemah kerana membiarkan parasit2 hidup dalam negara ini... tolong kembalikan ISA...

    ReplyDelete
  14. Anon kah4 al khuyub...lebih baik hang pi mampoih...perangai mcm pelaq

    ReplyDelete
  15. Kah4..kah4..kah4
    Sapa yg mau kibaq bendera separuh angkat kaki. ..
    Kah4..kah4...kah4
    Biul punya cerita
    Lebih baik lu ajak org pi baca koran lagi baguih la..
    Ini nak promosi kibaq bendera pulak..
    Kah4..kah4..kah4
    Sidai seluaq dlm aku lagi cantik...& lu org pergi baca quran
    Ha4...ha4...ha4...
    Bolo punya idea la lu...siul

    ReplyDelete
    Replies
    1. APEK. . .LU SAKIT MANYAK KUAT. DULU LU PUNYA PAK SAMA MAK KONGKEK BIKIN SAMA LU TARAK BASUH. ITU PASAI LU PUNYA MULUT BANYAK BUSUK BAU LONGKANG. SOLI AH JGN MALAH. KITA SATU MALAYSIA MA. . .

      Delete
  16. Tapi peliknya ada berita kata KM Penang tak kebar Bendera Malaysia setengah tiang, dia kibar kat atas sekali, tapi bendera DAP kibar setengah tiang. Kan sial tu namanya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITULAH NAMANYA CINA. KALAU NK TAU THAT IS THE TRUE COLOUR OF DAP. MELAYU YG JADI TUKANG JILAT TU TAK SEDAR DIRI.

      Delete
  17. MELAYU siul suka julap
    Ayaq ketum pun dia sapu
    MELAYU biul suka songlap
    Duit rakyat pun dia sapu

    Ha4...ha4...ha4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade aku keyyssaaaahhh...???

      Delete

    2. ORANG GILA MEMANG TAK KESAHKAN ORANG.

      Delete
    3. Nak aku keyysaaahh ke dengan komen2 ko yg gila tu..? Ko nk gila babi ko gila la sorg2... ade aku keeyyyssaaaahhh ke ko gila babi...??

      Delete
  18. Alaaaaaaa...tlg la kisah....
    Ha4...ha4...ha4

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ko pegi mintak tlg dgn ko punya pay master tu dapigss dgn nuar al juburi. Di sini tak siapa pedulikan ko menyalak.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.