Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 22, 2014

ANWAR IBRAHIM & ISTERI MALU BESAR !

Anwar Ibrahim dan isterinya gigit jari dan malu besar!



Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dilantik sebagai menteri besar Selangor yang ke-15, menurut sepucuk surat yang dikeluarkan Setiausaha Sulit Sultan Datuk Mohamad Munir Bani petang ini.

Surat pelantikan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali sebagai menteri besar Selangor yang bertarikh hari ini.

Azmin, yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa, akan mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor di Istana Alam Shah, Klang pada jam 10.30 pagi esok.

Menurut surat itu, Sultan Sharafuddin Idris Shah memperkenankan pelantikan Azmin menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Surat daripada istana itu dihantar ke kediaman Azmin di Ampang hari ini dan jawatannya akan berkuatkuasa esok.

"Sehubungan itu, Tuan diminta hadir ke Istiadat Angkat Sumpah Jawatan dan Ikrar Aku Janji serta Pengurniaan Surat Cara Pelantikan Yang Amat Berhormat Datuk Menteri Besar Selangor yang akan diadakan pada 23 September, jam 10.30 pagi di Istana Alam Shah, Klang," surat itu dipetik.

Pemimpin tertinggi PKR kini sedang bermesyuarat di Ibu Pejabat di Petaling Jaya, dipercayai sama ada mahu 'merestui' pelantikan Azmin sekali gus melupakan hasrat mahu menjadikan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti Khalid - The Malaysian Insider

73 comments:

  1. kah...kah...kah...kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaeeek.....kah kah kah

      Delete
    2. kah kah kah kah kah.... jadi.. bukan nenek kipas laa???? MUAHAHAHAHAHA

      Anda terlalu yakin???? Wakakakakakakaka......

      Delete
    3. BAng Non nak malu besaq apasal???? Kan bini spesis sodomi dia tu jadi MB. HAbih lah RM3 beliun reseb duit state gomen kena sedut......padan muka rakyat Selangor....kahkahkah...

      Delete
    4. Jadi maklumat dari Raspussy sebelum ni tak boleh pakai la ye..... camni kena revised balik dokumen Langkah Kajang.... kepada LANGKAH TANGGANG.... Muahahahahahahaha

      Delete
    5. Baguslah azmin,asal bkn pa$$$, annuar pun setuju antara dswa atau azmin dua2 dlm pkr, senangla annuar monitor duit 3b tu, macai2 bonggok melepas dah, siksa macai amno baju kuning dah terjwb, abok pun tarak.....kah5...muahahahahaha.

      Delete
    6. Jgn la nk kutuk sgt pa$$$ tu anon 11.44. Azmin naik ats cadangan siapa? PKR ke??

      Delete
    7. Nasib korang lah org selangor bg aku dr azmin lbh baik khalid mcm langit dgn bumi bezanya.. Org tuka pemimpin kpd yg lbh baik bkn lbh buruk.. Nasib kau lah azmin makin kayalah engkau nmpknya.. Aku rasa lps ni makin berkokok lah azwan ali, ialah abg dia kan MB skrg.. Tak tau lah nak ckp mcm mana meluatnya..

      Delete
    8. Tula rezekill, jgn iri, nak buat camne

      Delete
    9. rezeki dari lakonan hindustan parti PGayR. Tak iri pun, lagi banyak kelemahan PKR dan anak tanggang ni akan didedahkan nanti. Peluru tu..

      Delete
  2. Kwh...kwh...kwh...kwh....menunggging lagi ABI...

    ReplyDelete
  3. presiden diselangor tp yg jadi boss di selangor adalah. naib presiden. emm mcm mana nak arah boss buat kerja.
    adoi.. 69.. pening

    ReplyDelete
    Replies
    1. suruh presiden cerita pasal buah kepala... eh, buah kelapa cukup la..... muahahahahaha. Aku cukup yakin ni...... wakakakakakakaka

      Delete
  4. keje meeting jer PKR ni...

    ReplyDelete
  5. Aiskrim.......ha...ha...ha.....immoral...macamana nak jadi contoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. rileks.. rileks.. peluru dah bertambah banyak ni.... simpan sikit2 dulu....

      kah kah kah kah kah kah

      Delete
  6. Bak kata anjing pr sekor yang suka meroyan tu... Sultan terpaksa 'dengar' cakap UMNO untuk TERIMA ASSMIN sebagai MB...... muahahahahaha...

    Hebat betul suara pemimpin UMNO ni..... kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  7. yg pnting bukan umnogok@ krajaang prpadwang..
    ahaks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalkan bukan wan azizah - ABWA

      Delete
    2. Waka..wakaa..waka..kah..kah..kah..puii

      Delete
  8. Depa nak pecat Azminlah tu. Tapi Azmin dah ade support PAS dan 3 atau 4 orang katak dari PKR yang akan turut melompat. UMNO tak nak bubar DUN so Azmin kemungkinan besar dapat bertahan. Kita tengok Nov ini bila DUN bersidang.

    ReplyDelete
  9. Yang penting PKR bertambah lunyai. Kerana gila main punai.

    ReplyDelete
  10. Kalau Tan Sri Khalid boleh dipecat kerana tidak memberikan laluan kepada Kak Wan, kenapa Azmin tidak boleh dipecat kerana menyekat Kak Wan daripada dilantik?

    ReplyDelete
  11. Sumber PKR keberatan mengesahkan khabar angin yang bertiup kencang petang ini mengatakan timbalan presiden parti itu Mohamed Azmin Ali akan dilantik sebagai menteri besar Selangor yang baharu.




    Ini kerana, nama beliau difahamkan tidak pernah secara rasmi dicalonkan kepada Sultan Selangor untuk mengisi jawatan itu bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

    Sumber dalaman parti tersebut memberitahu The Malaysian Insider, mereka juga mendengar perkhabaran yang pihak istana memilih Azmin, tetapi tidak berani mengesahkannya dan menyifatkannya sebagai "janggal".

    Mereka berkata, sekiranya ia benar sekalipun Azmin mungkin akan mengubah fikirannya dan tidak menerima jawatan itu kerana beliau tidak mendapat sokongan majoriti ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Selangor.

    Nama Azmin rancak dihebahkan melalui laman Twitter mulai petang ini berikutan pengesahan istana yang istiadat angkat sumpah bagi menteri besar baharu akan dibuat pada 23 September ini.

    http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/janggal-jika-azmin-jadi-menteri-besar-kata-sumber-pkr

    ReplyDelete
  12. Permintaan pemimpin KetUm PKR:
    i) Mahukan MB dari PKR kerana itu mengikut konvesyen PR
    ii) mahukan Wan Azizah di lantik menjadi MB menggantikan Khalid Ibrahim

    Kini, sultan sudah buat keputusan:
    i) MB Selangor dilantik dari ADUN PKR
    ii) Wan Azizah Presiden, pengalaman cetek. Penggantinya Timbalan Presiden, banyak pengalaman pentadbiran.

    ITUPUN MACAI-MACAI PR NAK BISING LAGI.....

    ReplyDelete
  13. Alahaii.... bdak isap tey dlm jamban jd mb slgor...kehkehkeh....siann

    Rakyat jamban berhak dpt pemimpin jamban....

    ReplyDelete
  14. Mari tengok sape yang kene...hehe...pkr mampus

    ReplyDelete
  15. Kah4 kah4 kah4 kah4 kah4 kah4.
    itu baru permulaan,pasni adale pecat memecat lompat si katak lompat.anuwar dh pening pala.sokong assemin,nenek marah.pecat assemin.dia bawa katak lompat.umno terpaksa terima kerana tk mau pru,rugi duit.dengan sokongan umno assemin kukuh sebagai mb.
    aku tengah tunggu macai nenek jijah nk kemen ni kah4 kah4 kah4.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, assmin tu macai umno jugak ke????

      Alamatnya melepas la anjing kurap pr nak dapat projek, tender dan tanah lepas ni.

      Mereka tak suka dengan khalid gagap pun sebab khalid tu macai umno juga.....

      kah kah kah kah kah kah.....

      Esok nak sumpah pegang jawatan kene pegang tombak lang buana... kemudian kerja pertama dia sebagai MB ialah keluarkan duit rizab banyak2 untuk selamatkan bontot KetUm aka madu dia...... muahahahahahaha

      Agak-agak Assmin akan jumpa ibu dia mintak restu tak nanti???

      Delete
  16. yg menyakitkan hati,apsal menteri umno si kj gembira sakan azmin jd mb.bukan main
    lg kj dgn nostalgia 2010 dgn azmin.kj ni makin lama makin menjadi jadi kecelaruan politik umno dia.kj punya pasal,naik menyampah nak sokong umno plak.harap2 mukjriz akan pintas kj.mual sgt perangai ice bucket , catwalk dan terkini tarian zumba kj.nak jd artis ke???!#@#

    ReplyDelete
    Replies
    1. kj = anwar in making

      Delete
    2. Oh sbb asmin ngan pas lps ni boleh btuk ug dgn amenot. Itu psl kj happy. Atau pun kj tgh buat parody 'happy' kot.

      Delete
  17. Yeahh...... shamsidar boleh jadi Presiden BALKIS.... dapat la jumpa abg non selalu....

    ReplyDelete
  18. AZMIN AKAN TERIMA NASIB SAMA MACAM TS KHALID AKAN DI PECAT DARI PARTI KERANA LANGAR DAN TAK HORMAT KEPUTUSAN PARTI SIDANG MEDIA DAN MEETING KERANA REBUT JAWATAN MB DARI MULA SAMPAI SEKARANG SIDANG MEDIA MEETING BILA NAK BELA RAKYAT YG SUSAH ANUAR BUAT HAL SELURUH RAKYAT SELANGOR JADI SUSAH HINGGAKAN ISTANA TERIMA SAMA KERANA PEREBUTAN KUASA MB.

    ReplyDelete
  19. Sekiranya benar bagai dikata Dr. Wan Azizah adalah exconya.

    ReplyDelete
  20. Kj ni iq dia tk sampai nk jadi menteri.asyik cari glamor je.aku pun nyampah dgn dia ni.klu tk tau nk cakap apa apa lebih baik diam.

    ReplyDelete
  21. Khalid nasihat kakitangan jangan
    hirau drama lawak politik
    Oleh KHAIRULANUAR YAHAYA
    SHAH ALAM 22 Sept. - Menteri Besar,
    Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meminta
    kakitangan kerajaan negeri terus
    memikul amanah tanpa
    mempedulikan situasi politik yang
    disifatkannya sebagai bakal menjadi
    drama lawak jenaka.

    ReplyDelete
  22. Kah Kah Kah..Game Plan Anwar asik tak menjadi. Azmin A.li juga yang untung. Mak Cik Kipas dah bolih selalu kipas Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kipas Hikmat dah hilang hikmatnya....
      Asyik kipas sana kipas sini.... akhirnya melepas jawatan MB.....
      Siapa yg beri kipas dah mula panas.... kipas hikmat dah jadi kipas melepas....
      Yang lebih malang dan sangat dikesiankan ialah PAS.... Ayam terlepas tangan bau taik...

      Delete
    2. dah nama assmin naik baru la nenek kipas nak tarik diri dari dicalonkan menjadi MB.... tapi kedengarannya tak berapa ikhlas pun...

      Delete
  23. TAHNIAH YB AZMIN.
    2 TAHUN LAGI FIGHT UNTUK JAWATAN PRESIDEN PKR.
    MASA TU BANG NON DAH DOK DI DALAM...
    SENANG KERJA. HEHEHE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kekal jadi MB Selangor tentu boleh.
      Lagipun duit yg berjuta-juta itu masih belum digunakan lagi.

      Delete
  24. Korang kta lah apapun.azmin janda bang non ka apa ke.bg aku bang non tewas.itu yg penting...yeayyyy
    Azmin akn bolot segala hrta yg ada d selangor n dia akn pelan2 pecat sepat kering n juga KETUM.hahahahaha
    Jgn aniaya org sbb Allah akn bls blk pada kuta.

    ReplyDelete
  25. Selangor ohhh ZSelangor .. ku sangkakan Ustaz rupa rupanya hisappp... kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah....

    ReplyDelete
  26. Pelantikan azmin lagi menghuru harakan PR. Lps ni segala keburukan asmin akan didedahkan kembali, tah sempat tah tidak tunggu sidang Nov ni

    ReplyDelete
  27. Azmin akan membatalkan perjanjian air. Rakyat selangor akan tiada air utk basuh berak pun. Azmin akan merompak duit rakyat Selangor utk kegunaan KETUM.
    Habislah Selangor!
    Bagaimana pun kita mengucapkan tahniah le kpd rakyat Selangor yg telah memilih Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  28. asmin ni tak lama duduk kerusi MB.. dia akan ditendang terajang oleh kaum kerabat dlm parti sendiri.. kah kah kah.. esok aiskrim akan turun harga di Selangor.. kah kah kah!!

    ReplyDelete
  29. Yg pentingnya, MB Selangor yang baru ni x perlu buang masa utk pegi melawat penjara sungai buloh terlalu kerap untuk mendapat 'nasihat'. Penghuni sungai buluh pun ada masa lebih untuk berehat panjang kat dalam sana...

    Good choice, Tuanku..

    ReplyDelete
  30. HA HA HA....ANDA SEMUA SUDAH BERADA DI ~~~~THE TWILIGHT ZONE ~~~DI SEKITAR BERDEKATAN DAN TIDAK JAUH DARI ~~~ THE TOILET ZOOM ~~~~ HA HA HA ~~~~SELEPAS DARIPADA INI AKAN BERMULALAH PENDEDAHAN EPISOD BERSIRI ~~~~THE ASS FROM THE TWILIGHT ZONE~~~~HA HA HA

    ReplyDelete
  31. PUTRAJAYA 22 Sept. - Bekas Perdana
    Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad
    mahu semua pihak akur dengan
    pilihan Sultan Selangor, Sultan
    Sharafuddin Idris Shah berhubung
    pelantikan Menteri Besar yang baharu
    bagi menggantikan Tan Sri Abdul
    Khalid Ibrahim.
    Beliau berkata, sekiranya terdapat
    parti yang ingkar dengan pilihan
    sultan itu sudah pasti akan berlaku
    konflik politik yang berpanjangan di
    Selangor.

    ReplyDelete
  32. Kita tunggu gambar MB punya Ais Krim bikin gegar .

    ReplyDelete
  33. Langkah Kajang sudah jd Langkah Azmin..

    di bwh ni dpt dilihat chesss dato
    azmin

    ' memberi bayangan pas akan ambil dia jd ahli pas..(membeli azmin) jk dicalon kan pas..

    kelakarnya sama taktik semasa 2 ahli pas tanda tgn setuju calon mck wan dgn bayangan mungkin menjadi ahli pkr(membeli 2pas tu)

    conclusion ahlul2 pkr mmg teree bab2 ni..betul tak?? mcmana bapak mcmtula anak...

    kpd yg mengikuti kisah azmin catur langkah utk jd mb sejak sebelum pru13 pasti x eran kannn








    .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni baik dinamakan LANGKAH TANGGANG... lagi sesuai...

      Delete
  34. ‘Royal King’ – Sedap Dapat, Duit Dapat , Kereta Pun dapat !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  35. Azmin dah jd mb, esok angkat sumpah, yg merana macai 2 siang mlm asik buat cerita bodoh kat blogni, satu sen tak guna, annuar pasti gembira sbb azmin pun dlm pkr, azmin lebih patuh dgn annuar dari dswa, dulu semasa annuar dlm penjara azmin lah mastermind annuar, setia pd bos, bkn mcm izam kotak tak berduit mcm nak jual diri pd amno....kah5.....kesian berok2 ternakkan amno semuanya hapihh...kah6......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah kah...ni lah anjing2 pr. Dulu beriya iya menyokong wan jijah. Dulu cakap pilihan HANYA wan jijah, tiada pilihan kedua.
      Sekarang, lagu dah tukar. Tiba2 macai pr cakap si azmin pulak jadi pilihan terbaik.

      Ini lah perangai anjing LOSER ahli2 pr. Dalam kekalahan pun nak fikir diorang menang.

      Delete
    2. tipical dato bukan camtulah..

      dia boleh blah meeting.jk keputusan xmenyebelahi dia..

      dia jugak tau sadara belah anwar xsuka sgt dia

      .itu dulu...kini dia ada senjata baru..'pas' nama dia ditaja pas..(xpayah merajok.depan2 xcun la...)

      now anjing2 or askar2 nuar sblah satu lg tpKsa ikut rentak dato'..walaupun pahit..

      yg tak tahu pahit ke tak pahit ke: macai2 yg dok belegar2 ni..
      'sbb depa bukan master mind punn belah mana2 pun...

      Delete
    3. kah kah kah kah.... dulu anjing ni la dengan TERLALU YAKIN nenek kipas akan jadi MB. Tiada pilihan kedua katanya.... tup2, assmin si tanggang yang naik jadi MB. Nenek kipas boleh duduk rumah jaga cucu..... muahahahahahahahaha

      Oh ye, ada satu lagi ramalan TERLALU YAKIN anjing pr kat sini, iaitu keputusan hari Khamis ni....... tak sabar aku nak gelak habis-habisan nanti pada anjing tu lagi..... wakakakakakaka

      Delete
  36. Lps byk la jamban2 kt tepi jln..senang nk mkn ais kerim!! Terbaeeekkk la!!!!

    ReplyDelete
  37. Apo2, la macai, lpas ni ko gigit ekor ko...kah 5.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah... yang suka gigit ekor tu adalah anjing pr. Kalau takde kerja, itulah hobi semulajadi anjing... kejar dan giti ekor sendiri... muahahahahahaha

      Delete
  38. Komen-komen menjijikan di atas semua datang dari penyokong PAS, itulah sebenarnya yang diwarisi oleh pengikut/penyokong pas dari presiden mereka dan pimpinan pro UG..

    ReplyDelete
  39. Do you all know who actually win this hoohaa.....its anwar. Kajang move is never about anwar or azizah as mb. Anwar knew he would never be a candidate for kajang bye election becoz of his sodomy case. He knew very well his wife is not capable of becoming the mb. All the hoohaa was created by anwar to get azmin installed as mb. Azmin is a loyal boy would take orders from anwar. Cant all of you see the game. Only one objective of accessibility to the rich coffer of selangor state. I repeat kajang move is not about installing anwar and azizah as mb. All selangorians were hoodwinked!!!! Why is tibai head so concerned about azmin installed? The same reason as i have mentioned above. Thats why last minute he wanted to reveal the name of 2 tan sris who would go all out to get azmin installed. Well, nasi dah jadi bubur. Terima ajelah wahai selangorians. Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. well.. we know wethrr u r from dap(outsite pkr) or
      pkr with no group

      anyway..
      perhaps u r pkr's politics damage control team..

      thats all..
      azzh 100 % remote control
      azmin is 60% remote control..(40% dependss..)
      pas/khalid 20% remote..

      hope u got the wordss even grmar xso corect..i js don care...

      anyway good job brother..

      Delete
    2. Bro, i purposely write in that manner......hihihi, mispelling n with syntax errors. The point is i m not from any political party, just an amused sarawak voter. I do not wsnt to split hair with you. The message is if u r a selangorian......too bad......an ice cream mb. If you r from DAP...... hihihihi. If you r from PAS, all i can say is u guys hv no balls to rule the state. ANWAR HAD N HV SODOMISED U GUYS ALL THIS WHILE......HIHIHIHIHI

      Delete
  40. Arghh.... azmin who sell wife for monies be a mb??? Wtf..

    ReplyDelete
  41. kalau dari awal lagi hang kata azmin yg bakal jadi mb selangor....mungkin boleh terima jugak...tetapi tidak....ermmmmhhh...lantak engko lah labu....hahaha

    ReplyDelete
  42. Biarkan Selangor bangkrap.....You guys deserve it for voting in criminals and scums into office!

    ReplyDelete
  43. Selangor tak bankrup, yg bankrup noh lidah kontot, gila meroyan, bn akan bankrup diselangor, bye2 tender.kah3.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah... ko terlalu yakin macam ko kata dulu nenek kipas tetap jadi MB juga ke????

      Kah kah kah kah kah kah...... selamat minum air jamban dari yb jamban ni.... muahahahahahaha

      Delete
  44. tidak kah terpikir yang ini adalah wayang PKR ? dan umpan telah mengena? mudah sungguh wan azizah menyerah...sebelum ni bukan main terkilan...melawan?

    ReplyDelete
  45. lps ni azmin kena tibai bontot dgn nuar.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.