Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 22, 2014

AZMIN ALI BUKAN CALON MB BARU SELANGOR ….

Menteri Besar Selangor yang baharu akan menerima surat watikah atau surat perlantikan jawatan itu pada Isnin tetapi nama yang dipilih masih menjadi teka-teki.



Istana berahsia mengenai identiti yang menjadi pilihan antara tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) yang menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada minggu lalu.

Timbalan Presiden PKR dan Adun Bukit Antarabangsa, Azmin Ali dianggap sebagai calon yang diberikan keutamaan berikutan kepimpinan PAS mengakui bahawa jawatan menteri besar adalah milik PKR.

Difahamkan Sultan telah membuat keputusan selepas "menemuduga" Azmin, Adun Chempaka, Iskandar Samad dan Adun Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi secara berasingan.

Iskandar dan Dr Ahmad Yunus dari PAS, dan kedua-duanya juga merupakan exco kerajaan negeri.

Berbeza dengan beberapa laporan, Sultan tidak perlu mengadakan mesyuarat Majlis Dewan Diraja Selangor untuk membuat keputusan dan semuanya dikatakan telah dilaksanakan.

Tiada pengumuman rasmi mengenai siapa yang telah dipilih di kalangan tiga calon berkenaan meskipun terdapat laporan yang menyatakan istana akan membuat pengumumannya pada Isnin.

Majlis angkat sumpah bagi menteri besar baharu bakal berlangsung pada pagi Selasa, yang diharapkan dapat mengakhiri kemelut perebutan kuasa dalam Pakatan Rakyat bagi mengisi kerusi tersebut.

Perkembangan pada minggu lalu jelas menunjukkan bahawa Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak dipertimbangkan oleh istana sebagai calon menteri besar baharu. 
Difahamkan Azmin telah memberi penjelasan pada mesyuarat biro politik PKR pada malam Jumaat mengenai beliau menghadap Sultan selepas bertemu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim sehari sebelumnya.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli bagaimanapun mendakwa beliau mendapat maklumat bahawa sebaliknya Iskandar yang akan mendapat jawatan itu.

Mesyuarat itu akhirnya memutuskan untuk mengadakan mesyuarat tergmpar untuk membincangkan secara lanjut sekiranya Azmin dinamakan sebagai menteri besar kerana beliau perlu mendapat sokongan parti - mStar
Benarkah dakwaan Rafizi Ramli, mastermind 'Langkah Kajang' yang kejang itu?

Atau hanya iri hati atau jealous?

mSTAR juga melaporkan bahawa Azmin Ali belum menerima jemputan rasmi daripada pihak istana Selangor.

Apakah maksudnya itu?
AMPANG : Walaupun spekulasi mengenai pelantikan Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor bertiup kencang, beliau bagaimanapun memaklumkan belum menerima jemputan rasmi daripada pihak Istana.

Azmin yang ditemui wartawan di pekarangan rumahnya pada pagi Isnin enggan memberi sebarang komen berhubung isu berkenaan kerana tidak menerima menerima jemputan atau dihubungi pihak Istana Selangor.

"Saya maklum (mengenai pengumuman dan upacara angkat sumpah) melalui berita yang dibaca tetapi secara peribadi, saya belum menerima jemputan.
"Rasanya lebih baik saya tunggu sehingga Istana membuat keputusan," katanya.
Ditanya mengenai pemilihannya sebagai pengganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, beliau berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) masih dengan keputusan sejak Julai lalu untuk hanya mencalonkan presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar.

"Proses dalam parti seperti itu (keputusan dah dibuat Julai lalu), jadi kita tunggu keputusan pihak Istana," katanya tanpa mengulas lanjut.

Selain Azmin, dua lagi calon adalah wakil rakyat PAS, Iskandar Samad dan Dr Ahmad Yunus Hairi .

Menjelang tengahari Isnin, raptai upacara angkat sumpah menteri besar yang baharu diadakan di Istana Alam Shah, Klang, sebelum upacara sebenar berlangsung pada Selasa selepas pengumuman siapa yang bakal mengisi tempat yang akan dikosongkan Khalid ~ mStar

21 comments:

  1. Assmin bukan.... nenek kipas lagi la bukan....

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH...... PAS jadi MB... caya lah..

    Buang je barua 2 ekor dari PAS tu.... muahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara begini takkan terjadi kalau BN yg memerintah. Disini terserlah niat mereka. Betapa gelojoh dan tamaknya manusia ni. Sejahat2 BN mereka masih blh berbincang dan menerima pendapat ahli . Ini yg membezakan BN dan yg lain. Sula atau tidak macai2 kena terima hakikat.

      Delete
  2. Slaluny asik nuar je kncing kedorg tp aku rase kali ni dia plk yg akn kene kncing ng macai dia. Hehehe

    ReplyDelete
  3. Iskandar Samad MB baru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm dah ada keluar surat lantik asmeen.

      Delete
  4. Nenek kipas terguris lah lg. Lepas ni boleh jual kipas kat istana sg buloh

    ReplyDelete
  5. Kah4...kah4...kah4
    Umno melompong lagi

    Gigit jari.....laaaaaaaa.....

    Kah4....kah4....kah4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpa beb Sabar tak lari gunung dikejar....kah kah kah kah kah kah.

      Delete
    2. UMNO melopong??????
      Bkn anjing barua yg sekoq tu ka yg nk bunuh diri akibat kecewa..
      Aku tetap gembira asal bkn nenek jijah. ini bermksud juburi tewas.yeayyyyy

      Delete
    3. lompong tu spesis lombong ke????

      Kah kah kah kah kah kah kah... nenek kipas pakai 30 SD pun tak laku ke????

      MUAHAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
  6. Inilah perangai moroon....tak pandai menari salahkan lantai tinggi rendah.........

    ReplyDelete
  7. Isap otey dlm jamban mana bleh jadi mb bebb...

    Lawan mak ton plak tuu....anak derhaka..

    kaki songlap duit.... datum jelatik tu dah lupa ka...

    Apa punya barall laa org slgor dpt mb rosak akhlak rosak nilai hidup....

    Siann ulamak pas yg masih x kenal assmin ni sapa orgnya...

    ReplyDelete
  8. Kah4....kah4....kah4
    Punah ranah impian umno
    Mengharapkan pilihan raya...tak kesampaian
    Mengharapkan penyatuan dgn gang ug dh terkucil

    Kah4...kah4...kah4
    Pasti meraban panjat pokok pisang...
    Pasti jalan mcm org biul...
    Sbb negeri terkaya tak dpt lagi...

    Kah4...kah4...kah4
    Pasti beruk2 samseng jln kebun kecewa gila
    Pasti gang kepala lembu terjeler liur

    Kah4...kah4...kah4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa hg merepek ni barua.yg betul nya hg yg melopong psai nenek jijah melepas.umno x heranlah setakat sreangor tu barua oi.BN perintah msia.Umno pm msia.PR hnya hari2 gigit jari2.kuh kih kuh kih.
      Siannnn seniri yg kecewa n utk ubat diri trpksa guna nama umno.

      Delete
    2. kah kah kah kahk kah kah.......

      Delete
    3. kah kah kah kah kah.... anjing pr dah meroyan tu... terlalu yakin nenek kipas jadi MB... akhirnya mamat aiskrim dalam jamban lak yang jadi..... nak terima ke tidak ni... kalau terima nanti nenek kipas marah, kalau tak terima tak boleh nak songlap RM 3billion lak.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    4. jangan isteri dia dirasuah untuk untuk melobi udah?

      Delete
  9. Ayat hishamudin rais gay tua tu.... Dok menyibuk dlm ni buat apa

    ReplyDelete
  10. Memang dia le tu.kah4 kah4 kah4. sian macai.pasni tolong nenek jaga cucu ya.

    ReplyDelete
  11. ‘Royal King’ – Sedap Dapat, Duit Dapat , Kereta Pun dapat !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  12. pkr dapat perintah selangor pun atas belas kesian dap dan pas, bagilah satu negeri cukuplah tu biar jangan terkilan, berjuang berhempas pulas untuk dapatkan malaysia tapi dapat selongor je sian , umno relex je tapi dapat tawan hampir seluruh malaysia, jangan dapat satu negeri pun dah rasa hebat, belum tahu entah esok atau lusa boleh melepas ingat tu anonymouus september 22 at 7:37

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.