Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, September 10, 2014

BERANIKAH LIM GUAN ENG DAP JAWAP ISU RAKYAT INI?

Sungguh memalukan. DAP yang menjadi kerajaan negeri tetapi apa yang mereka lakukan untuk membantu rakyat Pulau Pinang untuk memiliki rumah kos rendah dan sederhana?



Anda baca pendedahan di bawah : 
BUTTERWORTH 9 Sept. - Kelewatan kerajaan DAP negeri ini memberi kelulusan kepada Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda) menyebabkan banyak projek perumahan bagi keperluan rakyat tidak dapat dimajukan.
Datuk Shahbudin Yahya
Pengerusi Perda, Datuk Shabudin Yahaya berkata, terdapat sekurang-kurangnya dua projek perumahan yang akan dibangunkan Perda iaitu di Teluk Kumbar (Balik Pulau) dan Bandar Baharu Pongsu Seribu di Pokok Sena, namun tidak dapat dilaksanakan berikutan masalah tersebut.
Beliau berkata, projek berkenaan membabitkan pembinaan rumah mampu milik yang dibina bagi keperluan rakyat di negeri ini yang memerlukan rumah.

"Kita telah menunggu kelulusan merancang pembangunan kedua-dua projek itu sejak empat tahun lalu tetapi sampai sekarang tidak diluluskan oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

"Projek pembangunan rumah yang dirancang oleh Perda bertujuan memberi ruang kepada rakyat berpendapatan rendah dan sederhana memiliki rumah sendiri, malangnya kerajaan negeri telah melengah-lengahkan kelulusannya," katanya.

Shabudin berkata, tindakan ini menunjukkan kerajaan negeri bersikap memilih dengan hanya meluluskan projek pembinaan rumah bernilai tinggi kepada pemaju swasta sedangkan Perda membina rumah bagi kepentingan rakyat dan tidak mengaut keuntungan.

Menurut beliau, kerajaan negeri tidak wajar mengamalkan pendekatan keuntungan semata-mata sedangkan rakyat memerlukan rumah yang sesuai untuk mereka beli.

"Kita dapati rakyat negeri ini terutama golongan berpendapatan rendah dan sederhana mampu membeli rumah berharga antara RM42,000 hingga RM200,000 berbanding dengan rumah yang dibina pemaju swasta sehingga mencecah jutaan ringgit," katanya.

Shabudin yang juga Ahli Parlimen Tasek Gelugor mendakwa, kerajaan negeri sendiri tidak membina rumah mampu milik bagi keperluan rakyat negeri ini sebaliknya kebanyakan rumah dibina oleh swasta.

"Kerajaan negeri sepatutnya memberi kerjasama dengan Perda kerana Perda membina rumah mampu milik untuk kesejahteraan rakyat," katanya - UM
Beranikah Lim Guan Eng DAP jawab isu besar ini?



25 comments:

  1. Ini tokong mmg celaka kasi rosak sama ini negeri & negara. Kami dlm DAP pun sakit hati sama tokong celaka ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aik...... Haaak, balu sikalang cakap ini mcm aaaa...? Takpa maaaaa.... Ini tokong pilihan lakyat maaaa....

      Delete
  2. Rakyat zalim berhak dpt pemimpin zalim....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kata rakyat zalim, sebenarnya ko lah yg zalim, memutar belit kan fakta, cik cilaka jadi nya jika ko buat hujah auta, org mcm ko patut dikubur hidup2 bila rakyat tahu jiwa busuk kotu

      Delete
  3. lge ini adalah babi celaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi byk ko berkata lagi meluat rykt dgr dan tolak amno, lagi cepat rykt nak tunggu pru nak pangkah DAP

      Delete
    2. rakyat yang suka makan babi je akan pangkah DAP... so anjing pr, ko memang suka makan BABI pun kan???

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... nenek jijah dah jadi MB ke????

      Delete
    3. Dia taknak..... Nak dok rumah jaga cucu.... Siyan cucu dia.... Jijah.... Sudah2 lah jijah, siyan kt mu jijah.... Oh iye jah, nak tny betul ni, BETUL KE NUAR TU, INSAN TERPILIH/INSAN ANUGERAH.....? Kalau tak blh jawab bgi penyokong TEGAR YG JAWAB YE....

      Jijah, siyan kat mu... BERTERUSTRG SJALAH jah.... HANYA MU NUAR DAN MALAIKAT KIRI KANAN, ALLAH SWT SJ YG TAHU APAKAH SBNRNYA YG BERLAKU.... MAAF YE JAH....

      JAH, TAK PE JAH.... SEKURANG2NYA MU ADA PENDIRIAN TETAP.. KAMI SYGKN MU JAH TAPAI.... NAK BUAT GUANO.....

      Maaf ye jah....

      Delete
  4. Ahli pas & pkr melayu berapa orang yang mampu beli?

    ReplyDelete
  5. Ahli pas n pkr kan kata LGE kan mcm ada ciri khalifah utk diorg..sekarang ko tanya la orang yang ko konon nya korg angkat sbgi khalifah korang tu, ni ke kebajikkan yang dia perjuangkan utk rakyat..sebelum PRU boleh la ..dah dapat kuasa..NI JAWAPAN LGE DAN PEMIMPIN DAP LAIN, UNTUK KORANG MELAYU PKR DAN PAS SERTA MELAYU PENANG..MAU KEBAJIKKAN KA... PEGI MAMPOS LA SAMA lu orang ...GUA UTAMAKAN CINA DULU MAA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dpt undi melayu bab ni, sggup menipu utk masuk islam....

      Delete
  6. Padam muka melayu pulau pinang yg mngundi pakatan rkyt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula sape suruh undi amnog

      Delete
  7. Saya selalu ke Pulau Pinang kerana terpaksa, urusan kerja. Rumah bungalow besar2 dan rumah dan kondo berharga berjuta juta ringgit.....99% MILIK CINA!!!!!!!!!! Silap haribulan, rasa macam pergi Singapura pulak!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak ko tu mcm perangai amno, Phd tebalnya mcm kulit biawak, tak senang tengok, kebaikan org lain, usaha lebih hasilnya lumayan, bukan mcm amno tunggu duit atas angin, songlapla tu

      Delete
    2. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... bukan yang kaya-kaya kat Malaysia ni ko kata semuanya hasil songlap dan rasuah ke anjing???

      Kaum cina kat Malaysia ni kalau tak taik judi, kaki rasuah... kalau tak kaki rasuah... kaki jual pelacur... tauke rumah urut,... kepala gangster.... tauke jual dadah...

      Mana la tak kaya duduk rumah juta-juta.... yang banyak kat penang tu memang cina perangai camtu la, mana tak suruh gangster PPS jadi pelindung mereka....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... tapi kalau tokan jual pil kuda kita serah pada ahli pkr, mereka memang juara. Macam Haji Hadi katakan dulu..... muahahahahahaha

      Delete
  8. BIOR SEMUA CINA DUDUK KT PULAU PINANG.....MELAYU XMAMPU KENA DUDUK JAUH2.....

    ReplyDelete
  9. DAP semskin hari semakin kuat. Sokongan bukan melayu kepada DAP semakin hari semakin bertambah. PRU 13 adalah buktinya. Adakah UMNO dan PAS semakin lama semakin kuat atau semakin lemah. Jika DAP berjaya menubuhkan cawangan di kawasan kediaman melayu maka itu ada lah petanda talian hayat UMNO dan PAS semakin menghampiri tarikh luput. UMNO usah merak. PAS usah sombong.

    ReplyDelete
  10. Bila bangsa Melayu kembali bersatu, takde peluang la DAP nak kurang ajar. Kalau Melayu bersatu, lim kit siang pukimak komunis tu pun mungkin akan gagal di Gelang Patah. Dia berani bertanding di Johor pun sebab Melayu pada masa tu berpecah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak kan bergabung dgn UMNO. Sombong PAS susah nak berakhir.

      Delete
    2. Siapa yg nak bergabung dgn parti songlap, dahla pendengki, kalau nak ikut amnog, alamat jd patung dan beras 1m sekampit, kah4 kah4 kah4........

      Delete
    3. kah kah kah kah kah... ko tu ahli PAS ke???

      Aku dengar ko tu anjing setia ke DAP je.... muahahahahaha... menyibuk jaga tepi kain orang lak anjing 1:36am ni....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  11. Dalam PAS ada lebih 50% kumpulan Al Juburi. Puak ni kalau nak sokong PAS kena bagi habuan lebih dari apa yang depa dapat.

    Kalau tak kena tongek lah.

    ReplyDelete
  12. Amnongok tu bonggok mcm kau, tak nampak pun cerdik, montori pun dah tua tak boleh berfikir lagi semuanya mcm ayam sakit h1n1, jenamapun cap ayam, macai pun gila merapu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah kah.... nenek jijah lagi tua, tapi ada la najing mana ntah terlalu sayang dengan nenek kipas tu, nak dia jadi MB lagi... cakap pun tergagap-gagap mengalahkan Khalid gagap.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... muahahahahahahah

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.