Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 27, 2014

DAP ISYTIHAR TIDAK LAGI BEKERJASAMA DENGAN PAS ...

1. SAH! DAP hina parti PAS seperti sampah sarap yang tidak berguna langsung.




2. Inilah perkembangan terbaru yang berlaku di dalam Pakatan Pembangkang yang semakin hancur dan berpecah.

3. Baca laporan BNBBC di bawah :  
Kemelut dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak nampak kesudahan apabila Pemuda DAP Sarawak mengisytiharkan berakhirnya kerjasama dengan PAS di negeri itu ekoran kenyataan Naib Ketua Pemuda PAS, Mohd Khairil Nizam Khiruddin bahawa PAS tidak menolak kemungkinan keluar dari PR bila tiba masanya. 
Ketua Pemuda DAP Sarawak, Wong King Wei yang juga Naib Pengerusi Pemuda DAP Kebangsaan berkata, tiada lagi ruang untuk bekerjasama dengan PAS. 
Julai lalu, Ketua DAP Sarawak, Chong Chein Jen mengugut memutuskan semua ikatan dengan PAS di dalam PR jika PAS kekal dengan pendirian melaksanakan hukum Hudud yang dianggap Chong sebagai bertentangan dengan manifesto pilihanraya PR.
Wong menerusi kenyataan yang mengulas kenyataan Mohd Khairil berkata, tindakan PAS itu menyukarkan parti itu untuk kekal di dalam PR.
"Jika PAS terus bertindak melawan arus polisi dan platform PR dan terus mempertahankan polisi satu agama dan satu etnik, maka PAS tidak sahaja tidak boleh berada di dalam PR malah akan diketepikan masyarakat.

Wakil rakyat kawasan Padungan itu berkata, isunya bukan samada PAS keluar pakatan tetapi pengkhianatan PAS terhadap rakan pakatan dalam kemelut politik Selangor.

Tindakan empat exco PAS meneruskan sokongan terhadap Tan Sri Khalid Ibrahim apabila PKR dan DAP mahu menggantikannya kata Wong adalah bukti jelas sikap perbuatan khianat.

“Sentiasa mendampingi UMNO juga,” katanya adalah satu lagi pengkhianatan.

Menurut Wong, keadaan kelam kabut dalam PR kini adalah kerana pengkhianatan berterusan dan keingkaran mematuhi agenda PR oleh satu (PAS) parti komponennya dan keadaan itu tegasnya tidak membolehkan mereka untuk kekal di dalam PR.

“DAP tidak boleh bekerjasama dengan parti yang mengkhianati rakyat, apalagi berjuang bersama sebagai pakatan,” katanya - BNBBC
4. Apakah respons Naib Pengerusi Pemuda DAP Kebangsaan terhadap laporan BNBBC ini?

5. Ironinya, macamlah parti DAP itu bagus sangat. Pemilihan CEC DAP pun kelam-kabut dan sangat memalukan hingga terpaksa diadakan semula.

6. Malah, pemilihan kepimpinan tertinggi parti DAP juga tidak demokratik kerana pemimpin yang jatuh ke tangga 5 semasa pemilihan semula CEC DAP dapat jawatan yang sangat tinggi.

7. Dan bodoh juga Naib Pengerusi Pemuda DAP Kebangsaan dalam isu 'Langkah Kajang' yang gagal dan memalukan seluruh Pakatan Pembangkang termasuk DAP Sarawak.

8. Dalam masa yang sama, kenyataan DAP ini ternyata menghina parti PAS dan ianya sungguh memalukan.

9. Apakah tindakan PAS seterusnya? Hanya sekadar bidas DAP sahaja?

10. Berapa kali lagi parti PAS sanggup dihina dan 'diludah' oleh parti DAP?

11. Dan apa pula respons Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang DAP tentang kenyataan di atas?

12. Janganlah pula mereka cuba cuci tangan menyuruh orang lain menjawab bagi pihak mereka atau menggunakan jawapan skema mereka iaitu "itu pandangan peribadi dan bukannya pandangan parti DAP"!



13. Apakah tindakan DAP terhadap pemimpin mereka itu? Kita jangka DAP akan tutup mata buat tidak tahu sahaja. 

14. Seperti MiM katakan, hanya satu sahaja cara untuk parti PAS untuk meneruskan politik mereka iaitu keluar daripada Pakatan Pembangkang. Parti itu sudah terlalu dihina dan diperbodoh-bodohkan dalam Pakatan tersebut.

15. Bagaimana pula dengan keceluparan ahli politik DAP sebelum ini? KLIK SINI







30 comments:

  1. pas dayus & tak de maruah.. ptuihh!
    sanggup jadi pak turut.. pas memalukan bangsa & agama..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS NI DAH TERUK DAH!! TAK DE KEMALUAN DAH !!!

      Delete
    2. Pas tak da pendirian...
      parti u turn...
      memang layak di ludah sesiapa saja..

      Delete
  2. alahaaai...ANJING SURUHAN mana berani menyalak kat tuan dia ...lepas ni sure uturn ..... dah jadi darah daging Parti PAS sejak dulu , .....

    Apek pendatang Haram Warga Cina

    ReplyDelete
  3. PAS habis dah !! Dah hancur !!

    ReplyDelete
  4. Hakikatnya org islam sedikit di sarawak dan automatik pas x diperlukan disana....

    Pas hanya layak dilayan mcm sampah saja bila x diperlukan....

    Cuma di smnanjung ni pas perasan bagus.... x sedar dipergunakan dap dan anti islam utk hancurkan islam...

    Pas lg dulu mmg x pernah berfikir diluar kotak sbb tu perasan apa yg dibuat adalah dtg dari islam sebenar...

    Mereka x sedar perjuangan hassan albana byk dipengaruhi oleh machivialli...matlamat halalkan cara...

    telah diserapkan dgn fahaman bleh duduk dgn mana2 kump dan jemaah dlm demokrasi asal dpt mencapai matlamat...

    Boleh saja kerjasama dgn syiah.. qadiani ..komunis dll fahaman asal mencapai matlamat... fahaman ini jelas terpesong pd hari ni...




    ReplyDelete
  5. DAP Sarawak memang sama pukimak macam DAP semenanjung. Rasis macam SIAL. Saya selalu ke Kuching dan Kota Kinabalu dan memang cina kat sana dah take over the bandar2 di Sarawak dan Sabah!
    Kalau saudara2 Bumiputera di Sabah dan Sarawak tidak bersatu menentang DAP, habislah hak2 kamu akan dihakis seperti apa yang berlaku di Semenanjung.

    Sekarang Islam dan Melayu diperlekehkan di Semenanjung. Apabila DAP mula berkuasa di bandar2 di Sabah dan Sarawak, bagaimana pula cara layanan mereka terhadap Bumiputera di sana nanti?? Budaya dan adat2 akan pupus dan diganti dengan "ang pow, lion dance, dragon dance, hungry ghosts,temples, bat kut teh, samseng, rasuah,tamak haluba, rumah urut/pelacuran, pusat2 perjudian dan arak, dll.
    Konsep RUMAH PANJANG akan dihapus kerana cina bukit tak tahu BERKONGSI. sebab mereka adalah makhluk yang PALING TAMAK DAN KURANG AJAR!

    DAP Sarawak boleh FUCK OFF! Cina bukit tak sedar diri.

    ReplyDelete
  6. Amat pelik... bila yang dok sibuk PAS keluar PR ialah puak2 UMNO... dan bila PAS bersatu dengan PR yang buat kalut juga puak UMNO... padan lah digelar UMNONGOK... parti sendiri... sendiri jaga lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. porahh!! UMNO tak heran dgn pas.. pas dah tak relevan.. bacul & menyesatkan!

      Hidup UMNO/BN!

      Delete
    2. UMNO cuma menyebok bila hal ehwal kebajikan Negara dipertanggungkan.

      Yang kau menyalak kat sini pun, menyebok jugak namanya, wahai anjing kurap belaan cina bukit.

      Delete
    3. Marah nampak? Mmg strategi PAS tak menjadi bersama Pakatan Rakus tu sbb makin lama makin hancus, keluarlah cepat2 nak tunggu apa lagi, nak potong2 kek lagi ke?

      Delete
    4. Sbb yg brcakap tu Melayu..!!!..engko tu Melayu bangsat, dh terang dlm PAS kena bongok dgn DAP pun masih nk backup lg. Ko tk layak ckp sbb Malaysia ni masih lg kerajaan sah yg dipimpin oleh BN...dan aku rasa engko ni pun byk la jugak kan makan duit haram, shopping kat tempat pasaraya kapir..!!!!, ko pegi la Tesco Kota Baru dn tengok..marahkan yahudi dan UMNO zalim tp pd masa yg sama korang ahlul tolol PAS pun bederet shopping kat c tu..bukan support ke namanya..tp aku pun x la heran sgt coz Melayu bangsat mcm ko ni ckap la apapun, Allah s.w.t dh ttup otak belacan ko yg asyik membabi membuta tk tentu pasal nk sokong walaupun salah..!!!..mmg bingai dan otak lipan mati meragan ko nhhh...!!!!

      Delete
    5. Dan lagi umno ni dengki. Takut Tghh jadi PM,

      Delete
    6. tghh jadi PM????? Nak kene tendang je dari PAs oleh PASmacai anwar.... ada hati anjing kurap pr nak jadikan hadi tu PM.... Kah kah kah kah kah kah.....

      Oooii... PAP pun mintak KuLi jadi PM la... sebab dah tau hadi tu bukan layak pun nak jadi PM, layak buat ALAS KAKI PKR dan DAP je..... wakakakakakakaka

      Delete
  7. Sebab PAS parti islam. Tapi hampeh. Doa pelik-pelik. Itu macam islam ka isle.UMNO manyak bagus berbanding PAS. Jangan marah aaa.. Itu kenyataan. X pernah lagi aku susah nak solat kat Malaysia tercinta ni semenjak UMNO jadi pemerintah. Hu.hu..

    ReplyDelete
  8. PR curiga sesama sendiri. PAS kata PKR akan bekerjasama dengan BN melalui konsensus nasional. PKR cuak PAS akan bergabung dengan UMNO kerana ISLAM.

    Pemimpin UMNO masih lena dan tidak mahu mengambil kesempatan ini.

    Demi umat MELAYU bersatulah. Biarkan DAP keseorangan.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju .
      Memang betul , PEMIMPIN UMNO tidur .
      Lebih tepat PEMIMPIN UMNO ibaratkan beruang dalam "HIBERNATION".

      Delete
    2. Kalau UMNO hibernasi yang PAS lak umpama mimpi dalam mimpi lagi teruk x sedar ke diri

      Delete
  9. DAP sarawak mendapat didikan daripada DAP Pusat. Cara yang paling berkesan untuk menyaingi BN di Sarawak cuma 2 isu utama - isu agama, isu anti-malaya.. Namun kebanyakan bumiputra di sini tidak semestinya menyokong idea mereka kerana mereka juga masak dengan sifat agresiff berpolitik, sifat membenci yg keterlaluan untuk diamalkan di sarawak oleh penyokong DAP. Hati bumiputra Sarawak sentiasa bersama BN sejak daripada dulu lagi, masih adakah sesiapa lagi yang tidak yakin?

    Cuma masalahnya sejak kebelakangan ini terlalu banyak provokasi dilakukan segelintir pihak di semenanjung yang mencela bumiputra swak yang kdg2 sukar utk diterima dengan hati yang terbuka. Komen2 dalam fb mengenai sukan bolasepak contohnya, banyak mengundang beberapa perkara yang tidak menyenangkan terutama apabila sampai ke tahap menghina kaum dan budaya penduduk setempat di sini.

    Kita harap ia tidak berlaku lagi.. dan sekiranya ada pihak di semenanjung menghina kaum sabah dan sarawak, sekurang2nya ada pihak lain di semenanjung membantah dan menentang perbuatan mereka secara terbuka. Dengan itu mungkin kita boleh rasakan ia bukan mewakili sifat2 seluruh semenanjung amnya. Manusia tidak lepas dari melakukan silap, tetapi warga di semenanjung boleh menghalangnya daripada menjadi lebih buruk dengan menentang komen2 jahat terhadap sabah dan sarawak. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak yg cuba melaga2kan semenanjung dan Sabah serta Sarawak adalah puak yang x suka keamanan.. so nampak x kat sini puak mana yg suka sangat buat kacau bilau dalam negara ni?? Selama ni kita hidup aman harmoni tapi kerana dengki dan tamakkan kuasa politik parti yg x dapat terima kenyataan terus menyuntik jarum kebencian dalam rakyat supaya membenci parti yang memerintah..

      Delete
  10. PAS bodoh sombong. Cuba memperalatkan agama untuk kuasa politik. Mendoakan UMNO pecah perut, dikerat lidah dan buta. Apakah ini dinamakan Islam. Orang Islam wajib berdakwah, berdakwah dengan penuh hikmah bukan dengan cara gila ulamak tak bertauliah seperti Nik Aziz. UMNO tidak perlu bersatu dengan PAS. UMNO cuma perlu bersatu dengan rakyat. Majukan Malaysia kerana perjuangan ekonomi itu adalah satu jihad dan kemiskinan boleh membawa kepada kekufuran. Hentam pembangkang yang gemar menghasut dan menggunakan fitnah.

    ReplyDelete
  11. Dap gertak je tu. Sama mcm gertak anjing kat rumah. Nnti peluk cium balik anjing tu. Kalau tak siapa nk jaga rumah

    ReplyDelete
  12. Parti u-turn. Pas-pkr-dap.

    Walau bagaimanapon kita sesama yg mengaku muslim doakan kebaikan dan kesejahteraan dari Allah.

    ReplyDelete
  13. Pandai betul macai Umno memainkan peranan batu apinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini macai DAP mau cakap. Pas boleh belah. Pakatan Rakyat hanya ada DAP & PKR saja sudah cukup untuk menawan Putrajaya pada PRU14 nanti.

      Pas PENGKHIANAT. Pas PEMBELOT.

      Delete
    2. Org cakap betoi kata batu api.. memang puak hang buta mata bin buta hati.. org x teringin pun masih nk terhegeh2 lagi

      Delete
  14. Jangan lupa pkr pernah tingal 1 kursi pr 2004,
    Ini boleh berulang nanti

    ReplyDelete
  15. Lancau DAPigs telah dibakkuttehkan oleh Al Juburi Al Liwati

    ReplyDelete
  16. Tu pasal Pas kalah dgn majoriti lebih besar. Dah tak relevan dah. Ulamak la sangat.. Ulamak barua dap ada le

    ReplyDelete
  17. mampui mampuii kau pas pis pus!!! bila lagi nak laksana hukum HUDUD???? munafiq pemimpin pas ni, maruah di hina olih kaum kapir !!! apa hal?? pas tolak islae !!! hehehe..

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.