Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 27, 2014

HASAD & DENDAM : BILA KENA BATANG HIDUNG SENDIRI !

"Kebebasan suara mati di Pulau Pinang, apa guna Speakers Corner di Padang Kota. Pemerintahan Muo Tze Tong…Penuh Hasat dan Dendam." 
Itulah rengekan Iszuree Ibrahim, Bendahari PAS Pulau Pinang yang dimalukan dan dipecat dari semua Jawatankuasa Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang dan dibekukan semua peruntukkannya oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.  


Rengekan ahli politik PAS Pulau Pinang itu ditulis oleh beliau sendiri di dalam Facebook beliau. Dan kenyataan beliau itu mengundang pelbagai komentar.

Di antaranya, baca printscreen di bawah :







Bila kena ke batang hidung sendiri, barulah pemimpin PAS sedar dengan sikap jijik hasad dendam parti DAP selama ini.

Tetapi yang bangangnya ialah walau pun dihina, dipijak, diburuk-burukkan dan diludah, kepimpinan PAS masih tidak tahu malu dan masih bersekongkol dengan parti-parti yang menghina dan meludah mereka. 
 
Inilah politik parti PAS yang terhegeh-hegeh menagih simpati ibarat pengemis politik daripada DAP dan PKR.
 
Sungguh hina sekali parti PAS jadinya.

Nasaruddin Hassan, AJK PAS Pusat pula cuba mempertahankan Iszuree Ibrahim. Di antara celoteh beliau :
6. Kritikan membina dibalas racun tuba sekaligus merosakkan tauladan Khalifah Umar Abdul Aziz yang sering dijolok pada pemerintahan Ketua Menterinya. Lebih tragis, tindakan ke atas Sdr Iszuree diambil tanpa sebarang surat tunjuk sebab apatah lagi dipanggil untuk memberi penjelasan. 
7. Kelihatan tindakan DAP mutaakhir ini seperti meniru gaya dan pendekatan PAP di Singapura iaitu mengambil “tindak balas” segera terhadap pengkritik mereka dengan menggunakan kuasa yang mereka miliki antaranya memberi tekanan dan menyaman pengkritik mereka. Saya kira ia sebagai satu langkah untuk menakut dan menggerunkan pihak yang mahu menegur dan mengkritik. seterusnya
Realitinya, begitulah politik DAP, parti tidak demokratik, rasis, chauvinis dan bersikap diktator gagal melaksanakan kebebasan bersuara?


Kepada parti PAS, cukuplah tidur sekatil dengan DAP dan PKR. Keluar sahaja daripada Pakatan Pembangkang jika masih mahu relevan dalam arena politik negara.

Bagaimana pula dengan kenyataan DAP yang tidak mahu lagi bekerjasama dengan PAS ? KLIK SINI




34 comments:

  1. ADOII….MALUNYA PASpispus !!! BUBAR AJA LA PARTI TU !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi peliknya takda seorang pun ahlinya yg bangun mengatakan apa yg tghh fsn tgna buat memalukan org islam. Macai nya tolol sgt da

      Delete
    2. tgna dan tghh memang tiada siapa boleh tegur dan nasihatkannya. maka mereka berdua ni hanyut dan terus hanyut. doanya kepada umno dah berbalik jepada pas sendiri AMEKKAU

      Delete
  2. kahkahkahkah….baru nak tau ka PAS ooiii….

    ReplyDelete
  3. Malunya PAS !!! Sudah2 la …… cepat2 la keluar dari Pakatan tu. PAS dah tak de maruah dah dlm Pakatan.

    Keluar la…

    ReplyDelete
  4. PAS elok berambus aje dari Fuckatan... Parti yang sentiasa dibuli oleh DAP... PAS tiada maruah sbg parti yang menjaga nasib org melayu dan Islam. Memang amat memalukan diperllakukan sedemikian. Bagitahu nik aziz Cukuplah sudah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde guna nya beritahu kat tgna. kerana hitam dan busuknya hati tgna kepada umno dia sanggup jilat bontot lge. nak berpatah balik berbaik dengan umno dua dah terlanjur malu. maka apa oun dapig buat terima ajelah. yg boleh tolobg hanya pencacai pas sahaja jena bangkit. iyupunkalau pencacai pas nampak. tgna dah doakan umno buta. rupa rupanya pencacai pas yg dah buta semuanya. Inilah balasan mendoakan sesamama islam hancur. PAS PEROSAK AGAMA ISLE

      Delete
  5. BALIK2 TGNA AKAN KATA UMNO LAGI TERUK. MACAI PUN ANGGUK. JADI BERTERUSANLAH DI HINA DAPP.

    ReplyDelete
  6. ITULAH NASIB PAS PIMPINAN HJ HADI. OLIH KERANA NAK JANTUHKAN UMNO SANGGUP BERSEPAKAT DGN DAP DAN PKR. SEKARANG BARU TAHU BETAPA RENDAH DAN HINANYA PAS HARI INI. BUBAR SAJE PAS ATAU HJ HADI BERSARA AWAL.

    ReplyDelete
  7. BALIK2 TGNA AKAN KATA UMNO LAGI TERUK. MACAI PUN ANGGUK. JADI BERTERUSANLAH DI HINA DAPP.

    ReplyDelete
  8. macai2 pas akan terus zip mulut mereka,,,pasal dap adalah sembahan mereka.

    ReplyDelete
  9. Semuanya lakunan saja ...bila dah tgk PAS dah x ikut cakap ...Dia pun dah mula tunjuk perangai sebenar ... tu baru kuasai 1 negeri ...dah tunjuk kuku besides...

    ReplyDelete
  10. DAP memang nak tendang Pas keluar dari Pakatan,tapi Pas je buat bodoh hidung tak macung pipi tersorong-sorong.Tanggapan orang Cina pada Pas dah kembali seperti asal sebelum Paktan.Mereka rasa kalau Anwar dan Wan Azizah pun Pas boleh tolak,LGE dan LKS tentu sampai masanya nanti begitu juga.Orang Cina bukan kira apa yg Pas buat betul atau salah ,tapi mereka hanya mahu menguntungkan mereka.Jadi sekarang DAP takut kalau bersama Pas,orang Cina tak akan sokong mereka lagi,dan akan kembali menyokong MCA/GERAKAN,hancurlah DAP.Jadi lebih baik tolak Pas,DAP akan selamat,walaupun PKR akan teruk,keran PKR sangat memerlukan undi ahli PAS,itu PKR punya pasal.Matlamat DAP sekarang hanya mahu berkuasa di PP dan kalau boleh di Selangor walaupun peluang hanya 50:50.Matlamat PR utk tawan Putrajya sudah tidak penting lagi bagi DAP keran sudah nampak sangat sukar,tambah bila Anwar berehat di penjara.

    ReplyDelete
  11. Semangat setiakawan tak apa ,tu pandangan peribadi ...sesama Islam didoakan pecah perut,potong lidah la,,

    ReplyDelete
  12. PAS NO BALLS".BANGUN BALIK MACAM JANTAN"

    ReplyDelete

  13. BARU NAMPAK KE ISI HATI PERUT DAP TU ? ORANG BUTA PUN NAMPAK.

    ReplyDelete
  14. PAS mana ada maruah. Mana ada otak nak pikir apa yg DAP buat kat depa. Bodoh!

    ReplyDelete
  15. Ni aku nak tanya hangpa macai Umno , awat hangpa terasa kah bila DAP hina Pas macam anjing kurap. Hangpa terasa pasal Pas tu melayu dan Pas juga Islam . Aku juga macai Umno macam hangpa tapi aku tak rasa nak marah pun dekat DAP bila dia hina Pas.

    Mai bersama aku kita pakat ramai2 hantar posting ayat " BARU PADAN MUKA PAS. BARU PADAN MUKA TGHH & TGNA ". Sila copy paste ayat ini dan hantar semula sebagai tanda perpaduan Macai Umno .

    Otai Umno

    ReplyDelete
  16. Kita kena doa baik-baik untuk PAS.

    ReplyDelete
  17. Demi keselamatan diri, Janice Lee mesti dapatkan perlindungan PDRM.. Berigt sebelum kena. Salurkan dan dokumenkan maklumat secepat mungkin.

    ReplyDelete
  18. Puok puok PAS .... SEMUANYA TAK DOK BATU..
    ALLAH DAH BAYAR CASH....

    ReplyDelete
  19. Kehkehkeh......budak iszuree ni bru nak tau ka.... kesiannn.....

    Aku yg neutral dan x berpati ni pon dah tau lama dap tu mmg komunih...

    cina pukimak yg layak kene halau lg tanah melayu...

    Ni bdak pas yg hari2 agenda lain x dak duk main politik siang mlm kene lumur taik kat moka.....

    Marahhhh..... kikiki...

    Hakikatnya suara melayu diluar umno hanya benilai 1 sen jaa bebb...

    Dap x pandang langsung sama ko...alangkan bekas kp pas si tantaik kene tunjal kat kepala dgn kaki guan eng pon pas x mampu nak buat apa2....

    Ini kan plak bdak kecik mcm ko... bendahari negeri plak tu....kehkehkeh...

    Ko kene paham struktur politik org mlayu bebb... pas hanya parti serpihan umno... pas hanya parti tempat pembuangan pemimpin2 rejek dari umno...

    ReplyDelete
  20. Bukankah khatib khutbah jumaat ada mendoakan khalifah "Omar Abdul Aziz"?
    Takkan dia sanggup ambil tindakan sembarangan?

    ReplyDelete
  21. Yang betina Ambiga PUKIMAK tu tak nak buat bising ke? DAP tak memberi kebebasan bersuara kenapa BERSIH tak nak membantah?
    Betina PARIAH SUNDAL dah lah muka hodoh macam sial, hati busuk dan RACIST macam PUKIMAK!

    ReplyDelete
  22. Kesian kat Pas. Ingatkan macai Umno nak simpati. Tapi depa kutuk lagi ada la. Padan muka orang Pas yang tebal macam kulit babi. Kahhhh 23 kali .

    Otai Umno

    ReplyDelete
  23. alah..dengan syaitan pon pas bole terima, inikan pula dap.

    ReplyDelete
  24. Mat syabu tak bela anak buah ke??? Buat malu jadi pemimpin laaa.... hanya tau nak besarkan perut je....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  25. Kat malaysia sj ada parti politik yg bebal lembam dan sengal...iaitu pas

    Dua tiga ekor pemimpin pas yg dah senja masih blm puas dendam dgn umno dan sanggup buat apa sj demi utk jatuhkan umno...setakat jd barua dap tu spa la sgt...lebig dr itu pun mereka ni sanggup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah lah. Tak yah lah duk kutuk pemimpin Pas. Depa tu alamak. Kita wajib hormat ulamak sebab ulamak pewaris nabi. Berdosa tau tak hormat ulamak. Kalau tak dak ulamak susah kita ..... buat kenduri tahlil sapa nak baca doa , bila mati sapa nak baca talqin , bila mati sapa nak sembahyang jenazah.

      Delete
    2. Suruh mereka baca talkin sahajalah, tak payahlah nak berpolitik.

      Delete
    3. Ya ya , dulu depa nak baca talqin utuk Umno pada pru13 , semarang depa pakat ramai ramai baca talqin untuk parti depa sendiri , tuhan bayar cash atas doa pork nik , kasihan mereka

      Delete
    4. NIK AJIS TU ULAMAK KE. KALAU ULAMAK SENTIASA TUNDUK DAN TAWADDUQ. TAPI NIK AZIZI SOMBONG DAN DEGIL. TAK DE SIAPA DALAM PAS BOKEH NASIHATKAN DIA. TUHAN DAH BALIKKAN DOA TGNA KEPADA UMNO. LAYANNNNN

      Delete
  26. Dalam PAS ramai yang pandai. Ada Dr ada Phd dan macam2 ijazah. Tapi sayangnya mereka semua tak cerdik.

    Sapa yang cerdik? orang yang cerdik ialah orang yang ada prinsip, cepat sedar dan tak dapat ditipu banyak kali.

    ReplyDelete
  27. Baca fb anak nik Aziz , budak nik abduh tu meratus pas asik kena buli saja , dulu Umno buli pas , duduk dalam PR kena buli dengan , PKR , terkini dibuli oleh DAP plk.

    Dah pemimpin Pas tak cerdik belaka , mana tak kena buli , tapi aku tak rasa nak kasihan pun.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.