Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, September 17, 2014

HINA LAGU NEGARAKU : AHLI PARLIMEN DAP AKAN DIDAKWA?

Kebiadapan Pengerusi DAP Sarawak merangkap ahli parlimen Kuching yang mempertikaikan lagu kebangsaan dimainkan di panggung wayang terus dikutuk dan dikritik hebat oleh rakyat Malaysia.


Malah dalam portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini, rakan politik Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng DAP itu juga dikritik hebat.

Anda baca printscreen-printscreen di bawah. Di antaranya :
" Ini adalah contoh sikap kurang ajar seorang pemimpin DAP yang jelas tidak menghormati lagu Kebangsaan Negaraku. Perilaku seumpama ini menunjukkan betapa angkuhnya golongan ini sekiranya diberi kuasa untuk mentadbir negara Malaysia yang kita cintai ini... Tindakan mesti diambil kepada makhluk ini dan spesies-spesies yang setara dengannya.."
" Inilah bukti betapa bahayanya Dap di negara ini. Wakil rakyat sememang rasis.Parahnya sistem pendidikan negara kita di tahap paling kronik di tambah lagi ada vernacular school. "

" MP ini memang tak layak jadi wakil rakyat.Negara ku adalah lagu kebangsaan kita.Apabila lagu ini dinyanyikan, MP ini patut berdiri dan hormat lagu ini, dah terbalik dia mengutuk dan kritik pulak.Kalo dah perangai macam ini,elok dia tinggalkan malaysia saje. "
" Sikap ADUN ini bukan sahaja memperlekahkan usaha untuk menerapkan budaya cintakan Negara, namun juga menunjukkan betapa ADUN ini kurang peka dengan isu semasa. Walaupun menganggotai pembangkang, takkan ADUN ini tidak tahu bahawa kerajaan  dan KKMM telah mengambil ketetapan sebegini?
Biarlah ADUN ini membangkang segala usaha kerajaan, namun lagu Negaraku adalah milik semua rakyat tanpa mengira bangsa, agama, kedudukan sosial, budaya, atau pendirian politik, dan perlu diberi penghormatan sewajarnya setiap kali dinyanyikan. "
" Tak kira apa fahamannya , tindakan perlu di ambil sebagai pengajaran..supaya semua rakyat malaysia menghormati lagu negara ku. "

Begitu juga di twitter. Di antaranya :


Jika merujuk kepada Seksyen 8(3) seperti di atas, bukankah Pengerusi DAP Sarawak itu boleh didakwa?

MiM telah menerangkan isu ini : KLIK SINI 



25 comments:

  1. Replies
    1. Polis boleh tangkap, kemudian AG kasi lepas.... macam biasa la

      Delete
    2. DAP ini adalah dipimpin oleh babi komunis bangsat dan mereka ini lebih hina daripada anjing kurap.

      Delete
    3. bersihkan negara kita dari spesis yang sebegini, nyah kan merekan selama nya

      Delete
  2. Muka MP DAP pun mcm babi hutan

    ReplyDelete
  3. Kalau kat Thailand .. MP DAP DI HUKUM BUNUH KERANA TIDAK MENGHORMATI NEGARA ..
    INI LAH PADAHNYA .. BILA I.S.A TIDAK ADA ..
    APA LAGI PEMANDU DAN NAJIB MAHU ..!!!!!!
    HANCUR LEBUR NEGARA ..
    JIKA DAHALU TIDAK KEDENGARAN PERANGAI SEBEGINI..
    BUANG KERAKYATAN ..
    HANTAR BALIK KE NEGARA ASALNYA ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. NEGARA KITA PATUT ADA UNDANG2 BEGITU. BARU TAKUT.

      Delete
  4. Kalau dinegara asal mereka CHINA cina ni dh dihukum tembak

    ReplyDelete
  5. Kalau dinegara asal mereka CHINA cina ni dh dihukum tembak

    ReplyDelete
  6. Saya cadangkan kepada sesiapa yg rasa kurang wajar untuk kita memainkan lagu Negaraku sebelum tayangan filem di pawagam bermula agar pergi bercuti ke Thailand@Bangkok. Semasa anda bercuti di Thailand@Bangkok cuba anda beli tiket dan menonton filem di pawagam di sana.

    Saya rasa anda akan pasti terkejut apa yg dihidangkan dan apa yg anda perlu buat sebelum tayangan filem bermula. Rakyat Thailand amat berbangga dengan tradisi ini.

    ReplyDelete
  7. Jika ini berlaku di Singapura, kerajaan nya akan bertindak dgn begitu pantas sekali keatas org seperti ini. Tapi di Malaysia...sungguh menyedihkan.

    ReplyDelete
  8. AHLI PARLIMEN DAP AKAN DIDAKWA? kah...kah...kah...Ini Ah Jib Gor la mana berani nak ambil tindakan terhadap cina. Undi manyak penting maa...

    ReplyDelete
  9. Siyall laa....

    Dah 4-5thn aku tgk agama islam dan orgmlayu dihina di dlm fb oleh kaum bangsat ni...

    X.dak ka sesapa yg nak bela melayu hari ni mcm thn2 60an dan 70an dulu...???

    Kalau zaman komunis dulu kita ada kiyai salleh...

    13mei plak kita ada pak uda hamid.....

    Thn 2014... sapa pula org melayu yg nak take the lead.....

    Masih tertunggu2 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita ada KJ.... wahahahahahaha.. hak ptuihh

      Delete
  10. Tarik balik kerakyatan beliau dan halau pergi negera yang dia suka.beliau cuba jadi komunis dalam pekan.DAHULU ZAMAN DARURAT MREKA BERGERAK DALAM HUTAN DAN MEMBUNUH RAMAI ASKAR MELAYU/AC DAN HOMEGUARD SERTA POLIS YANG BERBANGSA MELAYU,KITA MASIH INGAT DAN KITA TAK AKAN LUPA SAMPAI MATI PENGKHIANATAN MEREKA TERHADAP BANGSA MELAYU,JANGAN CUBA BERMAIN API,

    ReplyDelete
  11. Ini dah kira halal ni...tggu apa lg...

    ReplyDelete
  12. Kalau kerajaan tak halau puak cinabeng rasis n kurang ajar ni keluar dari Malaysia biar rakyat je yang ambil tindakan. Orang Melayu dah makin bengang tengok cina tongsan ni naik kepala. Takbir!!

    ReplyDelete
  13. Dah jelas cina komunis ni pengkhianat neghara yang wajib di buang kerakyatan ... Najib ohhhh N ajib ....

    ReplyDelete
  14. Najib oohhh Najib ... kau buang I.S.A kau ambik Isa yang dah pencen tu pulakkkkk...

    ReplyDelete
  15. Siapa berani kacau DAP!

    ReplyDelete
  16. Inilah padahnya bila najib AH GOR promote 1malaysia, mansuh isa & dipandu PEMANDU. Simpan Patail. Zaman dulu sebelum najib tak timbul perkara mcm ni. Demi keamanan negara tolonglah najib jangan mansuhkan Akta hasutan. Tapi... aku dah kurang percaya.. bila senang2 ja isa dimansuhkan kerana nak ambil hati pembangkang... tak ambil pendapat & kajian secara mendalam langsung.

    ReplyDelete
  17. amk hati pembangkang frasa paling sengal...depa ni sekumpulan orang bodo je..yang penting amik hati rakyat..

    ReplyDelete
  18. Patriotism is the last refuge of a scoundrel. - Samuel Johnson

    Xphm ? Lu pk la sendiri.

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.