Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, September 10, 2014

KRISIS MB : PAS DEDAHKAN DRAMA HINDUSTAN PKR

Satu lagi adegan tarik rambut tikam lidah di dalam Pakatan pembangkang.



Sila baca : 
PAS meminta PKR supaya menghentikan ‘drama hindustan’ dengan meraih simpati rakyat seperti era Reformasi 1998, untuk melantik Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor.
Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr Zuhdi Marzuki berkata teguran Abdul Hadi mengenai keupayaan Wan Azizah menerajui negeri itu dianggap “satu penghormatan” jika diteliti kemelut politik negeri itu termasuk sejak era Reformasi 1998.

Beliau mengumpamakan Wan Azizah seperti Abu Zar al-Ghifari yang ditegur tidak mampu menjadi pemimpin politik tetapi tetap dihormati apabila dianggap isteri mithali sewaktu Datuk Seri Anwar Ibrahim dihina pada 1998.

“Saya melihat teguran Abdul Hadi Awang itu bukan satu penghinaan, sebaliknya satu penghargaan malah satu penghormatan kepada Kak Wan yang telah melaksanakan peranannya sebagai seorang isteri mithali.

“Bagaimanapun, pada pandangan saya usaha untuk menobatkan Kak Wan sebagai MB akan menjadikan semua reputasinya sebagai isteri mithali sebelum ini tercemar.

“Tidak mustahil dia akan disebut selepas ini sebagai ‘MB Boneka’ atau lain-lain gelaran yang tidak manis. Lebih malang lagi, ia akan menjadi ‘benchmark’ kepada kepimpinan wanita dalam mengetuai teraju utama siyasah di Malaysia,” katanya.

Menurut Dr Zuhdi lagi, ketika suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim ditinggalkan oleh kawan rapatnya, tetapi Wan Azizah terus setia dan percaya dengan kesetiaan suaminya.

“Beliaulah kemudiannya menggalas harapan suaminya sebagai simbol golongan yang dizalimi, dengan memimpin Parti Keadilan Nasional (PKN) dan kemudiannya PKR.

“Meskipun demikian, mereka yang rapat dengan Kak Wan semasa dia memimpin PKN dan sekarang PKR mengetahui secara lebih mendalam keupayaannya dalam melaksanakan amanah kepimpinan.

“Kak Wan adalah seumpama Abu Zar al-Ghifari, seseorang yang ada kelebihan hebat di bidang selain daripada amanah kepimpinan,” katanya.

Sehubungan itu, Dr Zuhdi berkata harapan rakyat Selangor mahu melihat kehebatan, kecekapan dan kebijaksanaan seorang menteri besar Pakatan menerajui pentadbiran seperti yang ditunjukkan oleh Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum ini.

“Sekarang adalah masa untuk menunjukkan model kepimpinan yang unggul di negeri Selangor, yang akan menjadi contoh sebagai negeri termaju yang juga dikenali dengan ‘mini Malaysia’,” katanya - MK
Selepas ini, tentu akan ada kepimpinan PKR yang melenting dan meroyan meminta pemimpin PAS itu menarik balik kenyataan beliau. Dan begitulah seterusnya sarkas Pakatan pembangkang.

Realitinya, PKR yang berdrama hindustan atau pun PAS juga terlibat sebagai pelakon-pelakonnya juga?

Jika kita teliti kronologi perebutan MB Selangor ini, PAS juga beraksi sarkas dan bercakaran sesama mereka di dalam parti tersebut. Dan selagi parti PAS masih berada di dalam Pakatan, selagi itu rakyat tidak akan lagi percaya dengan mereka.




40 comments:

  1. Kedua2 nya berdrama hindustan…. kami rakyat Selangor dah meluat tahap benci dah Pakatan ni..

    ReplyDelete
  2. BETUL !!!! MELUAT DAH KAT PAKATAN NI !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAPU MALAYSIA.....

      Delete
    2. SAPU MALAYSIA, CUCI TAIK PEMIMPIN PKR DAN DAP

      Delete
  3. Ini yg dinamakan reverse saikologi......

    Pas mahu feed bdak2 dia yg skrg tgh berperang dgn redbin dan bdak2 pkr....

    Saling berebut penyokong tu....

    ReplyDelete
  4. Ini dah masuk filem tamil dah ni.semua ckp berbelit belit tujuan nak cover dan kelirukan rakyat.bg yg terpedaya ckp mulut manis puak pelakon cerita tamil ni pasti akan terus sokong dan tggu tgk sj layan sampai cerita tamil pusing keliling ni tamat.

    Last sekali br tau ni semua tipu sj lebih.....

    ReplyDelete
  5. aku tak caya dah dgn Pakatan ni… bohong aja pandai drama aja lebih !!

    P enderhaka
    K epada
    R aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan bohong dan drama.Tetapi terbukti UMNO yang jual tanah kpd Cina dan Spore

      Delete
    2. terbukti..!!!!!??? Tapi bila mintak bukti anjing pr pun senyap kelu tak reti bercakap.....!!!!!!!!!

      Delete
    3. Pirahhhhhhhhh...juai tanah xpa lg tp pakatan juai melayu kat cina.puihhhh

      Delete
    4. ALAHAI…..ADA JUGA ANJING PR & AL-JUBURI NAK MENYALAK

      Delete
    5. Sapu Malaysia....hbs duit negara di sapu oleh 1Malaysia.....hutang dah makin meningkat....org2 melayu msh terpedaya

      Delete
    6. Ni la modal n taktik serangan pr yg sgt bjaya dulu. Mnimbulkn keraguan yg munasabah ke dlm minda rakyat tanpa perlukn bukti mcm yg no rule buat

      Delete
  6. alamak, jijah sepat kering tu kalau jadi heroin hindustan, dah lama aku tutup tv. Lakonan langsung tak mantap...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah...

      Delete
    2. watak dia hanya boleh buat pegang kipas sambil nangis. Lain dari tu memang hancur.

      Delete
    3. Kalau watak dia setakat pegang kipas dan menangis kan bagus.UMNO boleh cepat rampas mcm Kedah.

      Apa yg UMNO takut sangat

      Delete
    4. watak dia pegang kipas, tapi ada tali yang kawal heroin sepat ni dari atas. Mula-mula orang tengok kerja utama dia hanya nangis, lepas tu duit negeri pun hilang, tanya sama jijah sepat mana pergi duit... jawabnya nanti asyik nangis la.. nangis la..

      Boneka la katakan....

      Delete
    5. Apsal la anjing 9:32 pm tu tanya kat UMNO lak, pi la tanya kat PAS PIS PUS tu dulu... BODOH..!!!!!!

      Delete
  7. Selagi isu pil kuda ta di jelas Hadi dan pa Torot dan pengampu lebih baik diam.

    Had dan bidang kuasa President PAS dan Majlis Syurah Ulama pun ta selesai.Ini na perintah Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu sebab PR tak dapat perintah Malaysia, semua pemimpin utamanya BODOH dan BAHALOL...

      Delete
    2. Matematik tahap tadika pun fail ada hati nk perintah.puihhhhhh

      Delete
  8. ISA -- Islam Style Amerika

    Hantar anak pun ke amerika, banyak duit tapi minta tolong orang yang pernah dimakinya.

    http://3.bp.blogspot.com/-vUiY1zwdbTs/VA_me9aR0oI/AAAAAAAAuk0/DX3WXsyFv_A/s1600/nizar%2Bjamaluddin%2Bbabi.jpg

    ReplyDelete
  9. Faham-faham le derama Hindustan tu maknanya WA berlakun je sebagai orang terinaya,tapi sebenarnya tidak.Laki dia memang patut di penjarakan ianya bukan satu kezaliman.

    ReplyDelete
  10. Rakyat malaysia bangsa melayu terima Pas tapi dalam kradaan 50-50. Selagi Pas dalam PR maka Pas akan dicurigai seperti mana mereka curiga kepada PKR dan DAP.

    Orang melayu luar Pas nampak Pas hanya diperlukan dalam PR untuk menumbangkan UMNO. Selepas UMNO tumbang maka Pas tak ubah seperti MELUKUT TEPI GANTANG.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO tidak akn tumbang selagi pr berhati busuk hati n suka memfitnah. Allah akn pelihara rkyt yg mahu keadilan n keamanan....tp aku setuju dgn kau yg mngatakan PAS hnya dperlukan utk tumbangkn UMNO.yg aku xsetuju kau kta selepas tu PAS tidak dprlukan lg.well...skrg pun mereka xprlu PAS tp ulama2 ni yg dok hegeh2 lg.

      Delete
    2. Memang betul Pas terhegeh2 hemoi nak kekal dalam PR. Aku ingat banyak kali juga DAP cabar Pas supaya keluar PR. Tapi Pas ni jenis muka tak malu.

      Yang aku harap Pas cabar DAP keluar PR bila Pas riuh nak buat Hudud di Kelantan baru2 ni DAP bantah giller.

      Ada sapa2 pernah dengar Pas cabar DAP keluar PR ? Tak pernah walau pun setengah kali kan.

      Dari situ aku berhujah dalam PR, Pas yang berhrap sangat kepada DAP sedangkan DAP tak heran pun kepada Pas.

      Walau pun aku bukan ahli atau pro Pas, tapi bila Pas dihina sebegitu rupa aku terasa juga sebab Pas juga melayu dan islam macam aku.

      Delete
    3. Memang betul Pas terhegeh2 hemoi nak kekal dalam PR. Aku ingat banyak kali juga DAP cabar Pas supaya keluar PR. Tapi Pas ni jenis muka tak malu.

      Yang aku harap Pas cabar DAP keluar PR bila Pas riuh nak buat Hudud di Kelantan baru2 ni DAP bantah giller.

      Ada sapa2 pernah dengar Pas cabar DAP keluar PR ? Tak pernah walau pun setengah kali kan.

      Dari situ aku berhujah dalam PR, Pas yang berhrap sangat kepada DAP sedangkan DAP tak heran pun kepada Pas.

      Walau pun aku bukan ahli atau pro Pas, tapi bila Pas dihina sebegitu rupa aku terasa juga sebab Pas juga melayu dan islam macam aku.

      Delete
  11. Lihatlah bagaimana NAJIB menerima teguran dan memperbaiki apa yang ditegur keatasnya... dan lihatlah bagaimana keadaan HADI AWANG apabila ditegur...habis kkeliling kampung beliau bangun mempertahankan tindakan beliau walaupun hakikatnya hanya segelintir sahaja yang masih mempertahankan apa yang diperkatakan oleh HADI itu....

    Walaupun mantan PM yang menegurnya NAJIB relax and cool sahaja menerima teguran tersebut...sedangkan lihatlah HADI...walaupun beberapa pihak menegur termasuk LAJNAH UNDANG-UNDANG PAS mengatakan apa yang dilakukan oleh PRESIDEN itu melanggari PERLEMBAGAAN namun masih ada pihak-pihak dengan lantang mempertahankan tindakan tersebut walaupun ia kelihatan menyonsang arus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kah kau mahu TGHH bersetuju Azizah bini Anwar diangkat jadi MB Selangor. Sedangkan Sultan pun tak yakin Azizah mampu buat lebih baik daripada yang telah dibuat oleh TSKI. Apalagi TGHH yang duduk di parlimen sebaris dengan Azizah. Kalau nak berbahas pun tak reti, nak berhujah pun tak pandai masih kau nak bersetuju Azizah jadi MB. Aku ingat nenek aku yang mulut macam berteh goreng lebih layak daripada Azizah.

      Delete
  12. Daripada aku pangkah umno,100kali lebih baik aku hasut org kpg pangkah pas prk di pangkalan kubor nanti, lagi best, sebab amno melayu mamak, pas melayu jati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah kah kah.... pangkah pas pkr????

      Dah ada calon ke???? Muahahahahahahahaha.....

      Nak tokan pil kuda ke?? Atau parti u-turn...????

      Takpe la, janji boleh dapat minyak free satu tangki motor... kali ni buatla satu hari... ni tiga jam je,.. KEDEKUT punye parti..!!!!!!!!!

      Orang bagi minyak free kita isi, orang bagi kenduri free kita gi makan, orang bagi keropok cap bulan free kita ambik... tapi...

      PANGKAH TETAP UMNO/BN...

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  13. ISA -- Islam Style Amerika

    Hantar anak pun ke amerika, banyak duit tapi minta tolong orang yang pernah dimakinya.

    http://3.bp.blogspot.com/-vUiY1zwdbTs/VA_me9aR0oI/AAAAAAAAuk0/DX3WXsyFv_A/s1600/nizar%2Bjamaluddin%2Bbabi.jpg

    ReplyDelete
  14. Isu sabah swk semakin membingbangkan umno, tangkap aje sumbatkan dlm ISA-islam style Amnogok

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah kah...... membingbangkan???? bing bang bong ke???

      kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  15. pengarah melodrama ni kan ke pengarah tamil?

    ReplyDelete
  16. Apa punya geng....sesama geng pun bergaduh berebut mengutuk..macam mana nak memerintah negara? X dinafikan kerajaan pun bukan perfect...standard la kerajaan memana pun ada gak bengong.tapi pembangkang lagi ke laut..belum memerintah dah huru hara...sesama geng depa pulak tu.jangan nak salahkan org lain yerrrrr...hihi

    ReplyDelete

  17. ANJING PAKATAN HARAM TU SSKIT MENTAL TAHAP KRONIK. MEREPEK TAK TENTU HALA NAMPALNYA.
    KETURUNAN BABI HUTAN.

    ReplyDelete
  18. dgn ada ISA lah ko senang lenang mkn gaji di bumi malaysia

    ReplyDelete
  19. bkn ssh melihat arahtuju pr ini klu ada kuasa. pr akan bagi2 negeri2 antara mereka dn mentadbir ikut suka masing2. masa itulah baru nampak wajah yg sebenar..

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.