Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, September 10, 2014

KRISIS MB : PENDERHAKA KEPADA SULTAN SELANGOR ZIP MULUT

Pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampaknya mengambil pendekatan 'kunci mulut' setelah membuat permohonan maaf kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah, Selasa.


Tindakan itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin-pemimpin yang hadir ke mesyuarat mingguan parti malam Selasa enggan memberikan sebarang komen mengenai isu tersebut.

Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah yang menjadi pemimpin yang paling awal meninggalkan Ibu Pejabat PKR di sini berkata, mesyuarat pada malam Selasa hanya membincangkan 'perkara biasa'.

"Bincang isu Pengkalan Kubor...tentang calon menteri besar Selangor pun ada juga," jawabnya ringkas sambil meninggalkan pemberita.

Ditanya sama ada mesyuarat tersebut membincangkan mengenai kemungkinan nama calon baharu akan dihantar kepada istana, beliau menjawab: "Surat merafak sembah, memohon maaf kepada Sultan Selangor telah dihantar."

Sementara itu, timbalannya Mohamed Azmin Ali yang ditemui selepas itu berkata tiada sebarang pengumuman pada malam Selasa.

"Mesyuarat mingguan biro politik biasa…tiada pengumuman," katanya.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pula tidak memberikan sebarang komen lanjut mengenai kenyataan PKR yang memohon maaf kepada Sultan Selangor dan tindakan seterusnya yang akan diambil oleh parti bagi menyelesaikan permasalahan dengan istana - mSTAR
Sebelum ini Sultan Selangor telah menyatakan dengan jelas bahawa baginda dukacita dengan tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang ingkar terhadap titah baginda apabila hanya menyenaraikan satu nama untuk calon menteri besar yang baharu.

Tindakan kedua-dua parti itu  dianggap biadab  dan derhaka kepada baginda.


22 comments:

  1. Penjara Sg Buloh: 49 hari lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Oh eden tunggu jo bilo kito nak pasang bunga manggo di topi jalan ke Sg Buloh? Kito ramai ramaikan agar menjadi satu pesta lah. Ini kali dio masuk tak akan keluar lagi sobab Dollah dah tak de. ha ha ha. Jangan bori dio layanan istemewa pulo. Biar dio merangkak bersamo banduan lain. Kito tengok apo cam siAljuburi berlakon diSg Buloh nanti.Hanya satu perkaro eden khuatir nanti dio recruit ahli PKR dianatro banduan. kacau bilau dibuetnyo.

      Delete
    2. aku ingat nak buat kenduri 3 hari 3 malam la kalau peliwat tu masuk Sungai Buloh cepat.... kenduri belanja kekawan makan nasi beriani kat kedai mamak cukup la

      Delete
    3. sekarang ni semua banduan kat penjara sg buloh dah tak boleh tidur malam.....gelisah....fikirkan apa nak jadi dgn buntot mereka bila raja buntot ni masuk nanti...??? ha..ha..ha...

      Delete
    4. Apa yg ko merepek ni berok, gila dah berok ni jika annuar tak masuk penjara, last2 berok2 yg penuhi sungai buluh, kah4......
      Merepek gila macai ngok kah4.....busuk hati, sama mcm pemimpin2 gila, bonggoknya hujah ko tu.

      Delete
    5. peliwat tak masuk penjara??? kah kah kah kah kah... kalau tak masuk penjara, nape takut sangat nak ke mahkamah?? Asyik tunda dan tunda je...

      Boleh bagitau tak anjing, ape hujah bernas yang ko ada mengapa peliwat tu takut nak hadapi kes rayuan dia sendiri eh??

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  2. Mana mereka tak kunci mulut...

    Keluar mulut KetUm bunyi G

    Mulut Ciputdin pulak bunyi I

    Sambung si Raspussy bunyi L

    Bagi kat Fahmi, kejap bunyi terang, kejap tak terang, tapi seakan2 bunyik A

    Akhirnya, pencacai PR yang dengar jadi G.I.L.A.....!!!!

    Kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bagi nenek jijah yang cakap, langsung tak faham, tergagap-gagap lak tu..... muahahahahahaha

      Delete
  3. err err err tanya abang nuar le.klu eden cakap salah pulok, nanti kena marah .kah4 kah4 kah4

    ReplyDelete
  4. kalau bagi nenek jijah yang cakap, langsung tak faham, tergagap-gagap lak tu..... muahahahahahaha <----- jijah tak pandai cakap tapi kuat kipas bole laaaaaaaaa......

    ReplyDelete
  5. Aku pun sedang tnggu dajjal ni agar masuk blkg besi tu cepat2.baru aman sikit.mungkin bkn 100% sbb ada pngikut haramjadah dia akn buat hal tp sekurang2nya terpadam sikit la nama dajjal ni.tlglah letak dia lbih dari 5 tahun n biaq sampai mampuih klu boleh....

    ReplyDelete
  6. Klu smua gang PKR bckp bunyi mcm bg non hantam lubang kunyit ...ter

    ReplyDelete
  7. Dalam ramai2 "pemimpin"2 pkr, yang paling senyap sekarang ni si pengarah strategi PONDAN tu. Dulu, bukan main meroyan lagi. Twitter, facebook, etc etc. Tiap2 hari nak tunjuk kepondanan dia. Sekarang, senyap dia sekor2. Semua orang, baik di dalam pkr mahupun di luar, dah tahu si pondan ni memang tak layak jadi pemimpin. Pakatan pun dipercepatkan kehancurannya hasil daripada "kebijaksanaan" si fizi pondan tu.

    Jawatan dalam pkr pun dapat secara halal atau......

    Bye bye fizi pondan awwww. Kerja kau memfitnah dan menipu berpanjangan. Sekarang amacam? You reap what you sow, asshole!

    ReplyDelete
  8. YG LAYAK MENGEPALAI KERAJAAN IALAH BN. HIDUP AMAN TIDAK ADA PERGADUHAN TIDAK BEREBUT DAN YG PENTING TIDAK JADIKAN ANAK ISTERI SEBAGAI WAKIL DLM KERAJAAN. KRONISMA. TIDAK BAIK UTK POLITIK.

    ReplyDelete
  9. YG LAYAK MENGEPALAI KERAJAAN IALAH BN. HIDUP AMAN TIDAK ADA PERGADUHAN TIDAK BEREBUT DAN YG PENTING TIDAK JADIKAN ANAK ISTERI SEBAGAI WAKIL DLM KERAJAAN. KRONISMA. TIDAK BAIK UTK POLITIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. agreed

      say no to cronisme, especially king of cronisme, anwar & lim dynasty

      Delete
  10. klu pkr ranap.mesti berbunyi, fizi ni diupah umno.semua salah umno.

    ReplyDelete
  11. Aku nak bg pisang kat masjid....

    Kalo peliwat masok penjara..

    Lpas tu bila hari raya aku nak bg kad slamat hari raya...... dgn ucapan slamat menjubo....

    Lpas ketum masuk penjara dah tentu inner circle jadi lemah sbb dah x dak duit....

    Harap gomen bagi pertuduhan yg lain2 plak.... anjur bersih.... lahad datu... bior dia merepot lam penjara....

    Peliwat mmg x di kesian langsung...

    ReplyDelete
  12. Saifuddin bataki Akn jd s u wan Azizah jika jd mb sbb tu dia meroyan sungguh... Dia dah tiada apa2 kini.., Harap belas Dari Anwar saja... Jika Azmin atau pas jd mb lg dia tak dak apa ... Geng Azmin cukup meluat Kat dia.,, mulut longkang ! Sbb itu dia Kalah di Kulim -/ rekod di machang tak elok ... Dia ingat kawasan Kulim dia boleh Menang ... Pi Mampus la din Batak .., yg di bela Oleh Tauke Babi masa jd Adun Lunas... Kini jika Anwar masuk jel .., tamat lah din ini... Tahniah dan kagum dgn 2 manusia di Sgor - yg Kita tak sangka Akn musnahkn impian kotor Anwar ..,, Sultan dan tan Sri Khalid !

    ReplyDelete
  13. Konsprasi busuk, annuar tu dah tua, tak logik langsung sayfool tak dpt terajang atau tumbuk muka annuar, dah la annuar sakit tulang belakang, tak masuk dik akal, rykt tahu bicara ini adalah konspirasi berantai, najib terlibat

    ReplyDelete
    Replies
    1. konspirasi.. konspirasi.. konspirasi.....

      Masuk kandang tertuduh satu pertanyaan dari pendakwaraya pun anwar tak berani nak jawab... kesian pencacai anwar yang semakin hari semakin bodoh....!!!!!!!!!

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. abis air bang non masuk dalam lubang saiful siapa yang jolok ? najib ke?!

      Delete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.