Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, September 04, 2014

KRISIS MB : RUPA-RUPANYA NAMA WAN AZIZAH & AZMIN ALI TIDAK DIHANTAR KEPADA PIHAK ISTANA SELANGOR !!

Berita terbaru yang memalukan Anwar, isterinya, PKR dan DAP :

PAS membuat gempar apabila tidak menamakan dua calon menteri besar Selangor daripada PKR yang dipersetujui dalam mesyuarat jawatankuasa pusatnya sebelum ini.

Beberapa pemimpin kanan PKR memberitahu, bukan sahaja presiden mereka Datuk Seri Wan Azizah Ismail, malah timbalannya Azmin Ali juga tidak dihantar PAS kepada pihak istana.

Perkara itu dimaklumkan beberapa pemimpin kanan PKR kepada Malaysiakini petang ini.

Seorang sumber yang enggan dinamakan menganggap tindakan itu "mempermain-mainkan PKR" dan mereka akan bertemu dengan PAS bagi mendapatkan penjelasannya sebelum ini.

Pertemuan itu dikatakan akan berlangsung sama ada malam ini atau esok.

Biro politik PKR hari ini mengambil masa hampir empat jam untuk membincangkan isu itu.

Sementara itu, Setiausaha Agung PKR Datuk Saifudin Nasution turut ditanya pemberita berhubung kemungkinan nama Azizah dan Azmin tidak dikemukakan kepada istana oleh PAS.

Saifuddin mengakui PKR terpaksa membuat perancangan semula berkenaan isu itu jika ia berlaku.

"Kami bincang semua sekali. Kami kembali ke drawing board," kata beliau kepada wartawan selepas mesyuarat di ibu pejabat parti itu di Petaling Jaya hari ini.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali hari ini mengesahkan menghantar dua nama ADUN PKR dan satu daripada parti itu sebagai calon menteri besar Selangor yang baharu.

Beliau bagaimanapun tidak menyebut nama ketiga-tiga ADUN berkenaan.

Sebuah portal melaporkan hari ini, sumber rapat dengan PAS Selangor menghantar nama tiga exco PAS iaitu Iskandar Ab Samad, Sallehin Mukhyi dan Ahmad Yunus Hairi.

Ini bertentangan dengan pendirian PAS pada 17 Ogos lalu yang memutuskan menyokong Azizah di samping Azmin sebagai calon menteri besar - MK
Sebelum ini, isu nama calon Pakatan untuk MB Selangor amat berlainan dengan laporan terkini ini : KLIK SINI




30 comments:

  1. langkah kajang dah jadi langkah bangang..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    2. TAHNIAH PD PAS KERANA TINDAKAN BERANI ANDA. TERUSKAN JGN U TURN. ALMAKLUM ANUARENESS MESTI TIDAK PUAS HATI PUNYA.

      Delete
  2. PAKATAN SUDAH MABUK KETUM !!!

    ReplyDelete
  3. ..ketum munapig sudah kena liwat.. taqbir!..

    ReplyDelete
  4. hahahaha…..time ni yg menjahanamkan Pakatan, konfem tak de berani mengaku sokong Pakatan pembangkang…. hahaha

    ReplyDelete
  5. Persoalannya soltan boleh saja lantik mb dikalangan 3 calon pas. Tapi brapa lama bleh berthn?? Dah tentu apabila dewan negeri bersidang undi x percaya akan dikenakan pd pas. Sedangkan pkr dan dap ada majoriti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat Langkah Kajang, negeri Selangor berantakan. Kalau nak cari siapa yang salah, pastikan ia dari puncanya.... tak perlu tuding jari pada orang lain pulak

      Delete
  6. Akhirnya….. Pakatan PKR DAP terbogel ditengah jalan depan rakyat semua…. MALU ! MALU !

    ReplyDelete
  7. YA… PAKATAN DAH MABUK DGN KETUM !!! KAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  8. Berok2 kat atas tu percaya kena bodo tv3...kah3.....
    Sememangnya itu rancangan ds annuar, jgn marah je....
    Hadi awg dah diarah buat mcm tu, lepastu uturn,
    Macai dan amnogk percaya gila, nampak betui kurang cerdik menilai dan mentafsir hal mainan ds annuar, ko tgk la ....kah, kah, kah, hu3, hi3......Muahahahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahahahahaha.

      Spin anjing jgn tak spin.

      Hahahahahahahahahahahahahaha

      Delete
    2. Anon 12:10.... Ko baru kena liwat dgn Al-juburi ke?? Komen pun mcm mabuk KETUM...

      Delete
    3. kah kah kah kah kah kah kah..... kesian anjing tu, baca tak habis, tetiba tuduh sumber berita dari tv3... kah kah kah kah kah kah......

      Hello anjing, cuba ko tengok link ni, kemudian bandingkan dengan artikel Dr MiM siarkan... sama tak???

      http://www.malaysiakini.com/news/273697


      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... makin tak keruan anjing pr sekor ni....!!!!!!!!!!

      Delete
    4. Ye, ye, kami percaya 1000% sememangnya itu semua rancangan ds annuar... rancangannya supaya:

      NENEK JIJAH TAK DILANTIK OLEH SULTAN SELANGOR MENJADI MB.... kan, kan...

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.

      Delete
    5. Apasal la kau ni bodoh nak mampus, citer ni bukan dibuat oleh TV3 tapi Malaysiakini la.

      Delete
    6. semua berita yg membawa kesan negatif terhadap pr dianggap berita drpd tv3 & utusan, confirm 100%, x perlu selidik atau siasat, x payah pakai otak utk fikir

      hukum logik kepala otak penganut pr

      Delete
    7. kesian anjing pr tu, kan dah kene kutuk kaw kaw...

      Delete
    8. cian anjing DAPigs tu, mabuk ketum kot

      Delete
    9. mabuk ketum lu mat ........

      Delete
  9. PAS sekarang bukan saja rempuh PKR, PAS dan sondol PKR. Tapi PKR tak akan berani bertindak tegas dengan PAS, mungkin teguran lembut adalah. PKR memang tahu pengaroh PKR terlalu lemah dan banyak bergantong kepada populariti dan pengaruh PAS di arena politik. Apa yang PAS lakukan sekarang PKR terpaksa telan saja.

    ReplyDelete
  10. Hahahaha..... Mlm smlm anwar bgtau ko kan . Kesian tul pnjilat tegar sekor ni. Kena liwat pon leh prcaya lg

    ReplyDelete
  11. Senyap je pondan sial "pengarah strategi" yang merancang "langkah Kajang".

    Bila pondan sial tu dah senyap, maka berkuranglah pembohongan dan fitnah2 yang dikeluarkan maka anjing2 dia pun macam dah kurang menyalak.

    ReplyDelete
  12. Mb pas....??

    Mau ke pkr dan dap sokong...??

    Al jubb nak letak muka kat mana...?? Pas berak atas muka dia.....

    Anwar dgn duit zionis yg biaya semua operasi pembangkang.... x kan mau jd makmum...

    anwar masuk penjara nnt.... wanjijah kene jentik pon tepelanting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mabok carlberg macai lepas dgr dswa jd mb

      Delete
    2. nenek jijah dah jadi MB??? Bila tu?? dalam mimpi ko malam tadi ke???

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  13. Itu macam kaluu...Penat lah sia sia lah berjuang siang malam....ceramah buang karen je laaa !

    ReplyDelete

  14. EH. .EH. . .NENEK JIJAH TAK JADI MB LAGI KE ?
    AKU DAH KATA. KALAU NENEK JIJAH TU JD MB AKU SSNGGUP SUNAT SEKALI LAGI AR.
    SI ANJING TU BUTA KAYU. MATA DIA BUTA.

    ReplyDelete
  15. Balasan Untuk Si Nuar..apa2 jua keputusan Nuar dia buat sendiri tanpa berbincang dengan PAS..mcm Langkah Kajang..tak bincang apapun suruh ADUN PKR kajang letak jawatan..Jadi nak tanya kat Sini Salah ke Hj Hadi buat keputusan tanpa berbincang dengan NUAR??? bila ko buat boleh yer NUAR..bila orang lain Buat ko kata takde kesepakatan..Ayah ko ajar macam tu ke NUAR?? ko suruh orang lain hormat pada ko NUAR? tapi Ko ada nak hormat orang lain Nuar???
    Kena ingat NUAR PAS 15 di Selangor, PKR 13 je...dah tak reti kira ke PKR mau langgar semuanya..Kalau ikut undi majoriti dan popular sapa sepatutnya dia atas..bila tang ko semua ko je yang betul , yang salah pun ko kata betul..memang BUTA Hati tul la NUAR dan Puak2 PKR ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab Nuar ingat negara ni mak bapak n keturunan dia punya.. sial punya B.A.B.I.

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.