Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, September 05, 2014

KRISIS MB SELANGOR : SEBAB ABDUL HADI AWANG PRESIDEN PAS TOLAK WAN AZIZAH & AZMIN ALI DIDEDAHKAN

Portal pro-pembangkang, The Malaysian Insider melaporkan sebab sebenar Presiden PAS mencalonkan sendiri 3 calon PAS kepada isteri Selangor.



Ianya bukan sahaja mengejutkan tetapi menimbulkan persepsi bahawa kepimpinan tertinggi PAS benar-benar sudah meluat dengan politik PKR dan Pakatan pembangkang  :
Kecewa dengan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengambil langkah sendiri mencalonkan tiga ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS kepada istana sebagai calon menteri besar Selangor. 
Hadi mengambil tindakan itu selepas Azmin yang menjadi calon pilihannya menolak secara terbuka kerana mahu memberi laluan kepada presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. 
Lebih mengecewakan Hadi apabila PKR dan DAP juga menolak mentah-mentah keputusan Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat 17 Ogos lalu melalui keputusan bersama Pakatan Rakyat pada hari yang sama. 
Keputusan itu diambil PR walaupun Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu (juga dikenali sebagai Mat Sabu) turut berada dalam mesyuarat itu mewakili parti Islam itu. 
"Dia sudah malukan PAS, jadi takkan hendak letak nama Azmin lagi? PAS pun ada maruah," kata sumber daripada kerajaan negeri.
Portal pro-pembangkang itu juga mengesahkan semua tiga nama Adun terbabit adalah daripada PAS dan tidak ada seorang pun daripada PKR dan 2 surat pencalonan dihantar pada 2 dan 3 September oleh Hadi Awang.

Pada 2 September, 3 nama calon ADUN PAS dihantar ke istana Selangor.

Pada 3 September, 2 ADUN PKR dan 1 calon ADUN PAS dihantar ke istana Selangor. 
Sumber dalaman PAS kemudian memberitahu, surat pencalonan pertama Hadi kepada Sultan pada 2 September dihantar sendiri melalui pejabatnya. 
Bagaimanapun, selepas Majlis Syura Ulama yang bermesyuarat di Kota Baru membuat keputusan menamakan dua calon PKR dan seorang calon PAS, Hadi keesokannya membuat pusingan 'U', menghadap Sultan dan menghantar surat kedua menarik balik senarai calon sebelumnya. 
"Kandungan surat kedua itu kemudiannya baru dimaklumkan kepada pemimpin PAS lain, termasuk Mustafa," katanya. seterusnya
Sebelum ini, akhbar melaporkan, Majlis Syura Ulama, badan tertinggi dalam PAS selepas muktamar membuat keputusan untuk turut menghantar nama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS di samping nama dua Adun PKR, dedah Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali.
Nama dua Adun PKR yang dihantar kepada istana Selangor bukan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan timbalannya Mohamed Azmin Ali seperti yang dipersetujui jawatankuasa PAS Pusat pada 17 Ogos lalu. 
Difahamkan, dua Adun PKR yang dimaksudkan itu adalah Dr Idris Ahmad (Adun Ijok) dan Dr Yaakob Sapari (Adun Kota Anggerik) manakala Adun PAS ialah Iskandar Abdul Samad, exco kerajaan negeri Selangor yang juga pesuruhjaya PAS Selangor. 
Kita jangan juga lupa tentang isu Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat sebelum ini yang dikejutkan pengakuan presiden parti Abdul Hadi Awang yang beliau menawarkan Timbalan Presiden PKR Mohamad Azmin Ali menyertai PAS bersama beberapa rakannya bagi membentuk kerajaan bersama di Selangor.

Portal juga melaporkan kenyataan AJK PAS Pusat yang mengesahkan pengakuan Hadi itu. Presiden mengatakan perkhabaran itu benar.
"Kalau PKR boleh curi wakil rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama," kata Hadi, menurut sebaran itu. seterusnya
Dan jangan kita semua lupa dengan pengakuan seorang pemimpin PAS tentang betapa kecewanya Abdul Hadi Awang kepada Anwar Ibrahim.

Lihat video :


Maka kerana itu, Abdul Hadi Awang membuat keputusan sendiri membelakangi Anwar Ibrahim, PKR dan DAP?

Walaubagaimana pun, MiM difahamkan bahawa kepimpinan PKR, DAP dan geng 'Anwarinas' dalam PAS sedang cemas memikirkan percaturan politik kepimpinan tertinggi PAS dan Majlis Syura Ulama. 

Pergelutan sesama pemimpin dalam Pakatan Pembangkang benar-benar telah memualkan rakyat Malaysia dan maruah 'pakatan' itu juga sudah jatuh tahap longkang.

   

31 comments:

  1. Hancur Pakatan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin, doa kita semakin dimakbulkan Allah yang Maha Esa...

      Delete
    2. inilah lakonan pkr letak nama kedua lps jijah. kemudian ketum suruh tarik diri. lakonan yg sangat sinonim dengan pkr untuk mengiakan pr sokong jijah kahkahkahkahkahkah. pas balun jgn tak balun. balun sampai tak boleh bangun si ketum tu

      Delete
    3. Piirahh lantak ko la PAS nak pilih siapa pun. Pakatan haram jadah ni dah tak boleh pakai dah . PAS u turn sana sini lama lama masuk gaung. Apa kata semua ahli PAS ni masuk PPS. Baru tak u turn.

      Delete
  2. Dah lama dah retaknya. Tunggu masa ja. Pakatan tak berkat. Sebab tu jadi lagu nie.

    Apa apapun, soalan kepada anjing2 barua DAPigs belum dijawab. Jijah dah jadi MB ka?

    Hahahahahahahahahahahahahahahahaha............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenek jijah dah dilantik MB la...... dalam mimpi indah anjing pr tu sambil meleleh air liur basi dia....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. Nenek jijah dah dilantik MB la...... dalam mimpi indah anjing pr tu sambil meleleh air liur basi dia....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  3. selamatkan Malaysia dgn ISLAM . . . berilah kepercayaan kpd PAs dibawah kepimpinan ulamak utk merealisasikan ISLAM yang syumul . . .bukan ISLAM ala Amerike

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, Malaysia hanya boleh diselamatkan dengan Islam tetapi bukan diterajui oleh "ulama" PAS. Firstly, pas mana ada ulama? yang ada cuma lebai2 yang ada ilmu tapi tak faham ilmu mereka. Krisis MB selangor mempamirkan segala kepincangan mereka. lebai2 pas tak layak memimpin...sebab terlampau BODOH! Ya tuan ustaz haji fikri awang, sila tempah cermin besar, kemudian kamu dan rakan2 lebai kamu tolong cermin2 diri!

      Delete
    2. Baru hari ini aku dengar ada ISLAM ALA AMERIKA lak. Kalau bab label melabel ni kita serahkan pada puak PAS, mereka memang juara dalam hal tu. Tapi dalam sedar tak sedar, kedudukan ISLAM yang cuba dibawa oleh PAS tidak mampu di bawa ke tempat yang lebih tinggi, ini kerana pemimpin-pemimpin yang berada dalam saf kepimpinan PAS kebanyakannya setuju untuk jadi ALAS KAKI dan TUKANG CUCI NAJIS pemimpin PKR dan DAP.

      Apatah lagi, PAS dalam PR tu hanya duduk di tempat terakhir dalam kerjasama mereka. Suara yang dibawa PAS hanya sekadar melepas batuk di tangga, tak di ambil peduli pun oleh Anwar, LGE dan sebagainya. Adakah pemimpin ISLAM begini yang kita nak sanjung?

      Hari ini mungkin kita lihat Hadi Awang ber'keras' sedikit, tapi di masa akan datang kita belum pasti lagi. Tapi diikutkan apa yang berlaku sebelum-sebelum ini, panas dan kerasnya Hadi tu hanya sekejap dan tidak konsisten pun. Esok lusa, dirayu dibelai belakang, maka lembut lah semula Tuang Presideng PAS mendengar kata-kata pemimpin PKR dan PAS semula....

      Delete
  4. Nampaknya parti sesat ni pun dah pandai 'main belakang' kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. main belakang je, tapi tak tinggal kesan 4 cm ke dalam.... muahahahahaha

      Delete
    2. Bopok ko main belakang(doggy style) kah babi, sesak nafas la makko, babi,
      ni dia pelajar cemerlang amnog

      Delete
  5. Sebenonya bideo besi dh jadi jadi real pada hadi.sekarang hadi baru ada akal.dia baru jumpa kitap yg mengatakan tolak pemimpin kaum nabi lut.daripada dia tangung dosa lebih baik dia selamatkan pengikut2 dia.sekurang2nya masih belum terlambat.bideo itu besi pun nuar paksa suruh cakap.kembali le kepangkal jalan wahai ahlul tolol pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.... lambat betul mereka baca kitab ek. Kene scan satu persatu oleh Tuang Presideng je. Orang lain tak boleh menyibuk, nanti kene ketuk....... hehe

      Delete
  6. ..ketum munapig kena liwat.. taqbir!..

    ReplyDelete
  7. Nanti anjing pr yang sekor cakap semua ni fitnah dari tv3 atau utusan.... hahahahaha

    ReplyDelete
  8. Semoga berkubur pakatan rakyat...amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  9. Umnoog jaga islam ala america, pas jaga ala syiah,pkr jga tak bunyi langsung

    ReplyDelete
    Replies
    1. islam ala america tu macam mana anjing???

      Delete
    2. Tutup kepala, belakang reverse, gohead goturn, mcm makko la babi.

      Delete
  10. Pkr x bising sbb anwar suruh jaga pintu sbb senang nak meliwat...kikiki

    ReplyDelete
  11. Isu MB ni dah mula membosankan. Diharap anak jati Selangor jadi MB. Mana nak letak maruah orang Selangor kalau MB asal dari negeri lain.

    ReplyDelete
  12. Masih ada masa lg hj hadi kalau nak konar baring dan selamatkan umat islam di msia ni....

    sebelum tutup mata dan masih ada kuasa mari la kita rapatkan saf....

    dah lama sangat umat islam di msia ni bercakaran pd hal2 yg remeh.... hari ni pon kita dah npk jelas idealisma ikhwanul muslimin x boleh survive....

    methodology ikhwanul muslimin serta pencapaian mereka sudah tersasar... byk kitab2 yg ceritakan bab ini....

    50thn pas jadi alternatif kpd org mlayu sediakan platform utk tahan org melayu lg sokong cina dap....

    tp hari ni ....platform yg pas sediakan diambil kesempatan oleh munafiq...musuh islam... syiah dan ajaran sesat utk musnahkan org melayu dan islam dinegara ini.....

    pas kene sedar.... politik begini x untungkan org melayu sedikit pon...

    lihat di negara2 kafir cth di barat...islam berkembang di uk cukup hebat kalahkan islam dimsia yg berpuluh tahun bercakaran pd hudud yg penuh muslihat politik...

    bayangkan kalau.umat islam msia bersatu padu lg 50thn dulu.... sudah tentu anak melayu dah sampai ke planet marikh pd hari ni....

    this is the price that we have to pay.....pd dasar politik ciptaan atuk2 kita...

    betapa ruginya bangsa melayu pd hari ini apabila politik membataskan kejayaan mereka....

    zaman khalifah dulu guna sistem monarki... x dak pon demokrasi ciptaan yahudi yg mahu lihat ada khalifah kedua dlm negara islam yg diikhtiraf.....

    zaman khalifah dulu umat islam hidup aman sejahtera dan beribu pencapaian hebat dicipta walau pon kadang2 kjjan khalifah sendiri goyang dan zalim....

    masih belum terlambat utk pas membetulkan atau reposition dlm politik arus perdana .....

    supaya islam bercambah segar...keamanan terpelihara.... dan islam mencapai kejayaan...





    ReplyDelete
  13. Anon 1.32 dan 1.38 orang yang sama.
    Berketuakan peliwat dan sangat cimta pada babi.

    ReplyDelete
  14. Yang duk beria2 sokong DSWA tu... mehsenaraikan KEBOLEHAN DSWA?
    KALU BERANI LA..

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya tak ada masaalah Khalid sebagai MB. Tapi masaalah ang di ada adakan oleh ketum munapig ada lah untuk kepentingan sendiri hingga PAS pula yang panas dan nak terbelah di buat si ketum munapig ni. Undi PAS yang banyak di pakai PKR dengan gelojoh. Tapi jasa PAS tak di kenang langsung. Akhir nya PAS alek asal. Dapat Kelantan yang memang dari dulu keraaan PAS. Sedeh betul PAS di mangsakan oleh politik rambang pakatan laknat ini.

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.