Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Friday, September 05, 2014

LAPORAN : TIDAK DINAFIKAN ANGGOTA PPS HARAM BAWA SENJATA !

Sungguh memeranjatkan apabila membaca pengakuan Exco Kerajaan DAP Pulau Pinang tentang Pasukan Peronda Sukarela (PPS) yang diharamkan :



Pasukan Peronda Sukarela (PPS) Pulau Pinang tidak pernah dibekalkan sebarang senjata untuk digunakan ketika bertugas.
 
Bagaimanapun, Exco Kerajaan DAP Pulau Pinang, Dr. Afif Bahardin berkata, tidak dinafikan ada dalam kalangan anggota pasukan itu membawa senjata sendiri. 
"Itu (senjata) bukan melalui PPS. Atas kapasiti PPS, kita hanya membekalkan 'vest' dan 'walkie talkie' kepada anggota. 
"Kalau ada senjata itu individu punya, hak individu, bukan atas kapasiti PPS," katanya. seterusnya
Jika kita merujuk kepada laporan di atas, adalah tidak bertanggungjawab jika Kerajaan DAP Pulau Pinang membiarkan sahaja 'anggota pasukan PPS membawa senjata sendiri'. Perkara ini bukan sahaja merbahaya tetapi melanggar undang-undang.

Dan sejak bila pula seseorang itu boleh membawa senjata dan kononnya 'hak individu'?

Begitu senang mereka cuba lepas tangan dan tidak berasa terpanggil untuk memastikan pasukan PPS akur kepada undang-undang tentang isu 'senjata' ini.

MiM berharap agar Dr Afif Bahardin dapat menjelaskan dengan lebih lanjut pengakuan beliau itu.


  

16 comments:

  1. Nak ikut hak semua org. Nanti bertelanjang bulat pon hak individu. Jantan #-@?. Dr hapa dia nih. Merawat babi...

    ReplyDelete
  2. Kalau dah di anggota oleh penjenyah, ahli kongsi gelap, samseng dan sebagainya, jangan harap la mereka akan bertindak ikut undang-undang negara...

    ReplyDelete

  3. KALAU DAH NAMANYA KUMPULAN HARAM SEMUA TINDAKAN ADALAH HARAM. BAWAK SENJATA KEPUNYAAN KUMPULAN ATAU KEPUNYAAN SENDIRI ADALAH HARAM. MEMILIKI SENJATA BAHAYA DI TEMPAT AWAM ADALAH SATU KESALAHAN.
    SALANGKAN PASUKAN KESELAMATAN YG SAH DI SISI UNDANG2 MEMPUNYAI SOP YG KETAT TENTANG MEMBAWA DAN MEMGGUNAKAN SENJATA.

    ReplyDelete
  4. Akibat tak diberikan penerangan secukupnya serta latihan yang betul maka ahli-ahli pps pun buat ikut apa yang mereka rasa betul... takkan nak salahkan orang lain lak dalam hal ni...

    Dah pandai bentuk pasukan keselamatan sendiri, pandai-pandai la juga disiplinkan mereka. BODOH PUNYE DR. AFIF BAHARDIN ..!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Dapat ijazaj PHD dari Siam ke? Dengar khabar kat sana kau nak Bsc, MA, PHD, semua diorang boleh uruskan. DR. Bodoh macam ni agak2 dapat kelulusan dari mana ni?
    Hak individu untuk membawa senjata sendiri????

    Jahanam Pulau Pinang dibuatnya oleh DAP.

    ReplyDelete
  6. jawapan macam tak pernah ke sekolah.......kena masuk PASTi sekali lagi kot.......bagilah jawapan yang masuk akal.......walau apa senajata yang dibawanya semasa bertugas. yang bertugas tu ialah anggota PPS......tak kiralah hak sendiri ke ataupun diberikan oleh kerajaan DAP...

    ReplyDelete
  7. Yg kat atastu meroyan lagi, hai ko ingat ko tu pandai sangat, org asik salah je, ini sememangnya salah umno mendidik macai cara lembu, siapa je didepan dia tanduk, bodoh nya, pemimpin tua yg xbetui mcm ketam, tahu salah org je, cari la mekanisma yg patut, apataknya semakin berserabut, bohlol lembu ngok sekorni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang salah pn... ko ni xde akal ke.. bodo mcm babi la ko ni.. haaakktuuiih...!!

      Delete
    2. anjing tu mana dia sedar yang dia tu terlalu BODOH dan BEBAL... muahahahahaha

      Delete
  8. Babi pun tk bodoh cm tu.

    ReplyDelete
  9. Aiiiitk, marah pula, maki hamun tu dah jadi darah daging amno,...ngok.ki 3.....hah3.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah..... kita orang tak maki hamun pun, kita orang suka kutuk je...

      Kalau maki hamun selalunya penganut pr yang buat, kalau tak masuk ayat mencarut tak sah... ye la, mereka ikut kitab panduan SHIT pojaan Pork Nick... muahahahaha

      Nenek jijah dah jadi MB ke belum ni????

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete

  10. Pas gaduh dgn pkr. Dap gaduh dgn pas. Pkr gaduh dgn pas. Pasai apa umngok nk marah. Tak marah ai. Suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye la.... kita pun suka tengok drama pasngok sama p'gay'r sama itu dapig main gaduh-gaduh. World class gitu-gitu...

      Delete
  11. Siapa nak bertanggungjawab kalau senjata itu digunakan dan mengenai orang awam...kalau inilah jawapanya........amat bahaya

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.