Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 20, 2014

MAT SABU PAS KANTOI BERBOHONG?

Sebelum ini ada insiden yang memalukan di dalam Muktamar Pemuda PAS di mana 50 perwakilan meninggalkan dewan sebaik sahaja Mat Suba memulakan ucapan perasmian muktamar itu.



Insiden protes itu bagaimana pun cuba dinafikan oleh Mat Sabu dengan alasan mereka keluar untuk sembahyang.

Dan benar seperti yang kita persoalkan, Mat Sabu telah menipu dan pihak yang kantoikan beliau ialah kepimpinan PAS sendiri?
Perwakilan dari Terengganu, Mohd Nor Hamzah, hari ini memberikan sebab kenapa perwakilan Pemuda termasuk dari Terengganu keluar meninggalkan dewan muktamar ketika Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu menyampaikan ucapannya.

"Pemuda lari kerana timbalan presiden meminta kita menyokong Jokowi, sedangkan Jokowi disokong kuat oleh Amerika. Kita perlu contohi Rasulullah," katanya yang juga ketua penerangan PAS Terengganu merujuk kepada presiden Indonesia yang baru dipilih, Joko Widodo.

Kira-kira 50 perwakilan Muktamar Dewan Pemuda di Kota Tinggi Rabu lepas keluar meninggalkan dewan sebaik saja Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu memulakan ucapan perasmian muktamar dewan itu.

Ia dimulakan perwakilan dari Terengganu yang memakai jaket hitam dengan tulisan "Kami sokong Presiden dan Majlis Syura Ulama" dan diikuti perwakilan negeri lain khasnya Pahang, Selangor dan Wilayah Persekutuan.

Bagaimanapun Mat Sabu ketika mengulas perkara itu menafikannya dengan berkata, mereka keluar untuk sembahyang bukan memboikot ucapan beliau.

Mat Sabu sebelum ini berkata pemimpin PAS harus berwaspada menggunakan Islam semata-mata untuk mendapatkan sokongan.

“(Ini) kerana akan sampai masanya rakyat Malaysia akan melantik seorang “Jokowi” sebagai pemimpin mereka,” katanya.

Mat Sabu merujuk kepada Joko Widodo yang dipilih sebagai presiden Indonesia yang baharu.

Mat Sabu berkata, Jokowi digemari belia dan rakyat umumnya sungguhpun parti lawan cuba mengecam beliau sebagai tidak arif dalam Islam. seterusnya
Macam tak logik pula alasan perwakilan Terengganu itu kerana laporan mengatakan bahawa mereka keluar dewan 'sebaik sahaja Mat Sabu memulakan perasmian muktamar itu'

Mereka bukan keluar di tengah ucapan Mat Sabu.

Apa pula celoteh Mat Sabu selepas ini?

20 comments:

  1. Kah4...kah4..kah4
    Puak2 lahanat UG mengelupur
    TGHH and the Gang yg punya angkara
    Telah termakan dan terjilat tahi UMNO
    Mmg patutpun ahli2 yg berbau shit2 UMNO ini di tentang..
    TGHH patut letak jawatan kerana pengkhianatan beliau
    Beliau lah yg bertanggungjawap memporakperandakan PAS disebbkan oleh UG beliau dgn UMNO

    You fired TGHH
    YOU SHITT UMNO

    kah4...kah4...kah4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas punya taik, umno pulak yg salah. kahkahkah...

      Delete
    2. Tak habis2 salah UMNO. Belajar2 lah tengok salah sendiri..

      Delete

    3. Kuatnya fitnah anjing DAP kah4. . .kah4. . .kah4 . .menyalak. Bapak UG tu anwar al juburi. Mengamuk. anjing tu.

      Delete
    4. Bodoh punya anjing.... sokong DAP kapir harbi.....

      Delete
  2. Mereka lebih arif sesama mereka, yang mana satu bohong, yang mana satu lebih bohong dan bagaimana untuk berbohong di atas pembohongan - itu makanan mereka.

    Sebab itulah mereka boleh duduk semeja dengan si putar alam dan kapir jahanam.

    ReplyDelete
  3. Nuor and rafizi punya taik pas pulak yg sibuk cuci jamban...........azmin sokong siapa?????

    ReplyDelete
  4. Kah4....kah4...kah4
    D pkln Kubur
    Puak2 shit umno dah jadi sesumpah...bertukar kulit... dah pandai berkupiah....dah pandai berjubah

    Kah4...kah4...kah4
    Kata nak ber UG dgn PAS..PIS..PUS
    Buat apa berlawan...
    Kan lebih baik.....umno sokong pas....or pas sokong umno..
    Habis cerita....
    Buat mengabis duit rakyat aja

    Kah4...kah4...kah4
    Mana dia bapak UG..ie TGHH.....
    Istihar ajalah pada rakyat yg kau tu nak beselingkup dgn UMNO
    Biar rakyat tahu....

    Kah4...kah4..kah4
    Ada berani ka bapak UG TGHH....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian. Punyalah takut berada di ambang perpecahan sebab salah sendiri, sampai meraban tiap-tiap hari sebab tak berani nak mengadap cermin.

      Delete
    2. Aku doakan PR berkubur....bodoh x sudah2

      Delete
    3. tak kisah la ko nak cakap apa pun anjing PR... yang penting PAS kalah di sana nanti.

      Dan yang paling aku gembira, nenek kipas takkan dilantik jadi MB Selangor... kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
  5. Setahu umum, Jokowi tak main belakang! Nampaknya orang yang menyokong Al Jub semua kaki main belakang le!

    ReplyDelete
  6. Kah4..kah4...kah4
    Bukan meraban...tapi kenyataan
    Ramai puak2 munafik umno dah bertukar kulit jadi sesumpah d pkln kubur....
    Tak caya cuba lihat...

    Kah4...kah4...kah4
    Yg TGHH tu pun madih caya kan UMNO
    Perghhhhhh...
    Punya la biul...
    Depam matapun tak nampak lagi ka...
    Depan hidung tak tarbau Shitt lagi ka...
    Mmg siul TGHH ni
    Otak biul UG...
    apa nak di kato....

    Kah4...kah4...kah4
    Bau shitt umno menyebabkan hidubg aku tersumbat...hanya TGHH aja yg rela mencium dan menjilat

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anjing DAP kah4. . .kah. . .4. . .kah menyalak kuat. Dia ingat malaysia ni mak bapak lim kit siang punya. Sampai jadi mcm orang gila talak. Anjing tu dah lama demam. Jgn hairan.

      Delete
    2. kah kah kah kah kah kah...... PAS bakal kalah di pengkalan kubor... nenek kipas pula tak layak jadi MB.... muahahahahahaha

      Delete
  7. Jokowi pulak dah, puak PAS ni tak tentu hala betul.
    Macam-macam alasan merepek dia bagi nak sembunyi sebab sebenar.
    Nama je parti Islam, kejujuran entah hilang ke mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kluarkan statement tu mmg bangang,sblm ni dok bangga dgn ayatolol syiah lubnan.pastu blh plk kata komunis adalah wira ngara sbnar,kan ke bangang lg buta sjarah namanya tu.air burit mah punya pasal mat sabu yg dpt nama kahkahkah!!!!!!!

      Delete
  8. MAT SABU MAKSUDKAN JOKOWI ITU ADALAH ANWAR. ANWAR SEKARANG ADALAH JOKER MALAYSIA.

    ReplyDelete
  9. Anuar & pkr dh nk mampps kah4 kah4 kah4.

    ReplyDelete
  10. Maksud mat sabu beruk mat yeh tu,jokowi Malaysia tu adalah aljuburi.Over my dead body for aljuburi jadi PM.

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.