Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Wednesday, September 17, 2014

PANAS ! MAT SABU PAS DISARAN LETAK JAWATAN !

Nampaknya, pergeseran di antara puak ulama dan Anwarinas di dalam PAS semakin terserlah dan kali ini turut melibatkan geng-geng media sosial pro-pembangkang.

Contohnya ialah blog pro-PAS di bawah yang mempunyai logo Pro Ulama :


Blog pro-ulama ini juga mahukan Mat Sabu meletakkan jawatan!
 

Selain daripada itu, blogger pro-ulama itu menyindir Mat Sabu supaya 'pergi duk di Perbadanan Air Penang dan salur duit ke parti Soscilis'  
 
Sebelum ini, portal pro-pembangkang SorosKini MalaysiaKini telah melaporkan 'Kumpulan pro-hadi keluar ketika Mat Sabu berucap' di mana kira-kira 50 perwakilan Pemuda Pas keluar dewan muktamar ketika Mat Sabu menyampaikan ucapan perasmiannya.  



Yang memalukan ialah kenyataan Mat Sabu yang cuba menafikan tindakan kumpulan itu sebagai tanda protes terhadap ucapannya dan beliau mengakui "tidak nampak" perbuatan mereka itu. Baca sini

Benarkah Mat Sabu 'tidak nampak' kumpulan yang keluar itu atau beliau berbohong ?

Jika kita lihat video di bawah, kumpulan itu keluar dari dewan di depan batang hidung Mat Sabu!

 
Mustahil Mat Sabu Pas tidak nampak !

Dan apakah insiden yang memalukan ini disebabkan oleh kenyataan keras Mat Sabu sebelum ini? KLIK SINI





10 comments:

  1. dulu ayam tambatan PAS, dilantik jadi orang no. 2 parti terus jadi ayam daging buat Anwar Al-Juburi dan Lim Guan Eng. Tak ikhlas dalam memperjuangkan gerakan islah dalam parti, akhirnya bakal ditendang oleh ahli pro-ulama sendiri.

    Takpe, PASma dan PKR sanggup ambil bekas-bekas taik PAS ni selagi wala pada Al-Juburi....!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sampai le ni tak faham apasal macai-macai PAS-pisss-pusssy ni boleh ambik si penjilat p*ki isteri kawan dia sendiri untuk jadi orang nombor 2 parti depa tu. Dah tak dak ke lagi calun yang berwibawa yang boleh dilantik??? Muka macam kucing haprak ni jugak lah yang depa dok pilih. Aku tengok muka si Mat Sabu ni pun aku dah tahu dia ni spesis dok suka mengena kan orang.......memang patut lah Mat Sabun ni bersekongkol dengan peliwat dan pemakan babi DAPpigs. PAS-pissss-pusssy jugak lah yang kena tempias sebab ber sekongkol dengan geng penjilat tegar kafirun laknatullah tu.

      Delete
  2. Dia ni gila kuasa…

    ReplyDelete
  3. BUAT SEKOR ANJING PR YANG SEMAKIN SURAM SALAKANNYA.........

    KULAIJAYA: "Sebagai sebuah parti Islam, segala keputusan politik sama ada dalam gerakan Pakatan Rakyat atau lainnya, hendaklah sentiasa diasaskan sumber-sumber hukum Islam," tegas pemangku Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Ustaz Datuk Ahmad Yakob.

    Justeru, katanya mengambil pelajaran dari isu perjawatan Menteri Besar di Selangor, Dewan Ulamak PAS ingin menarik perhatian kepada pertimbangan politik yang berasaskan hukum seperti di bawah.

    Dewan Ulamak PAS, jelasnya tidak mempersetujui perletakan jawatan Adun Kajang sewenang-wenangnya kerana Islam tidak membenarkan pengkhianatan kepada amanah dan pembaziran harta negara untuk suatu piliha raya kecil yang asalnya tidak perlu diadakan.

    Tambahnya, Dewan Ulamak PAS mempertegaskan bahawa pertukaran menteri besar adalah tidak perlu dan menegaskan bahawa menteri besar sedia ada perlu kekal pada jawatannya kerana Islam menekankan beban pembuktian setiap kesalahan ke atas penuduh dan selagai mana tidak dibuktikan, maka yang tertuduh hendaklah dikekalkan sebagai tidak bersalah.

    Dewan Ulamak PAS, kata beliau membincangkan dari perspektif syarak kewajaran seorang wanita untuk memegang amanah pemerintahan dalam aspek wilayah al-ammah dan soal kemampuannya untuk memerintah.

    "Sebarang persetujuan melantik mana-mana pemimpin adalah satu syahadah (penyaksian akan kelayakannya) dan bakal menjadi soal jawab di akhirat kelak," ujarnya ketika menyampaikan ucapan pada Muktamar Dewan Ulamak PAS Pusat ke-53 yang bertemakan 'Pertegas Prinsip Perjuangan' di IOI Palm Villa Golf & Country Resort di sini, pagi ini.

    Dalam persoalan ini, tegasnya Dewan Ulamak PAS memuji dan berdiri teguh di belakang Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang kerana istiqamah mengambil pertimbangan dasar Islam dalam membuat keputusan sungguhpun berdepan dengan desakan dan tekanan daripada rakan-rakan sekutu Pakatan Rakyat dan beberapa pemimpin PAS

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.... KESIAN ANJING PR TU

    ReplyDelete
  4. Mat Sabu mana tau malu. Kisah moral dia semua orang bercakap tapi dia buat derk jer. Lain Kali kalau perwakilan Pas nak cari pemimpin carilah kalangan ulamak. Ulamak itu pewaris nabi. Pas jadi teruk kerana professional yang tak ada kelayakan agama menjadi sebahagian daripada pemimpin utama Pas. Pas zaman arwah Ustaz Fazil dan Yusof Rawa tak sama dengan Pas hari ini. TGHH perlu kembalikan Pas kepeda kepimpinan ulamak. Pas tidak ketandusan ulamak. Pas ada lah gedung ulamak, INI FAKTA.

    ReplyDelete
  5. Selagi PAS dlm Pakatan, selagi tu kita tak percaya dgn adegan tarik rambut mereka...

    ReplyDelete
  6. dia baca dan tengok teks, tak tengokpun segerombolan perwakilan bangun beramai-ramai tinggalkan dewan. kita bersangka baik ajelah ye...hehehehehe

    ReplyDelete
  7. Org xde moral di angkat jd timb. President parti islam.. Tahniah pas & ahli2 nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 121 ka? 212 ka? 122 ka?.... Buang kes

      Delete
    2. 121 dah betul... cuma ikut kanan ka?? Ikut kiri ka?? O, lupe sebab dah nampak $$$$.... buang kes

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.