Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 29, 2014

PAS SALAHKAN MALAYSIAKINI & KERAJAAN DAP SOMBONG...

Portal MalaysiaKini pula yang dipersalahkan oleh ahli politik PAS ini.



Dan kita tunggu sama ada beliau berani menyaman pihak yang didakwa telah memalukan beliau.
Kerajaan negeri Pulau Pinang yang sebelum ini memperjuangkan prinsip kebebasan bersuara dilihat membelakangkan prinsip itu apabila mengeluarkan Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Iszuree Ibrahim daripada semua Jawatankuasa Tetap MPPP dan membekukan semua peruntukannya.

Tindakan kerajaan negeri itu berikutan ucapan dasar Iszuree pada Muktamar Tahunan PAS ke-60 berlangsung di Batu Pahat, Johor baru-baru ini yang menegur kerajaan negeri berhubung isu dasar perumahan.

Ketua Menteri Lim Guan Eng yang sebelum ini mendesak Anggota Parlimen Temerloh daripada PAS, Nasrudin Hassan Tantawi memohon maaf berhubung kenyataannya dalam isu projek terowong dasar laut, dilihat mengambil langkah lebih drastik terhadap Iszuree berikutan tindakan sama menegur kerajaan negeri itu.

Iszuree ketika dihubungi Bernama mengesahkan menerima surat daripada MPPP berhubung perkara itu dan beliau menyerahkan kepada parti PAS kerana beliau dilantik sebagai anggota majlis oleh parti.

"Saya serahkan (perkara ini) pada parti untuk menentukannya. Saya ahli majlis yang dilantik oleh parti dan saya juga adalah Bendahari Badan Perhubungan PAS negeri.

Pada masa sama, saya juga merujuk kepada peguam saya nak tengok ada kes atau tidak. Jika ada kes, saya akan buat saman malu," katanya.

Iszuree menyifatkan tindakan kerajaan negeri itu sebagai tidak demokratik dan jelas menunjukkan kesombongan sebuah kerajaan negeri dan pemimpin yang dahulunya memperjuangkan kebebasan bersuara.

"Saya bercakap atas keprihatinan rakyat tanpa mengira kaum. Tapi Malaysia Kini telah 'misquoted' kata saya mempertikai dasar perumahan kerajaan negeri.

Hasil daripada laporan Malaysia Kini, beberapa ahli majlis daripada DAP dan PKR mengeluarkan kenyataan balas mempertikai apa yang saya ucapkan.

"Kerajaan negeri pula tanpa mendapat penjelasan saya dan berpandukan laporan Malaysia Kini telah mengambil keputusan semalam menggantung saya serta-merta, umpama memecat saya. Ini amat sedih bila kita tegur, terus diambil tindakan.

"Saya rasa ini cukup tidak demokratik dan hala tuju kerajaan negeri DAP cakap tak serupa bikin, hanya gimik sahaja," katanya.

Beliau berkata teks ucapannya pada muktamar itu turut diserahkan kepada ketua menteri, bagaimanapun kerajaan negeri tetap memecat beliau.

Sementara itu, Lim ketika ditemui dalam majlis berasingan enggan mengulas perkara itu.

Surat bertarikh 26 Sept itu memaklumkan bahawa Majlis Mesyuarat Kerajaan pada 25 Sept telah memutuskan mengeluarkan Iszuree daripada semua Jawatankuasa Tetap, MPPP yang beliau merupakan seorang ahli dan membekukan semua peruntukan.

- Bernama
Tergelak pula bila Lim Guan Eng DAP enggan jawab isu yang melibatkan diri beliau sendiri.

Padahal, sebelum ini beliau begitu cepat menjawab isu tetapi isu yang menguntungkan political mileage beliau sahaja!

Memualkan!

39 comments:

  1. Mak oooi.......kah100..............
    Xada modal lagi umno, nak menghasut tu agak2 la pencacai, kah100............malunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. UIKKSSS..

      KAHKAHKAH......ADA JUGAK ANJING DAPig YG BERANI MENYALAK KAT SINI....KAHKAHKAH

      Delete
    2. Sudah2 la anjing PR DAPig 12:50 ooiii.... lu bikin malu sama lu punya tuan la...

      Pi main jauh2....anjing tak layak komen kat sini....

      Delete
    3. Wei.. Anjing bapuk 12.50am..

      Jangan myalak...org nak tido la sial... Hrp myalak jer kuat.. Kna sergah trus diam mnikus sorok kpala dlm lobang jamban..
      Boodddooohh...!!

      Delete
    4. Nampak tak bodohnya pemikul taik dap. Dah xde modal nk pekena umno, ketawa mcm biawak pelahap najis...

      Delete
    5. KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Kerajaan DAP Pulau Pinang memang tak tahu malu. Perangai macam SIAL, sampai anjing belaan DAP sekor kat sini pun terikut2 jugak macam SIAL.

      Orang putih cakap anjing2 biasanya ikut perangai tuan dorang. Kat sini dah terbukti!

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH

      Delete
  2. Lihatlh anon 12:50am @ macai KETUM @ macai pakatan taik meroyan...mghasut apa kejadahnya..dia ni faham ke tdk ayat dlm artikel ni..ohhh..x heran ler..memang macai KETUM @ macai pakatan taik bebal benak bodoh & bangang selama-lamanya....kihkihkihkih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cerdik,kenapa hilang 85kerusi mp.

      Delete
  3. biasa la... anjing sekor tu cukup marah kalau disebut mengenai TUAN BESAR dia iaitu LGE... kalau disebut pasal perkara negatif LGE tu mula la anjing pr sekor tu menyalak tak cukup tanah..

    Padahal dia nak tolong jawabkan isu ni pun dia tak reti......

    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  4. Nasrudin Tantantaik baru sedar... DAP dan PAP tu ada mempunyai pertalian yang sama iaitu..... TAK BOLEH DITEGUR.....!!!!!!!!!!!!!

    BODOH BETUL PAS SELAMA INI..

    ReplyDelete
  5. Cakap berbelit-belit dari fool-armak Mat Syabun...

    KEPALA BATAS - Iszuree Ibrahim bukan dipecat sebagai Ahli Majlis bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), tetapi dikeluarkan dari semua jawatankuasa tetap serta dibekukan peruntukan beliau.

    Memetik sumber dalam parti, Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Tuan Haji Mohamad Sabu menjelaskan Iszuree masih tidak dipecat daripada jawatannya itu seperti digambarkan oleh AJK PAS Pusat, Nasrudin Hasan At-Tantawi dan Yusni Mat Piah (Ketua Pemuda PAS Negeri).

    "Iszuree sepatutnya dipecat, tetapi, saya berunding supaya ada kaedah lain agar dia tidak dipecat," jelas Mohamad dalam Mesyuarat Perhubungan PAS Negeri di Pongsu Seribu, petang semalam.

    Sumber memberitahu, seorang lagi Ahli Majlis MPPP daripada PAS, Mhd Nasir Yahaya telahpun diberi tanggungjawab menguruskan baki peruntukan Iszuree.

    Sebelum itu, Iszuree diminta memberi penjelasan lanjut mengenai laporan berita 'Pulau Pinang lebih mesra pemaju macam BN'.

    Iszuree dalam reaksi spontan berdalih, "berita itu (adalah) manipulasi Malaysiakini."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sandiwara Pas dan DAP. Biarkan...

      Delete
    2. Nampak sangat Mat Sabu barua DAP dan PAS hidung tak mancung, pipi tersorong. Kebulur sehingga sanggup menggadai maruah dan kalimah.

      Delete
  6. DAP buli PAS = DEMOKRASI...!!!!!!!!!!!

    PAS buli DAP = RASIS..!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Cina tetap Cina....sebelum dapat sanggup cakap dan buat apa saja !!!......tapi melayu tetap tak serik2....tak reti reti....tak paham paham siapa CINA SEBENARNYA !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi bro cina DAP itu sepuloh kali lebih baik daripada melayu Umno. Kalau tidak tentulah Pas tak sanggup Tahaluf Siasi dengan DAP.

      Delete
    2. pasal tahalul siasilah kepala kena luku pun tetap membisu,

      Delete
    3. Pas bergabung dengan dap takde kena mengena dengan kebaikan atau keburukkan UMNO.
      Pas terlalu BODOH dan terlalu TERDESAK, taksub dan buta. Sampai segala galanya yang dap dan PKR buat, dihalalkan. Termasklah MENIPU, MEMFITNAH, MELIWAT, BERZINA, RASUAH, KRONISMA, NEPOSTIMA, MENGKHIANAT dan MEMAKAN BABI.

      Delete
  8. Dap bijak urustadbir pp, waa salute, dulu gerakan bijak juga namun amno penghalang pp maju, gerakan hanya bijak agih tender dgn kroni nya amno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dap memang bijak kasi tulang babi kepada anjing2 depa. Sebagai balasan, rajin la anjing tersebut menyalak tak tentu arah nak "membela" tokong2 anjing tersebut.

      Delete
  9. Macai Umno sebok kata DAP buli Pas. Tapi Pas tak rasa macam tu. Macai Umno heboh kata DAP hina Pas. Tapi Pas tak rasa dihina. Jadi kenapa macai Umno nak sebok ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH KAH KAH KAH KAH KAH.

      UMNO tergelak ketawa tengok dap dan pkr dan ANJING2 mereka menggelupur tak tentu arah.

      UMNO takde masa dan masuk campur. Terlalu banyak kerja memperbaiki dan membantu rakyat.

      Cuma ANJING2 dan pemimpin2 PGayR, DaPIGS dan PAShit yang dok buat lawak 24jam...KERJA SATU PUN TAK BUAT!

      Delete
    2. Sbb kesian dgn pas yg kene lumor taik ke muka pon masih senyumm...... ekekekekek....

      Delete
    3. Tu jawapan pas tegar. Masih dlm denial syndrom. Sbb tu dap suka buli pas.

      Otai kg sagil

      Delete
    4. Pd anon bodo atas ni. Kita yg menjawab ni bukan ahli Umno beb tapi kami org yg celik hati. Tak dungu mcm kau. Kau tu kalau kita jawab je kau kata Umno walhal tak berkaitan langsung dgn Umno. Mmg sah kau bodo dan dunggu

      Delete
    5. En Anon 848 am

      Tuan perlu belajar mengenali kisah kesabaran rasulalah Nabi Mohammad. Diriwayatkan bahawa rasulalah pernah dihina dan diperlakukan oleh seorang wanita yahudi dengan begitu dasyat sekali. Tiap pagi baginda dibaling sampah dan kadang2 dijirus dengan air kencing oleh wanita yahudi takala baginda lalu ditepi rumah wanita yahudi itu untuk ke mesjid menunaikan solat suboh. Tapi baginda tak pernah marah apa lagi membalas balik perbuatan jahat wanita yahudi itu. Direngkaskan cerita satu pagi wanita itu tak menyambut baginda dengan baligan sampah atau jirusan air kencing. Lalu baginda hairan. Selepas solat subuh baginda singgah dirumah wanita yahudi itu. Rupanya wanita itu sakit kuat tak boleh bangun. Baginda lalu berdoa disisi wanita itu agar Allah sembuhkan penyakitnya. Dengan kehendak Allah wanita itu pun sehat. Terus dia berjumpa baginda menyatakan niat ingin masuk Islam.

      Memang kita nampak kapir DAP sekarang buat macam2 kat Pas tapi Pas tak balas. Pas yakin satu hari nanti LKS & LGE akan bawa seluruh jemaah DAP masuk Islam dan bergabung dengan Pas membentuk jamaah islamiah yang kuat di Malaysia. Pada saat itu tidak ada lagi party yang memecah belahkan rakyat Malaysia.

      Otai Pas

      Delete
    6. Wei otai pas bahalol...
      Nk Tanya ckit bleh..?

      Nabi ade gadai agama Islam pd kafir x..?

      Nabi ade gadai nama Allah pd kafir x..?

      Nabi ade bsetuju ke kafir sekutu kn Allah..?

      Kpada bahalol2 pas.. Tolong jwb tu dlu...

      Kalau dh bodo tu smpai ke mampus la bodoh pas ni... Hakkktttuuuiihh...!!

      Delete
    7. 11.54...betoi2 masatu LKY jd presiden pas takbirrrr..

      cthnye LKY pakai songkok masuk kg2 melayu janjikan presiden Melayu pertama dan terakhir singapuraaaaa

      aku xmain2 kan takbir dei..tp nak tunjuk ..betapa baghal nye ahlul2 pahh ni(pasma..)

      Delete
  10. PAS dgn kafir harbi bukan main taat gila... kafir harbi buat apa pun tak apa.... sanggup buat apa saja. Bawa kafir harbi masuk masjid pun boleh & takbir bila kafir harbi tu caci umat islam yg lain Kena hina pun tak apa. .. asalkan bn kalah. dgn sesama islam dia maki, cerca, umpat, suami isteri cerai berai, keluarga pecah belah, sembahyang 2 iman, kampung tak bersatu, dll.

    ReplyDelete
  11. PERHATIAN..!

    mereka mybe dah calculate tanpa.undi. mereka.kan jd kekal..

    lets ua see
    org melayu dari majoriti(temasik)
    minority(british) sgt minority(now)

    emmm.apa cina. tu dah buat..katakan zero o.melayu pangkah parti PAP..ada apa2 kesan ke?????????z

    ReplyDelete
  12. Wahai macai2 umno . jangan bazir masa kita untuk menyeru Pas keluar PR . membaca kenyataan pemimpin2 kanan Pas dalam media nampaknya mereka mahu kekal bersama DAP & PKR walau apa pun terjadi . mereka tak sanggup berpisah dari DAP . DAP buat lah apa pun untuk menyakitkan hati mereka , mereka tetap tidak melihat DAP sebenarnya menghalau mereka keluar dari PR secara tersirat.

    1. Nasarudin Tantawi disaman oleh LGE ..... ada mereka kisah ?
    2. Exco mereka digelar pengkhinat oleh DAP .... ada mereka kisah ?
    3. DAP secara terbuka buat kenyataan tidak mahu meneruskan kerjasama dengan Pas .... ada mereka kisah ?
    4. Azmin kurangkan exco dari 4 kpd 3 .... ada mereka kisah ?
    5. Exco Pas Pulau Pinang dipecat dari jawatan ahli majlis dalam MPPP .... ada mereka kisah ?

    Tak payah lah kita nak kisah tentang nasib mereka dalam PR. Biar lah si buyong terjun ke laut dengan labu2 nya.

    Otai Umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolitely correct. Cuma sebagai bangsa melayu dan beragama islam kita patut kasihankan pass yg dah jauh terkeluar dari landasan gara2 sifat dendam tgna yg mereka anggap seorang yg baik. Soalnya adakah mereka yg suka berdendam ini baik dan betul.

      Delete
    2. Absolitely correct. Cuma sebagai bangsa melayu dan beragama islam kita patut kasihankan pass yg dah jauh terkeluar dari landasan gara2 sifat dendam tgna yg mereka anggap seorang yg baik. Soalnya adakah mereka yg suka berdendam ini baik dan betul.

      Delete
    3. 6. Evengelis Keristian DAP berkeras mahukan Kalimah Allah digunakan didalam gereja.....ada mereka kisah?
      7. DAP mahukan Negara Islam tidak lagi menjadi agenda PAS...Ada mereka kisah?
      8. Saiful bersumpah depan kaabah...ada mereka kisah?
      9. TSKI di anaya dgn jelas dan terang...ada mereka kisah?
      10. Mat Sabu puji komunis...ada mereka kisah?

      Delete
  13. Bagi pas& pkr dap tetap pandai urustadbir, dibandingkan dgn umnobn ngok, sebtu rykt ikut ngok jua...kih3.......

    ReplyDelete
  14. Sebab Umno ngok lah maka kemajuan Malaysia berada pada tahap yang hangpa nikmati hari ini. Sebab Pas tak ngok lah maka Kelantan lebih membangun daripada Bandaraya KL. Syabash Pas. Ptuiiiii.

    Otai Umno

    ReplyDelete
  15. Semua PAS tak kisah .
    Pasal Apa?
    Pasal semua salah UMNO....
    Itulah kepandaian orang PAS....
    wakakakakkakakkaa.....
    wak

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.