Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 08, 2014

PENGAKUAN NAIB PRESIDEN PAS - PAS MEMANG INGINKAN JAWATAN MB SELANGOR !

Rupa-rupanya PAS memang ada hati mahukan kerusi Menteri Besar Selangor!



Anda baca :

PAS memang berkeinginan kerusi menteri besar Selangor sekiranya berpeluang, namun masanya belum tiba untuk kerusi berkenaan yang kini menjadi milik PKR diambil alih parti Islam itu, kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.


Salahuddin berkata, PAS mahukan kerusi berkenaan dengan cara yang betul dan mampu memberikan lonjakan kepada perjuangan parti rakan dalam Pakatan Rakyat itu.

"Kita buat keputusan, soal kerusi menteri besar kita serahkan kepada Sultan. Kita tidak akan tuntut jawatan itu.

"Jangan fikir saya tidak mahu melihat seorang menteri besar daripada PAS. Itu cita-cita kita. 
"Tapi dengan cara dan kaedah yang melonjakkan perjuangan kita. Tidak hari ini, esok. Insya-Allah," kata Salahuddin ketika forum "Tahaluf Siyasi di antara kejayaan pilihan raya dan keberkesanan dakwah di Selangor" hari ini.

"Jawatan itu akan jadi milik kita jika kitalah yang selayaknya," katanya di Ijtima' PAS Selangor yang disiarkan secara langsung melalui radio Internet hari ini. – 7 September, 2014.
Kita tunggu pula respons DAP sama ada mereka juga ada bercita-cita merebut kerusi MB Selangor. 

Tidak mustahil jika DAP juga mahukan kerusi tersebut kerana jika DAP meletakkan beberapa calon Melayu dan berjaya meningkatkan kerusi DUN hingga menjadi parti dominan di Selangor, DAP juga boleh menuntut jawatan MB Selangor.

Yang gigit jari ketika itu ialah PAS dan PKR.

Sekarang pun kita boleh lihat, DAP cuba play safe dalam konflik MB Selangor ini. Tetapi akhirnya, mereka yang mempunyai bargaining power untuk menentukan hal tuju politik Pakatan di Selangor.

Dengan aksi percakaran sesama PAS dan juga PKR, DAP mendiamkan diri kerana mereka tahu mereka yang paling untung dek sarkas PAS dan PKR.

Setakat ini, hanya seorang sahaja pemimpin tertinggi DAP yang telah menyindir Abdul Hadi, Presiden PAS : BACA SINI




9 comments:

  1. Siapa kata parti syiah tak pandai tikam belakang kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isu MB selangor dah jd mcm citer katun siapa pun yg dilantik jd MB tetap tak blh selesai.. kalau adun pas jd MB masih tak cukup majoriti jika pkr n dap tak sokong. tambahan pula 2 ekor munafik tu blm tentu sokong pas. gabung dgn umno + tski pun blm cukup lg pasal 2 ekor tu.. haru biru ni semua berpunca dr aljubri yg mendapat nasihat dr pakar tragedi.. langkah kajang dah jd langkah bangang, org tamak selalu rugi kata bidalan.. takda pilihan lain bubar aje la dun kita tgk siapa yg kena..

      Delete
  2. ..tak payah temberang byk2 la din puduraya.. itu 2 ekoq adun munapigs bila korang nak hukum?!.. taqbir!..

    ReplyDelete
  3. Says tak berapa yakin dengan Pas. Mereka dah banyak kali but kejutan yang mengecewakan. U Turn adakah perkara biasa bagi Pas. PAS seeloknya ditukar kepada PUT (Parti U Turn). Okay tak ???

    Pakngah

    ReplyDelete
  4. Tak bolih U turn selalu. Munafiq namanya

    ReplyDelete
  5. Kenapa tak boleh. Kalau dun bubar tak mungkin pas bolih menang majoriti. Ini peluang keemasan. Bukan nak mainkan pkr tapi depa dok bodoh sangat. Baca surat tuanku pun tak reti reti.

    ReplyDelete
  6. Macamana nak perintah sbb pas x dak majoriti nak perintah. Kalu sultan lantik mb dari pas...pkr dan dap kene sokong juga. Nak undi tak percaya dlm dewan tak dak majoriti. Nak tubuhkan kjaan dgn khalid dan umno juga tiada majoriti. Unless ada adun pkr yg seberang ke pas. Dua adun pas yg berkiblat ke anwar tu tak akan uturn. Nak suruh khalid jadi mb pon tak dak kuasa. Nak bubar dun pon nyusahkan rakyat. Lama giler la wayang mb slgor ni kalu nak tunggu pru 14.

    Huhuhu....

    Kg sagil

    ReplyDelete
  7. Tu la akibat tangan DAJJAL LAKNATULLAH. Masih kita nak sokong DAJJAL tu?

    ReplyDelete
  8. Malu tapi mahu. Pas ni ada pendirian ke. Lepas ni mesti melutut punya kat peliwat tu

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.