Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Sunday, September 14, 2014

PPS & SULTAN MURKA : PENDEDAHAN YANG SANGAT MEMALUKAN !

Anda baca laporan di bawah. Straight forward, tiada kias-kias dan melondeh terus pemimpin DAP yang digelar tokong.



Sila baca : 
"Apa yang Lim Guan Eng tidak pernah buat. Langgar undang-undang, provokasi masyarakat, murkakan sultan. Buat pemilihan parti tanpa ikut perlembagaan. Saya sudah 'masak' dengan perangai dia, bukan sehari dua saya kenal dia. Semua pun boleh."

Begitulah reaksi yang diberikan oleh bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim ketika diminta mengulas tentang keangkuhan luar biasa Guan Eng. Menurut Tunku Aziz, bermula dengan isu Pasukan Peronda Sukarelawan (PPS), walaupun pertubuhan itu haram dan tidak mengikut undang-undang Guan Eng bermati-matian menyelamatkannya.

Soal Tunku Aziz, andainya penubuhan PPS benar-benar untuk kebaikan, mengapa pula tidak berani mendaftar dengan Pertubuhan Pendaftar (ROS) dan hanya menyatakan penubuhan ini adalah di bawah bidang kuasa negeri.


"Ingat negeri itu dia yang punya? Kenapa tak berani daftar? Adakah benar dakwaan segelintir pihak sebenarnya PPS lebih berperanan sebagai 'tentera peribadi' untuk melaksanakan kelicinan agenda politik parti tertentu. Untuk mengaburi mata umum khasnya di Pulau Pinang, mereka terpaksa membuat pelbagai drama opera Cina kononnya mereka ialah mangsa kejadian.

" Mengapa Guan Eng begitu besar kepala sanggup tidak mendaftarkan pertubuhan itu sebaliknya membiarkan orang ramai yang tidak bersalah termasuk orang tua menganggotai sebuah pertubuhan haram? Apabila ditahan, yang susah ialah mereka bukan Guan Eng," ujarnya.

Menurut Tunku Aziz, Guan Eng juga turut membela ahli-ahli PPS yang terlibat dengan penyalahgunaan dadah dan pergaduhan selain perbuatan memukul wartawan. Malah Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi menyatakan seramai 11 ahli PPS memiliki rekod jenayah dan merupakan orang yang sudah lama dicari pihak berkuasa.

Tunku Aziz turut melahirkan keraguan dengan keihklasan Guan Eng dalam permohonan ampunnya kepada Sultan Selangor kerana mengambil langkah sama apabila menghantar hanya satu nama calon untuk jawatan menteri besar, Isnin lepas.

Tindakan memohon ampun itu mengundang pelbagai persoalan kerana sebelum ini DAP begitu degil dan angkuh dalam menuruti arahan Sultan.


"Saya tidak faham, 'tokong' seperti Guan Eng meminta ampun? Orang yang begitu kebal undang-undang kerana boleh berbuat apa sahaja boleh memohon maaf secara terbuka dan secara tiba-tiba. Adakah ini salah satu wayang DAP dan Guan Eng serta bapanya Lim Kit Siang?


Agenda tersembunyi

"Mengapa sebelum ini tidak menurut sahaja arahan sultan yang mahukan tiga nama dalam isu menteri besar. DAP hanya mengeluarkan kenyataan provokasi dan kemudian mendiamkan diri membiarkan PKR dan Pas bergaduh sesama sendiri. Kemudian ingkar pada arahan sultan. Ikhlaskah permohonan ampun ini atau ada agenda tersembunyi di sebaliknya," katanya.

"Depan sahaja minta maaf, belakang provokasi. Itu memang budaya DAP sejak dahulu lagi. Baling batu sembunyi tangan seperti pengecut," ujarnya.

Kata beliau, DAP tidak berminat dengan agenda Melayu apatah lagi dengan menteri besar Melayu. Terdapat juga dakwaan pihak tertentu bahawa DAP lebih berminat sekiranya pilihan raya negeri diadakan kerana parti itu sudah menyediakan beberapa calon Melayu untuk bertanding ketika ini. Yang kalah dan rugi ialah PKR dan Pas.

"Secara tiba-tiba parti yang selama ini tidak pernah kisah dengan agenda Melayu begitu aktif memperkenal dan merekrut orang Melayu ke dalam parti itu. Bukankah selama ini hanya wujud ketuanan DAP dalam parti itu."
 seterusnya
Beranikah Lim Guan Eng menjawab pendedahan Tunku Aziz ini?


27 comments:

  1. Tokong dan bapak dia memang 100% pukimak!

    ReplyDelete
  2. Yg pelik ada gk melayu nk ikut dap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yg ikut tu dah disuap dgn duit. Puluhan ribu ringgit setiap bulan. Tentulah ikut bagai nak gila.
      Bayangkan, jadi ADUN tidak, jadi MP pun tidak tapi boleh dapat habuan tetap bulanan berpuluh ribu ringgit yg dihulur oleh Lim Guan Ean
      Dan dia tak pun jadi ahli DAP, tapi dari parti lain.
      Takkan kalian tak kenal siapa Melayu tu?

      Delete
    2. Kenal. Lebih dari kenal. Dia adalah MAT SABU bakal ditabalkan menjadi President Republic of Malaysia.

      Delete
    3. Melayu gila sokong dap, kah4....sebab dia gila menyukong dap disebabkan ko yg merepek bodoh, kalau ko xbodoh, melayu tak ingin nak sokong dap, selagi ko bodoh berhujah selagitu rakyat sokong mengila LGE, bukan kerana duit, kerana kebodohan ko dan amnongok....
      Kah 4......

      Delete
    4. pehal ko nih jing...bahasa pon tunggang langgang....kak jijah dah jadi mb ke blom??

      Delete
    5. I nak masuk DAP glamour weh..pandai pulak berbahas (eng, Mandrin & Bahasa), cantik ada PhD lagi..rasa rasa kalau masuk DAP boleh tak jadi Puteri DAP kemdian jadi calun PRU kawasan Seputih atau Seri Kembangan..last sekali target I nak jadi MB Selangor atau Ketua Mentri Penang sebelum 35..okay tak? hendak seribu dayakan..I akan buktikan..mula sekali I kena tackle Uncle Lim or Tokong Iguana..how? I taulah..chow I nak p ke first step..(tak mau join Dyana nanti dia jeles..I ni lawa iras iras Angelina Jolie) moga I maju jaya dalam DAP bukan tak sayang UMNO..tapi kita mesti ada Plan A, B atau C ..

      Delete
  3. Tokong dan Moron sama makna nya di Malaysia

    ReplyDelete
  4. Wah kalau macam tu nampaknya Langkah Kajang ini sudah beri advantage kepada DAP. Tak apa DSAI awak jangan berputus asa. Kenapa tak cuba Langkah Sungai Buloh pula, yang ini sure DSAI tak akan gagal lagi.

    Kah kah kah. Goli hati den.

    ReplyDelete
  5. Hidup Tunku Aziz.Allah Maha Besar !

    ReplyDelete
  6. MANA ANJING2 DAPigs ???? APSAL TAK MENYALAK ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sekor je anjing tu... tengah lahap tulang babi kot. Sekejap lagi bila tuan je suruh keluar menyalak, ada la dia kat sini.

      Delete
    2. Langkah Kajang Wan Azizah kantoi nak jadi MB. Apakah Langkak Sungai Buloh bakal membawa kebahagian kepada rakyat yang cintakan kedamaian ???

      Delete
  7. Komunis detected..........

    ReplyDelete
  8. Heran juga .. ADA JUGA MELAYU YANG GILA BABI MENYOKONG .. TOKONG n BAPA KOMINIS ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu lagi tak sokong kalau tiap bulan sauk elaun beribu. Kalau aku pun mesti sokong punya. Duit bro sapa nak bagi kita sebanyak tu. Sapu Mat Sabu, jangan tak sapu, itu bukan duit poket LGE tapi adalah duit tokey-tokey cina Pulau Pinang.

      Delete
    2. Tunggu lagi tak sokong kalau tiap bulan sauk elaun beribu. Kalau aku pun mesti sokong punya. Duit bro sapa nak bagi kita sebanyak tu. Sapu Mat Sabu, jangan tak sapu, itu bukan duit poket LGE tapi adalah duit tokey-tokey cina Pulau Pinang.

      Delete
  9. Rahsia Teragung Lelaki Sejati Terbongkar !!
    ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  10. Aku lebih rela sokong dap drpda sokong amno, sebab bodoh memimpin, mcm macai berhujah,
    Kah,kih,kuh 4......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko copy paste komen dari mana nih jing...dah makin teruk aku tengok ko nih.... penyokong dap macam ko memang bongok...

      Delete
    2. sekor anjing nak masuk dap..ada kami kesah..

      Delete
    3. kah kah kah kah kah kah kah... korang pernah tengok anjing pr tu berhujah tak??? Kalau anjing tu menyalak je, aku nampak la..... wakakakakakakakaka

      Delete
    4. Jing, UMNO tak menerima anjing untuk menjadi ahli. Sorry hor!

      Delete
    5. Waa pun tak heran masuk amno buat sakit kan kepala lutut je, kita kempen dgn pr, bawa semua keluarga kita sokong pr, wasedih anak melayu diperbodohkan amgok, apapun xdpt..kesian.
      Kata nak bela melayu, kih4...melayu mana ya, melayu topi tinggi, kah 3......

      Delete
    6. kah kah kah kah kah... anjing macam ko memang umno pun tak ingin... kah kah kah kah kah.... bawak la keluarga ko makan BABI GOLENG sekali ye.... kalau tak dapat, ko tuang je petrol free dalam mulut ko sekeluarga... PAS tak kedekut punye....

      Wakakakakakakaka......

      Delete
  11. ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.