Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 20, 2014

PRESIDEN PAS DEDAHKAN RAHSIA YANG SANGAT MEMALUKAN ...

Sungguh memalukan. Rupa-rupanya 2 ADUN PAS yang menyokong Wan Azizah telah dicuri dan dibeli!



Bukan lawan politik yang mendedahkan isu yang memalukan ini tetapi oleh kepimpinan tertinggi parti dalam Pakatan pembangkang sendiri. 
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa terdapat "broker" dan "barua" yang mencuri dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS di Selangor yang menyaksikan mereka menandatangani Akuan Bersumpah (SD) menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor.

Hadi ketika sesi penggulungan Muktamar Tahunan PAS ke-60 di Batu Pahat, Johor berkata, 2 Adun itu – Saari Sungip dan Hasnul Baharudin – juga dicuri dan dibeli.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan pihak yang melakukan tindakan tersebut.

"Mereka curi wakil rakyat kita. Inikah etika kita bertahaluf? 
"Kita tidak pandang ringan 2 wakil rakyat kita (tandatangan SD), ada jadi broker, yang jadi barua semua ada," katanya.

Hadi menegaskan, 2 Adun itu seharusnya berfikir panjang sebelum melakukan tindakan sedemikian kerana mereka berikrar ketika sebelum pilihan raya umum lalu untuk taat setia kepada parti.

"Tidakkah wakil rakyat kita berbaiah semasa nak pilihan raya?

"Mana lebih besar baiah atau SD?" soal Hadi dalam ucapannya sempena penutupan muktamar yang berlangsung selama tiga hari itu. – TMK 20 September, 2014.
Jika beginilah ceritanya, di manakah kredibiliti ADUN-ADUN PAS dan juga akuan sumpah yang mendakwa Wan Azizah mendapat sokongan majoriti DUN Selangor?

Bukankah pendedahan Abdul Hadi ini juga telah mencoreng arang ke muka Wan Azizah dan Anwar Ibrahim?

Dan siapakah 'barua' dan 'broker' yang dimaksudkan oleh Presiden PAS itu? 

Kita fikir Abdul Hadi tidak perlu lagi berdolak-dalih dan berkias-kias. Dedahkan sahaja nama-nama tersebut dan biar rakyat tahu. Seperkara lagi, tiada guna lagi bagi PAS berada di dalam Pakatan Pembangkang. 

Dan puak Anwarinas dalam PAS patut dinyahkan dalam parti tersebut jika parti PAS ingin sokongan rakyat.



60 comments:

  1. Berapa la 2 mangkok tu dapat ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo main duit juga la. Asyik la mengata bn rupanya parti islam ni tidak kurang hebatnya

      Delete
    2. Mangkuk2 tu selamba je. Mcm dah biasa je. Kata pass pati islam tapi mangkuk tu mcm dappig je. Kesian mangkuk2 ayun ni. Tidak takut balasan Allah. Apa rasa org yg pilih dia.

      Delete
    3. semua dah ada dalam pas..kaki jilat..kaki rasuah..kaki spender pun ada...

      Delete
    4. pas.tu parti x lama lagi hancurlah dia. doa di stadium dah berbalik kepadanya. masih tak sedar lagi. hancurlah

      Delete
    5. dah lama tau mat sabu dapat 14k tiap bulan taj caya tanya dap

      Delete
  2. Amalan yang x beretika. SPRM, ini kira rasuah juga kan.

    ReplyDelete
  3. Jangan ingat anggota kastam je ambik rasuah Pas pun Sama...2x5

    ReplyDelete
  4. Pada tahun 1995 Kerajaan PBS di Sabah tumbang setelah 2 Adun PBS ketika itu melompat ke UMNO dengan bayaran RM4 juta setiap seorang. Adun PBS tersebut adalah Datuk Lajim Ukin dan Datuk Rubin Balang. Menurut cerita yg tersebar waktu itu dalang pembelian dua anggota PBS tersebut adalah Anwar Ibrahim ketika itu TPM. Berdasarkan apa yg dilakukan Anwar waktu itu maka tidak syak lagi pembelian dua Adun PAS tersebut juga didalangi oleh Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo dah biasa buat kerja ni ya. Rosak negara kalau diperintahnya

      Delete
  5. Sudahlah.....tanggal jelah kopiah tu......pakai topi koboi lagi baik.....kah.....kah.....kah

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Depa kata bila 'terlanggar baiah', boleh setel dgn semelih kambing. Sekor kambing berapa ratus je, berlebih lg duit kopi yg pkr bagi...untung la jd adun pas. Baruapun barualah......hehe

      Delete
    2. langgar baiah boleh tebus semula baiah tu depan pemegang kunci syorga. Boleh setel punye..

      Delete
  7. LEPASLAH MENYARA KE ANAK2 CUCU. CUKUP PANDAI BERDRAMA MACAM ORG JUJUR DAN ALIM. PAGAR MENTEGARAH SATU DESA. SIAL PUNYA PAGAR

    ReplyDelete
  8. Aku dah kata PAS zaman sekarang PAS PUSS PISS...korang semua tak percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecaya...pecaya.

      Delete
    2. pecaya jugak la...

      Delete
    3. pas itu parti ...pis itu aman ...pus apa lak?

      Delete
    4. pis tu kencing.. pus tu bakal nak mampus..

      Delete
  9. kah kah kah kah kah kah.... berapa sen la nilai ADUN-ADUN PAS tu??? Bernilai sangat ke???

    Layak buat alas kaki DAPig dan PKR je..... bagi aku, setengah sen pun tak bernilai..... muahahahahahaha

    ReplyDelete
  10. Ikut kaedah berjama'ah, klu dah tak ikut imam kira dah mufarakah dr jama'ah, kira bukan makmum PAS lg tu, kiranya dah jadi makmum PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makmum PASma - PAS Macai Anwar

      Delete
  11. Presiden setakat blh ckp mcm tu je???kesian....
    Nak ambik tindakan tak berani takut dgn anwar...klu berani en hardy sila pecat 2 beruk mak yeh tu...

    Klu hassan ali dan ustaz nasha laju je en hardy pecat...sbb anwar yg suruh ye...

    ReplyDelete
  12. dalam Bai'ah pas ada ayat mengatakan 'jika saya curang/ tipu / lompat parti maka jatuhlah talak 3 pada isteri saya dan saya rela dilaknat hingga akhirat '

    pada pas , derhaka pada parti bermakna derhaka pada agama islam , khianat pada parti bermakna khianat pada islam !
    persoalanya ialah ....adakah isteri 2 adun pas yg khianat pada parti itu sudah tertalak 3 sekarang ini ? kerana suami mereka telah melanggar Bai'ah ?

    jika ya kenapa ? jika tidak kenapa ?
    jika tidak kenapa parti pas yg mengaku pakar agama islam masih amalkan tanpa ditegur oleh para lebai dan Ulamak pas ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menakutkan. Kesian isteri2 mereka. Talak 3 tu. Apa punya bai'ah lah.

      Delete
    2. jgn jgn dah ramai tertalak tiga tapi masih bersama
      parah parah kenapalah buat bai'ah cam tu. melambaklah anak haram

      Delete
  13. Alah,beli dgn janji je,kalau jijah jadi mb dapat le rm4 juta tu.kalau tak jadi mb,dapat le pendahulan rm dua tiga ratus ribu.padan ngan muka adun pas tu,mana nk letak muka.kah4 kah4 kah4

    ReplyDelete
  14. pas sekarang paling teruk ..HAMPAS

    ReplyDelete
  15. kenapa yang dislahkan PKR bukan adun pas sendiri,kenapa mau dibeli,jangan buruk muka cermin dibuang parit,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab segala keburukkan yang berlaku sekarang di tanah air sekarang semuanya berkaitan dan berpunca dari ejen yahudi anwar sekeluarga dan PKR!! Cinabeng mengambil kesempatan setelah PKR memecah belahkan rakyat!

      Delete
    2. Setuju... semua berpunca drpd anwar. Dap n pas amik kesempatan..

      Delete
  16. sedikit demi sedikit Allah tunjukkan kebobbrokan dan kebejatan pembangkang yang aslinya......

    ReplyDelete
  17. Memang tepat jangkaan aku...

    Anwar begitu sinonim dengan politik wang

    Dulu dalam UMNO.... dia ni le yang memartabatkan politik wang. Kerosakkannya begitu teruk sehinggakan masalahnya tak lagi selesai hingga sekarang.

    Tapi Alhamdulilah.... Allah masih sayangkan Malaysia dan selamatkan malaysia dari iblis bertopengkan manusia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar Ibrahim hanya boleh dijatuhkan oleh "KAKI BOTOL"

      Delete
  18. Dulu najibul lah king of jual beli adun, mp, skrang tuhan dah tunjuk msia boleh, bala berganda2,bala karupan, mKin kaya, tunjuk salah org, namun diri mcm cilakka perangai bBi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tak payah spin la anjing pr oooiii..!!!!!!!

      Delete
    2. Anjing BODOH tarak guna. Tuan dia sekeluarga punyalah kotor, pengamal tabiat songsang,memfitnah dan MENIPU, dia tarak nampak. Dia hanya nampak tulang babi yang dibaling kat dia.
      Jing, kau dah kena pukau dengan batang bengkok ke?

      Delete
  19. Muka hari2 kat tv tunjuk baik, rakyat dah tahu, sifat komunis tu, hidup monggol....kah5, kah5, kah5....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jing, hari ni dah dapat upah tulang babi belom?

      Delete
  20. Kenapa dalam muktamar tak usulkan pecat saja dua ekoq berok matyeh tu. Tu duk ada sekoq lagi besaq punya berok matyeh nama Mat Sabu. Nak simpan buat apa lagi.

    ReplyDelete
  21. Tidur sebantal ,mimpi lain lain,elok lah cari bantal lain,lagi bagus terus tukar katil.....

    ReplyDelete
  22. Tapi kesian jugak adun pas morib yg jadi barua tu ye...
    tak sempat nak merasa duit adv hasil dari sign SD 250k tu...hari tu kan dah kena rompak kat rumah dia...kesian tak sempat nak rasa duit haram....

    ReplyDelete
  23. Ada yg mabuk ketum
    Ada yg mabuk pil kuda
    Ada juga yg mabuk duit
    Ada pula yg mabuk komunis
    Ada sebahagian yg mabuk serban
    Ada sesetengah yg terhasut syaitan
    Ada kawan lawan dengan kengkawan
    Ada yg nak menteri besar dari kengkawan
    Ada pula yang mahu mb diberi pada kak wan
    Akhirnya mereka berbalah dan berlawan-lawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantik mu punya ayat makin lama makin panjang

      Delete
  24. Saya nampak apa yang berlaku ni semua perancangan halus DAP. Pertama nak melagakan PKR dengan Pas. Kedua nak ujudkan kacau bilau dalam Pas. Ketiga nak uji institusi raja.

    Saya tak kisah apa nak jadi pads PKR tak significant kepada survival melayu, Islam dan raja melayu. Jahatnya PKR kepada 3 perkara yang saya sebut tadi tak beza dengan DAP.

    Saya amat berterima kasih kepada TGHH yang berjaya mendidik majorities ahli Pas untuk taat kepada titah perintah Sultan. TGHH dan seluruh ahli Pas jangan lupa peristiwa di negeri Perak. Kalau tidak kerana raja melayu Nizar Jamaludin tak merasa nak jadi MB. Kalau tidak kerana raja melayu hari ini cina DAP Nga Koh Ming adalah MB Perak.

    Saya nak peringatkan TGHH dan para ulamak dalam Pas, Mat Sabu itu adalah agenda DAP dalam Pas yang dipertanggung jawab untuk mengkucar kacirkan Pas dari dalam. Mat Sabu dibayar oleh DAP untuk mission ini, upahnya adalah melalui elaun bulanan sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah di Lembaga Bekalan Air Pulau Pinang.

    Tahniah dan Syabash kepada TGHH kerana tidak patuh kepada Mat Sabu sebaliknya patuh kepada raja melayu.

    Saya nampak kini musuh Pas bukan lah Umno tapi adalah pemimpin kanan dalam Pas sendiri. Sekuat-kuat Umno, sebijak-bijak strategi Umno, Umno tidak pernah berjaya menkucar kacirkan Pas tapi DAP berjaya melakukannya dengan lembut dan berhemah.

    ReplyDelete
  25. Kpd YB Saari dan Hasnul. Ambil tindakan kpd org yg menuduh saudara telah dibeli.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli la bila letak "YB" di depan nama2 BARUAH! Rasanya letak title "PUKIMAK" lebih bersesuaian kot!

      Delete
    2. ya, ambik tindakan kepada Presiden anda sendiri.... dan jangan lupa ambil tindakan sekali kepada Khalil Idham Lim Abdullah, Mohd Khairuddin Othman.... itupun kalau ADUN 2 ekor tu ADA PELIR la...!!!!!

      Delete
  26. Jika anda ingat anda betul dan berintegriti saman orang yang buat tuduhan.
    Jika anda gagal menyaman anda adalah orang yang bersalah dan segala tuduhan terhadap anda adalah betul.

    ReplyDelete
  27. YB Saari bekas tahanan ISA. Pasti ada memperjuangkan sesuatu. Anda siapa?Kenalkah anda secara peribadi kedua2 YB tu.??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lak kenal rapat dengan Yang Berok2 tu???

      Yang cakap barua pada Yang Berok2 tu pun adalah Presiden mereka sendiri..... takkan Presiden parti sendiri pun tak tau apa yang dia katakan.... tak payah tolong backup la...

      Delete
    2. Adakah perjuangan berasaskan dendam !

      Delete
  28. Perjuangan PAS berlandaskan Islam. Islam tidak menghalalkan cara. Sekiranya tidak sehaluan dengan perjuangan PAS sila berundur.Joint parti yang beragenda dendam kesumat

    ReplyDelete
  29. Dulu tangkak jerin pun lens lotteri kan begitu peem

    ReplyDelete
  30. Agak-agak pakai orang tengah juga lah dalam pekara ini?.mai kita baikot orang tengah ok kut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah tentu la al-jubori. broker yang pandai gunakan bahasa bombastik, fantastik. Kalau tidak, camner la nak dapat lubang kunyit

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.