Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, September 30, 2014

SATU LAGI PRK? BEKAS MB SELANGOR LETAK JAWATAN ADUN PELABUHAN KLANG?

Benarkah laporan ini atau ianya sekadar spekulasi sahaja?



Tetapi MiM harap ianya tidak benar kerana Khalid Ibrahim boleh menggunakan platform ADUN beliau untuk mengkritik kerajaan Pakatan yang telah menghina dan menjatuhkan beliau.

Dan juga untuk mempertahankan diri beliau bila ada pihak yang pasti cuba mempertikaikan sebarang pelan dan tindakan beliau semasa menjadi MB Selangor.
Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dijangka mengosongkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang tidak lama lagi.

Ia dijangka diumumkannya selewat-lewatnya November ini. Menurut sumber, ia dibuat kerana beliau yang kini wakil rakyat bebas hanya mahu menumpukan kerja sebagai Ahli Parlimen Bandar Tun Razak.

Bagaimanapun belum ada permohonan rasmi dihantar kepada Suruhanjaya Pilihan Raya.

Pada Pilihan Raya Umum 2013, Abdul Khalid memenangi kerusi DUN Pelabuhan Klang dan Parlimen Bandar Tun Razak sekaligus atas tiket PKR.

Lagi pun beliau bukan lagi MB Selangor. Jawatan MB Selangor kini disandang oleh ADUN Bukit Antarabangsa yang juga Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali.

Abdul Khalid meletakkan jawatan MB selepas usaha menyingkirkannya melalui Langkah Kajang bermula dari Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang baru-baru ini.

Menurut sumber, sekiranya Abdul Khalid masih menjadi ADUN Pelabuhan Klang, ia menimbulkan suasana tidak selesa.

"Bagaimana bekas seorang MB yang dahulunya menerajui kerajaan negeri kini duduk sebagai wakil rakyat bebas dalam Persidangan DUN," katanya.

Abdul Khalid juga dikatakan tidak berminat menyertai Pas atau UMNO. Sebagai wakil rakyat bebas, Abdul Khalid akan berseorangan di dalam DUN Selangor dan suasana itu agak berbeza dengan Parlimen yang kedudukannya tidak berubah.

Bagaimanapun, menurut sumber, peletakan jawatan ADUN itu masih dalam pertimbangan Abdul Khalid dan masih belum muktamad.--MalaysiaGazzette

18 comments:

  1. Apa salahnya dato khalid join pas atau umno???? Lagi ada manfaatnya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tski join cinta msia atau bersara jgn join politik kotor taik ayam

      Delete
    2. dah ramai pemimpin dalam pkr cabut. yg tak cabut hanya yg suka jadi pemjilat

      Delete
  2. Apa cite dengan ahli parlimen Pandan nak letak jawatan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada berrani ke itu Rafizi pondan letak jawatan MP? tarak berani punyalah

      Delete
  3. MP pandan tu pondan... hehehe

    ReplyDelete
  4. Apa pun, Khalid ni berjaya londeh malukan Al-juburi & Jijah Kipas & Fizi pondan.

    ReplyDelete
  5. Itu dalam gambat atas sana aa, itu sebelah khalid aa, lu olang misti mau hati2, ini kaki tipu punya olang!!

    ReplyDelete
  6. Tski masuk umno,???? Dah kena berak dia jilat kagu mcm panda dahpula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pe kau cakap ni,vangang? Tulis berterabur ada hati nak mengata org..

      Delete
    2. TSKI kalau masuk Umno memang kena sangat. Mass terakhir dia jadi MB nampak dia Mesra Umno. Tapi kalau nak masuk Pas lebih tak payah lah. Walau pun Pas berbudi kepada TSKI itu bukan alasan bijak nak menyertai Pas.

      Untuk pertimbangan TSKI dan juga kita semua. Di negara ini ada dua jenis haiwan peliharaan iaitu ANJING dan KUCING. Anjing untuk jaga rumah , kalau ada pencuri masuk rumah dia riuh menyalak beritahu tuan rumah ada penceroboh. Kucing konon nya untuk menakutkan tikus , tapi serangan tikus tak juga berkurangan sebab kucing nampak tikus pun dia buat tak tahu saja , kerana kucing dah kenyang sedap makan Wiskies daripada makan daging tikus. Anjing dengan kucing , anjing lebih cerdik , cuba perhati peel kedua haiwan ini bila berdepan dengan bahaya iaitu sewaktu melintas jalan semasa kenderaan lalu , anjing tahu menyelamatkan diri tapi kucing selalunya mampos tergolek diatas jalan raya.

      Kalau boleh saya ibaratkan Haiwan Anjing itu DAP , dan Haiwan Kucing itu PAS. Tengok scenario terkini Anjing siang malam menyalak kepada Kucing dan Kucing tak menikus langsung menyembunyikan diri diam di belakang daun pintu. ITU LAH HAIWAN SEJENIS DENGAN PAS.

      Delete
  7. Jangan buat gempaq la . Kalau langkah kajang dah haru biru. Yang ni langkah apa pula ? Tak setuju.

    ReplyDelete
  8. Woi Kucing (PAS) kawan sesangkar hang duk salak kat hang siang malam pagi petang sebenaqnya nak halau hang keluar dari sangkar. Dia nak kata tak mahu berkongsi sangkar takut hang kecil hati , last sekali dia
    salak hang siang malam supaya hang terus cabut lari tak tahan telinga.

    Semua orang mengetahui Kucing sudah kena halau keluar dari sankar emas. Anjing pun tak sanggup berkongsi sangkar dengan kucing.

    Kasihan Si Kucing. Malang sungguh nasib si
    kucing.

    ReplyDelete
  9. Woi Kucing (PAS) kawan sesangkar hang duk salak kat hang siang malam pagi petang sebenaqnya nak halau hang keluar dari sangkar. Dia nak kata tak mahu berkongsi sangkar takut hang kecil hati , last sekali dia
    salak hang siang malam supaya hang terus cabut lari tak tahan telinga.

    Semua orang mengetahui Kucing sudah kena halau keluar dari sankar emas. Anjing pun tak sanggup berkongsi sangkar dengan kucing.

    Kasihan Si Kucing. Malang sungguh nasib si
    kucing.

    ReplyDelete
  10. betui la 12.46..aku pun boleh baca cam tu..
    pasma dah ready nk ganti ..
    slp PasMa start kat ganu then ronda satu m'sia collect ahli.

    PasBoh (dua2 bahsa cina..''maa''hujung ayat mrk..boh pun kan..)
    kucing miow pasboh bising miow2 nak lintas tak lintas.nak lintas xlintas...bising je miow3

    pasma makin byk ahli daftar..hadi yg soroh pung..!!

    PasBoh dah terbiasa berceramah tak payah pikir2.. ha amik ko melopong yo miow3...xreti nak buat apa2 pun..

    ReplyDelete
  11. Macai balik kpg tnm kacang je, satu sen tak guna, tiada yg dgr.....huh!

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.