Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Monday, September 01, 2014

TERKINI ! AHLI PPS YANG DIHARAMKAN TERLIBAT DALAM UGUTAN, ROMPAKAN, KECURIAN, DADAH & AHLI KONGSI GELAP !

Sungguh mengejutkan!



Akhbar melaporkan bahawa 11 daripada 156 ahli-ahli Unit Peronda Sukarela Pulau Pinang (Pasukan Peronda Sukarela atau PPS) ditangkap pada hari Ahad didapati mempunyai rekod jenayah, termasuk satu untuk menjadi ahli kongsi gelap, kata Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Rahim Hanafi.



Beliau berkata mengikut rekod polis, 11 telah terlibat dalam ugutan, rompakan, kecurian, pematian salah yang bukan pembunuhan, dadah atau kesalahan di bawah Akta Kastam.

"Siasatan kami mendapati salah seorang daripada mereka, berumur 50, menjadi ahli kongsi gelap dan pernah ditahan di bawah Ordinan Darurat.

"Empat daripada 156 yang ditahan didapati positif dadah. Sampel air kencing daripada empat lelaki berumur antara 26 dan 64 tahun, akan dihantar ke Jabatan Kimia dan polis akan menunggu laporan itu untuk melihat sama ada mereka didapati positif dadah kerana ubat-ubatan yang mereka ambil, " katanya.

Sebelum ini, Lim Guan Eng DAP dilihat telah cuba mengapi-apikan perasaan benci kepada Ketua Polis Negara di dalam satu perjumpaan bersama PPS?



Anda lihatlah adegan 'naik angin' Lim Guan Eng DAP. Kita tentu musykhil dengan aksi melampau Lim Guan Eng DAP ini. 

Beliau seperti sudah 'hilang akal' dan terus mencabar dengan kata-kata provokasi yang agak melampau dan tidak patut.

Walau apa pun provokasi anak Lim Kit Siang DAP itu, perkara pokoknya ialah PPS adalah satu organisasi haram. Dan sebagai seorang pemimpin, beliau sepatutnya berusaha untuk menggunakan saluran yang telah disediakan untuk memastikan PPS juga sah. Tetapi dek kedegilan pemimpin-pemimpin DAP, ahli-ahli PPS yang terpaksa menanggung akibatnya.

MiM pasti ahli-ahli PPS lebih suka jika PPS menuruti saluran penubuhan organisasi yang sah. Mereka tentu lebih suka PPS didaftarkan oleh Registra of Society.

Kedegilan Lim Guan Eng DAP ini bukan sahaja dianggap pelik tetapi juga sengaja menyusahkan ahli-ahli PPS sendiri. Adalah lebih baik jika mereka daftar PPS dengan ROS.


Ini adalah link JPPM : http://www.ros.gov.my/index.php/my/

Dan kenapakah Lim Guan Eng DAP begitu liat sekali untuk mendaftarkan PPS?



41 comments:

  1. Ini sudah melampau !!!

    ReplyDelete
  2. tujuannya hanya satu nak wujudkan suasana tegang dlm negara.. kumpulan militan tajaan kerajaan negeri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum membuat rondaan, anggota PPS mesti mengemukakan senarai nama anggota terlibat kpd balai polis, macam mana jadi militan?

      Delete
    2. ya ka??? Itu ikut skrip tokong ka??? Muahahahahaha

      Delete
    3. Mau buat rondaan pukul aktivis, anggota PPS sudah kasi nama pada siapa pulak????

      Tolong tanya skrip apa tokong tu nak pakai kali ni lak ye anjing...

      Delete
    4. GEORGETOWN - Seorang aktivis sosial, Ong Eu Soon cedera di bahagian muka dan mata apabila dibelasah sekumpulan lelaki yang dipercayai anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS).

      Dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 10.45 malam kelmarin, Eu Soon, 51, berada dalam majlis makan malam tokong Cina di Bandar Baru Farlim sebelum sekumpulan lelaki kira-kira 10 orang yang memakai vest ungu menghampirinya.

      Menceritakan semula kejadian berkenaan, Eu Soon berkata, kumpulan itu bertanya kepadanya siapakah Ong Eu Soon dan dia kemudiannya bertanya mengapa mereka mencari lelaki berkenaan.

      Eu Soon berkata, ketika dia cuba mendapatkan kepastian secara tiba-tiba salah seorang daripada mereka bertindak menyerangnya dari arah belakang sebelum kesemua mereka membelasahnya dengan menggunakan topi keledar.

      Delete
    5. Boleh periksa dgn balai polis pulau tikus!

      Delete
    6. hehe, polis kasi lesen untuk pukul orang? Agak-agak la cong pun bro

      Delete
    7. Kena ingat yang kominis hanya meletakan senjata bukanya ideologi! dan sekarang masanya ideologi kominis dikembangkan kembali...ditambahkan lagi ISA dah dihapuskan inilah salah satu tujuan mereka ini. tengok dalam gembar dan berita tak nampak melayu pun yang ada kiasu pendatang! mungkin ini rejiment 1 balik pulau kot???

      Delete
  3. Motto baru anjing pr...

    Hidup PPS !!!

    Hidup KONGSI GELAP !!!

    Hidup PENJENAYAH !!!

    Hidup SAMSENG !!!

    Hidup PENAGIH DADAH !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PPS - Pusat Pekaderan Samseng

      Delete
    2. Dapatlah apa yg benar dulu, semua anggota telah ditapis oleh polis sebelum masuk jadi ahli.

      Delete
    3. lu kelentong ape ni ha anjing 12:55 am???

      Delete
    4. Apalah anjing? kucing? Monyet?

      Delete
    5. 12:55 kuat kencing

      Delete
    6. dah terang-terang artikel ni pasal anggota PPS tu ahli kongsi gelap, penagih dadah dan sebagainya. Ada juga anon yang kelentong kononnya semua anggota PPS telah ditapis oleh polis. Betul-betul mau tipu orang punye anjing pr DAPigs ni

      Delete
  4. Dia ingat P. Pinang tu mak bapak dia punya ke. Tu baru nak perintah P. Pinang je, dah nak tunjuk samseng. Belum lagi satu Malaysia.

    ReplyDelete
  5. Jika anda samseng, penagih dadah, ahli kongsi gelap atau penjenayah. Boleh daftarkan diri anda sebagai anggota PPS di Pulau Pinang. Jika anda ditahan pihak berkuasa, anda layak untuk menerima RM200 sehari sumbangan kerajaan negeri. Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, ada elaun lokap ke camni.

      Delete
  6. Ahli umno yg terlibat dgn rasuah dan menjual tanah milik melayu penang pun byk juga kot,,,, umno kianat melayu 57 thn dh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada senarai nama tak anjing?? Kalau takde, pergi jaga rumah tuan ko. Mana tau, kena molokov cocktail lagi. Pembaling bom pun boleh lenggang-lenggang kangkung je buat kerja tu... cam ikut skrip Tokong je.... muahahahahaha

      Delete
    2. Auta je lebeyy...porah..

      Delete
    3. "Orang lain dah mencuri selama 57 tahun, bagi la kitorang pulak mencuri. baru 8 tahun ni." Apa punya alasan daa, bendul. Kata berjuang untuk rakyat. Dah dapat kuasa, poket sendiri jugak yang dia isi. Sama je. Malah lebih teruk, sebab nak hapuskan hak Melayu.

      Delete
    4. Anon 12:30 am
      Kau buat lawak ape ni ??? sila berikan bukti tuduhan kau ..kalau tidak aku pun boleh cakap omak kau berzina dengan guann enng ade setuju ???? bodoh nak mampus kau ... jgn2 kau ni anak luar nikah guaan enng ..

      Delete
  7. Yg 57 thn kerajaan bg tanah prcuma tuk peneroka ko xnk criter lak??pe ko ingt bg anwar printah malaysia leh kosong rasuah??xrasuah duit rasuah chinadoll pon boleh kan??

    ReplyDelete
  8. DAP, PAS dan PKR mana ada rasuah maa.. mereka kata itu semua SEDEKAH.....

    ReplyDelete
  9. Itu macam RM 200 kasi sama samseng PPS satu hali, itu bukan rasuah maa... itu mau kasi tolong. Talak guna duit lakyat loo, guna duit gaji tokong. Satu olang RM 200, mau darab 154 olang, mau dalab berapa hali aaa.... satu hali saja sudah RM30k ++ loo... satu bulan gaji tokong pun banyak, ada latut latut ribu... tarak kisah punya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul la, itu elaun lokap. Mana ada unsur rasuah. Hehe

      Delete

    2. Talak hal ma. Itu kamsen terowong bawah laut mkn tarak habis ma.

      Delete
  10. Elehhhh. Korang tengoklah nanti. Penat polis tangkap dan buka IP kes PPS ni. Last-last Gani Patail putuskan NFA. Aku pun pelik apasal Najib sayang sangat kat mangkok hayun sekor ni. Macam ada sesuatu saja. ???????????? Hairan ya.......

    ReplyDelete
  11. Pendatang haram kominis DAP ini berani tunjuk lagak samseng bukan apa, dia tahu penguatkuasa bangsa Melayu lembik dan lembut selembut-lembutnya .... disamping sangatlah mudah memberi maaf dan memaafkan ... SIKAP TIDAK APA le tu ...
    Atau mungkin akan ada Menteri Kabinet pergi jumpa Tokong Pukimak tu untuk tolong desak kerajaan tidak haramkan PPS malah mintak pulak kerajaan tolong bayar elaun samseng-samseng DAP tu. Atau paling senang akhirnya fail siasatan tanda besar2 NFA mcm anon 1:25am atas tu sebut ...
    Bangsaku - Bilalah hendak MEKAR pemikiran, tak habis2 melayu aje ...

    ReplyDelete
  12. lebih dari 57 tahun china dok menipu melayu dalam timbangan, dok himpit kampung melayu dengan kandang babi, dok jual babi dalam makanan kat melayu, tak jadi isu pulak kot? dok hina melayu sebagai bodoh sedang korang 100% diberi tumpang di tanah melayu, ada terima kasih dak macai tokong? kalau melayu dalam kelas di sekolah inggeris, sering dihina oleh cikgu china, awat? berbudi bahasa sangatkah china? la ni, china kena akui bahawa bangsa hangpa memang paling kurang ajar di dunia. apataknya muka tebal terhegeh hegeh cari rezeki di tanahair orang tapi tak pernah tau terima kasih. Hanya Sukarno yamg tau ajar china. sebab tu china di indonesia tak angkat muka

    ReplyDelete
    Replies

    1. Betul bro. Setuju.

      Delete
    2. bukan setakat indon saja bahkan Australia pun sudah menyesal memberi kerakyataan kepada mereka berbangsa cina! dah menjadi satu wabak sekiranya adanya cina di sesebuah negara akan ada penentangan terhadap kaum bumi macam di malaysialah...mereka ini bangsa yang tidak sedar diuntung! malah lebih memburukan keadaan lagi sehingga menghina Raja-Raja Melayu sedangkan mereka hanyalah KAUM PENDATANG!

      Delete
  13. Org melayu msia kene paham....

    Walaupon budaya cina x boleh diamalkan dan bahasa cina dihapuskan seperti di thailand dan indon....

    Tapi cina tetap kuasai ekonomi indon dan thailand....

    Kiasu dan rasis org cina ni mmg dah sebati dlm darah mereka....

    Hanya dgn dakwah besar2an pada org cina msia dan islamkan mereka adalah langkah jangka panjang utk selamatkan msia dari dikuasai oleh org2 kafir...

    Kene buat banyak masjid cina di penang.... kene import pendakwah cina dari negeri cina ....

    Bagi saluran radio ...slot televisyen pd org cina islam utk berdakwah...

    Provok tokong2 utk ajak berdebat soal ketuhanan....soal sembah patung.... kitab2 dlm agama buddha.... byk rujukan boleh dibuat di web dr zakir naik...

    Kene target sekurang2nya islamkan 50% org cina msia....

    penyembah patung ni mudah saja dikalahkan.... mereka x mampu nak.lawan hujah tentang kebenaran...

    tapi sebelum tu islam melayu kene kuat laa... kalau pecah belah satu apa pun x jalan... kene kalahkan anwar...org mlayu kene bersatu ... buang politik longkang yg merugikan bangsa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SANGAT SETUJU DENGAN SARANAN INI ... Para pendakwah dan Pencetus Ummah perlu memaikan peranan ini ..Pusat Zakat dan baitulmal tolong sediakan peruntukkan ... Kita per;lu lakukan Jihad Akidah keatas mereka...
      exPAS 2012

      Delete
    2. kena ingat itu hanyalah untuk mengislamkan mereka sahaja tetapi jati diri mereka sangat menebal bahkan sekiranya dia seorang islampun harga untuk jualanpun berbeda berbanding menjual kepada melayu! ini adalah kenyataan sebabnya mereka ini memang resis! lihatlah dizaman TUN sekiranya Tun menegur salah laku kaum mereka dengan cepat mereka cakap yang TUN adalah resis!

      Delete
  14. Yang lari.dari cukai pon kira jenayah juga, pihak Income tax tak merisik juga ke? Tu kalau kat PJ banyak puak2 tua bagi sewa rumah dan kedai mereka tanpa penjanjian dengan penyewa, mesti tak declare rent income mereka.

    Korek semua kalo.mereka benar2 diberi kuasa untuk menjaga orang lain, diri mereka sendiri kenala bersih dalam semua hal..

    ReplyDelete
  15. Hidup islam, hidup melayu...hidup umno...

    ReplyDelete

FOLLOW BLOG MiM

ARTIKEL TOP MINGGU INI.