Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Saturday, September 06, 2014

TERKINI ! ANWAR GIGIT JARI …. PKR HANTAR 3 NAMA CALON MB SELANGOR !

Akhirnya, ego dan kedegilan bodoh puak PKR yang engkar dengan titah mudah Sultan Selangor yang mahukan 3 nama calon MB Selangor terserlah dengan perkembangan terbaru di bawah :
Parti Keadilan Rakyat (PKR) akhirnya menamakan tiga calon untuk kerusi Menteri Besar Selangor selepas beberapa minggu mempertahankan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal untuk mengisi kerusi panas itu.



Selain Dr Wan Azizah, dua lagi calon yang dinamakan adalah Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ijok, Dr Idris Ahmad.

Namun, dalam surat yang dihantar ke Istana Selangor pada Jumaat, PKR mendakwa Dr Wan Azizah seharusnya dilantik kerana beliau mendapat sokongan majoriti.

Akaun bersumpah yang ditandatangani seramai 30 Adun sebagai sokongan kepada pencalonan Wan Azizah turut dikepilkan bersama dalam surat tersebut.

Biro Politik PKR membincangkan perkara itu selama dua hari sementara penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap bertegas mahukan isterinya dinamakan sebagai calon tunggal.

"Akhirnya, kami mencapai kata sepakat dan Anwar bersetuju untuk menambah dua lagi nama seperti yang diminta oleh Sultan. Kami turut menghantar bersama akaun bersumpah 30 Adun yang menyatakan sokongan terhadap Wan Azizah," kata sumber.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution mengesahkan kata sepakat telah dicapai tetapi enggan mendedahkan isi kandungan surat tersebut.

"Surat itu dari Presiden Parti kepada Tuanku Sultan. Tidak elok untuk mendedahkan isi kandungan (surat itu) kerana Sultan masih belum menerimanya," kata Saifuddin.

Jelas beliau, surat tersebut akan diserahkan terus kepada Istana hari ini.

Beliau berkata, mereka membalas surat dari Istana bertarikh 3 September berhubung senarai calon yang dihantar oleh parti itu pada 1 September lalu - mSTAR
Kita tunggu dan lihat pula respons parti chauvinis DAP. Apakah mereka akan tunduk dengan titah Sultan Melayu Selangor?

Kita sudah tahu respons parti PAS tentang calon-calon pilihan Abdul Hadi, Presiden PAS : Baca Sini


23 comments:

  1. Hantar 30 nama lagi baik. Lepas tu cabut undi. Sesape yg menang dia jadi mb selangor. Lepas tu semua takyah keja. Biar lingkup semuanya

    ReplyDelete
  2. ADOOOIII ….MALUNYA SI AL-JUBURI !!!!

    ReplyDelete
  3. Apsal anjing PR & Al-juburi tak menyalak ????? Dah serah diri ka tak dpt defend boss al-juburi ??? kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi koni tak ada kerja lain, selain kutuk je kerja dia tak pala aku dok belakang makko gohead goturn sedaptu babi.

      Delete
    2. nh dah jelas peliwat tegar ni, anutan pengikut al jubs y d ketuai oleh maharaja liwat

      Delete
  4. Ini mesti ada muslihat. Si Juburi tu tak kan nak mengalah. Sekiranya Idris dipilih nanti dia akan hasut juga untuk adakan undi untuk tunjuk yang Jijah dapat majoriti undi. Selagi dia belum masuk penjara tidakkan aman. Ada saje onar yang akan dia bawa.

    ReplyDelete
  5. Pilih MB dari calun PKR/DAP memang membimbangkan .... agendanya macam ada udang di sebalik batu dan kerana kerenahnya dalam memaatuhi titah Sultan....mungkin boleh menyebabkan pelbagai dilema kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari pilih umno, sultan dah tah pahitmanis bersama umnog sultan akan pilih pkr, waemma dswa tak dicalon, asal dr pkr.betui tak babi.

      Delete
    2. kamu ni bengong sangat apa hal, memang umno tak termasuk dlm isu ni, kalau nak komen biar cerdik, jangan tunjuk sangat y pengikut pr ni terlalu bangang, walaupun hakikat nya memang bangang2 belaka.

      Delete
  6. Bila lah si tua sial ini nak masuk penjara. Kalau golongan MARHAEN belum apa apa dah kena masuk penjara...Memang pemerintahan NAJIB dengan Menteri Dalam Negeri dan Peguam Negara yang tak relevan langsung....Ketiga tiga spesis ini dah patut letak jawatan dan berundur secara terhormat.

    ReplyDelete
  7. Najib, zahidkomidi, hisyam auw auw, letak je jawatan, supaya ahli muda umno ambil alih, bosan nya mentori keldai ni

    ReplyDelete
  8. Aku suka tgk peliwat kalah.....

    Mana ada dlm donia ni pemimpin yg dah sabit salah laku liwat dan muka ngentam amoi jelas kelihatan dlm video boleh jadi pemimpin lg....

    boleh jln kehulu kehilir mcm x dak salah sikit pon...

    Perkara ni hanya berlaku di msia sajaa..... sbb tu Allah swt beri mcm2 bala pada rakyat msia yg boddo yg masih bg peluang pd peliwat...

    Ingat ya..rakyat zalim berhak dpt pemimpin zalim..

    Al quran dah bg peringatan berulang2 perihal kaum lut yg dikirim hujan batu dan diterbalikkan....

    Supaya jadi pengajaran pd umat manusia beribu2 tahun....

    Tapi.tiba2 ada parti yg ngaku lebih islam dr yg lain beri pelindungan pd peliwat atas muslihat politik....tahaluf siasi konon....

    Skrg terkapai2 lemas dikerjakan peliwat...

    dan skrg dah ada pasma yg memang dah dirancang lama oleh peliwat utk jahanamkan ulamak konservatif dlm pas...

    Nak tanya apa yg dpt skrg hasil tahaluf siasi dgn peliwat dan komunis dap??? ...

    Undi dan populariti mereka sikit pon x kurang... tp pas yg semakin jahanam....

    Ckp tuhan nak lawan..... rasakan laa...

    ReplyDelete
  9. Selagi Aljuburi masih kuasai PKR masalah demi masalah akn timbul. Kajang Move dah tak bererti lagi. Buang masa dan duit rakyat buat Kajang Move. Padan muka peliwat negara ini.

    ReplyDelete
  10. Minta semua bloger2 dan penyokong UMNO/BN guna sepenuhnya ruang dan peluang yg ada utk sebar dan sebotaj parti2 gabungan anjing kurap yang hampir nak mampus, supaya cepat2 mampus dgn hinanya. Sebelumni anjing2 ini dgn bangganya menghina kita samada dlm masjid, gereja apatah lagi di ceramah2 serta blog2 mereka. Gunalah strategj perang, bila musuh lemah dan berpecah kejar dia dan kencing dalam mulutnya sampai dia mampus perlahan-lahan.

    ReplyDelete
  11. Najib pun satu hal..tetap nak hapuskan Akta Hasutan.. sedangkan akta ini yg byk membantu keamanan negara. mohon jgn hapuskan akta hasutan..kalu boleh, kembalikan ISA, demi menjaga keamanan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib mmg mau cina kurang hajar sbb tu dibubar akta hasutan. Buka la mata lihat sekelliling cina kowtai dah kuasai ekonomi msia dah berapa kurun??? Skrg bila cina kurang hajar baru melayu nak buang taik mata. Baru nak bangun. Ada yg baru mengeliat. Melayu kene sedar diri dan bangkit kalahkan cina lahanat.

      Delete

    2. Wa syoknya najib sudah hapus akta hasutan. Bila ?

      Delete
    3. Terlalu byk akta yg kawal org melayu sbb tu semua kuat tido. Apaaa??? Cina mau ambil tanahh..... ambilll laaa.... apa??? Cina mau buka supermaket terbesarr.. buatt laaa....kedai runcit pakmat kecik x guna ...mari ke supermaket cina...tu la perangai melayu...

      Delete


    4. BRO. . .KITA TAK PAYAH CKP PASAL NAJIB SINI. BORING AR.
      SINI CERITA NUAR GIGIT JARI PASAL JIJAH TIDAK LAYAKBJD MB. SSULTAN TAK SUKA. HANTAR BELSKANG MATI PUN TAK LAKU. TGHH PUN TAK SOKONG. SERONOK CERITA NI BRO.

      Delete
    5. kalau najib hapuskan akta hasutan dan d gantikan akta y lebih mantap aku setuju, tapi kalau d gantikan dengan akta y longgar, aku akan berhenti menyokong bn sertamerta

      Delete
  12. Bukan najib tk kuat.tapi melayu pundek yg menyokong aljuburit.

    ReplyDelete
    Replies

    1. BETUL BRO. BUKAN MELAYU PUNDEK JE PETUALANG TU.

      Delete
  13. Najib lemah tu sebab Juburit ngan DAPigs menjadi jadi. Patutnya Najib sensitif pada isu isu melibatkan keselamatan negara, ni tak, masih lagi di awang awangan. Nanti Sabah Sarawak dah keluar dari Malaysia pun masih tak sedar..

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.