Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Thursday, September 11, 2014

TERKINI ! CALON MB SELANGOR : PKR NAFIKAN PULA LAPORAN PORTAL PRO-PEMBANGKANG !

Satu lagi wayang kulit Pakatan Pembangkang untuk hiburan rakyat terutamanya rakyat Selangor.



Yang terbaru ialah laporan lidah rasmi KeldaiDaily KeadilanDaily yang melaporkan kenyataan Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail yang menafikan laporan media tentang perbincangan nama-nama calon Menteri Besar Selangor dalam Mesyuarat Biro Politik PKR semalam.
Dalam kenyataan medianya malam ini, Saifuddin menafikan laporan portal Malaysiakini petang tadi bertajuk “Anwar hits pause button pending ruler’s reply” dan kemudian dipetik portal The Malaysian Insider. 
Sebaliknya katanya, mesyuarat itu hanya berbincang dan mencapai beberapa keputusan seperti Persiapan KEADILAN bagi membantu calon Pas pada Pilihan Raya Kecil Pengkalan Kubur di Kelantan. 
Selain itu, ujarnya, mesyuarat tersebut juga membincangkan program penerangan berhubung kemelut politik di Selangor dan laporan terkini mengenai kes mahkamah beberapa pimpinan KEADILAN. 
“Tiada perbincangan berkaitan nama-nama calon Menteri Besar Selangor dalam mesyuarat Biro Politik KEADILAN selain dimaklumkan oleh Presiden mengenai surat beliau yang telah dihantar kepada DYMM Sultan Selangor sebagai maklumbalas kepada surat DYMM Tuanku yang diterima pada 3 September 2014,” jelas Saifuddin.
SorosKini Malaysiakini dan The Malaysian Insider telah dilabelkan sebagai tidak bertanggungjawab kerana laporan dibuat 'tanpa bersandar kepada sumber rasmi parti'.

Memang kelakar apabila pemimpin Pakatan mempertikaikan sendiri sikap tidak bertanggungjawab portal-portal pro-pembangkang. Saifuddin baru tahukah masaalah portal-portal pro-pembangkang?

Ironinya, dalam masa yang sama mSTAR turut melaporkan kenyataan akhbar yang cuba dinafikan oleh Saifuddin Nasution. Di antara laporannya ialah kenyataan Wan Azizah sendiri :
Pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) nampaknya mengambil pendekatan 'kunci mulut' setelah membuat permohonan maaf kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah, Selasa.

Tindakan itu dapat dilihat dengan jelas apabila pemimpin-pemimpin yang hadir ke mesyuarat mingguan parti malam Selasa enggan memberikan sebarang komen mengenai isu tersebut.

Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah yang menjadi pemimpin yang paling awal meninggalkan Ibu Pejabat PKR di sini berkata, mesyuarat pada malam Selasa hanya membincangkan 'perkara biasa'.
 
"Bincang isu Pengkalan Kubor...tentang calon menteri besar Selangor pun ada juga," jawabnya ringkas sambil meninggalkan pemberita. seterusnya
Tidak mungkin mSTAR berbohong dengan laporannya. Tambahan pula, sumber mSTAR ialah isteri Anwar Ibrahim sendiri!

Maka, siapakah yang berbohong sebenarnya?

Nampaknya, krisis MB Selangor ini semakin memualkan rakyat terutamanya rakyat Selangor. Dan setiap kali pemimpin-pemimpin Pakatan memberi kenyataan, ada sahaja yang tidak kena dan berbau pembohongan.

Sungguh memalukan!

Anda baca laporan awal : Klik Sini

  

22 comments:

  1. ADOIII… MALUNYA BILA TERKANTOI !!!! NI LAH PAKATAN YG SUKA PUTAR BELIT KENCING RAKYAT !!

    ReplyDelete
  2. P enderhaka
    K epada
    R akyat

    ReplyDelete
  3. P enderhaka
    K epada
    R aja

    ReplyDelete
  4. 'Anwar has created enough trouble for the country' - Karpal DAP

    ReplyDelete
  5. Berita2 pkr menyemak, menyesak minda rakyat. Lagi cepat PR masuk kubur lagi bagus.

    ReplyDelete
  6. Secepat nya aku hasut org kpg pangkah pas prk p"lan kubor, pas akan mendpt majoriti mudah, yg penting amno kalah.sibelaci tak boleh buat apa2 kat sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. 48 hari lagi ke penjara sg buluh

      Delete
    2. pas pkr tu dah ada calon ke????? Muahahahahaha.....

      pas dapat majoriti mudah je???? ko ingat ni dalam parlimen/ DUN ke ada istilah majoriti mudah.....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... oh ye anjing, lebih daripada dua tu berapa jawapannya???

      MUAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete

    3. Kawe tok here pas ko umno ko. Jange pkr kawe tok sie.

      Delete
  7. Rupa-rupanya bukan saja pemimpin pembangkang yg kelam kabut, media pro pembangkang pun dah meraban teben tak keruan.
    karang kita dah tak tahu media mana pro pembangkang. Walau dilabel sebagai media pro pembangkang tapi mereka kini dah jadi pembangkang kpd pembangkang. Dua kali bangkang. Tak ke sasau namanya tu?
    Mungkin inilah yg dikatakan terkena 'hukum karma'.

    ReplyDelete
  8. 48 hari lagi ke penjara sg buluh

    ReplyDelete
  9. Kalau laporan suratkhabar tu tak betul... SAMAN je...!!!!!

    Bukan itu ke yang selalu pemimpin taik pkr dan dapig lakukan????

    Kalau tak saman, maksudnya memang laporan suratkhabar tu betul la....

    ReplyDelete

  10. PENGKALAN KOBOR MAJORITY MUDAH. ? ? ?
    NANTI JAP AKU NAK TENGOK DLM KAMUS OXFORD. DLM KAMUS DEWAN TAKUT TAK PAHAM.
    ANJING HARAM KATA MAJORITY MUDAH ? KAH KAH KAH. SIA SIA LAYAN ANJINH SEKOR TU. RUPANYA DIA TAK PERNAH PERGI SEKOLAH. HAMPEH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jawab kalau lebih dari dua tu berapa pun anjing pr tu tak reti nak jawab..... aku tanya kat budak tadika pun mereka boleh jawab, tapi anjing pr......

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... betul la kata ko anon 8:59, anjing tu manusia yang tak pernah pergi sekolah..... muahahahahahaha

      Delete
  11. Kah4...kah4...kah4
    Kerana umno presiden PAS sanggup telan pil kuda....

    Kah4....kah4...kah4
    Kerana umno presiden PAS sanggup jilat tahi umno

    Kah4...kah4....kah4
    Di pengkalan kubur mau lawan umno
    Suruh aja presiden pil kuda tu umno undi pas dan pas undi umno

    Kah4...kah4...kah4
    Mmg biul kalau ikut president yg dh tertelan pil kuda....

    ReplyDelete
    Replies


    1. BARU ENGKAU TAU KEHEBATAN UMNO ? BUKAN MCM PARTY ENGKAU YG HURU HARA TIKAM MENIKAM YG SESUAI UNTUK ANJING MCM ENGKAU MENYALAK kah4. . .kah4 . . .kah4.

      Delete
    2. kah kah kah kah kah kah.... pas pkr nak pilih calon pun susah... sampai hari ni tak boleh nak umum.....

      kalau dulu, sebelum bn umum, parti pas pkr dah awal2 umumkan calon mereka... tapi kali ni....

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH... hantar je nenek jijah tu, confirm boleh menang la, terus mintak jawatan MB Kelantan. Nenek jijah kan ke WIBAWA dan BERKELAYAKAN...... muahahahahaha

      Delete
  12. Kah4...kah4...kah4
    Org yg telan pil kuda aja yg mau masuk dlm tong taik umno...

    Kah4.....kah4...kah4
    Itupun kau nak bangga....
    Tong taik...busuk woiiiiii...
    Hanya otak yg biul mcm presiden pas tu ja yg mau...
    Kah4...kah4...kah4

    Samakpun tak hilang la baunya.....
    Weikkkkkkkkk.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah kah.... tong taik dengan penggila jubor taik macam peliwat al-juburi ada beza tak???

      kah kah kah kah kah kah kah kah..... nenek jijah tak jadi mb lagi ke????

      Delete
  13. ANJING DAPig TU MANA TAU NAK MENJAWAB. BODOH MACAM AL-JUBOORI DAN BININYE

    ReplyDelete

  14. APA BARANG kah4.. .kah4. ..kah4. . .Al juburi wal liwati nk masuk sg boloh resort. LIM SON AND PAPA MENIKUS. DAP BELASAH PAS. PAS BELASAH PKR. KRISIS MB SELANGOR TANPA PENGHUJUNG. SEKARANG TIMBUL PULAK KRISIS CALON PRK DUN PENGKALAN KUBUR. DENGARNYA PAS KATA LANGKAH KE KUBUR BUAT PKR. HANTAM SAJA LAH LABU. BISRKAN ANJING MENYALAK kah4 . .kah4. .kah4.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah kah... anjing menyalak bukit je tu... tak beri kesan pun... hehehe

      Delete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.