Follow us on Facebook
Powered by: Internetsmash

Tuesday, September 23, 2014

TERKINI! ISTANA SELANGOR DEDAHKAN SEBAB AZMIN ALI DIPILIH MB BARU SELANGOR!


Istana Selangor menjelaskan bahawa kelewatan pelantikan menteri besar Selangor adalah disebabkan pergolakan dalaman PKR dan ketidaksefahaman parti dalam Pakatan Rakyat dalam pencalonan menteri besar.

Dalam satu kenyataan hari ini, Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Munir Bani berkata, keengganan DAP dan PKR mematuhi arahan Istana pada 27 Ogos untuk mencalonkan lebih dua nama, menyulitkan lagi tindakan Sultan sehingga terpaksa meneliti calon lain dalam parti itu yang tidak dicalonkan.


Menurutnya, Azmin dipilih kerana Sultan mempertimbangkan konsensus Pakatan Rakyat mengenai kerusi menteri besar di Selangor dan percaya beliau pilihan terbaik untuk mendapat sokongan semua parti.

"Baginda mengambil maklum bahawa kerajaan negeri Selangor dibentuk melalui kesepakatan tiga komponen parti PAS, PKR dan DAP.

"Baginda juga mengambil maklum kesefahaman di antara tiga parti tersebut bahawa menteri besar Selangor perlu dilantik di kalangan ADUN PKR untuk mendapatkan kepercayaan majoriti dan sokongan dari parti-parti Pakatan Rakyat di Dewan Negeri Selangor," katanya.

Kenyataan tersebut juga menyatakan Azmin, yang dilahirkan di Singapura telah bermastautin dan dibesarkan di Hulu Kelang, Gombak sejak tahun 1968.

Azmin mendapat surat lantikan dari Istana semalam untuk menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, menyelesaikan tanda tanya siapa bakal menerajui negeri terkaya di Malaysia ini.


PKR dan DAP semalam turut sebulat suara menyokong Azmin memberikan sokongan majoriti kepada beliau.

Kedua parti itu sebelum ini hanya menghantar satu nama iaitu presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sehingga ditegur oleh Istana yang mahukan lebih dari dua nama dari setiap parti.
PAS pula telah menyatakan akan mengikut pilihan dari Sultan Selangor.

Bagaimanapun Munir tidak memberikan sebab mengapa Wan Azizah ditolak.

Beliau dalam kenyataan sama turut menyanggah kenyataan yang mendakwa Sultan Sharafuddin Idris Syah telah mencampuri pentadbiran kerajaan negeri termasuk pelantikan menteri besar Selangor.

"Untuk makluman umum, ingin dijelaskan sekali lagi bahawa Sultan Selangor tidak pernah mencampuri urusan pentadbiran kerajaan negeri selain dari menasihati Datuk Menteri Besar Selangor.

"Di dalam urusan pelantikan menteri besar, Sultan Selangor hanya bertindak menurut budi bicara baginda sebagaimana yang diperuntukkan di dalam Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959," kata beliau.

Sebelum ini, Anwar telah malu besar...sekali lagi ! KLIK SINI






60 comments:

  1. HIDOP MB TANGGANG..!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. org no 2 dr parti penipu maknanya org no 2 kuat menipu yg pertama jijah penipu no 1 manakala anwar penipu umum makna nya semua dia blh tipu takda masalah..

      Delete
    2. azmin janji ngan anwar yg dia akan teruskan langkah kajang utk agihkan duit selangor kpd kroni pkr.. maka anwar pun setujulah sebulat suara lantik azmin jd MB..tp anwar lupa kroni pkr yg sokong azmin saja yg sokong anwar blh lah dpt sikit2 jgn tidak.. lps azmin jd MB bermulalah langkah azmin maka langkah kajang akan terkubur.. anwar ngan nek jijah blh lah berkira2 utk bersara dr politik, lps ni anwar ke penjara tinggal jajah sorg diri, anwar akan terus duduk d penjara diam2 kalau umur panjang keluar nanti blh cuba lg.. bye2 BABI..

      Delete
    3. Kah3....dah berangan dah berua berok ni
      Kenapa tak sebut langkah kangkang rosmah, meroyan sorg 2 dah gila babi agaknya macai ni, masih sempat lagi macai ooi nak tobat, kah3....

      Delete
    4. kah kah kah kah kah... langkah kengkang nenek jijah la... kempunan nak jadi MB... muahahahahaha

      Delete
    5. lngkah kajang ..betuilatu
      kajang ada penjara..Penjara Kajang..

      Delete
  2. Tah..rasanya sama je pilih assmin atau nenek jijah seperti lantik atok nuar juga. No diff maaaah.. Good luck penyokong2,sgor. Hapi dapi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sedikit perbezaan.Azmin tidak terlalu mudah di tunggang oleh DAP dan diharap juga ini adalah langkah pertama beliau 'bercerai' dgn Nuar.TSKI juga sebelum menjadi MB terlalu taksub pd Nuar,tapi sedikit berubah bila jadi MB,kerana terpaksa juga mematuhi kehendak Sultan.Yg paling aku suka ialah PKR akan berpecah 3.Kem keluarga Nuar,kem Azmin dan kem bekas penyokong TSKI.Kalau nenek kipas jadi MB ,ini semua tidak akan berlaku.

      Delete
    2. Pehi dahh... sama jeee

      Delete
  3. kajang,oleh presiden parti pkr
    bukit antarabangsa , gombak oleh timbalan presiden parti pkr
    menteri besar oleh timbalan presiden parti pkr
    emm kalau ikut kerja kena patuh kepada ketua..
    jadi kerja untuk negeri, maka kajang perlu patuh buat kerja apa yang disuruh oleh bkt antarabangsa.
    kajang nak buat ke..? kalau tak buat kerja ..teruk la penduduk kajang nampaknya

    ReplyDelete
  4. selama ni PR buat kerja ke kat Selangor....

    ReplyDelete
  5. Kah4...kah4...kah4
    Melompong lagi la macai2.dan..badut2 Umno
    Harapan musnah nak membolot khazanah negeri S' ngor
    Impian berkecai mau songlap harta2 di S' ngor

    Kah4...kah4...kah4
    Lepas ni berarak bawa kepala lembu banyak2 ye!
    Lepas ni berbondong2 masuk gang ganster samseng mcm samseng dr Jln Kebun ya..

    Kah4...kah4...kah4

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAH KAH KAH KAH KAH

      Azmin jadi bos jijah di negeri Selangor.

      Paling untung sekali adalah penyokong2 UMNO dapat tengok lawak jenaka BODOH yang dipentaskan bersama oleh DAPig/PGayR dan PAS.

      Juga dibintangi oleh anjing2 BODOH seperti anjing yang "melompong" dan "berbondong2".

      Kita saksikan persembahan seterusnya....

      Delete
    2. ketawa melampau ikut perangai syaitan yg direjam beb!!!

      Delete
    3. hei bodoh.....apa yg ko mengarut ni. balik2 ko babitkan umno. bontot ko berkurappun salah umno jugak. ketum dan bini ketum tak dapat jd mb selangorpun, sah ko salahkan umno. jenis pemakan tahi kekal abadi dgn kebusukannya.

      Delete
    4. Ha...ah laa bapok 12.32. Dapat pd umno/bn jadi kayaraya naikkan ekonomi negara. Dapat atok nuar dia buka premis lgbt untok bapok mcm kamu. Tu sbb terbahak sgt. Mati ketawa banyak tak sempat mengucap. Bagus sgt la tuh...kamu ingat Allah sedang ketawa melihat kamu ketawa terbahak2 begini. Control sikit.

      Delete
    5. Kah3....kah3....kah3,....bersedialah belaci2 amnogok telek2 tender masuk kah, alamak jahanam tender tak masuk, berarak ah dijlnan minta simpati azmin, kesian angkat je bendera bankrup, kah6.........muahahahahaha.....

      Delete
    6. Annuar nyanyak tidur, sebab azmin sebahagian penurut bosnya, anak didik annuar, bkn mcm Ezam kotak, macai dah terkam taik pkr, kah5.....

      Delete
    7. kah kah kah kah kah kah.... tak kisah la anak didik ke, anak tanggang ke... tapi nenek kipas tetap kempunan nak jadi MB.... berwibawa la sangat... kah kah kah kah kah kah

      Delete
  6. Padan muka Selangor!!! Harap2 yang pertama terima bala adalah cinabeng2 dan lepas tu Melayu2 yang tak sedar diri penjilat cinabeng2!

    ReplyDelete
  7. Kah kah kah kah

    Padan muka jijah BODOH. Sekarang betina yang dia paling tak tahan, musuh nombor satu dia, Syamshidar sudah jadi bini kepada Menter Besar. Boleh tahan jugak betina tu, dulu kongkek dengan Timbalan PM, sekarang laki pulak jadi MB. Power betul chibai dia!

    Jijah jangan JELES! Lebih2 kan lagi dosa kau menipu rakyat!

    Kah kah kah kah kah.

    ReplyDelete
  8. Nasib korang lah Orang Selangor Bodoh!!!

    Dapat Menteri Besar suka kena isap konek dalam jamban!!

    Penasihat Sultan pulak sokong orang mcm ni!!

    wahkahkahkahkahkahkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 la macai, ko fitnah satu guni puntakkan noh om lidah kontot berangan nak jd MB, kih3.....

      Delete
    2. ko tu tak fitnah lak ke anjing pr???

      Delete
    3. Yeah!!!.....mengaku berok amnog ni buat fitnah....kih7........

      Delete
    4. yeah... anjing pr memang sah buat fitnah dalam ayat 10.56 di atas... dah tak tau dosa pahala ke jing???

      Delete
  9. kesian rakyat Selangor!

    ReplyDelete
  10. Next week tanggang kasi aiskrim free...

    ReplyDelete
  11. Rakyat jamban layak dpt pemimpin jamban....

    dah mmg hokom doniaa.... camtu....

    ReplyDelete
  12. Tertanya2 ... SD yg 30 org adun tue sign valid lagi ker???

    ReplyDelete
  13. Macamana nak suruh org taat dan dgr ckp mb. Masa dia jadi adun dia la kaki peras ugut mb khalid mintak tanah dan lain2. Moral tak dak. Akhlak rendah. Yg dia tau janji manis bila berdepan dgn mcm2 org. Janji sana janji sini. 2x5 sama mcm anwar aljubb. Pandai gunakan org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpe bro,sabo......dia dh agkt sumpah td,tgk la cmne dia nk tanggung sumpah yg dia buat dpn sultan.pnjg lg masa,kita lyn je siri drama baru ni.

      Delete
  14. Kesihan rakyat Selangor.... Adun yang terbaik utk MB hanyalah...si Tanggang dan peminat aiscream.

    Dah tak ada choice lain....
    Teruknya taste orang Selangor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan dah buat pilihan tepat, macai jgn mendehaka pd sultan, meroyan je ko sorg2 tak ada org nak dgr fitnah busuk kotu, kih3.....

      Delete
    2. aku tengok anjing ni dulu yang maki tak habis kat sultan selangor dulu sebab tak lantik nenek jijah dia jadi MB... hari-hari meroyan tak habis.....

      Nenek jijah tak layak jadi MB ke??? Kah kah kah kah kah kah

      Delete
  15. Selangor dapat Menteri Besar Hisap Kotek dalam Jamban

    Kelantan PAS dapat Naib President SPENDER PUTIH GIANT

    Penang dap Kerajaan Kominis Rasis DAP

    Kesian Melayu/Bumiputra ketiga2 Negeri tu ya!!

    ReplyDelete
  16. Orang2 Selangor boleh dapat Asiskrim free

    Orang2 Kelantan boleh dapat Spender Giant puteh dan bilek hotel 121 free

    Orang2 Penang boleh dapat topi Bintang 3 free..

    ReplyDelete
  17. Apa nak jadi la dgn negara ni. Lagi jahanam aku npk skrg. Pemimpin yg baik di tendang tepi. Pemimpin yg buruk akhlak dan tingkah laku diangkat jadi ketua. Astagfirullah. Apa rakyat slgor nak jawab dpn Allah swt nanti. Lagi satu apa kelayakan azmin nak perintah negeri slgor.??? All this while dia cuma setiausaha politik anwar saja. Yg jaga semua rahsia peribadi bos dia. Uruskan surat2 dan lain2 kerja pejabat. Azmin tak pernah terdedah dlm pengurusan korporat apatah lagi dlm soal kjaan yg perlukan integriti yg tinggi.

    Sesorg yg terpalit dgn banyak isu moral dan derhaka pd ibu serta yg paling teruk isteri terlibat dgn skandal dgn bos. Lupakah kita jabatan kimia sahkan airmani anwar dan samsidar ada diatas tilam di tivoli villa. Anwar klentong kata airmani dia diambil oleh polis masa dia ditumbuk. Terngaga semua org kg dgr ceramah anwar. Tapi airmani samsidar yg atas tilam tu macamana pula??? Samsidar dlm keterangan dimahkamah kata tak tau tivoli villa dimana.

    Huhh... melayu mudah lupa...


    Kg sagil

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg aku risaukan adalah aku takut klau ALLAH akan turunkan bala kepada negeri selangor kerana mendapat MB yang penuh dengan dosa. derhaka kpd emak dia.kongsi isteri ngan nuar dan bagi org lain makan aiskrim dia. apa yang aku dengar ust.kata klau nak pilih ktua negri selidiki dulu latar belakang dia dan kluarganye

      Delete
    2. Aku tak nampak, aku cuma dgr fitnah dr org, aku kata air mani nenekko ada meleleh sama dgn air mani noh oom lidah kontot, kat tilam rmh urut, ko percaya ke, ko tak sedih ke, jgn menidak perasaan org, ko pilihan macai yg paling bodoh dr berua amnogok, kah4......muahahahaha...

      Delete
    3. kah kah kah kah kah... kesian anjing tu bila nenek jijah dia tak dapat jadi MB ni....

      Delete
  18. Hanya di msia sajaa....yg dah keluar video nutuh amoi tapi bleh dpt undi popular 51%...

    Hanya di msia saja....yg ada video nutuh awek lehh jadi setiausaha agong parti sarban...

    Hanya di msia saja bila mahkamah jatuhkan hukuman salah tp redbin putaq belit kata tak salah...rakyat tolak fakta mahkamah ambil auta....

    Hanya dimsia saja yg derhaka pd ibu... boleh jadi mb...

    Kalau di obesi baru dituduh ada skandal dah letak semua jawatan. Betapa hebatnya integriti omputeh dibanding org mlayu...

    Patut la bangsa ku dihina...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg menghina, hanya dan setakat berangan saja kata ko org boleh percaya, byk dah dosa ko buat dgn bangsa sendiri, entah mcm mana kah rupa muka hodoh ko tu, di laknat Allah selalu, sudah2 la buat dosa tu
      Ko meroyan takguna lagi Azmin dan Annuar dah gelak ketawa bersebelahan aku ni,aku pun nak tumpang ketawa, Kah10...........kah10......... Kah10................Muahahahaha....Musnahnya.....

      Delete
    2. kah kah kah kah kah... ko sedang bermimpi ke anjing??? Macam mimpi ko nenek kipas gagap tu jadi MB jugak kan..... muahahahahaha

      Delete
  19. Kah4...kah4...kah4
    Kasihan macai2 umno
    Alamat kempes la kocek seluar lagi..
    Musnah lah impian nak buat rumah sebesar anak toyol

    Kah4...kah4...kah4
    Itulah balasan selama ini jadi penyamun wang rakyat....
    Umno....umno....
    Pandai juga melayu jadi penyamun ye???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian anjing aljobo tuhan turunkan bala atas puak2 dorang pun masih nak kaitkan pihak lain , Semuga bala berterusan atas kamu wahai anjing peliwat.

      Delete
    2. kah kah kah kah kah kah..... anjing ni terlupa lak, punaisihat gaji rm1 pun boleh buat istana di Segambut..... o ye la, kroni-kroni punaisihat tu kan ke ramai... semuanya penerima pink form masa dia berkuasa.. ini la masa nak balas budi ye tak...

      Delete
    3. Nak wat camna ini semua atas arahan tuannya, jadi sebagai mahluk yang Setia tentu kena ikut arahan kan.kan....

      Delete
    4. JIng, tuan kau si JUBURI tu nak menyamun duit Selangor 2.5 BILLION beli syarikat air bernilai 250juta tu, kau tak reti nyalak ke?

      Alahai jing, padan muka nenek jijah kau. Dah la kena tipu kaw2 oleh laki peliwat dia, lepas tu tengok semua yang laki dia kongkek, menjadi kaya raya...fizi aww, assmin dan syamshidar, dan lain lain.

      Cuma nenek jijah je macam BODOH ke hulu ke hilir dengan kipas dan sarung tangan.

      KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH.

      Delete
  20. Ni sekor lagi 2.34pm pd dia janji org pkr jadi mb tak tau kerja yg paling mustahak.
    Kau jgn kisah si toyol tu dia sudah masuk mahkamah . Yg menanti mb baru sgor kita akan lihat prestasi dia akan dtg. Untok rakyat sgor atau utk atok nuar. Klau untok atok nuar naik laa nyamok dengue kat flat2 yg ramai org melayu mampu milik...masa tu kau akan tahu latar belakang atuk nuar yg melantak duit rakyat sblm dan selepas ini..tak elok ketawa banyak2 hati jadi hitam nanti.

    ReplyDelete
  21. pd geng2 pkr baik fokus3..
    (kes mb da selesai dah..)

    lepas ni tian cia kena keje keras...

    baring depan kete tank..anwar nk pi lokap kajang pasni hahaha..

    yg bawak kete tank sapa??
    nak tau...??

    xmb khalid la,hahaha.. lwn tetap lawannnn

    ReplyDelete
  22. besar sungguh kemaluan anuwaar sekarang! nak jadi pm tak tercapai, bini nak jadi mb pun sukar. apalah majal ko.

    ReplyDelete
  23. anuar tak kesah, walau bini tak jadi MB, madu jadi MB pun ok jugak. samsidar cakap madu anuar sebagai suami yg penyayang. betul pe penyayang, walau dia dah dikongsi masih tetap jadi suami,dan dia tak kisah lepas ni kalu kat bilik air rumah MB nanti dengor bunyi pelik, dorang jenis penyayang, suka kongsi segalanye.
    ape standard umno kat selangor ni, macam ni punye pemimpin pun korang tak mampu nak lawan. jenis manusia yg keji yg dayus, bini kongsi ngan org lain, tapi umno selangor tak mampu nak tanding, nenek jijah yg bodoh tak tau ape pun tu, hanye bekipas, muka bodoh aje korang tetap kalah kat kajang. entah le.

    ReplyDelete
  24. tak da apa beza pun azmin dgn wan azizah...azmin lg la JAMBU anwar..terang2 menurut kata ..hanya mereka yg tahu je berfifkiran begini..baginda sultan tak bersalah...dia hanya mahukan negerinya di tadbir dgn sempurna..dia tahu kalau MB dr PAS..akan ada masalah sokongan..pecah belah ...yg malangnya PKR ni sbnarnya ketandusan LEADER yg baik.semua yg ada hanya sekadar layak jd PAK TURUT.. .apa boleh buat...dah nasib....terima ajelah...tak lama mana pun lagi..tggulah smpai PRU 14....

    ReplyDelete
  25. Syoknya aku tengok belaci,macai dan berua Amnobonggok meroyan, kesian ,....Azmin dan Annuar gelak sakitperut baca sibodoh ternakan amno meroyan gila selepas azmin jd mb, kuh3......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke aku 1001 xcaya le..
      apa.ko boleh buat..
      kita da study anwar sblum msk umgok lg.. ko ada ke tidak lg masa tu...

      kita x bodoh la beb..
      p/s:
      16sep aritu ko xpecah perut skali ke ng anwa trbahak2 skali kot..
      kalu mu tu isle..pakat2 pilih la kubur mana nk landing 2-3 lg ni..kat penang ke ..kat kajang ka (penjara kajang ka)

      kalu ikut umur keturunan bapak dia..mmg selalu mati cepat..ingat2 tu..

      Delete
  26. Xpa bg dua 'J' ni yakni jamban n juburi gelak dulu smpai sakit perut sbb lpas ni kita pula akn gelak sampai terburai perut....

    ReplyDelete
  27. Anak cina belaan guan eng tu... dia mana tau dosa pahla...

    ReplyDelete
  28. Allah kah atau Tuhan kah ..Semua menyebut tentang berkelakuan Baik.Semua penguna dalam senarai blog ini TOLONG mengunakan berperkataan sopan and tanggung jawab.Hidup ini terlalu Singkat dan Kiamat itu terlalu dekat.Saya seorang Melayu,Cina,India,Asli and putih, TAPI Saya seorang MANUSIA sebelum KAUM,BANGSA and AGAMA wujud di muka bumi.Sekira anda tahu tentang kewujudan sebagai manusia maka Anda tidak mengunakan perkataan menjijahkan.Saya Yakin agama manapun tahu tentang pahla, so setakat tolong insaf dengan diri and jangan jadikan senarai nama ANDA dalam NERAKA .

    ReplyDelete

ARTIKEL TOP MINGGU INI.